mboost-dp1

Hjælp til VPS?


Gå til bund
Gravatar #1 - PraetorianGuard
3. maj 2011 21:58
Hejsa Gutter og gutinder.

Jeg har pt en VPS (Virtual Private Server) som ligger i USA. Som hovedregel er jeg fint tilfreds med servicen de giver, men desværre er der nogle indskrænkninger i hvad jeg kan og må bruge den til udover noget så simpelt som webhosting (og det er faktisk mere eller mindre det.). Jeg står så med det problem at jeg gerne vil til og rode lidt med bouncer etc og kunne så måske nok "bare" finde en billig IRC bouncer. Men hvorfor når nu en VPS ligeså godt kunne klare opgaven.

Så derfor håber jeg lidt at der er nogen herinde der måske kan hjælpe mig på rette vej med at finde lige den rette VPS til mig :). Men umiddelbart har jeg de her indskrækninger i hvad jeg må bruge den til :(:

13. Resource Usage

Customers may not initiate the following (below), if any customer does xxx may terminate the account with no refund. Depending on the situation there will/won't be warnings sent.
a) Use 25% or more of system CPU resources for longer then 90 seconds. There are numerous activities that could cause such problems; these include: CGI scripts, FTP, PHP, HTTP, etc.
b) Use of any kind of distributed computing software, including but not limited to SETI@home, Node Zero and Folding@home
c) Run any type of interactive real-time chat applications that require server resources. Remotely-hosted services are fully allowed (applies to shared/reseller hosting only).
d) Run stand-alone, unattended server-side processes at any point in time on the server. This includes any and all daemons (applies to shared/reseller hosting only).
e) Run any software that interfaces with an IRC (Internet Relay Chat) network.
f) Run any file sharing, bit torrent or other P2P network services, client or server software.
g) Run any gaming servers such as counter-strike, half-life, battlefield 1492, etc

Og her er det primært e der rammer mig da alt før e faktisk er muligt og gider ikke bruge den til fildeling eller spil server. Skal heller ikke bruge den til distributed computing osv så.

Men angående krav og ønsker ja der ved jeg ikke rigtigt hvad der slår til, men kan da vise hvad jeg får for de penge jeg giver og så kan jeg da håbe at nogen måske kender et eller flere firmare der enten koster det samme eller er billigere og som giver mig det "samme". Men uden at jeg render i fx problemet e.

cPanel / WHM License
RAM 1024 MB
RAID-10 Disk Space 60 GB
Premium Bandwidth 2500 GB

Det der giver jeg 50 dollars i måneden for og kan ikke lige umiddelbart finde oplysninger om hvad processor osv der er i serveren. Men kan er det overhovedet muligt at finde en VPS der giver mig de ting, men uden IRC begrænsingen fx?. cPanel og WHM er et ufravigelig krav idet at jeg forventer at flytte alt fra min nuværende VPS over på den anden.

Kan umiddelbart finde følgende:
System information
Server load 0.23 (8 CPUs)
Memory Used 44.60% (467632 of 1048576)
Swap Used 0.00% (0 of 1)

Processor #8 (de foregående 7 er de samme)
Vendor: AuthenticAMD
Name: Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2350
Speed: 2000.083 MHz
Cache: 512 KB

Men håber lidt at det hjælper med til at finde noget der er bedre til prisen :). Og behøves ikke at være en dansk udbyder, så længe udbyderen tilbyder engelsk support
Gravatar #2 - Magten
3. maj 2011 22:34
Jeg bruger selv XenVZ til min bnc. Super god service, og dejlig nemt og overskueligt webinterface hvor man hurtigt kan lave ting såsom reinstallere, skifte password, administrere dns osv.

Jeg har indtil videre kun oplevet performance problemer hvis jeg har tævet den (har den billigste så det er begrænset hvad den kan klare udover min bnc). Et enkelt udfald på 6 måneder har der været pga et angreb hos en af deres leverandører, men det varede 10 minutter og så havde de fået afværget det.

Kan klart anbefales, men spørg dem evt først (selvom jeg ikke har gjort det ^^):
http://www.xenvz.co.uk/faq.php#use1 skrev:
Do you allow adult hosting, IRC, VPN, TeamSpeak, Ventrillo, torrents, forums and proxy sites?
Absolutely! It's your VPS, so you are free to do what you like with it as long as it complies with UK and your local laws. (Yes, we do know our ToS states no IRC, though we do allow it on request...)


De er godt nok lidt dyrere end fx Hetzner, men jeg kan godt lide at den ligger i UK. Så er der også mulighed for at streame Top Gear live :)

Som bnc software kan jeg anbefale ZNC. Nem at sætte op, kan logge når du er offline, og så kan der scriptes til den.
Gravatar #3 - PraetorianGuard
3. maj 2011 22:45
Magten:

Kan se at de tilbyder cPanel, men WHM er nok noget jeg måske skal spørge dem om. Og så vidt jeg kan se så får jeg "mindre" for de samme penge, bortset fra at jeg kan gøre hvad jeg vil. ie 40 gig mod 60 (ikke at det som sådan er et problem :P). Men det med rammene er jeg nu lidt bekymret for.
Gravatar #4 - Magten
3. maj 2011 22:52
Jeg har ikke selv brugt det, men de skriver at de tilbyder cPanel og flere andre:
http://xenvz.co.uk/faq.php#sup1 skrev:

We can provide cPanel and DirectAdmin control panels, or you can provide your own. We can also install free control panels such as Webmin and ISPconfig. We can also provide you with LxAdmin free of charge.


Prisen på det kender jeg dog ikke.

Og ja, de er lidt dyrere end andre VPS udbydere, men jeg synes ikke jeg har oplevet samme gode service og stabilitet andre steder. Har dog heller ikke prøvet så mange VPS udbydere, det er mere dedikerede maskiner jeg har haft :)
Gravatar #5 - fjols
4. maj 2011 06:22
Selvom de ikke tillader "irc interfarcing", kan du så ikke bare gøre det? Det er vel næppe noget de tjekker. Især hvis du tager en irc server der ikke kører på standard port (6667).

Hetzner har jeg selv gode erfaringer med.

Af andre jeg har fået anbefaler, og som også er billige:
Pixocon - Fordel: Danskejet.
Leaseweb - Fordel: 1 gbit.
Gravatar #6 - PraetorianGuard
4. maj 2011 10:50
Problemet er lidt at port 6667 er lukket hos dem ;). og hvis de finder ud af at jeg gør det så lukker de min konto med det samme, ergo så kan jeg ikke få adgang til at lave backup af de data jeg har så det er en risiko jeg ikke vil løbe.

Hetzner er ikke en mulighed da de ikke tilbyder CPanel/WHM medmindre at jeg selv installerer det og derved selv skal ud og skaffe licenserne.

Men umiddelbart ser både Pixocon og Leaseweb interessante ud og har derfor sendt dem en email og spurgt ind til om de tilbyder cPanel/WHM da det er et ufravigeligt krav fra min side af. Og så må vi se hvad de svarer og hvad de derefter foreslår jeg tager for en pakke.

Men umiddelbart ser leasewebs plan med en dedicated server ikke helt værst ud :P
Gravatar #7 - PraetorianGuard
7. maj 2011 08:07
Nåh.

Jeg er så tilbage ved square one. Leaseweb var billige, men det var der så også en grund til da de unmanaged. Og umiddelbart virker det ikke lige til at det er sådan noget jeg skal ud i (Ikke at jeg lige kan kende forskellen på managed kontra unmanaged)

Og Pixocon, ja synes de er dyre til prisen og synes den der danske ejer er noget svært at se nogen stedet :(

Men er der andre gode ideer eller forslag?. For Hentzner duer ikke da de ikke tilbyder cPanel eller WHM hvilket betyder at jeg så selv skal ud og indhente licenser osv og selv bøvle med installation hvilket jeg ikke lige er interesseret i.
Gravatar #8 - fjols
7. maj 2011 11:41
Du vil ikke have Leaseweb pga. noget du ikke selv ved hvad er?
Jeg er dog ret sikker på alle billige VPS er unmanaged.

Du vil ikke have Pixocon fordi de er dyre, selvom de koster det samme som Leaseweb?

Jeg har aldrig brugt cPanel eller WHM, men kan det noget Plesk ikke kan?

For at hjælpe tror jeg, at vijeg skal forstå dine behov lidt bedre :)
Gravatar #9 - kasperd
7. maj 2011 15:12
Run stand-alone, unattended server-side processes at any point in time on the server.
Hvis ikke man må bruge serveren som server, hvad må man så bruge den til?
Gravatar #10 - PraetorianGuard
7. maj 2011 22:13
fjols (8) skrev:
Du vil ikke have Leaseweb pga. noget du ikke selv ved hvad er?
Jeg er dog ret sikker på alle billige VPS er unmanaged.


Den VPS jeg har nu er fx ikke unmanaged. Laver jeg fx en upgrade af at mit system og fucker noget op, så tager det bare en email og så har jeg support det hjælper mig videre ;). Tror ikke det er unmanaged så :P.

Fx opgraderede jeg et modul og det betød så at Apache og noget andet holdte helt op med at kører... forstod så ikke på det tidspunkt at Apache og deslige skulle gencompiles for at det virkede. Men det gjorde supporten for mig og jeg var kørende igen inden for 30 minutter :P.

fjols (8) skrev:

Du vil ikke have Pixocon fordi de er dyre, selvom de koster det samme som Leaseweb?


Har ikke fravalgt Pixocon på grund af prisen, men det er bare et eller andet der siger mig rent instinktivt at jeg skal passe på med dem. Deres site er fx ikke sårligt informativt. Men sidder stadig og overvejer det frem og tilbage. Men vil da helst gerne have lidt flere muligheder end bare at låse mig til en sårn lige umiddelbart.

fjols (8) skrev:

Jeg har aldrig brugt cPanel eller WHM, men kan det noget Plesk ikke kan?


Sansynligvis ikke. MEN for at sikre kompabilitet med hvad jeg allerede har kørende så er jeg nødt til at bruge cPanel/WHM da jeg kan lave en samlet backup af det hele som så kan importeres ind på det nye system uden at jeg skal til at genoprette subdoæner, domæner, email adresser med mere.

Var det en ren komplet frisk installation så tog jeg det ikke så tungt. Men når der nu skal importeres data fra en anden installation så tænkte jeg bare at denne her "måde" da ville formindske risikoen for fejl og andet.

fjols (8) skrev:

For at hjælpe tror jeg, at vijeg skal forstå dine behov lidt bedre :)


Men simpelt set så bruges det faktisk kun til webhosting og alt muligt andet gøjl. Og når jeg nu faktisk har en "server" der er min, så vil jeg også have "lov" til at gøre med den, "næsten" hvad jeg vil. Og derfor finder jeg reglen om ingen IRC ting overhovedet for åndsvag. Hvilket er den "ultimative" grund til at jeg kigger mig om efter noget andet. Sekundært kunne det jo være jeg fandt noget der var billigere/bedre til den samme, eller en lidt højere pris.

Men håber at det hjalp lidt :)

kasperd (9) skrev:
Hvis ikke man må bruge serveren som server, hvad må man så bruge den til?


Kasper, jeg tror at du har glemt at citerer noget med ;). "This includes any and all daemons (applies to shared/reseller hosting only)." Min hosting er en VPS hosting så det der må jeg godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login