mboost-dp1

Hvilket digitalkamera skal jeg vælge?


Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
13. mar. 2004 14:09
Jeg står og skal købe et digigtal kamera til 2000-3000 kr. Jeg har overvejet:

HP 935C inkl. docking station til ca. 2800 kr. (Med 32 mb)
Og
Olympus C50 Zoom 5MP til 3000 kr. (Med 32 mb)

En sælger har forsøgt at bilde mig ind at HP's kameraer har en dårlig optik, men jeg har hørt fra flere der har været godt tilfreds med HP.

Jeg har læst flere anmeldelser af begge kameraer, men de er ikke entydige mht. til hvilket der er bedst, så det jeg kunne bruge var nogle konkrete erfaringer, eller måske anbefalinger af nogle helt andre kameraer.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - hundeboll
13. mar. 2004 16:28
Hvis jeg skulle købe et kamera ville jeg købe et Canon Powershot S50. Det tager suveræne billeder og koster kun 3.600 kr. Det er virkelig de ekstra 800 kr værd.

Læs evt andmeldelserne under linket.
Gravatar #3 - Viperaberus
13. mar. 2004 16:47
#1 Du bør ihvertfald holde dig fra Olympus C-750uz http://www.thhe.dk/Olympus.htm
De øvrige Olympus kameraer har jeg ikke hørt noget ondt om ;)
Gravatar #4 - kristofferj
14. mar. 2004 22:54
Nogen der har en mening om HPs kameraer, specielt HP 935C?
Gravatar #5 - Pernicious
15. mar. 2004 11:53
#4

Du kan læse en meget gennemgående test af kameraet hos Digital Photograpy Review her.

Fra hvad jeg ellers kan læse, og hvad jeg kender til Canons produkter, så synes jeg du skal kigge på deres A80 model. Den koster under 3k og har nogle fine specifikationer og finesser.
Gravatar #6 - amokk
18. mar. 2004 21:28
jeg ville vælge dette: her

Kodak DX 6490

sådan et har jeg selv haft i 2 mdr nu, det er virkelig et dejligt kamera...

se evt. her
af særligt gode ting kan nævnes:

en dejlig stor skærm, som viser ca 450x340 opløsning
10 X optisk zoom, som er hurtig og nem

elektronisk søger, dvs. søgeren viser præcis det billede som kameraet ser

mulighed for at indstille blænde, lukker osv. manuelt med en drejeknap ved pegefingeren foran på kam.

linsen kører helt ud af kameraet i fast position så snart det tændes, zoom reguleres af en indre linse, dvs. at zoom-motoren ikke er sårbar for evt. stød og slag osv.

mulighed for ISO op til 800

når der fokuseres, viser displayet en ring om det objekt der er fokuseret på, så man ikke er i tvivl

flotte videooptagelser af ubegrænset længde

det koster lidt over 3000 kr og er alle pengene værd, se på www.edbpriser.dk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login