mboost-dp1

AMD og SSE


Gå til bund
Gravatar #1 - gRaBieS
3. mar. 2004 22:20
Lidt interessant (?) info til de der sidder med Athlons. Har lavet lidt research på hvor stor forskel der er på SSE vs 3DNow optimering på GROMACS.

Resultatet overraskede mig lidt. Med SSE optimering tager det 15% kortere tid at complete en WU (p921 blev testet).

Jeg vil senere teste andre GROMACS, for at se om forskellen er lige så udtalt på disse.

Happy folding
Gravatar #2 - Jace
3. mar. 2004 22:55
Hvordan vælger du hvilke GROMACS du vil modtage? - Som jeg har erfaret så får man bare en tilfældig GROMACS sendt hver gang?
--
Gravatar #3 - gRaBieS
3. mar. 2004 23:25
Man får en tilfældig GROMACS tilsendt hver gang, ja. Har heller ikke målt på komplette WUs, men målt over 4 steps af den samme WU, med de forskellige indstillinger og klienter.
Gravatar #4 - DarkRogue
4. mar. 2004 15:36
Øhm dumme mig....
jamen jeg sidder med en, synes jeg langsom athlon XP 2100+ hvorn får jeg måske sat den op optimalt?
Gravatar #5 - gRaBieS
4. mar. 2004 18:27
Kræver at du kører console-klienten med følgende parametre:

"C:\Program Files\Folding@Home\FAH3Console.exe" -forceSSE -forceasm -advmethods

-forceasm sikrer at der bliver brugt 3DNow, SSEx (pentium only)
-forceSSE sikrer udnyttelse af SSE på Athlons
-advmethods sikrer at der bliver hentet GROMACS, hvis dette er muligt

Hvis du hellere vil køre den som service kan jeg anbefale at bruge "PizzaKings F@H Service Installer" som der er linket til på newz.dk's F@H side.

Har ikke prøvet emil's service-installer endnu, så skal ikke kunne sige om den kan bruges :)

Happy folding
Gravatar #6 - Jace
4. mar. 2004 18:37
Hvis man nu som jeg har en athlon xp, skal man så holde sig til kun at bruge "-forceSSE", for ikke at forvirre programmet, til måske at bruge "-forceasm", som jo kun kan bruges på Pentium maskiner?

Jeg kører p.t. med følgende opsætning på min AMD XP1900+
-advmethods -forceasm -forceSSE -service

Jeg mener om man skal bestræbe sig på at give sin klient nogle opstartsargumenter som er tilpasset til ens cpu, eller man bare kan være doven og give den alle sammen, og så kan den selv finde ud af hvilke den skal bruge?
--
Gravatar #7 - gRaBieS
4. mar. 2004 18:52
True.
Så vidt jeg har forstået er forceSSE kun brugbar på GROMACS, hvorom på Tinker-units kan der bruges 3DNow optimering, som du enabler med forceasm parametren.
Gravatar #8 - Sattie
6. mar. 2004 20:16
hmm med -advmethods -forceasm -forceSSE skar jeg lige godt og vel 1min af en pakke der ellers tog 4:30~ før, nu 3:30. Virker lidt underligt at deres tingest ikke bare kører med disse ting pr default.
Gravatar #9 - Jace
6. mar. 2004 21:41
yeah, for det skader jo ikke at have dem sat til, selvom maskinen ikke kan udnytte f.eks. SSE...
Gravatar #10 - Dreadnought
6. mar. 2004 21:49
#8 Ja, den burde have en intern benchmark funktion.
Gravatar #11 - Sattie
6. mar. 2004 23:22
Ah lidt skader det - min cpu blev da 3 grader varmere bare ved at enforce det, men okay en 22-23% hurtigere pga 3grader.. lever jeg nok med :)
Gravatar #12 - gRaBieS
6. mar. 2004 23:40
Indtil for nylig, crashede fah-klienten på mange XP+ maskiner med SSE enforced. Nok bl.a. derfor den er lavet optional :)
Gravatar #13 - Sattie
19. mar. 2004 03:11
En lille update

-forceSSE switchen ser ud til at crashe alle parkerne, ved alle de amd klienter jeg har prøvet (9, alle forskellige serier FX, 3400+, 1800XP osv.) når cpuerne blive (for?) varme, Dvs over de 70~ grader.
Derfor vil jeg lige påminde alle om enten at have cpuen tilpads kølet, eller nøjes med at køre med -advmethods -forceasm

Bare et lille hint. - ikke sjovt at have foldet en pakke i lang tid, hvorpå den terminator det, fordi den har opnået en forkert folding stadie.

Og nej, jeg har ikke oplevet nogen former for problemmer med -advmethods -forceasm, så må nøjes med den 15% længere tid for nogle af pakkerne :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login