mboost-dp1

Hvad er din favorit add-on til Firefox


Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
13. jan. 2007 22:30
"Jeg bruger ikke add-ons"

...og efter at have skiftet til version 2.0.0.1 så overvejer jeg at stoppe med at bruge Firefox, hvis de alle skal sutte så meget røv.
Jeg går sgu tilbage til 1.0.4 i morgen, og så begynder jeg at lede efter en ny browser...
Gravatar #2 - mindzero
13. jan. 2007 23:01
Bruger/har 4 add-ons: DownThemAll!, HTML Validator, infoRSS og Web Developer.
Ud fra dem synes jeg at HTML Validator er min favorit.
infoRSS bruger jeg ofte, men den er lidt for buggy til at være min favorit og de 2 sidste bruger jeg ikke specielt ofte.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
13. jan. 2007 23:11
Bruger 25 add ons, her er favoritterne

Adblock - Ikke plus, og uden eksterne filtre. Foretrækker selv at vælge hvad jeg til blokere.

CustomizeGoogle - Google som jeg vil have det.

DownThemAll - Nem/simpel downloadmanager, der også kan trække billeder, lyd, video (og alt andet via regex) ud af en side.

FxIF - EXIF-viser, vises i properties-vinduet.

PDF Download, View Source Chart og Web Developer Extension er også rare at have.
Gravatar #4 - frey
14. jan. 2007 00:03
"Anden"

Helt klart "Google Browser Sync" da den updatere mine Bogmærker osv. på min laptop når jeg adder/rediger dem på min stationær...
Gravatar #5 - buch
14. jan. 2007 00:06
Bruger ikikek nogen

Før i tiden brugte jeg faster fox samt et program der viste hvor langt det var kommet i søgningen af en side...

Mem efter v2 har jeg ikke brugt tid på at installere de plugins igeng
Gravatar #6 - Diskill
14. jan. 2007 00:16
For mig er Add-ons er uundværlige. Havde de ikke været så effektive ville jeg bruge Opera istedet.

Fin samling, men der mangler et par stykker:
Bugmenot, Dictionary switcher, Fission, Menu Editor, Stop-or-reload button.
For at nævne nogle af dem.
Gravatar #7 - arne_v
14. jan. 2007 00:35
Hvis jeg var annoncør ville jeg være bekymret. Det er jo
tydeligvis det at få ram på reklamerne som er mest populært.

:-)
Gravatar #8 - Acro
14. jan. 2007 01:21
#7 arne_v:
Annoncører betaler typisk pr. besøg, så de har ikke meget at frygte. Det er langt værre for de sider, der producerer indhold og mister deres indtjening. Så langt tænker de færreste brugere bare.
Gravatar #9 - arne_v
14. jan. 2007 02:08
#8

Som f.eks. newz.dk ....

:-)
Gravatar #10 - sKIDROw
14. jan. 2007 03:13
De sider som producerer indhold, lægger som de selv har redt.
Newz holder det til et acceptabelt niveau. Men det gennemsnitslige nyhedsmedia herhjemme gør mig rasende, hvis ikke jeg har startet mine filtre på forhånd.
Gravatar #11 - birger
14. jan. 2007 05:36
Firefox Extension Backup Extension
og flashblock istedet for adblock
jeg kan leve med almindelige gif reklamer
men de #¤&¤#%#% flashreklamer gør mig sindssyg
Gravatar #12 - truelz
14. jan. 2007 07:36
#8 Mon ikke annoncører betaler for pr. gang deres billede bliver hentet? Og så er det jo ikke så stort et problem med en adblocker. På kort sigt...
Men tænk på hvor mange populære sider, der lever på indtægter fra annoncører. Hvis det ikke er muligt at annoncere på nettet, så tror jeg ikke der er mange af dem der holder sig oven vande.
Gravatar #13 - heg
14. jan. 2007 08:38
Var nød til at vælge "Anden", da TamperData ikke er med; TamperData tillader du ser hvad der bliver sendt og modtaget af data samt modificerer disse på vejen, tilsvarende Microsofts Fiddler.
Gravatar #14 - henne
14. jan. 2007 09:44
#8: De sites kan jo pive alt det de vil, men fakta er at de havde mulighed for at have reklamer på et acceptabelt niveau, men nej, de ville absolut op og have reklamer edbpriser-style.
Og fair nok vel egentlig? Hvorfor skulle sites selv bestemme hvor mange penge de vil have for brugernes "arbejde"? Det samme gør sig jo gældende for reklamer generelt, grænsen for genen overfor brugerne ligger jo et sted, og der er godtnok mange sites på begge sider af den grænse.
Gravatar #15 - gronbaek
14. jan. 2007 09:56
Jeg har: Bookmark Sync and Sort, ChatZilla, Download Statusbar, DownThemAll, Fireflix, FoxyTunes, Greasemonkey, Live IP Address, McAfee SiteAdvisor, StumbleUpon, Tabbrowser Preferences, Torbutton og VideoDownloader.

Det eneste jeg egentligt savner er en rigtigt god cookie-manager... bud modtages gerne.

Jeg har fremhævet de bedste med fed. Bookmark Sync lader mig holde mine bookmarks samlet, uden at jeg behøver dele dem med Google eller en anden 3. part, Download Statusbar er bare 100% bedre end den irriterende download manager der er med Firefox, Torbutton lader mig surfe privat og anonymt når jeg har brug for det.

Men min favorit er McAfee SiteAdvisor... også selv om den nu er blevet købt af netop McAfee. Og jeg vil gerne anbefale den til IE brugere også, den virker også i IE. Det er et genialt og meget diskret værktøj som forsøger at forebygge problemer med skumle hjemmesider/downloads frem for at reparere på det bagefter. Den er dejlig diskret, samtidig med at man griber sig selv i lige at tjekke hvad siteadvisor siger, før man klikke på et link.
Den kan især anbefales til forældre, søskende osv. og hvor man nu ellers bliver involveret ufrivillig support. Nu kan de selv se at det nok er en dårlig ide at downloade/installere alle de gode tilbud om "free screeensavers" osv. Og jeg vil til enhver tid holde på, at selv om jeg har en uddannelse i CS hjælper den mig. Det er umuligt at tjekke alle sites jeg besøger i løbet af en dag for skadelig software, og nu behøver jeg ikke tage chancen mere, for jeg tjekker bare SiteAdvisor

Og nej... jeg arbejder ikke for McAfee... jeg synes bare det er smart :-)
Gravatar #16 - ManiacTor
14. jan. 2007 10:38
Er nu mest glad for min GmailNotifier.. Den og så lige efter min AdBlock :).
Gravatar #17 - atheist
14. jan. 2007 10:59
#15:
Jeg plejer at bruge Cookiekuller

Jeg havde før v. 2 25+ addons, men jeg har ikke lige gidet installere så mange, mest fordi det kun er en midlertidig windows-installering jeg bruger pt. adblock plus, tabmix plus og timestamp decode (gæt hvad den kan :D))
Gravatar #18 - rackbox
14. jan. 2007 11:18
Firefox Showcase er min favorit. Tryk F12 og alle åbne tabs vises i en oversigt. Jeg har typisk ca. 50 tabs åbne adgangen, så det er ret lækkert at kune skifte til den rigtige hurtigt.
Gravatar #19 - Simm
14. jan. 2007 11:40
Hmmm der er jo flere forskellige

- Webdeveloper
- Firebug
- IE Tab
Gravatar #20 - XtcKilla
14. jan. 2007 11:52
Bruger ikke FF, Maxthon 2 beta3 behøver ikke så mange plugins, den kan godt bruge plugins hvis man skulle ønske det..hvis jeg brugte FF, ville det nok være noget ad-block ting, sider som edbpriser, er som tidligere nævnt helt ude i hampen. det gider jeg altså ikke være med til..uønsket flash på mange sider + min computer = lag...
Gravatar #21 - zacho
14. jan. 2007 12:17
Jeg er nu mest glad for Remove it permanently, kan fjerne alt, som du ikke gider at se på.. Ellers så er adblock også dejlig!
Gravatar #22 - kinaholm
14. jan. 2007 12:36
Adblock plus, jeg elsker den simpelthen, det dejlige er også man kan white-liste sider som fx Newz.dk :D
Gravatar #23 - gertudby
14. jan. 2007 13:16
prøv og tjekke Filterset G som er en slags adblock

This is a companion extension to Adblock or Adblock Plus and should be used in conjunction with it. This extension automatically downloads the latest version of Filterset.G every 4-7 days. Filterset.G is an excellent set of filters maintained by G for Adblock that blocks most ads on the internet. In addition, this extension allows you to define your own set of filters that you can add along with Filterset.G during an update. To report missed ads or problems with the extension visit the support forums http://forum.pierceive.com/.
Gravatar #24 - sorenbjerg
14. jan. 2007 14:28
Helt sikkert Foxmarks.
Gravatar #25 - bugger
14. jan. 2007 14:58
NoScript. Det er så dejligt selv at bestemme hvad der bliver eksekveret på sin computer.

Jeg er generelt venlig overfor reklamer der ikke kører scripts eller bruger plugins. Jeg tillader kun cookies fra bestemte sites, og kun pr. session (udover sites med login), men det er en indbygget Firefox feature.

Hvis et site ikke kan klare sig uden det jeg hader, så rører det mig ikke at de lukker. Der dukker da selvfølgelig et site op der kan.
Gravatar #26 - DEEF
14. jan. 2007 15:09
Anden

Bruger ikke så mange add-ons, men er glad for "Foxgame".
Gravatar #27 - asger
14. jan. 2007 15:20
Stemte anden, da min yndlings er VideoDownloader - meget praktisk til youtube og googlevideo
Gravatar #28 - kasperd
14. jan. 2007 16:42
[url=#5]#5[/url] buch
et program der viste hvor langt det var kommet i søgningen af en side...
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, kan du uddybe det en smule?

[url=#7]#7[/url] arne_v
Det er jo tydeligvis det at få ram på reklamerne som er mest populært.
Personligt forsøger jeg kun at fjerne de irriterende reklamer. Det vil sige: alle animationer, reklamer der bruger for meget af pladsen på en side, og så flash. Til tider er det ikke helt nemt at ramme præcist dem, jeg vil af med, så nogen gange får jeg filtreret for meget fra.

Sites som kun har et par png filer får lov at beholde deres reklamer. Så hvis man ønsker at nå mig med sine reklamer, så opnår man den bedste effekt ved at holde lidt igen.

I øvrigt var det en reklame på newz.dk, der førte mig til mit sidste job. Så jeg vil holde på, at annoncørerne på newz.dk har fået mere ud af mig en de kan forvente af den gennemsnitlige bruger.

Men jeg må så tilstå, at jeg er altså blevet træt af flash reklamerne på newz.dk. Så hvis de bliver ved med at dukke op, og jeg ikke finder en måde specifikt at filtrere flash reklamerne fra, så kan det ende med at jeg filtrerer alle reklamerne fra.
Gravatar #29 - one
14. jan. 2007 17:12
*Web Developer*
Super godt plugin til folk der elsker at lege med websider.

Andre plugins:
Image Zoom
IE Tab
FireFTP (Fordi det er blæret)

Sikkert mange flere gode, men det er hvad jeg bruger lige for tiden. :)
Gravatar #30 - trylleklovn
14. jan. 2007 19:16
534 har i øjeblikket stemt "Bruger ikke Firefox" .. Lad mig tale for alle os andre: "Hvad bruger i så?!?"
Gravatar #31 - binderup
14. jan. 2007 19:18
ad block plus, dansk ordbog og Firebug.

Faktisk er jeg så afhængig af Firebug at jeg har doneret penge til projektet :-)
Gravatar #32 - Redeeman
14. jan. 2007 19:42
whoops, kom til at vælge adblock plus før jeg så der var en option "bruger ikke firefox".

jeg bruger konqueror.

#30:
det skulle også besvare dit spørgsmål
Gravatar #33 - Target
14. jan. 2007 19:42
Jeg stemte Web Developer, da det helt klart er denne jeg har brugt mest.
Udover denne, har jeg IE Tab og Download Statusbar installeret.
Synes dog der er et par bugs i IE Tab, men har kun fået brugt det et par timer, så venter lidt med at stemple dette
Gravatar #34 - kasperd
14. jan. 2007 21:00
[url=#30]#30[/url] trylleklovn
Hvad bruger i så?
Afhænger af hvilken af mine computere. På nogle af dem bruger jeg Firefox. Jeg har også en, hvor jeg bruger SeaMonkey (tidligere kendt som Mozilla). Jeg har også en enkelt, hvor jeg stadig har Mozilla installeret, men den bliver sikkert opgraderet til SeaMonkey før jeg får brug for browseren på den maskine igen. Men der er ikke den vildt store forskel på de browsere.

Apropros Firefox - er der andre der har oplevet, at Firefox lige pludselig ikke vil downloade filer? Er der evt. nogen, der ved, hvad man gør ved det? Tit sker det, at Firefox helt ignorerer ethveret forsøg på at downloade en fil. Den eneste udvej jeg har fundet er at afslutte Firefox og starte den igen, hvilket er mildest talt upraktisk.
Gravatar #35 - Saxov
14. jan. 2007 21:49
#30
tja, jeg bruger IE 7.0.
Personligt har jeg ikke set nogen grund til at skifte til en anden browser som fx Fx... jeg har testet Fx 1.5 og Opera something engang.. men de faldt ikke i min smag.
Ps, hvis nogen er i tvivl, svarede jeg "bruger ikke Fx" :)
Gravatar #36 - NFX
14. jan. 2007 22:12
#30:
Opera. Og hvis jeg kigger på top 10 af de populære extensions:

Adblock Plus (287) + Adblock (128)
Indbygget i Opera (Ikke helt så avanceret, men resten kan justeres med indbyggede userstyles/javascript/filter.ini).

Anden (144)
Av, den var værre ;)

IE Tab (75) + Web Developer (73)
Ikke indbygget, men noget tilsvarende er installeret hos mig.

Download Statusbar (57)
Sådan en har jeg ikke - men jeg har dog slået den funktionalitet fra der automatisk popper download-dialogen frem.

NoScript (36)
Samme funktionalitet er indbygget, omend jeg ikke bruger det.

Fasterfox (35) + Mouse Gestures (33) + All-in-One Gestures (31)
Indbygget.


Dette er ikke for at trolle, eller sige at andre skal skifte - I må helt selv om hvad I vil bruge. Jeg kan dog godt lide ikke at skulle hente en masse extensions for at få det til at "virke", og jeg synes ikke de features jeg ikke bruger, er i vejen, og jeg oplever ikke at de sløver browseren.
Gravatar #37 - plazm
14. jan. 2007 22:29
#36
Hehe det var faktisk en sød sammenligning, men hvad så med mig som overhovedet ikke bruger nogen extensions? Så får jeg vel bare en tungere browser i Opera, nu har jeg selv installeret opera på min linux box, og jeg tror aldrig jeg kommer til at bruge den browser som standard.

Der er et eller andet over måden det kører på, jeg ikke kan lide, men igen, browservalg er op til den enkelte, som så meget andet.
Gravatar #38 - amokk
14. jan. 2007 23:09
#31 enig, firebug er ultra cool, jeg bruger det næsten konstant til webudvikling på arbejdet
Gravatar #39 - NFX
14. jan. 2007 23:58
#37:
Du har muligvis ret, men der er også en del tests der viser at Opera er hurtigere til mange ting end Firefox - page rendering, startup, osv. Jeg har dog ikke set nogle tests for nyligt (= efter at firefox 2.0 udkom), og på de fleste nyere maskiner tror jeg næppe at man ser en forskel.
Gravatar #40 - bamsemusen
15. jan. 2007 09:15
Gmail notifier selvfølgelig. Hvor var det lige den blev af i listen? :)
Gravatar #41 - flywheel
15. jan. 2007 10:26
#36 Tilføjelser giver nu stadig en større alsidighed. Det tager ikke lige så lang tid og er generelt ikke lige så besværligt at lave en ny tilføjelse som at overbevise en virksomheds politiske system om det geniale i at tilføje en ny funktionalitet i koden til deres oser.
Gravatar #42 - larsp
15. jan. 2007 14:09
Hvor er flashblock på listen? Det er klart min favorit, nu hvor det efterhånden ikke går længere helt at undlade at installere flash. Med flashblock blokeres flash som default, og ved at trykke på elementet kan man få flashen vist alligevel.

Ved at bruge den opnår man desuden at blokere flash reklamer og ikke normale reklamer, som #28 også efterlyser. At man blokerer flash reklamer er altså ikke uetisk i mine øjne når man gang på gang bliver udsat for flash reklamer programmeret så crappy at de trækker over 50% cpu for at vise lidt bling bling.

http://flashblock.mozdev.org/
Gravatar #43 - Man in Black
15. jan. 2007 14:41
YES!

Har lige installeret adblock-plus... har ellers ikke brugt add-ons før. -Det er da et rigtigt godt program... ufatteligt let/simpelt at bruge og yderst effektivt.

Det er skønt at slippe for alle de blinkende farverige billeder og andet skrammel der er næsten overalt.
Tilsyneladende er det de samme 8-10 domæner der udsender det meste reklame... det var da ikke mange domæner der skulle tilføjes i programmet for at holde skidtet væk!
Gravatar #44 - Disky
15. jan. 2007 15:15
#36
Den store forskel er vi kan selv vælge.

Og personligt er jeg glad for at slippe for Opera. Brugergrænsefladen og dens måde at gøre tingene på er bare ikke mig, svært at forklare præcist hvorfor, men Opera nej tak.
Og slet ikke på en mobil telefon der er en rigtigt irriterende, fordi hele siden kommer i en lang strimmel.
Gravatar #45 - trylleklovn
15. jan. 2007 16:16
#44 Opera er fantastisk på mobiltelefonen, når man ikke vil rende rundt med en 2kg tung klods, der rent faktisk har en rigtig browser.

#42 Interessant, jeg er selv meget imod at bruge adblock, det virker uetisk. Men flashreklamer der folder sig ind over hele websitet, dem der har lavet dem skal hænges i noget plastikwire foran deres børn, mens man langsomt skærer tærerne af dem og fodrer dem til deres børn.
Gravatar #46 - Erroneus
15. jan. 2007 16:25
Jeg sad i starten og tænkte over om det var Adblock Plus, All-In-Gestures eller Tab Mix Plus, som alle giver nogle fantastisk brugbare ting.

Men da jeg har flere maskiner jeg bruger Firefox på, kom jeg frem til at det er nok rent klart Foxmarks Bookmark Sync., da jeg så aldrig mere skal tænke over at mangle mine bookmarks.

Det er rart :)
Gravatar #47 - FatalContact
15. jan. 2007 16:28
helt klar All-in-One Gestures
næsten den eneste grund til jeg bruger det
Gravatar #48 - RHO
15. jan. 2007 19:51
Er helt pjattet med cooliris, det kræver lige lidt tilvænding ikke bare og åbne et nyt faneblad med siden... men damn den er lækker når man sidder på google og skal se på en masse sider igennem...
Gravatar #49 - Disky
15. jan. 2007 22:49
#45
Ikke i forhold til den indbyggede browser i Nokia E61.
Gravatar #50 - themuss
16. jan. 2007 02:01
#36 Pas på med at sige at Opera også kan, Firefox-folkene har det med at blive tvære når man fortæller dem at FF ikke er milevis foran alle andre browsere (som i disse snævertsynede folks hoveder åbenbart = IE).

Feks var folk helt oppe at ringe over at med FF2.0 kunne man gemme sin browsing-session og genetablere den næste gang man åbner browseren....

Hallooooo, det BURDE man da som default i en tabbed browser (som Opera har gjort i mange mange mange år).... Oh well...

Personligt er jeg fuldstændig gak med Operas patenterede zoom-funktion (så slipper jeg for at klikke på crew-linket med mine gammelmandshænder) og jeg har ikke set noget tilsvarende på FFs plugin-side.

Og ja jeg bruger da også FF, når det kommer over mig, så det er ikke fordi jeg er Opera-fanboy... Jeg har bare brugt den meget længere end Firefox.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login