mboost-dp1

Hvad er din ynglingsbrowser


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
10. sep. 2014 07:03
Har tidligere været Chrome.. men den irriterer mig efterhånden (hey, vi laver lige nogle ikoner i din taskbar. Og så skal du have en masse apps! Ikke? Jo du skal da så!).

Firefox er jeg ikke helt venner med og IE ligeså.

Så jeg ved det sgu ikke.
Gravatar #2 - apapap
10. sep. 2014 07:46
Chrome er dejlig. Auto-update er fantastisk; den generer aldrig og folk der ikke ved hvad de laver er også altid opdaterede.

som #1 siger så smider den en "chrome notifications" i min taskbar, men jeg overlever lige.

Det virker bare. (og sync af bookmarks osv er fantastisk)

Safari virker bedre indbygget i OS X, men er aldrig blevet ordenlig venner med den..
Gravatar #3 - Gutjak
10. sep. 2014 07:48
Skal ærligt sige at jeg kun kender 5 af browserne på listen. Jeg gætter at Netscape er blevet til Lunascape? Eller?
Gravatar #4 - thimon
10. sep. 2014 08:17
Chrome fungerer fint for mig.

Netscape er vist død i 2008, og er vist "i ånden" erstattet af Firefox.
Gravatar #5 - naggert
10. sep. 2014 08:36
XorpiZ (1) skrev:
Har tidligere været Chrome.. men den irriterer mig efterhånden (hey, vi laver lige nogle ikoner i din taskbar. Og så skal du have en masse apps! Ikke? Jo du skal da så!).


Ikoner i taskbar? Jeg bruger chrome både på arbejde og derhjemme og jeg har ingen ekstra ikoner nogen steder.. Er du sikker på du har installeret det korrekt?
Er heller ikke sikker på hvilke apps du snakker om? Adblock?
Gravatar #6 - CBM
10. sep. 2014 08:49
K-Meleon og Opera er klart mine ynglings browsere :) Jeg kan lide Opera fordi den er lavet til stortset alt med en processor... Og K-Meleon "de e naijs" på ældre hardware...

jeg har stemt på opera, dog bruger jeg også firefox i ny og næ.
Gravatar #7 - DarX
10. sep. 2014 09:18
Jeg skiftede fra Chrome til Firefox for nogle uger siden fordi Chrome på Windows efter en opdatering ikke længere ville indlæse visse sider og generelt opførte sig underligt og uresponsivt*.
Derfor har jeg stemt Firefox.

Det er ærgerligt at jeg reelt set kun har valget mellem Chrome og Firefox, hvis jeg gerne vil have synkronisering af bogmærker, tabs osv. mellem alle mine enheder (Linux, Android og Windows).

*) Efter at have rodet lidt med Chrome igen, virker det som om mine problemer skyldes en kombination af plugins og extensions.
Gravatar #8 - JesperZ
10. sep. 2014 09:18
Har ikke nogen ynGlingsbrowser, men min ynDlingsbrowser er stadig Firefox ;-)
Gravatar #9 - CBM
10. sep. 2014 09:44
#8
a hva*? :) har du eller har du ikke en ynglings browser?
Gravatar #10 - Nagelfar^^
10. sep. 2014 10:02
#9
Der er forskel på yngling og yndling.. og han skriver specifikt:
JesperZ (8) skrev:
min ynDlingsbrowser er stadig Firefox ;-)


Jeg bruger Chrome og har brugt det med fornøjelse siden dengang FF havde et problem med at akkumulere en masse RAM. And i've never looked back since.
Gravatar #11 - Qw_freak
10. sep. 2014 10:03
JesperZ (8) skrev:
ynGlingsbrowser, m

Det er jo den du bruger til Pr0n...
Gravatar #12 - tentakkelmonster
10. sep. 2014 10:33
Når jeg har stemt "Opera", så er det altså den klassiske Opera jeg mener, og ikke "Opera New" som jo blot er en kopi af Chrome. (Jeg kan derfor slet ikke se pointen i Opera New)
Gravatar #13 - XorpiZ
10. sep. 2014 10:42
naggert (5) skrev:
Ikoner i taskbar? Jeg bruger chrome både på arbejde og derhjemme og jeg har ingen ekstra ikoner nogen steder.. Er du sikker på du har installeret det korrekt?
Er heller ikke sikker på hvilke apps du snakker om? Adblock?


https://productforums.google.com/forum/#!topic/chr...

https://productforums.google.com/forum/#!topic/chr...

Det er den slags jeg er pissetræt af.
Gravatar #14 - CBM
10. sep. 2014 11:42
#12
samme her, jeg mente også den klassiske opera
Gravatar #15 - Manofsciencemanoffaith
10. sep. 2014 12:00
Jeg brugte Chrome indtil for et par måneder siden, hvor de begyndte at fjerne en masse nyttige features og erstattede dem med en masse ubrugeligt skrammel.

Nu bruger jeg Firefox. Den hakker og hoster lidt en gang imellem, men i det mindste kan jeg justere den, som jeg vil have den, og ikke som udviklerne vil have den.
Gravatar #16 - vision-dk
10. sep. 2014 12:30
XorpiZ (1) skrev:
Har tidligere været Chrome.. men den irriterer mig efterhånden (hey, vi laver lige nogle ikoner i din taskbar. Og så skal du have en masse apps! Ikke? Jo du skal da så!).

Firefox er jeg ikke helt venner med og IE ligeså.

Så jeg ved det sgu ikke.


Har du prøvet SRWare Iron. Det er jo nærmest en Chrome, bare ikke så stor/bloated.
Gravatar #17 - gramps
10. sep. 2014 12:45
Manofsciencemanoffaith (15) skrev:
Jeg brugte Chrome indtil for et par måneder siden, hvor de begyndte at fjerne en masse nyttige features


Hvilke features?
Gravatar #18 - Clauzii
10. sep. 2014 13:15
Bruger Firefox på Windows/MacOS, Safari på telefonen.

Har et par venner der bruger Chrome - jeg kan simpelthen ikke vænne mig til det og synes ikke der er nogen fordele overhovedet ift. Firefox.

Har Lunascape installeret på en maskine også, men bruger det ikke fast som sådan. Men jeg kan se at det er på vej til MacOS (fås til iPhone/Android) - det skal da prøves når det er klar ;)

/ps: mangler TOR ikke på listen?
Gravatar #19 - chewie
10. sep. 2014 13:18
vision-dk (16) skrev:
XorpiZ (1) skrev:
Har tidligere været Chrome.. men den irriterer mig efterhånden (hey, vi laver lige nogle ikoner i din taskbar. Og så skal du have en masse apps! Ikke? Jo du skal da så!).

Firefox er jeg ikke helt venner med og IE ligeså.

Så jeg ved det sgu ikke.


Har du prøvet SRWare Iron. Det er jo nærmest en Chrome, bare ikke så stor/bloated.


SRWare Iron er så scamware. Læs evt. hvorfor her.
Gravatar #20 - Slettet Bruger [4261641011]
10. sep. 2014 13:19
Clauzii (18) skrev:
/ps: mangler TOR ikke på listen?


Bruger TOR ikke Firefox?

Chrome, grundet Android-Chrome synkronisering og Chromecast. Hvis det ikke var for de to, så brugte jeg faktisk nok IE11.
Gravatar #21 - TezlaByte
10. sep. 2014 14:03
Hvor er de ynglinge dog henne?

Nå, jeg går ud fra der bliver spurgt om yndlingsbrowser, og der vælger jeg klart Chrome. :)
Gravatar #22 - CBM
10. sep. 2014 14:07
#20
jeg mener det skulle være en udvidelse til en vilkårlig browser selv om opera godtnok blev lavet i en OperaTOR udgave på et tidspunkt.
Gravatar #23 - Vandmand
10. sep. 2014 14:38
Jeg bruger Firefox til daglig, og en smule Internet Explorer/Safari paa henholdsvis min telefon og min baerbare. Men min 'ynglingsbrowser' maa vaere Lynx, derfor stemte jeg 'en helt tredje'.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [4261641011]
10. sep. 2014 14:50
#22
I sidste ende fungere Tor vel bare som en proxy og man kan bruge hvilken som helst browser/program der supporter proxy. Firefox er bare default bundled browser fra Tors egen bundle.
Gravatar #25 - Clauzii
10. sep. 2014 18:50
IT-ekspert Yvossen (20) skrev:
Bruger TOR ikke Firefox?


Ahhh, ok (y)
Gravatar #26 - Ulver
11. sep. 2014 07:27
Ikke nogen 64 bit chrome brugere?
Gravatar #27 - Lowkey
11. sep. 2014 07:36
Chrome.
De bedste dev tools, nyeste funktionalitet og altid up to date - selv hos folk der ikke kan finde ud af at opdatere deres software.


#9

En yngling er et ungt menneske (tænke på yngel).
En yndling er en favorit (tænk på at ynde at gøre noget).
Gravatar #28 - Ulver
11. sep. 2014 08:03
Jeg lavede lige min egen browser battle, og får præcis de samme resultater som Toms hardware har fået det sidste års tid. Chrome har et frygteligt ram forbrug, og render ikke hurtigere.

Skulle lige installere Chrome så det blev en fresh install, uden extensions.

Firefox er en gammel installation som er opdateret, og jeg deaktiverede alle extensions. Åbnede de samme 27 faner i begge browsere..

1700mb ram brugt af Chrome
614 mb af Firefox 32

Kørte en litebrite batte, og IE samt Firefox var rimelig neck and neck med 22-23 sekunder efter flere runs, imens Chrome var på 33 sekunder.

http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/Lite... -> All -> run

Kan være jeg prøver nogle andre benchmarks :)
Gravatar #29 - Ulver
11. sep. 2014 09:01
http://browsermark.rightware.com/tests/2.1

Et del tests yderligere tegner der sig et generelt billede, på nogle områder er Firefox hurtigere og i andre er den langsommere. Den første browser mark test trashede Firefox Chrome,

Firefox - score 4377
Chrome - score 2650

Men der havde jeg ikke lukket de andre tabs jeg havde åbent (de var identiske). Da jeg lukkede browserne og kun havde en enkelt tab åben, var billedet i Chromes favør, hvor Firefox stort set havde den samme score, mens Chrome nu fik 5590 point. Resten blev derefter rene browser benchmarks :)

Futuremark's Peacekeeper (5 minutters test pr. browser)
http://peacekeeper.futuremark.com/
Firefox - 3981 point
Chrome - 4355 Points

Sun spider
http://www.webkit.org/perf/sunspider-1.0.2/sunspid...
Firefox - Total: 148.1ms +/- 2.2%
Chrome - Total: 148.5ms +/- 0.9%

I googles egen benchmark får jeg:
Firefox - 25840
Chrome - 29152
http://octane-benchmark.googlecode.com/svn/latest/...

Jeg har ikke kørts Mozillas java test suite, da den tager ca. 34 minutter pr. browser :)
http://dromaeo.com/
Gravatar #30 - Chucara
11. sep. 2014 09:15
Kan godt lide, at der bliver nævnt 13 specifikke browsere samt muligheden 'en helt tredje'. Burde det ikke være 'En helt fjortende'?

Chrome, FireFox blev for langsom på et tidspunkt for flere år tilbage. Det er muligt, at det er fikset imellemtiden, men har ikke rigtigt kigget tilbage efter Chrome. Synes som sådan også IE er blevet OK i de nyere versioner.
Gravatar #31 - Wispher
11. sep. 2014 10:35
Det er faktisk ikke sådan lige at svare på.

Min yndlings er nok egentlig IE11, og det er også den jeg udvikler i på arbejdet, men når jeg sidder og browser rundt i almindelighed, anvender jeg Chrome - ene og alene pga. AdBlock.

Fandtes AdBlock til IE, brugte jeg aldrig andet.
Gravatar #33 - Wispher
11. sep. 2014 11:14
Ulver (32) skrev:
#31 https://adblockplus.org/en/internet-explorer


Tak for tippet.
Gravatar #34 - Ravensholt
11. sep. 2014 11:22
På Windows er det hhv. Firefox og Chrome jeg benytter mest.
På mine Ubuntu maskiner er det primært Midori og Chromium.
Gravatar #35 - NerdDeveloper
11. sep. 2014 12:12
Hvis man nu antager at man browser newz.dk gennem vores totalt ynglingsbrowser.... kunne I så bare ikke lige checke jeres Google Analytics, giver vel et bedre billede af fordelingen.
Gravatar #36 - Slettet Bruger [4261641011]
11. sep. 2014 12:15
NerdDeveloper (35) skrev:
Hvis man nu antager at man browser newz.dk gennem vores totalt ynglingsbrowser.... kunne I så bare ikke lige checke jeres Google Analytics, giver vel et bedre billede af fordelingen.


Hvis man nu bare antager at dette spørgsmål er indsendt af en Newz-bruger og ikke af ejerne af Newz. Så kan det være at det bare totalt ikke er muligt for spørgeren at kigge på Google Analytics for Newz.
Gravatar #37 - m910q
11. sep. 2014 13:41
NerdDeveloper (35) skrev:
kunne I så bare ikke lige checke jeres Google Analytics, giver vel et bedre billede af fordelingen.
Ikke hvis du vil inkludere dem der blokerer for Google Analytics.

Stemte Opera.
Gravatar #38 - GrillBiller
11. sep. 2014 14:53
Bruger ie da crome bare er skidt på min surface pro3
Og så funker ie helt fint på windows phone 8.1
Hvor man lige nu kan hente opera beta for wp8.1
Hvis er den første egentlige standalone browser til wp som ikke bare er en overbygning til ie
Gravatar #39 - Wispher
11. sep. 2014 19:12
NerdDeveloper (35) skrev:
Hvis man nu antager at man browser newz.dk gennem vores totalt ynglingsbrowser.... kunne I så bare ikke lige checke jeres Google Analytics, giver vel et bedre billede af fordelingen.


Men hvorfor skulle man gøre den antagelse?

Jeg anvender ofte min telefon, eller iPad til at checke newz.dk med, i browsere som absolut ikke er mine favoritter.

Der er sikkert også andre end mig som i ny og næ logger på newz med andre computere/browsere end deres personlige yndlings - nogle gange bruger vi bare det vi har ved hånden.

Så hvis det virkelig er folks yndlingsbrowsere spørgeren gerne vil vide noget om - så er spørgsmålet helt nødvendigt.
Gravatar #40 - JonasThyssen
12. sep. 2014 05:28
Har i det sidste halve år kørt Firefox Aurora. Jeg skiftede, fordi Google stadig ikke har taget sig sammen og lavet en 64-bit version af Chrome til OSX.

Skred ellers fra firefox for en del år siden, da firefox dengang var ekstremt ustabil, ram-sulten (det er stadig en tung browser idag, men også feature tung) og når den crashede, så røg alle faner.

Siden jeg har vendt tilbage bliver den ved med at imponere, og selvom det er alpha software, så er den utroligt stabil.

Hvis jeg har brug for en mere letvægts browser så bruger jeg Midori, det er dog kun på min ubuntu laptop, og der findes desværre ikke en OSX version
Gravatar #41 - ozorgnax
12. sep. 2014 08:38
HVOR ER LYNX???
Gravatar #42 - Slettet Bruger [4261641011]
12. sep. 2014 08:39
ozorgnax (41) skrev:
HVOR ER LYNX???


Under valgmuligheden: "en helt tredje..."
Gravatar #43 - Vandmand
12. sep. 2014 10:45
ozorgnax (41) skrev:
HVOR ER LYNX???


På sourceforge. http://sourceforge.net/projects/portableapps/files...
Gravatar #44 - OxxY
12. sep. 2014 10:50
Opera 12 (indtil de får fixet at man kan få Linket sine ting til de nyere versioner).
Gravatar #45 - moulder666
12. sep. 2014 11:20
Min ynglingsbrowser er Chrome - i inkognitotilstand.
Gravatar #46 - Qw_freak
12. sep. 2014 12:10
moulder666 (45) skrev:
Min ynglingsbrowser er Chrome - i inkognitotilstand.

Med adblok og noScript aktive... ;)
Gravatar #47 - apapap
12. sep. 2014 15:44
moulder666 (45) skrev:
Min ynglingsbrowser er Chrome - i inkognitotilstand.


Køber du så mange gaver til din kæreste du altid skal være i inkognito?
Gravatar #48 - zeonos
13. sep. 2014 23:05
Chrome til mig selv og andre hurtige computere, men firefox til ældre hardware, såsom min mors gamle laptop.
Gravatar #49 - Magten
14. sep. 2014 04:21
Chrome på desktop, IE i på tablet.
Gravatar #50 - mrF0x
14. sep. 2014 14:46
apapap (47) skrev:
Køber du så mange gaver til din kæreste du altid skal være i inkognito?


The internet is for pr0n!! ;-)


Bruger selv Chrome-64... Hurtig, suger dog noget hukommelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login