mboost-dp1

Kunne du finde på at købe en Mac mini?


Gå til bund
Gravatar #51 - mballe
28. jan. 2005 08:29
#50 Du sætter da bare en USB mus med mange knapper på på. Det virker helt uden at du behøver installere drivere. Kun hvis du vil have nogle helt særlige funktioner på musen til at virke behøver du installere drivere.

Jeg bruger selv en Microsoft mus uden at have installeret drivere. De ekstra knapper, ud over de to normale knapper, virker også fint hvis du feks sætter dem op til at styre Exposé.
Gravatar #52 - KozmoNaut
28. jan. 2005 09:36
#47

Mac Mini kan ikke som standard spytte surround sound ud, men den understøtter så godt som alle USB- og FireWire-lydkort på markedet.
Gravatar #53 - markjensen
28. jan. 2005 13:58
#53 & #48

Jeg vil ikke have den til at spytte det ud i surround, bare i stereo, og så simulerer jeg surround med mit anlæg. Men er det muligt at få sat det til, så jeg kan det?Evt med nogle af de der farvede kabler (ved ikke hvad de hedder)
Gravatar #54 - amokk
28. jan. 2005 22:53
#54 hvis du taler om film som er optaget med Dolby Pro Logic (stort set alle film) kan du sagtens køre lyden ud igennem stereo-udgangen på computeren og ind i din surround-forstærker som så dekoder den til 4 eller 5 kanaler...

Men hvis du alligevel spiller filmen fra f.eks. en DVD, er det en meget dårlig ide, da lyden på en DVD ligger i 6 separate kanaler, og derfor bør overføres til forstærkeren på denne måde (dvs. enten gennem S/PDIF udgang eller gennem et kabel med 6 analoge kanaler (førstnævnte giver bedst lyd)

så til afspilning af alt andet end gamle film som ikke er i Dolby Digtial eller DTS lyd, kan du ikke bruge det indbyggede lydkort i mac mini hvis det skal være optimalt...
Gravatar #55 - markjensen
29. jan. 2005 11:28
#55 Kender du så et lydkort til PC som ville være godt, og som har det hele jeg skal bruge (kabler og sådan)? Jeg skal bruge den mest til musik (som bliver sendt ud som stereo), og evt også film, men det er ikke helt sikkert. Grunden til jeg gerne ville have en "multimediemaskine", er så jeg ikke behøver skifte CD når jeg fx hører musik, og lige nu bruger jeg mest mine computerhøjtalere, men jeg vil gerne til at udnytte mit surround lidt mere, som jeg ellers ikke have bruger så meget, da jeg ikke gider skifte CD.

Hvis det ikke kan lade sig gøre med en mac mini (det var egentlig bare en undskyldning for at købe/prøve en mac, det kunne lige så godt være en af de der barebone PC'er, eller hvad de nu kalder dem på edbpriser), så gør det ikke noget hvis jeg må til at bygge en lille PC der kan det samme.
Gravatar #56 - amokk
29. jan. 2005 11:36
#56 ethvert lydkort med 5.1 udgang og digital lydudgang kan gøre det du beskriver....

Dog har nVIDIA lavet deres SoundStorm lydkort, som yderligere kan tage et alm. stereosignal, dekode det i Dolby Pro Logic, og sende lyden videre til forstærkeren digital som Dolby Digital signal. Så vidt jeg er orienteret, er SoundStorm det eneste lydkort på markedet som kan encode et 5.1 kanals signal i dolby digital, LIVE! Du kan selvfølgelig godt få den rigtige lyd fra film mv. indspillet i AC3 eller dolby digital, med et andet lydkort med digitaludgang, men kun når lydsporet allerede ER encoded.

Desværre findes soundstorm kun på motherboards med nForce og nForce 2.... Jeg har selv en Aopen XCCube EZ18 (har jeg vist sagt før) med nForce 2, og der virker det særdeles godt!
Gravatar #57 - Napsi
29. jan. 2005 13:28
#57 - Bliver spændende at se hvad deres planer med soundstorm er. Man kunne jo drømme om f.eks. dts-hd encoder. :D Har ikke rigtig lyst til at skifte maskine før jeg kan få minimum DD encoder igen. :)
Gravatar #58 - amokk
29. jan. 2005 14:13
#58 tjaee... ud over at lydkortet MÅSKE kan lave bedre Pro Logic decoding end den Surround-forstærker man har, så er det vel kun ved ting som fx. spil at det er rigtig interessant at have SoundStorm, så lyden kan overføres digitalt til forstærkeren... Men spørgsmålet er bare om der ikke findes et eller andet smart stykke software som kan lave encodingen - selvfølgelig på bekostning af et par % CPU tid
Gravatar #59 - Napsi
29. jan. 2005 14:32
#59 - Bruger den aldrig til at lave DD af DPL, det overlader jeg trygt til Yamaha'ens DPL-IIx. :)

CMedia og andre har vist allerede smidt kort på banen med software DD, men jeg tvivler på hardware DD koster noget særligt, man kunne jo ikke just se soundstorm i prisen på nforce2 kort, så fatter ikke hvorfor de ikke bare får den smidt på. Eneste fordel ved software er vist at de løbende kan implementere nye codecs, men indtil videre er der kun DD. :( Og spørgsmålet er så hvor meget cpu-tid DD og evt. andre codecs koster. :) Der er også lavet et AC3Filter med encoding, men det virker mildest talt af h til (indtil videre). :)
Gravatar #60 - opal
30. jan. 2005 20:59
#6
Det er så heller ikke alle PC brugere der tænker over Vira og Spyware. F.eks. MIG!!! Jeg har aldrig haft nogen form for Firewall på min nuværende PC, på trods af flere tilfælde af vira på den gamle. Bare man ikke rodfer rundt på de forkerte sider for hax osv. kan man sagtens undgå vira og spyware, men hvis man downloader i stor stil, så er det jo fint med en mac. Og hvis man lige har de financielle muligheder.
Gravatar #61 - Der^Roboter
31. jan. 2005 10:05
Har så valgt at sige nej, ud fra den tanke at jeg intet behov har for en Mac. Mine behov kunne vel dækkes fint af en Mac - men nu har jeg min PC & den holder jeg mig så ved indtil videre :)
Gravatar #62 - TYBO
8. feb. 2005 07:22
Synes det er mærklig at newz.dk ikke laver en vote på hvad folk stemmer til valget.
Det må da være ret oplagt i dag.
Gravatar #63 - ZnabelA
8. feb. 2005 08:35
Synes det er endnu mere mærkeligt at den her vote stadig kører ... vi har ligesom etableret at 1% af dem der læser newz.dk er mac nørder (og resten vil gerne være det men tør ikke indrømme det). fred med det, og lad os komme videre til næste vigtige emne.
Gravatar #64 - TYBO
8. feb. 2005 08:44
ZnabelA: den har da kun kørt i 2 uger :)

Votes burde blive skiftet ud hver uge...TAK :)
Gravatar #65 - doggy82
13. feb. 2005 11:13
Hmm hvad svarer man hvis man ikke vil købe en Mac Mini - men godt kunne finde på at købe en anden Mac?!..... *_*

Dårligt gennemtænkt poll.
Der skal være et muligt svar for alle, om det så betyder at man må ha' en "ved ikke"...
Gravatar #66 - amokk
13. feb. 2005 13:44
gad vide om denne vote når at fejre månedsjubilæum
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login