mboost-dp1

The dotDK Society

DK Hostmaster skal ikke længere håndtere .dk

- Via Comon - , redigeret af Emil

I de seneste 8 år har det været DK Hostmaster, der har håndteret det danske TLD (Top Level Domæne) .dk, men den æra er snart slut, idet IT- og Telestyrelsen har valgt ikke at fortsætte med DK Hostmaster.

Valget er i stedet faldet på udfordreren dotDK, der sammen med sin tekniske partner Afilias fremover skal administrere .dk-domænet. Skiftet vil dog ikke ske med det samme, idet dotDK endnu ikke har det tekniske setup klar.

IT- og Telestyrelsen har givet dotDK 60 dage til at få etableret en ny forening. Når foreningen er oprettet, så forventes det, at styrelsen kommer med en officiel udmelding om skiftet.





Gå til bund
Gravatar #51 - dalbjerg
1. jul. 2008 04:18
#50: Hmm... den med nedetid tro jeg ikke på. Så vidt jeg ved har DNS for dk domæner aldrig været nede, ret mig hvis jeg tager fejl?

Det er din webhotel udbyder som har været mere nede end oppe, ikke DK-hostmaster.


Til folk som mener at servicens er i bund ved DK-Hostmaster, så skal i bare se på .com domænerne. Nå en udbyder skal flytte et domæne til en anden udbyder, så skal man have fat i den gamle udbyder og havde lov af dem.
Tænk lige over hvis din gamle udbyder og dig er blevet uvenner, og lukker din hjemmeside, og du så pænt må blive gode venner med din gamle udbyder igen før du kan for din hjemmeside op og kører.

Vi skulle flytte et domæne fra jepponet, det tog os 2 måneder. Man kan ikke gøre noget, nå den gamle udbyder ikke gider at lege med... :(
Gravatar #52 - tomsommer
1. jul. 2008 06:08
Det er sjovt som folk danner et forkert indtryk af DK-Hostmaster baseret på enten deres egen fejl (manglende betaling, aktivering, redelegering) eller noget som intet har med DK-Hostmaster at gøre (Webhotel).

Som #51 siger er .dk en leg i forhold til .com, og så vidt jeg har forstået vil dotDK til at indføre EPP nøgler mm., ligesom .com.
Gravatar #53 - duckfighter
1. jul. 2008 06:22
Hør godt efter ITT. Jeg gider det simpelthen ikke. Domæner skal bare virke, og det gør de nu. Drop nu de planer, og drop at lave om på ting der fungerer. I det her tilfælde, er udviklingen et tilbageskridt.
Gravatar #54 - 2xmy
1. jul. 2008 06:43
Som #51 gør opmærksom på, kan de problemer med oppetid som #50 beskriver kun skyldes hans webhoteludbyder eller egen elendig kodning. Det kan aldrig have været DK-Hostmasters skyld - så der kan jeg kun støtte #52 i, at DK-Hostmster i denne tråd får skylden for en række ting, som ikke er deres fejl.

DK-Hostmaster har fået adgang til oplysninger fra CVR-registreret, så jeg tror de har helt styr på hvor regninger skal sendes fremover. Samtidig er det jo ikke forbudt at melde sig til betalingsservice eller betale for 5 år af gangen.

Så snart domænet bliver lukket, opdager man det vel?... medmindre man hamstre domæner, som man ikke bruger til noget. Når domænet lukkes, er der stadig rigelig med tid til at logge ind og betale med dankort, hvorefter domænet er online efter et par timer.

Ved Talk|Active oplevede vi meget ofte problemer med .com, .net og .org domæner hvor domænet blev låst pga. manglende betaling og så kostede væsentlig mere end 125,- at få genaktiveret ligesom udbyderne spekulerede i at holde kundernes domæner som gidsler, hvis de ikke havde betalt deres regninger. Det er ikke ligefrem en tilstand jeg ønsker indført for .dk-domæner.
Gravatar #55 - myplacedk
1. jul. 2008 06:55
52 skrev:
Det er sjovt som folk danner et forkert indtryk af DK-Hostmaster baseret på enten deres egen fejl (manglende betaling, aktivering, redelegering) eller noget som intet har med DK-Hostmaster at gøre (Webhotel).

Mjoh.

Jeg vil gerne indrømme, at jeg sløsede med det domæne jeg mistede (er ikke nævnt i denne tråd), og ikke selv er helt uden skyld.
Men jeg betale faktisk inden deadline. Hvad fik jeg så tilbage? En check. Og da jeg fik den var deadline overskrevet, domænet frigivet og registreret til en eller anden idiot.

Når jeg går ind på domænet via deres egen hjemmeside, og betaler med dankort, kan man så ikke forvente at beløbet bliver registreret korrekt, og at pengene er modtaget?

Problemet var, at jeg havde skiftet betaler. Jeg havde nemlig to brugere, med samme navn og adresse. Betalingen var åbenbart gået ind på den gamle bruger, så var ændringen registreret, og SÅ kiggede de på hvad der lå af betalinger.

Nu har jeg mistet mit firma-domæne, men kan trøste mig med en check på hele 45 kr. Altså mine egne 45 kr.

Men ellers har jeg som så mange andre oplevet så mange gange, at rykkeren kommer før regningen osv.
Gravatar #56 - 2xmy
1. jul. 2008 07:24
#55 Hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig en tur forbi Domæneklagenævnet. De er ret effektive og gratis såfremt du vinder - hvis du ikke gør, er der kun tale om 500 kroner.

Din sag burde være lige til højrebenet.

Den slags er der dog ikke ligeså simpel for .com, .org og .net domæner, så lad os håbe at muligheden ikke forsvinder som en del af, at vi går over til de samme principper som disse kører på.
Gravatar #57 - DevilsDay
1. jul. 2008 07:25
Underskrift indsamling for fortsat håndtering af vores kære TLD .dk domæne host DK-Hostmaster:

http://www.behold-dkh.skrivunder.dk/

"IT- og Telestyrelsen har valgt ikke at fortsætte med DK Hostmaster, men i stedet udfordrene fra dotDK, i udbuds-runden om hvem der skal styre det danske TLD .dk domæne

Dette sker efter at DK-Hostmaster har håndteret dette i 8år og fået bygget et godt og stabilt system op.

Skal vi nu til at bøvle med børneproblemer og ustabilitet??

IT- og Telestyrelsen meddelere endvidere at
The dotDK Society skal kunne dokumentere, at man nyder bred opbakning fra det danske internetsamfund.

Skriv under og støt en fortsat håndtering af .dk domænet af DK-Hostmaster!"
Gravatar #58 - frande
1. jul. 2008 07:28
#55
Hvem går også ind og foretager en betaling og efterfølgende skifter betaler?

En gang i mellem kan man også selv være skyld i tingene.

Men hvis du gjorde det inden deadline, men stadig mistede domænet kort efter din betaling pga. den gik forkert, så har du også stadig været ret sent ude med betalingen. Så vidt jeg ved af, så får man da 1 - 2 måneder efter udløbet af domænets periode til at betale uden det kan falde i andres hænder. Eller er det blot mig?
Gravatar #59 - TheAvatar
1. jul. 2008 07:43
#55 Ja har selv oplevet lignende, da jeg flyttede rundt på nogle domæner osv, og umiddelbart derefter betalte (ellers var det omvendt, men det er så også ligemeget).
Min betaling blev jeg gjort opmærksom på var for meget indenfor nogle få dage, og fik pengene krediteret. Så betalte jeg online igen, og alt spillede. Dette tog kun nogle dage.
Dvs. MERE end rigeligt, hvis man betaler selv efter domænet er forfaldet.
Og ja desuden kan man betale for mange år af gangen, sætte domænet til at være et VIP-domæne, kontakte dem, hvis man virkelig har skidt i nælderne.
Som andre har sagt, så kan sådan noget sløseri aldrig blive DK-Hostmasters skyld.
Og jeg kender ingen andre steder, hvor man får en så god kredit og ekstra GRATIS betalingsfrist EFTER ens service for længst er udløbet.
Gravatar #60 - tomsommer
1. jul. 2008 08:01
DK-Hostmaster's selvbetjening er elendig, det kan vi vist alle blive enige om - bare det faktum at det tager dem en dag for ens ændringer bliver synlige er direkte latterligt og hører ikke hjemme i år 2008. Så håber det bliver rettet :)

#57, der findes allerede sådan en underskriftsindsamling med 150+ underskrifter, hold dig til en.
Gravatar #61 - TheAvatar
1. jul. 2008 08:04
#60 Hvorhenne?
Gravatar #62 - myplacedk
1. jul. 2008 08:24
58 skrev:
Hvem går også ind og foretager en betaling og efterfølgende skifter betaler?

Det gjorde jeg heller ikke, jeg skiftede betaler først. (Fra mig til mig!)
Men uanst, så burde betalingen jo blive registreret med det samme, når man betaler med dankort. Og der stod også på hjemmesiden, at regningen var betalt!

58 skrev:
så har du også stadig været ret sent ude med betalingen.

Ja, det sagde jeg jo også at jeg var. Jeg sagde jo, at jeg ikke selv er uden skyld. Men mine fejl alene var ikke nok til at jeg mistede domænet, i den sidste ende mistede jeg domænet fordi de ikke registrerede min betaling alligevel.

Hvis nu vi siger at sidste betalingsdato er 1/1, 1/2 bliver domænet spærret og 1/3 bliver det frigivet. Hvis jeg så betaler d. 20/2, så ved jeg godt at jeg skal betale genoprettelsesgebyr, og at jeg har dummet mig, men det er da ikke fair at jeg mister domænet.
Gravatar #63 - tomsommer
1. jul. 2008 08:45
61 skrev:
#60 Hvorhenne?
http://www.dkhost.underskrifter.dk/
Gravatar #64 - Dreadnought
1. jul. 2008 09:07
#63 Det er da ligegyldig hvilken en man vælger. De tæller alt sammen.
Gravatar #65 - ulrikn
1. jul. 2008 09:22
Tjaaah... Jeg er nu heller ikke helt vildt imponeret af DK hostmaster. Synes at mange af deres procedurer og selvbetjeningssytemer er ret underlige og ulogiske.

Men jeg kunne godt tænke mig at se nogle lidt mere konkrete bud på præcist hvordan dotDK vil gøre det bedre før jeg bestemmer mig for hvad der er bedst, men jeg må indrømme at jeg TROR de kan gøre det bedre.

Jeg tror faktisk at enhver kan gøre det bedre. Selv DK Hostmaster hvis de bare gad at give systemet en ordentlig rusker og få gjort procedurerne lidt bedre. Men spørgsmålet er om ikke det hele skyldes manglen på økonomi i det "erhverv" det nu engang er at stå for den slags - og at vi ser det lignende i fremtiden med dotDK.

dotDK har helt klart set problemerne ved DKH og når nu ikke DKH tilsyneladende har i sinde at gøre tingene smartere så håber jeg at dotDK kan.
Gravatar #66 - frande
1. jul. 2008 09:36
#60
DK-Hostmaster's selvbetjening er elendig, det kan vi vist alle blive enige om - bare det faktum at det tager dem en dag for ens ændringer bliver synlige er direkte latterligt og hører ikke hjemme i år 2008. Så håber det bliver rettet :)


Så vidt jeg ved af så opdateres deres whois flere gange dagligt med ændringer, og ikke kun én gang. På et tidspunkt var det én gang, men er det ikke længere.

I øvrigt - hvilken større betydning har det lige om det sker nu eller senere? En af årsagerne til at det ikke bare sker straks er vel lige så meget sikkerheden i, at man ikke bare skriver "Anders And, Andegade 1, 9999 Andeby".

Jeg har intet imod det.

Hvis nu vi siger at sidste betalingsdato er 1/1, 1/2 bliver domænet spærret og 1/3 bliver det frigivet. Hvis jeg så betaler d. 20/2, så ved jeg godt at jeg skal betale genoprettelsesgebyr, og at jeg har dummet mig, men det er da ikke fair at jeg mister domænet.


Jeg kan udemærket se din pointe. Men du har MEGET lang tid til at betale din regning selv EFTER dit domæne faktisk er udløbet. Så vidt jeg husker bliver domænet først sat til registrering på ny 2 - 3 måneder EFTER det er udløbet fra dit handle. Vi kan være enige om, at betaler du, ja, så burde det blive registreret. Men eftersom du var midt i en flytning af betaler-info mellem to handles (så er det muligt du har begge handles - det ændrer bare ikke på det) vil der kunne opstå splid på den måde, hvis dit betaling først bliver valideret efter betaler-info er flyttet til nyt handle.
Gravatar #67 - tomsommer
1. jul. 2008 09:45
66 skrev:
#60


Så vidt jeg ved af så opdateres deres whois flere gange dagligt med ændringer, og ikke kun én gang. På et tidspunkt var det én gang, men er det ikke længere.

I øvrigt - hvilken større betydning har det lige om det sker nu eller senere?
Ved ændring af betaler, registrant og fuldmægtig går der op til 24 timer inden ændringer er at se i deres selvbetjening, jeg er med på deres whois opdatere mange gange om dagen, men disse ændringer, som må anses som være "interne" bliver opdateret med væsentlig forsinkelse.
Det er irriterende når man sidder og skal ændre disse 3 handles på et eller mange domæner, da man ikke kan se hvor langt man er nået i processen før dagen efter. Alt i alt er deres hjemmeside på ingen måde noget at råbe hurra for, men deres procedure for registrering, fornyelse osv. er ganske udmærket.
Gravatar #68 - ulrikn
1. jul. 2008 09:50
--> #52 tomsommer

Du har ret i at det ofte er folks egen skyld at visse ting går galt.

MEN ... det er de færreste, der ikke har haft en del domæner mellem fingrene som jeg ( og nok også dig ), der helt ved hvad det drejer sig om. Altså hvad det er de betaler for, hvad der sker hvis de aktiverer, hvad der sker hvis de godkender redelegering.. osv. osv.

Stort set alle mine kunder ( og andre bekendte for den sags skyld ) sender de mails de får fra DK Hostmaster videre til mig fordi de ikke helt ved hvad det drejer sig om. Det jeg mener er at jo nok kommer problemerne ofte af passitivitet, men hvis DK Hostmaster var list bedre til at kommunikere ting ud så ville det hele gå noget bedre :)

Tag bare den sidste rykker der sendes ud inden domænet spærres. Der BURDE står med store fede røde bogstaver at det spærres omgivet af små rotorblink ( animeret GIF på papir hvis det kunne lade sig gøre.... hehe ) og advarselstrekanter. Men istedet står det med et temmeligt fesent vandmærke bag teksten. Bare en lille detalje.
Gravatar #69 - TheAvatar
1. jul. 2008 10:17
#62 Før et domæne udløber hos DKH, ville alle andre firmaer have slæbt dig i retten, efter du havde fået 3. rykker (med gebyr) pga manglende betaling.
Det holder bare ikke. I din situation, som du har forklaret, er du 100% med skylden - Når det nu var så kritisk, hvorfor så sløse sådan med det? Og hvorfor lave en masse hokus pokus 3½ måned efter din domænefornyelse forfaldt?

#68 De ligger altså ikke skjul på, at nu er det sidste chance.
Folk læser alligevel aldrig det med rødt.
Der står klart og tydeligt (med fed skrift?) hvornår forfaldsdatoen er. Overskrides denne, burde domænet lukkes.
At DKH så vælger at give 2-3 måneder EKSTRA tid til at betale - ja det giver bare sløsere en ekstra chance - som de i mine øjne egentlig ikke fortjener.

Men foreslå da endelig, at et domæne koster 1000kr om året, så kan de sende en mand ud og banke på hos kunden og bede om betalingen, hvis folk (er så dumme! og) ikke kan finde ud af at betale sine regninger!
Gravatar #70 - silencio
1. jul. 2008 10:26
Det virkelige spørgsmål er her:

HVAD KAN VI GØRE FOR AT FORHINDRE DETTE!?
Gravatar #71 - frande
1. jul. 2008 10:31
#68
Helt seriøst. Tror du den information bliver bedre af vi får et .com/.net/.org lignende måde at håndtere det på?

Personligt gør jeg ikke. Jeg får noget mere information omkring tingene hos DK-Hostmaster end jeg har gjort via .com/.net/.org.

Hvis man ikke ved hvad en aktivering af ens domæne er, så kan man læse sig til det. Mener endda også det står beskrevet.

Noget andet er så, at hvis jeg får en faktura fra en virksomhed 2 - 3 gange og det er på det samme (samme tekst m.m.), ja, så må jeg godt nok sige at mine alarmklokker i sig selv ringer. Så behøver de - for mig - ikke at skrive "RYKKER" o.lign. Det siger lidt sig selv.

#67
Jeg må indrømme jeg godt kan forstå, at der går lidt tid. Ellers bliver det for nemt at snyde sig igennem det.

Jeg må dog indrømme, at hvis det er dit helt store problem (det er vel en ting du gør RET sjældent), så ser jeg gerne dine problemer, når det bliver dotDK (hvis det bliver), der skal håndtere det. Jeg tror for den sags skyld at der kommer en hel del andre problemer løbende, som man bliver trætte af. Hvis det kommer til at ligne måden hvorpå .com/.net/.org kører, så ER jeg allerede irriteret over det i dag. Det er simpelthen en omgang pis. Det tager SÅ lang tid blot at få et domæne til at pege på andre navneservere. Og hvorfor skal ens gamle udbyder godkende, at man må flytte domænet FRA dem og TIL en anden udbyder? Det skal de da slet ikke have noget at sige til.

Jeg håber virkelig ikke, at dotDK får lov til at håndtere det fremover. Det vil være mere tidskrævende for simple opgaver.
Gravatar #72 - myplacedk
1. jul. 2008 10:42
69 skrev:
#62 Før et domæne udløber hos DKH, ville alle andre firmaer have slæbt dig i retten, efter du havde fået 3. rykker (med gebyr) pga manglende betaling.

Så vil jeg jo nok være opmærksom på at der er et problem, og løse det.

69 skrev:
I din situation, som du har forklaret, er du 100% med skylden

Hvordan det? Jeg betalte inden fristen for at miste domænet.

69 skrev:
Når det nu var så kritisk, hvorfor så sløse sådan med det?

Hvis man midlertidigt ikke bruger et domæne, hvor tit skal man så manuelt tjekke om det kører? Jeg regnede med, at hvis jeg nu bare betaler når der kommer en regning, så må det være godt nok. Men man skal åbenbart tjekke hver måned.

Men jeg siger jo heller ikke at jeg har opført mig perfekt. Jeg siger bare, at jeg faktisk nåede den deadline de selv har defineret, og der stod på skærmen at alt var i orden.

Så BURDE det jo være sådan, at jeg blot betaler de gebyrer det måtte koste, og så virker domænet igen.

69 skrev:
Og hvorfor lave en masse hokus pokus 3½ måned efter din domænefornyelse forfaldt?

Hvorfor ikke? Jeg så at jeg havde flere brugerID'er, og tænkte at jeg ville rydde op i det, for at mindske sandsynligheden for at få rod i regningerne igen.

69 skrev:
#68 De ligger altså ikke skjul på, at nu er det sidste chance.

Jeg synes også det fremgår ganske tydeligt af brevet. Udfordringen er at modtage brevet. Åbenbart.

69 skrev:
At DKH så vælger at give 2-3 måneder EKSTRA tid til at betale - ja det giver bare sløsere en ekstra chance - som de i mine øjne egentlig ikke fortjener.

Det KUNNE jo være at brevet ikke nåede frem. Det KUNNE jo være man var på ferie, langtidssygmeldt eller whatever. Det KUNNE jo være at domænet bliver brugt til noget, der er midlertidigt lukket.
Gravatar #73 - TheAvatar
1. jul. 2008 11:46
#72
Du skulle have modtaget mindst en email omkring forfald, og nogen har også skrevet man i sidste ende for snailmail. God service, og overser du begge dele - ja hvad mere vil du forvente de skal gøre? (end at lukke dit produkt, da du tydeligvis ikke har i sinde at betale)

Fristen er altså inden fakturaen forfalder. At regne med, at fristen er i hvert fald 2 måneder derefter er unfair.

Der står flere steder på deres site de opdaterer x antal gange i døgnet (og hvornår mv).
Når du nu var obs på, at nu var det kritisk, så laver man ikke en masse flytten frem og tilbage. Det er bare dumt.
Men der har da været et svigt - at de ikke har hjulpet en tydeligvis håbløs kunde med at forny sit domæne - til trods for, at du ikke har udvist den mindste interesse i at beholde domænet.

Er du utilgængelig i længere tid whatever, må det være DIT ansvar at sørge for, at nogen håndterer dine ting - ikke at det firma du er kunde hos, skal ordne tingene for dig.
Holder bare ikke.

Vi er tydeligvis uenige - og synes selv jeg har givet nogle gode punkter på hvorfor jeg synes det er ene og alene din fejl.
Jeg ændrer ikke holdning på det punkt, og gør du tydeligvis heller ikke.
Gravatar #74 - Cyberguyen
1. jul. 2008 11:53
Jeg har haft fornøjelsen af Afilias metoder når der skal fornyes domæner.

Man skal jo vælge en udbyder med et .info domæne, som nu også bliver gældende når dotDK får .dk domænerne.

Min udbyder var ikke opmærksom på at mit .info domæne var udløbet og at jeg ikke havde svaret på mailen fra dem.
Så efter en måned var domænet gået i "lockdown" som er bibeholdt i 3 måneder fra Afilias side.
I den periode kan man ikke genregistrere det og efter 3 måneder bliver det givet frit til alle som kommer først til mølle.

Jeg måtte betale dyrt for at et registreringsfirma holdt øje med domænet og genregistrede det når det blev frit. Man kan ikke selv genregistrere domænet, det skal gøres af en udbyder.

Så man er afhængig af hvor god ens udbyder er og man kan miste sit domæne, hvis udbyderen glemmer at betale indenfor en måned.

Jeg ønsker IKKE på nogen måde at Afilias skal pille ved vores .dk domæner.

Man har ingen mulighed for at kontakte Afilias hvis noget går galt. Alt skal gå igennem det selskab man har valgt som registrator.
Gravatar #75 - myplacedk
1. jul. 2008 13:37
73 skrev:
Du skulle have modtaget mindst en email omkring forfald, og nogen har også skrevet man i sidste ende for snailmail.

Ja, så vidt så godt. Bare ærgeligt at jeg ikke fik nogen af delene.

73 skrev:
God service, og overser du begge dele - ja hvad mere vil du forvente de skal gøre?

Jeg forventer, at når der står at pengene er modtaget, så skal de beholde dem, i stedet for at sende dem tilbage og slette mit domæne fordi de ikke har fået penge.

73 skrev:
(end at lukke dit produkt, da du tydeligvis ikke har i sinde at betale)

Hvis du skal kritisere mig, så tag dog for helvede at læse hvad jeg skriver. Jeg har vist nævnt i samtlige kommentarer at jeg betalte inden fristen.

73 skrev:
Fristen er altså inden fakturaen forfalder. At regne med, at fristen er i hvert fald 2 måneder derefter er unfair.

Gu' fanden er det ej, når det er deres forretningsbetingelser at man har den tid.

73 skrev:
Der står flere steder på deres site de opdaterer x antal gange i døgnet (og hvornår mv).
Når du nu var obs på, at nu var det kritisk, så laver man ikke en masse flytten frem og tilbage. Det er bare dumt.

Måske. Men det er da ikke halvt så dumt som at de skriver alt er OK, når det ikke er.

73 skrev:
at de ikke har hjulpet en tydeligvis håbløs kunde

Fuck you too.

73 skrev:
med at forny sit domæne - til trods for, at du ikke har udvist den mindste interesse i at beholde domænet.

Altså ud over at betale for det.
EDIT: Og sørge for at mine kontakt-oplysninger er up-to-date og i tip-top stand.
Gravatar #76 - arne_v
1. jul. 2008 16:37
#50

Har været bestyr at en internet side for offshorekluben men må indrøme at webstedet var mere nede en oppe imends det var DK-Hostmaster det stod for trafiken.
så for mig er det barer helt i orden.


DK-Hostmaster har ikke noget med dit web sites nedtid at gøre.

Det er dem som hoster web sitet der skal sørge for at serverne er oppe og dem som udvikler web sitet der skal sørge for at web applikationen virker.

Meget billige web hoteller har lidt nedtid en gang imellem. Man får hvad man betaler for.

Og hvis der er ligeså mange stavefejl i jeres ASP/PHP/whatever kode som i dit indlæg, så er der en oplagt årsag til problemer også der.

Men DK-Hostmaster har ikke noget med det at gøre.
Gravatar #77 - TheAvatar
1. jul. 2008 17:51
75 skrev:
Ja, så vidt så godt. Bare ærgeligt at jeg ikke fik nogen af delene.

De har aldrig svigtet hos mig hverken med mail eller brevpost.
Svært at sige noget til, andet end det godt nok lyder underligt.
Da systemet formodentlig ikke kender forskel på dig og mig, må det være et svigt længere ude i systemet end deres afsendelse.

75 skrev:
Jeg forventer, at når der står at pengene er modtaget, så skal de beholde dem, i stedet for at sende dem tilbage og slette mit domæne fordi de ikke har fået penge.

Du sender penge som Per, men de forventer penge som Palle, derfor de sender dem retur. Er vel realistisk nok? Deres system BURDE dog afvise penge fra Per, da Per ikke skylder noget.

75 skrev:
Hvis du skal kritisere mig, så tag dog for helvede at læse hvad jeg skriver. Jeg har vist nævnt i samtlige kommentarer at jeg betalte inden fristen.

Snakker du om forfaldsdatoen eller sletningsdatoen?
Fristen er IKKE sletningsdatoen, men forfaldsdatoen på din faktura! Og der er MINDST 2-3 måneder imellem disse.

75 skrev:

Gu' fanden er det ej, når det er deres forretningsbetingelser at man har den tid.

Jo det er. At de først sletter x måneder efter forfald er service. Forfaldsdatoen er den dato man skal betale, slut færdig. Det kan ikke diskuteres! Det er helt almindelig faktureringspraksis.

75 skrev:
Fuck you too.

Selv tak :-)

75 skrev:
Altså ud over at betale for det.

Per har betalt, men kun Palle skylder penge. Som du skriver, så er Palle dog bare 3 måneder bagud med betalingen. 3 måneder efter forfald har Palle ikke betalt = de formoder interessen for domænet er ophørt.
Er dine kontaktdetaljer i orden, så bør et svigt af både email, snailmail samt din hukommelse om hvornår du skal forny domænet ikke svigte samtidig. Lyder ikke ret sandsynligt.
Gravatar #78 - arne_v
1. jul. 2008 18:00
#77

Er dine kontaktdetaljer i orden, så bør et svigt af både email, snailmail samt din hukommelse om hvornår du skal forny domænet ikke svigte samtidig. Lyder ikke ret sandsynligt.


Med 800000 domæner er det sandsynligt at det vil ske nogle gange. Nogle få gange.
Gravatar #79 - myplacedk
1. jul. 2008 20:54
75 skrev:
Du sender penge som Per, men de forventer penge som Palle, derfor de sender dem retur. Er vel realistisk nok?

Nej, fanme nej. Ikke når de allerede har sagt "tak for pengene, nu mangler der ikke at blive betalt noget på domænet."

De er velkomne til at sige "Niels, du skylder jo ingen penge, det er Niels der gør det". Så kan jeg logge ud som Niels og logge ind igen som Niels og betale. Evt. vente til dagen efter, hvis det er det, det skal til.

De siger én ting, men gør noget andet. DET er problemet. Først siger de alt er OK, og så sletter de mit domæne.
Hvis de sagde at der var et problem, ville jeg være i stand til at løse det.

75 skrev:
Snakker du om forfaldsdatoen eller sletningsdatoen?
Fristen er IKKE sletningsdatoen, men forfaldsdatoen på din faktura! Og der er MINDST 2-3 måneder imellem disse.

Sletningsdatoen. Hvis man betaler inden sletningsdatoen, skal de ikke slette domænet.

75 skrev:
Gu' fanden er det ej, når det er deres forretningsbetingelser at man har den tid.

Jo det er. At de først sletter x måneder efter forfald er service.

Nu må du sgu lige! Når de selv siger at man har domænet til en bestemt dato, så kan de (eller du) altså pludselig sige at det har man ikke lige lyst til at overholde alligevel.

Selvfølgelig skal fakturaer betales til tiden. Men når man har aftalt konsekvenserne for ikke at betale til tiden, så er det sgu de konsekvenser der gælder! Bare fordi man lige har overskredet en eller anden frist, giver det ikke kreditor ret til hvad som helst!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login