mboost-dp1

Hvad er din favorit add-on til Firefox


Gå til bund
Gravatar #51 - X-PanDer
16. jan. 2007 08:57
#30 Jeg bruger somend bare standarden i Windows. :) The (good) old IE.

Har kørt med FireFox for lidt tid tilbage, men den er træls i længden, viser nogle sider forkerte og måden man markerer tekst på i det, er lidt anderledes fra IE. IE vælger selv hele ordet, hvilket er rart, hvorimod FireFox skal have hele ordet valgt og det er ikke det nemmeste på nogle sider når de i forvejen er skubbet en del sammen.

Men den fede ting ved FireFox, er at stopknappen rent faktisk betyder stop, hvor IE's stopknap er noget den vælger at tage hensyn til når den liiiige har tid til at stoppe.
Ja okay, så selvfølgelig også Tab-browsing i FireFox.

Men altså, naah holder mig bare til IE, mest pga. nogle sider bliver vist forkert i FireFox.
Gravatar #52 - Miklos
16. jan. 2007 10:25
Adblock er da meget praktisk men har slet ikke haft den installeret siden jeg fik NoScript - hvis man kun, kunne bruge ét plugin ville NoScript tage prisen.

Det er uundværligt!
Gravatar #53 - bugger
16. jan. 2007 10:59
[url]#50[/url] Full page zoom skulle efter sigende komme med Firefox 3. Jeg har aldrig haft brug for andet end text zoom, men Bill Gates sagde jo noget i stil med "It's not about selling a product people need, it is about making people realize they need our product."

For de fleste fanboys (jeg er ikke en af dem, men jeg tror vi har noget til fælles) handler det om den indlærte måde man bruger sin browser til at være effektiv på. Jeg har Firefox indlært så min informationssøgning er mest effektiv og derfor virker jeg handicappet når jeg bruger andre browsere. Der er uden tvivl alternativer i hvilke jeg kunne opnå samme effektivitet, men jeg skal overbevises om at jeg kommer over mit nuværende niveau end det jeg har i Firefox.

EDIT:
Så fandt jeg lige Image Zoom der sørme har page zoom. Er det noget i den stil du mener?

http://imagezoom.yellowgorilla.net
Gravatar #54 - brugernavn:
16. jan. 2007 15:22
Også Tamper data. Jeg bruger den mest til at påvise hvilke del komponenter af et website det er som der svarer langsomt.
Gravatar #55 - themuss
16. jan. 2007 15:28
#53 Opera zoomer alle elementer on-the-fly med noget vektor-halløj... Det der plugin er vist kun til billeder (hvad med tekst og andre elementer).
Gravatar #56 - bugger
16. jan. 2007 17:34
[url]#55[/url] Det er ihvertfald ikke for genialt, men det er også begrænset hvad man kan når enginen ikke understøtter det. Jeg kan ikke få den til at forstørre Newz.dk rigtigt, men den virker sjovt nok fint på deres egen side ;)
Gravatar #57 - themuss
16. jan. 2007 18:07
Prøv (bare for sjov) at installere Opera og zoom ind på newz.dk...
Gravatar #58 - trylleklovn
17. jan. 2007 01:19
#57 Uh, lækker feature. Kendte jeg ikke lige. Dog er den lidt overflødig i OS X da man som standard kan zoome ind på alle programmer med ctrl+scroll.. Men smart alligevel.
Gravatar #59 - El_Coyote
17. jan. 2007 07:18
Jeg bruger kun en - en DeviantArt extension der kan kopiere billedvariabler.
DeviantArt er så også det eneste jeg bruger firefox til
Gravatar #60 - binderup
17. jan. 2007 07:32
#51

Jeg tror vist at det er noget tid siden at du har kørt med Firefox.

Med mindre du bruger nogle sider hvor der er ActiveX på, så er det vist ved at være en skrøne at siderne ikke virker fint i Firefox. Og nu hvor IE7 er ved at komme frem så bliver antallet af disse sider endnu mindre, da man ikke længere skal hacke sig ud af IE's mangler.
Gravatar #61 - mindzero
17. jan. 2007 08:36
#60:
Og nu hvor IE7 er ved at komme frem så bliver antallet af disse sider endnu mindre, da man ikke længere skal hacke sig ud af IE's mangler.

Haha, I wish! ;-P

Du har dog ret i at det er sjældent at sider ikke vises ordentligt i Firefox, er utroligt længe siden at jeg har stødt ind i sådan en side. De fleste større sider ved jo at folk bruger andre browsere end IE og har slet ikke råd til at lukke disse folk ude.
Gravatar #62 - Saxov
17. jan. 2007 11:47
#60 her er et eksempel på en side Fx ikke viser korrekt, givet w3c "standarten"...
Og nej det er ikke for at starte en flame war eller lign.

http://www.aladdinpizza.dk/
Ja jeg ved godt det er en enormt grim (og komisk) side, men læg mærke til den Iframe som indeholdet er i.. den skal have hvid baggrund (eller ens default farve for browser vinduet) og ikke den der lilla farve der er rundt om.
Gravatar #63 - X-PanDer
17. jan. 2007 12:10
#60:

Ja det faktisk hel del tid siden, mener det var vinteren 2004 jeg prøvede det sidst, så helt up to date er jeg nok ikke, men det er da ihvertfald ikke den browser jeg bruger :P

Men på arbejdet ligger den på computeren, men bruger den ikke, af den simple grund, den ikke er valgt som std. browser. :)

Men kig f.eks. på www.gts.dk, den kunne ikke vises korrekt dengang ihvertfald. Ved så ikke om det bare er ham der har lavet den, der har sløset...
Gravatar #64 - trylleklovn
17. jan. 2007 12:31
#62 Den validerer heller ikke med w3 standarden..? Men siden er dog stadig brugbar.
Siden renderes med hvid baggrund i IE og Opera, men i Safari og Firefox renderes den med lilla farve.. Så det er ikke et Firefox "problem", hvis vi overhovedet kan snakke om problemer her, for pointen er jo ikke at Firefox renderer siden forkert, men at den renderer det anderledes end personen, der har lavet siden, tiltænkte det.

Men det er utroligt at se hvad (bl.a.) Firefox har gjort for web standarder.. Før i tiden var det jo nok for folk bare at lave den IE-"valid".
Gravatar #65 - Saxov
17. jan. 2007 17:20
#64, grunden til jeg siger at Fx rendere forkert, er at w3c siger at sider vist i iframes ikke må arve fra siden der indeholder iframen, og det gør den jo i Fx - som du også selv siger.

For at citere w3c.
Sometimes, rather than linking to a document, an author may want to embed it directly into a primary HTML document. Authors may use either the IFRAME element or the OBJECT element for this purpose, but the elements differ in some ways.
~snip~
An embedded document is entirely independent of the document in which it is embedded. For instance, relative URIs within the embedded document resolve according to the base URI of the embedded document, not that of the main document. An embedded document is only rendered within another document (e.g., in a subwindow); it remains otherwise independent.

cite: http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#e...
Gravatar #66 - bugger
17. jan. 2007 18:42
[url]#65[/url]
Ja jeg ved godt det er en enormt grim (og komisk) side, men læg mærke til den Iframe som indeholdet er i.. den skal have hvid baggrund (eller ens default farve for browser vinduet) og ikke den der lilla farve der er rundt om.

Background properties are not inherited, but the parent box's background will shine through by default because of the initial 'transparent' value on 'background-color'.

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/colors.html#q2

Altså bliver baggrunden ikke "arvet", men default baggrund er gennemsigtig.
Gravatar #67 - Saxov
17. jan. 2007 19:41
#66, læs lige dit link igen :)
den snakker om "In terms of the box model, "background" refers to the background of the content and the padding areas." alså content og padded areas, ikke embedded documents som skal behandles som en seperat content, altså en anden måde - og Iframes og Objects er embedded objects, ikke content eller padded area.
Gravatar #68 - bugger
17. jan. 2007 21:29
[url]#67[/url] Jeg er ikke websmed, men så vidt jeg forstår er box modellen bare CSS måden at opdele HTML træet.

iframens <body></body> er også en box, som jeg ser det.

Jeg er ikke ude på at starte en diskussion om et emne jeg ikke aner noget om, men det er da umiddelbart hvad jeg kan læse mig til.

Uanset hvad så er man selv ude om at man får et udefineret resultat når man ikke vælger at definere en baggrundsfarve. Jeg kan ikke finde nogen steder der bakker dig op i at hvid er en standard baggrund når baggrunden ikke er defineret.
Gravatar #69 - Saxov
17. jan. 2007 21:41
#68, det er korrekt at <body> vil/kan blive betragtet som et box tag, men iframen skal behandles som et element der ikke er en del af siden, ligesom fx en anden tab du har åben.
Så farver du iframen "transparant", tilsvarer det at den første side du åbner i din browser styrer farven på alle andre tabs du åbner, med mindre de sider der er i disse tabs i sig selv specificere en baggrunds farve (hvilket ikke er krævet).

Så fx åbner du eb.dk og en www.jegharikkeenbaggrundsfarve.dk i to tabs, kan vi godt blive enig om at eb.dk's baggrund ikke skal være på www.jegharikkeenbaggrundsfarve.dk's tab.
Men det er faktisk det Fx gør, når den giver iframen en transperant baggrundsfarve.
Gravatar #70 - Target
18. jan. 2007 10:37
#Saxov + evnt. andre.

Jeg har prøvet at åbne http://www.aladdinpizza.dk/ i både min FF 2 og IE 7, og siden ser nøjagtig ens ud.
Grim lilla baggrundsfarve på siden, og hvid baggrundsfarve i I-framet.
Gravatar #71 - Saxov
19. jan. 2007 19:41
#70, jeg har lige lavet en ren installation af Fx 2.0.0.1 og der bliver iframen med lilla baggrund (dog ikke på forsiden, hvor der vises et billede med hvid baggrund.. ;))
Gravatar #72 - m_abs
20. jan. 2007 10:37
"View Formatted source" (tror jeg navnet er)
Desværre bliver den ikke længere udviklet og den virker ikke ret godt med Firefox 2.0.

Det gør at man kan se ændring i kildekoden der fx. er lavet gennem javascript og er enormt lækkert når man arbejder med AJAX.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login