Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 56%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 5%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Danmark og andre EU-lande underskriver ACTA
Billede: Flickr - Jacob Bøtter

Danmark og andre EU-lande underskriver ACTA

27. jan. 2012 10:09Den meget omtalte og omdiskuterede handelsaftale ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) blev færdigskrevet sidste år, og nu har de første EU lande skrevet under på den, heriblandt Danmark.

Ved en ceremoni i Japan har 22 lande fra EU underskrevet aftalen, som især rettighedshavere har kæmpet hårdt for at få gennemført.

Målet med ACTA er at bekæmpe mængden af kopivarer på verdensplan, der vurderes at koste rettighedshaverne op mod $250 milliarder i tabt omsætning.

Når aftalen har været meget omdiskuteret skyldes det, at den vil give toldmyndighederne ekstra beføjelser, så de for eksempel kan beslaglægge kopivarer, uden at have en anmeldelse fra den forurettede part.

På den digitale front har modstandere især været bekymret over tiltag, der ville give myndigheder mulighed for at fratage borgere deres internetforbindelse, hvilket en overgang var en del af aftalen.

#1: Fjolle

27. jan. 2012 10:15

:(

09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0

Come at me!

http://www.fjolle.net

#2: Borgbjerg

27. jan. 2012 10:15

lort lort lort lort lort!

#3: pinata

27. jan. 2012 10:21

Hvem skrev under på vejene af Danmark?

#4: Dison

27. jan. 2012 10:27

Åh gud, jamen det var da super fedt.

Og det er da selvfølgelig en fra regeringen, altså rød blok. Fedt fedt fedt fedt fedt.

#5: Wishkeeper

27. jan. 2012 10:27

jeg har kun 1 ting at sige SSL kryptering og så er man ude af det problem så kan de tjekke og scanne så meget som de vil....

1. de tager et skridt mod forhindring af fri informationer / filer

2. den anden side finder en anden metode til at omgå / komme uden om dette

#6: Lares

27. jan. 2012 10:33

#5 men koster SSL ikke en del for ejerne af en side?

#7: Montago

27. jan. 2012 10:41

#6

man kan bruge et Verisign SSL Certificat eller et gratis Self-Signed... så det bestemmer man selv.

Hvis browseren ikke skal brokke sig, skal man have udstedt certificatet fra en godkendt CA (Certificat Authority) -- nogle steder koster dette næsten gratis.

#0 og Alle..

ifølge Wiki og et par andre kilder, er nogle af internet initiativerne taget ud af den underskrevne ACTA - Dermed skulle ACTA mest omhandle handel med kopivarer (ikke filer)

Microsoft, fordi jeg ikke er bindegal

#8: loas

27. jan. 2012 10:41

Hvor får man overblik over hvad ACTA rent faktisk i sin endelige form betyder for den gennemsnitlige net-bruger? Nogen der kan give et resume?

Nyheden her på sitet hinter jo i retning af at visse trælse aspekter er fjernet.

#9: Hånter

27. jan. 2012 10:41

Det er meget skræmmende, at Danmark allerede har underskrevet ACTA uden det har været til debat i medierne.

Det største problem, er at der ikke er nogen linje mellem det at forfalske tasker og hermed direkte fysisk kopiere et produtk, og f.eks. piratkopiering.
Disse ting bliver nu sidestillet med hinanden og der er restlig forfølgelse af begge dele fra regeringens side.

Det er helt hen i vejret... Det har ikke engang været til afstemning eller noget andet :S Hvordan kan de bare tvinge det ned over hovedet på os?!

Så vidt jeg har forstået, så gælder ACTA som en EU-lov (hvis man da underskriver den), hvilket medfører at vi ikke engang kan lave undtagelser i den, hvis der er noget vi ikke går ind for. Vi kan ikke ændre den senere hen eller noget tredje. Jeg håber virkeligt, at jeg har misforstået dette!

#10: Borgbjerg

27. jan. 2012 10:43

#3: Der er en liste over alle som har skrevet under, på følgende link: http://www.laquadrature.net/wiki/Written_Declaration_12/2010_signatories_list

Du kan sortere på "country". Håber det hjælper :)

#11: Hånter

27. jan. 2012 10:43

Hvor får man overblik over hvad ACTA rent faktisk i sin endelige form betyder for den gennemsnitlige net-bruger? Nogen der kan give et resume?

Nyheden her på sitet hinter jo i retning af at visse trælse aspekter er fjernet.loas (#8)

Du kan se en smule klik og her.

Edit: Det er Magrethe Auken der har underskrevet for Danmark -.-

#12: Hekatombe

27. jan. 2012 10:47

Det er helt hen i vejret... Det har ikke engang været til afstemning eller noget andet :S Hvordan kan de bare tvinge det ned over hovedet på os?! Hånter (#9)

Underskrifterne er ikke noget værd før det har været igennem EU parlamentet:

Regardless of the signatures that took place on Thursday, ACTA will not become EU law if the European Parliament votes against it in June. Should this happen, the signatures of the 22 EU member states and the EU itself would effectively be worthless.Kilde

#13: anielsenftw

27. jan. 2012 10:49

#11 Ser ud til der er flere der har skrevet under.. Margrete Auken, Ole Christensen, Dan Jørgensen, Morten Messerschmidt, Jens Rohde, Christel Schaldemose, Søren Bo Søndergaard, Britta Thomsen og Emilie Turunen.

#14: Taxwars

27. jan. 2012 10:49

Desværre er den værre en SOPA og ingen har gjort en skid for at stoppe den.

Der can be no freedom of speech without anonymity.

#15: mcp_dk

27. jan. 2012 10:50

Åh gud, jamen det var da super fedt.

Og det er da selvfølgelig en fra regeringen, altså rød blok. Fedt fedt fedt fedt fedt.Dison (#4)

Det er det så ikke.
Morten MESSERSCHMIDT
Jens ROHDE
Christel SCHALDEMOSE
Søren Bo SØNDERGAARD
Britta THOMSEN

#16: Nix

27. jan. 2012 10:50

#3: Der er en liste over alle som har skrevet under, på følgende link: http://www.laquadrature.net/wiki/Written_Declaration_12/2010_signatories_list

Du kan sortere på "country". Håber det hjælper :)Borgbjerg (#10)

Hvorfor står der 2010?

Edit: Det er Magrethe Auken der har underskrevet for Danmark -.-Hånter (#11)

Og Morten Messerschmidt og en masse andre.

#17: Nix

27. jan. 2012 10:54

Hvor får man overblik over hvad ACTA rent faktisk i sin endelige form betyder for den gennemsnitlige net-bruger? Nogen der kan give et resume?

Nyheden her på sitet hinter jo i retning af at visse trælse aspekter er fjernet.loas (#8)

http://www.youtube.com/watch?v=dmQN93NqqDM

ACHTUNG: Lavet af Anonymous

#18: Raketmaskinen

27. jan. 2012 11:00

#4: Fedt lige at give en sviner til rød blok for den. Tror mere det handler om at kysse den nederste del af ryggen på erhvervslivet end det handler om blokpolitik.

P.S.: "Rød" er ikke et skældsord, det er en farve og en holdning. Smølfer er blå, men det gør dem jo ikke egoistiske, "selvrealiserende" og usolidariske, vel?

#20: fidomuh

27. jan. 2012 11:00

In an unprecedented move, the French European Parliament member assigned to monitor the treaty proceedings, Kader Arif, resigned in protest at the signings, and issued a strongly worded rebuke, saying that the EU was trying to have as little public debate on ACTA as possible, and that right-wing groups were trying to ram it into law with no oversight.

“This agreement might have major consequences on citizens' lives, and still, everything is being done to prevent the European Parliament from having its say in this matter. That is why today, as I release this report for which I was in charge, I want to send a strong signal and alert the public opinion about this unacceptable situation. I will not take part in this masquerade,” he said.Kilde

Meget skraemmende at Danmark bare loeber med her, men OK, hvad kan vi goere.
USA ftw.

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#21: Nielson

27. jan. 2012 11:05

Desværre er den værre en SOPA og ingen har gjort en skid for at stoppe den.Taxwars (#14)

Det ved jeg nu ikke rigtigt.

https://www.accessnow.org/page/s/just-say-no-to-acta

https://www.youtube.com/watch?v=citzRjwk-sQ&list=LLZyXs3Fqvs-bzj8r8OBWv0g

roflmaobbq ^^. -' 010110

#22: anielsenftw

27. jan. 2012 11:23

#21 Kan vi ikke også gøre noget for at få det frem i medierne? Nu har jeg ikke kunne følge ret meget med i tv avisen for tiden, men jeg har forsøgt at søge på ACTA på både DR og TV2's hjemmesider, og har ikke kunne finde noget?

Tænker vi kan sende en e-mail, men nogen der har erfaring med hvem vi sender dem til?

Petition signed, og delt på facebook!

#23: Kenman

27. jan. 2012 11:30

#9 hvordan mener du der er forskel?
* Det er begge 2 kopi produkter
* Begge dele (kan) medføre tab for producenterne
Om de så er fremstillet af små børn i kina, eller en person bag en computer skærm, er vel her underordnet?

#24: Buchx

27. jan. 2012 11:35

https://secure.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/ - Underskrivning tæt på de 500k

Del dette link med andre fra ekstrabladet - http://ekstrabladet.dk/nationen/article1697909.ece

#25: Hånter

27. jan. 2012 11:39

#9 hvordan mener du der er forskel?
* Det er begge 2 kopi produkter
* Begge dele (kan) medføre tab for producenterne
Om de så er fremstillet af små børn i kina, eller en person bag en computer skærm, er vel her underordnet?Kenman (#23)

Jeg mener der er en forskel, fordi der ved køb af en kopi kan måles et direkte tab af fortjeneste.
E-kopiering er derimod en "kopi" som oftest (eller oftere i hvert fald) bunder ud i at man også køber originialen.

Jeg mindes også nogle undersøgelser omkring pirater rent faktisk køber langt flere film/spil/musik i forhold til andre "normale".

Problematikken her, er jo at der direkte kan MÅLES et tab for en given virksomhed, hvis der er tale om et fysisk produkt. Det kan man ikke ved e-kopiering. Her kan vi kun gisne om det.

Det er en farlig diskussion at begynde på :)

#26: chris

27. jan. 2012 11:41

Åh gud, jamen det var da super fedt.

Og det er da selvfølgelig en fra regeringen, altså rød blok. Fedt fedt fedt fedt fedt.Dison (#4)

Det er det så ikke.
Morten MESSERSCHMIDT
Jens ROHDE
Christel SCHALDEMOSE
Søren Bo SØNDERGAARD
Britta THOMSENmcp_dk (#15)

#3: Der er en liste over alle som har skrevet under, på følgende link: http://www.laquadrature.net/wiki/Written_Declaration_12/2010_signatories_list

Du kan sortere på "country". Håber det hjælper :)Borgbjerg (#10)

Hvorfor står der 2010?

Og Morten Messerschmidt og en masse andre.Nix (#16)

De har alle skrevet under på at de er IMOD ACTA....
- og det gjorde de allerede i 2010 :)

eftersom at der er et flertal imod ACTA i parlamentet, så vil lovforslaget ikke overleve en 2.behandling

www.noobish.dk min clog

#27: reluna

27. jan. 2012 11:45

Gud .... bevare.... Danmark

#28: anielsenftw

27. jan. 2012 11:45

#26 Så det #10 linker til er faktisk misvisende. Det er dem der er imod ACTA?

Edit:
Eller jeg kan se der er to lister. Ser ud til at være en med dem der har underskrevet, og en med dem der ikke har underskrevet.. Så er spørgsmålet bare om det er for eller imod ACTA, at de har underskrevet? Kan jeg ikke lige gennemskue.

#29: Fjolle

27. jan. 2012 11:49

Jeg mener der er en forskel, fordi der ved køb af en kopi kan måles et direkte tab af fortjeneste.Hånter (#25)

Hvis en eller anden tøs der aldrig nogen sinde ville have råd til en LV taske køber en kopi til en 5'er er der da ikke nogen direkte tab i fortjeneste.

http://www.fjolle.net

#30: duppidat

27. jan. 2012 11:50

Åh gud, jamen det var da super fedt.

Og det er da selvfølgelig en fra regeringen, altså rød blok. Fedt fedt fedt fedt fedt.Dison (#4)

Det er det så ikke.
Morten MESSERSCHMIDT
Jens ROHDE
Christel SCHALDEMOSE
Søren Bo SØNDERGAARD
Britta THOMSENmcp_dk (#15)

#3: Der er en liste over alle som har skrevet under, på følgende link: http://www.laquadrature.net/wiki/Written_Declaration_12/2010_signatories_list

Du kan sortere på "country". Håber det hjælper :)Borgbjerg (#10)

Hvorfor står der 2010?

Og Morten Messerschmidt og en masse andre.Nix (#16)

De har alle skrevet under på at de er IMOD ACTA....
- og det gjorde de allerede i 2010 :)

eftersom at der er et flertal imod ACTA i parlamentet, så vil lovforslaget ikke overleve en 2.behandlingchris (#26)

Ikke ifølge linket, Der siger den at de skrev under for ACTA, og
Anna ROSBACH
Morten LØKKEGAARD
Anne E. JENSEN og
Bendt BENDTSEN Skrev imod

#31: Hånter

27. jan. 2012 11:51

#26 Så det #10 linker til er faktisk misvisende. Det er dem der er imod ACTA?anielsenftw (#28)

Nej, der er 2 lister.
En liste for dem som er for: klik
og en liste for dem som er imod: klik

#32: json

27. jan. 2012 11:58

SSL kan brydes, det er allerede bevist, bare man har CPU kraft nok.

Jeg har ingen problemer med at kopi-varer bliver taget i tolden.

Angående hvad ACTA indebærer for vores digitale liv, så har jeg ikke viden nok om ACTA til at kunne forholde mig til det. Jeg har ikke læst loven/forslaget/whatever.

#23: Amen

#25: Du kan da heller ikke andet end gisne om hvor mange der rent faktisk ville købe et ægte Rolex ur, hvis de ikke kunne få fat i en kopi! Så tab i værdi er da en spekulation, om det er fysisk eller digital "tyveri" vi snakker om.

#33: Br3m3n

27. jan. 2012 12:00

Nå det var så det internet :( Så må vi se om der er nogen der får en idé til et nyt internet :(

Og til krypteringen, kan det krypteres kan der brydes ;) '

http://www.youtube.com/watch?v=N8Xg_C2YmG0

#34: zuriel

27. jan. 2012 12:00

Åh gud, jamen det var da super fedt.Dison (#4)

Jeg kan ikke lige se hvad der er så "fedt" ved ikke længere at kunne tage superbilligt tøj med hjem i kufferten fra ferien syd på, men i stedet at få det konfiskeret i tolden. Jeg forstår ikke dine masochistiske tendenser i den retning i den retning, nuvel, hver sin lyst, men personligt var jeg helst fri og kan slet ikke se noget fedt ved det overhovedet.

#35: Alrekr

27. jan. 2012 12:04

Disse ting bliver nu sidestillet med hinanden og der er restlig forfølgelse af begge dele fra regeringens side. [...] Det er helt hen i vejret... Det har ikke engang været til afstemning eller noget andetHånter (#9)

1) Eftersom ophavsretten er defineret i Bekendtgørelse af lov om ophavsret har det altid været ulovligt at lave kopier og sælge med fortjeneste - uanset om vi taler et fysisk eller digitalt produkt. Det er der ikke noget nyt i.
2) Det er 'kun' en almindelig handelsaftale. Den har faktisk været til afstemning, det var den d. 15. september. Havde befolkningen været stærkt imod ACTA var der blevet valgt politikere som var imod ACTA. Det var værre at Lissabon-traktaten blev underskrevet uden afstemning imo.

Problematikken her, er jo at der direkte kan MÅLES et tab for en given virksomhed, hvis der er tale om et fysisk produkt. Det kan man ikke ved e-kopiering. Her kan vi kun gisne om det.Hånter (#25)

Digitale pirater siger ofte: "1 kopi er ikke lig 1 tabt salg!!" når der igen-igen falder straf over deres lidelsesfæller.

Det samme argument gælder for Frank og Arna der lige kommer hjem fra Tyrkiet. Frank har købt sig et Rolex-ur, Arna har fået en Louis Vuitton-taske, og de har købt et Louis Vuitton-hundedækken til deres lille gravhund. Samlet pris: 350 kr. Tror du virkelig at Frank og Arna kommer hjem, og bliver så glade for kopierne at de køber originalerne til ikke under 10.000 kr. sammenlagt?

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#36: Schranke

27. jan. 2012 12:05

Hvis en eller anden tøs der aldrig nogen sinde ville have råd til en LV taske køber en kopi til en 5'er er der da ikke nogen direkte tab i fortjeneste.Fjolle (#29)

Du har helt ret, det er et indirekte tab da en stor mængde kopi vare som kan købes af alle gør at den taske der er original taber status værdi.
Hvilket kan lede til at dem der før havde råd til at købe den ikke vil købe den pga at alle har en (kopi).

Syndes alt er en svær størelse når man skal regne indirekte tab.

tænk nu vis B&O lavde et tv til lad os sige 7000 -10000 kr, så vil det jo bare ikke være det samme at have et til 42000. statusen som en luksus vare forsvinder.
(da det dog er B&O der selv laver det andet tv her er det ikke rigtigt noget tab)

#37: Fjolle

27. jan. 2012 12:07

Du har helt ret, det er et indirekte tab da en stor mængde kopi vare som kan købes af alle gør at den taske der er original taber status værdi.Schranke (#36)

Og.. Hvordan er det forskelligt fra digitale ting?

http://www.fjolle.net

#38: tormok

27. jan. 2012 12:18

Det socialistiske medlem af Europa-Parlamentet Kader Arif kalder i et skarpt indlæg på sin hjemmeside hele forløbet for en farce og siger derfor nu sit job som ACTA-undersøger op. Det skriver Webpronews.com.

Der har manglet gennemsigtighed, og de indvendinger, som Europa-Parlamentet havde til ACTA, er blevet ignoreret totalt, raser han.Kilde

#39: Louis

27. jan. 2012 12:23

Jeg skammer mig sgu lidt over, at vi ikke gjorde mere for at kæmpe imod ACTA :/

Mvh. Louis - www.louis.dk - Registreret Linuxbruger nr.: 405248 - FSF medlem nr.: #7287 - FSFE medlem nr.: #1398

#40: zuriel

27. jan. 2012 12:23

Hvis en eller anden tøs der aldrig nogen sinde ville have råd til en LV taske køber en kopi til en 5'er er der da ikke nogen direkte tab i fortjeneste.Fjolle (#29)

Du har helt ret, det er et indirekte tab da en stor mængde kopi vare som kan købes af alle gør at den taske der er original taber status værdi.Schranke (#36)

Den slags tasker der kopieres er den slags tasker der er så uhæmmet, skamløst og perverst dyre, at det på det nærmeste ville være moralsk forkasteligt ikke at kopierede dem. Alene af den grund at de forhåbentligt derved ville miste noget af deres helt unaturlige, skamløse og perverst høje værdi. Deres helt unaturligt høje pris er imho det aspekt der udgør det reelt moralsk antastelige i dette forhold. Mange piger tiltrækkes til den slags som fluer tiltrækkes til lort, hvilket også går ud over den mere fornuftbegavede part i kæresteforholdet. Så ned med perverst og unødvendigt dyre tasker og andre samfundundergravende tiltag!

#41: lillesvin

27. jan. 2012 12:24

Rolig nu. ACTA skal stadig vedtages i EU-parlamentet. Indtil da, er den ikke det papir værd, den er skrevet på. Det kunne måske være, at Newz.dk skulle tage det med i historien, selvom det selvfølgelig gør den en hel del mindre sensationel.

Den kan stadig stoppes.

Se hvordan her: http://www.laquadrature.net/wiki/How_to_act_against_ACTA#Next_steps_in_the_European_Parliament

Or her er en liste over danske repræsentanter, som man kan kontakte (inkl. mailadresser): http://www.reddit.com/r/Denmark/comments/oufxp/husk_at_skrive_til_repræsentaterne_i_eu_om_acta/

#42: Longio

27. jan. 2012 12:39

I skal huske at ACTA har været meget hemmeligt i frygt over hvad den gennemsnitlige borger ville mene. Prøv at se hvad der skete med SOPA. Mon det er nu vi skal starte en demo her i dk og så tvinge regeringen til at fravælge ACTA for det er vel borgerne der har magten over landet og ikke landet der har magten over borgerne? :)

#43: Isambuk

27. jan. 2012 12:41

#41

Nemlig.
På trods af den kritik EU udsættes for så skal den direkte folkevalgte del stadigvæk acceptere det. De kan veto den eller, sammen med EU-rådet, ændre loven igen og igen indtil den fremstår som de ønsker.

#44: Gridlock

27. jan. 2012 12:48

Men hvem kan vi skrive til hvem kan vi klage til Helle Thorning Smith? hun har sku allerede bevist op til flere gange at hun er fuldstændig ligeglad med den alm borger og at hun mener de alm love ikke gælder for hende.

Så hvem kan vi klage til EU har jo mere eller mindre bevist at reglerne er meget simple i EU har du penge så kan du få og vi skal nok lytte til dig og gøre hvad du mener er korrekt, har du ingen ja så må gå og så kan du bare holde kæft og gøre som der bliver sagt og være glad for det.

For som vi alle ved er det kun dem der har en masse penge der har rettigheder alle os andre har ingen og skal bare være taknemmelig for det vi nu for.
Fordi vi har jo stadigvæk valget at hvis vi ikke kan li hvordan de gør tingene ja så kan vi jo "bare" flytte.

#45: Alrekr

27. jan. 2012 12:54

Så hvem kan vi klage tilGridlock (#44)

arosbach@europarl.eu.int (Anna Rosbach Andersen)
bendt.bendtsen@europarl.europa.eu (Bendt Bendtsen)
margrete.auken@europarl.europa.eu (Margrete Auken )
annee.jensen@europarl.europa.eu (Anne E. Jensen)
dan.jorgensen@europarl.europa.eu (Dan Jørgensen )
dfmome@ft.dk (Morten Messerschmidt)
Britta.Thomsen@europarl.europa.eu (Britta Thomsen)
morten.lokkegaard@europarl.europa.eu (Morten Løkkegaard )
sorenbo.sondergaard@europarl.europa.eu (Søren Søndergaard)
emilie.turunen@europarl.europa.eu (Emilie Turunen)
ole.christensen@europarl.europa.eu (Ole Christensen)
christel.schaldemose@europarl.europa.eu (Christel Schaldemose)

Kilde: linket i #41.

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#46: Fjolle

27. jan. 2012 12:55

Så hvem kan vi klage til EU har jo mere eller mindre bevist at reglerne er meget simple i EU har du penge så kan du få og vi skal nok lytte til dig og gøre hvad du mener er korrekt, har du ingen ja så må gå og så kan du bare holde kæft og gøre som der bliver sagt og være glad for det.Gridlock (#44)

Få det i medierne, få dem til at forstå hvad det handler om, og få dem til at forklare det til hr og fru jensen så de forstår det.

http://www.fjolle.net

#47: X3N4T3

27. jan. 2012 13:02

#46, problemet er jo at medierne (ikke digitale) ikke vil tage det op, de fleste TV stationer er sikkert for ACTA.

#49: MBORANGER

27. jan. 2012 13:14

#47 Ikke utænkeligt. De amerikanske medier havde meget svært ved at få fingeren ud, så det kunne nemt tænkes at de danske medier heller ikke vurdere det som nyhedsstof. De vil dog nok skyde skylden på at det er en EU debat og derfor at befolkningen har ualmindelig lidt interesse i at vide det. I Danmark vil en stor del af befolkningen gerne være fri for at høre på hvad der sker i EU.

#50: Ihateit

27. jan. 2012 13:27

Hvem skrev under på vejene af Danmark?pinata (#3)

Det har Margrete Auken
margrete.auken(at)europarl.europa.eu

Bliver de censoreret nu? Jeg har kopieret det fra wikipedias hjemmeside :((

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger