mboost-dp1

Telia

150/15 Mbps – mere fart på Stofanet

- Via Stofa - , redigeret af Pernicious

Stofa lancerer i dag en ny 150/15 Mbit forbindelse. Både download- og upload-hastigheden har således fået et nøk opad. Hidtil har Stofas hurtigste forbindelse ligget på 112/12 Mbit.

Den nye 150/15 Mbit forbindelse vil blive tilgængelig for hovedparten af Stofas kunder.

Stofa hæver også hastigheden i bunden og tilbyder nu fire bredbåndshastigheder: 20/3, 40/5, 60/10 og 150/15 Mbit. Priserne begynder ved 189 kroner om måneden og slutter ved 419 kroner om måneden.

I en pressemeddelelse udtaler Stofas kommercielle direktør, Michael Broch Hansen, at ændringen sker på baggrund af stigende efterspørgsel på hurtigere hastigheder.





Gå til bund
Gravatar #1 - Theflyingorc
6. feb. 2013 15:27
Hvis de bare kunne være mere driftsikre, ville det gøre underværker!!
Gravatar #2 - Louis
6. feb. 2013 15:31
For mig, at se lugter det her lidt af en sponsoreret nyhedsartikel.

Jeg ser intet revulutionerende i de hastigheder, specielt fordi uploadhastigheden er så ringe.

De kunne jo starte med, at fjerne deres signon-side. Hvorfor man stadig skal logge på den er mig en gåde. Der er jo ikke længere et anta. begrænset antal GB til rådighed pr. måned..
Gravatar #3 - burgurne
6. feb. 2013 15:31
I.flg. Stofas egen hjemmeside, så koster en 50/5 forbindelse mere end jeg giver for en 50/50 klippestabil forbindelse over fiber. Fibernettet er heller ikke plaget af langsommelighed bare fordi det er "primetime". En kollega har Stofanet, og hans hastighed han betaler for kan opnås søndag morgen kl 4, men ALDRIG en fredag aften kl 19.
Min hastighed, derimod, er altid den samme. :-)

Hvorfor er Stofa ikke gået over til samme upload som download hastighed? Med alt det der skal være i "skyen", behøver vi uploadhastighed lige så meget som download.
Gravatar #4 - amplificator
6. feb. 2013 15:35
#1
Min 70mbit forbindelse kører nu ganske fint. Trækker 8.xx MB/s kontant, og kun i tilfælde af man vil en tur til Kina falder den til 7.xx MB/s

Oppetiden er der som sådan heller ikke noget i vejen med hos mig.
Eneste problem er at de for nyligt fratog mig alle rettigheder for at tilgå den router de medsender foruden deres sørgelige web-interface via www.stofa.dk. Hvis man kontakter dem siger de bare at "sådan har det altid været".. nej, det har aldrig været sådan i den periode jeg har haft det, før nu.

#2
Der er ingen som siger at du skal bruge den sign-on side. Du kan vælge AlwaysOn og så er der intet problem.

#3
Og mit jetfly kommer hurtigere frem end din cykel. Stop nu med at sammenligne de to teknologier.
Vi kan sagtens blive enige om at fiber er overlegent, men stop nu..
Gravatar #5 - -N-
6. feb. 2013 15:38
#4 Jeg har pt. stofanet, de er "ofte" nede.

... Og deres suppotere er de mest indkompetente løgnagtige narhoveder der findes.

Specielt at de er fulde af løgn er belastende.
Gravatar #6 - amplificator
6. feb. 2013 15:40
#5
Jeg har selv haft min del af dårlig kontakt med Stofa, men det har folk med alle andre selskaber jo også.

Der er intet i det du siger som ikke også kan siges om alle andre selskaber.
Gravatar #7 - burgurne
6. feb. 2013 15:41
#4 Det var såmænd ikke for at sammenligne, men mere fordi jeg er lidt uforstående overfor Stofa's valg af uploadhastigheder _medmindre_ det skyldes, deres kabel ikke kan trække mere, derfor det med "primetime". Jeg er godt klar over, at der langt fra er fiber til alle husstande, men der er jo heller ikke Stofa til alle husstande :-)
Gravatar #8 - Tengu
6. feb. 2013 15:49
Er er der en teknisk årsag til at de ikke tilbyder symmetriske hastigheder?
Gravatar #9 - Fjolle
6. feb. 2013 15:53
Tengu (8) skrev:
Er er der en teknisk årsag til at de ikke tilbyder symmetriske hastigheder?


Ja.
Gravatar #10 - ko
6. feb. 2013 16:08
Der er reserveret mere plads til downstream end til upstream i sådan et docsis-netværk.
Gravatar #11 - De4_Kia
6. feb. 2013 16:10
skrev:
landets hurtigste forbindelse i forhold til download.


LOL, hvis det er landets hurtigste forbindelse, hvad er min Internet forbindelse fra Waoo så?

Jeg får 200/200 Mbit/s for 400 kr. om måneden hos Waoo,
Det er godt nok en særaftale jeg har med dem, men stadigvæk hurtigere end det Stofa tilbyder, samt billigere. :)
Gravatar #12 - ko
6. feb. 2013 16:11
#11

Har du overset overskriften i den pdf? :)
Gravatar #13 - De4_Kia
6. feb. 2013 16:14
#12 overhoved ikke, så skam overskriften, og lo da også, da jeg så hvor meget den steg med, men at Newz kan tillade sig at kalde det for landets hurtigste forbindelse i forhold til download, det er mig en gåde, for det er det langt fra.

Selv med en 90/90 Mbit/s fra Waoo, så får du med sandsynlighed stadigvæk en hurtigere forbindelse end det Stofa kan tilbyde, for hvor mange af de Mbit/s kan de rent faktisk leverer?

Mine forældre har en 15/2 Mbit/s, men de får kun leveret 8/0.7 Mbit/s.
Så hvis hastigheden falder 7 Mbit/s for hvert 15 Mbit/s du har, betyder det så at hastigheden falder 70 Mbit/s på en 150 Mbit/s forbindelse, så man kun kan få leveret 80/8 Mbit/s?
Gravatar #14 - Tengu
6. feb. 2013 16:22
De4_Kia (13) skrev:
#12 overhoved ikke, så skam overskriften, og lo da også, da jeg så hvor meget den steg med, men at Newz kan tillade sig at kalde det for landets hurtigste forbindelse i forhold til download, det er mig en gåde, for det er det langt fra.

Selv med en 90/90 Mbit/s fra Waoo, så får du med sandsynlighed stadigvæk en hurtigere forbindelse end det Stofa kan tilbyde, for hvor mange af de Mbit/s kan de rent faktisk leverer?

Mine forældre har en 15/2 Mbit/s, men de får kun leveret 8/0.7 Mbit/s


STOFA er via. antenne-nettet. Dine forældre har sandsynligvis DSL

Som udgangpunkt leveres der hvad loves, men kapaciteten på antenne-nettet er en delt resurse blandt beboerne på samme anlæg, så den kan sommetider være mindre end lovet. Men slet ikke på samme måde som DSL, som bare synkroniserer med den højest mulige hastighed et sted "op til" den lovede hastighed.
Gravatar #15 - 4LXwxwJzOovMHVcsWxRM
6. feb. 2013 16:32
Er der ikke databegrænsning på deres højeste hastighed? Deres 112/12 har en begrænsning på 500GB om måneden, hvilket jo er årsagen til at jeg ikke har taget skridtet videre fra min 50mbit/s. Og burde de ikke sikre sig stabilitet i stedet for højere hastigheder? Det er noget af det mest ustabil jeg længe har prøvet, men heldigvis kommer Waoo snart forbi her!
Gravatar #16 - Fjolle
6. feb. 2013 16:33
Nu skal jeg ikke sige at mine erfaringer er gældende for alle, men de stofa forbindelser jeg har prøvet det sidste år i Aarhus C har alle kunnet opnå den givne hastighed.
Gravatar #17 - Vandmand
6. feb. 2013 16:36
De4_Kia (13) skrev:
#12 overhoved ikke, så skam overskriften, og lo da også, da jeg så hvor meget den steg med, men at Newz kan tillade sig at kalde det for landets hurtigste forbindelse i forhold til download, det er mig en gåde, for det er det langt fra.

Selv med en 90/90 Mbit/s fra Waoo, så får du med sandsynlighed stadigvæk en hurtigere forbindelse end det Stofa kan tilbyde, for hvor mange af de Mbit/s kan de rent faktisk leverer?

Mine forældre har en 15/2 Mbit/s, men de får kun leveret 8/0.7 Mbit/s.
Så hvis hastigheden falder 7 Mbit/s for hvert 15 Mbit/s du har, betyder det så at hastigheden falder 70 Mbit/s på en 150 Mbit/s forbindelse, så man kun kan få leveret 80/8 Mbit/s?


Jeg har en 112/12 forbindelse hos Stofa (i Odense C), og har lagt maerke til at jeg er blevet 'snydt' i de perioder forbindelsen virker. Jeg har faa gange oplevet at udnytte omkring de 110 mbit, saa jeg tror skam nok de leverer.

Jeg ser frem til deres nye 60/10 forbindelse de lancerer, da 112/12 hidtil har vaeret den eneste med over 5 mbit upload. Det bliver spaendende at se hvad den koster, men med 419 kr. for 150/15, forventer jeg at den bliver en del billigere ned min nuvaerende forbindelse.

#15 Hvor laeser du det? Jeg har deres 112/12 forbindelse, og har aldrig vaeret opmaerksom paa dette.
Gravatar #18 - 4LXwxwJzOovMHVcsWxRM
6. feb. 2013 16:42
#17:
"Bemærk at der på 112/12 Mbit bredbånd er en fair-use grænse på 500GB pr.md. Læs mere om fair-use i aftalevilkårene. Hastigheden afhænger af belastningen på anlægget: Kapaciteten på kabel-tv anlægget deles med andre brugere, hvilket betyder, at du periodevis kan opleve en mindre båndbredde."

I bunden af siden her: http://stofa.dk/bredbaand/hastigheder-og-priser
Gravatar #19 - Vandmand
6. feb. 2013 16:56
#18 Jeg haar aabenbart ikke laest aftalevilkaarene ordenligt. Men det gaar nok, jeg tror ikke jeg kommer i naerheden af den graense. Maaske paa et aar.

Jeg synes dog det er lidt spoejst at det ikke er mere tydeliggjort. Den billigste forbindelse er markeret med en asterisk, og det er nederst, efter den asterisk at dette staar forklaret.

Nok brok her fra.
Gravatar #20 - De4_Kia
6. feb. 2013 17:12
Tengu (14) skrev:

STOFA er via. antenne-nettet. Dine forældre har sandsynligvis DSL

Som udgangpunkt leveres der hvad loves, men kapaciteten på antenne-nettet er en delt resurse blandt beboerne på samme anlæg, så den kan sommetider være mindre end lovet. Men slet ikke på samme måde som DSL, som bare synkroniserer med den højest mulige hastighed et sted "op til" den lovede hastighed.


Mine forældre er enkelt person, og så vidt jeg ved deler de ikke med andre i område, men kan selvfølgelig tag fejl. Dog så ved jeg at de bor 200 meter fra den central der sender signalet ud dem, og de er det 1 hus der modtager signalet (siger Stofa), så jeg synes det er utrolig ringe, at de ikke får hvad de betaler for.

Den evige begrundelse for at jeg har Waoo.
Gravatar #21 - Krischard ApS
6. feb. 2013 17:17
I love the smell of fiber circlejerk in evening!
Gravatar #22 - Skak2000
6. feb. 2013 17:26
Haha... Den årlige prisstigning fra Stofa...
Giver en ekstra indtægt på 120-240 kr. om året pr. husstand der opgrader.

Prisudviklingen kommer så til at se sådan her ud:

-----2011-------------2012--------------2013
10/1 - 169 kr. -> 15/2 - 179 kr. -> 20/3 - 189 kr.
20/2 - 229 kr. -> 30/3 - 249 kr. -> 40/5 - 269 kr.
40/4 - 309 kr. -> 50/5 - 329 kr. -> 60/10 - 349 kr.
???? - 379 kr. 112/12 - 399 kr. - 150/15 - 419 kr.

Gad godt at vide, hvor mange kunder der benytter sig af det opgraderings tilbudet hvert år...
Gravatar #23 - binderup
6. feb. 2013 17:34
Jeg har i dag fiber, som er super stabilt.

Jeg har tidligere haft alt lige fra 14.4 analoge modemer op til Yousee 20/2. en årgang havde jeg også da jeg boede i ejerlejlighed Stofa

Stofa, Yousee og Waoo har alle leveret den hastig de lovede, og jeg oplevede ikke ved Stofa eller Yousee at de var specielt ustabile.

ADSL var en anden historie - det var det mest ustabile oversolgte crap jeg har oplevet (TDC og Fullrate - Fullrate før de blev opslugt af TDC).

Jeg syntes dog at det er bekymrende at både Stofa og Yousee gemmer sig bag fairuse hokus-pokus. Jeg tror ikke ét sekund på at det har at gøre med at sikre båndbredde, for jeg har oplevet Stofa og Yousee i tætbeboede områder med fortrinsvis unge mennesker der nok belaster nettet mere end de ældre, og forbindelserne ændre sig ikke i kvalitet selv i spidsbelastningstidspunkterne (dette kan selvfølgelig variere alt efter hvor godt det nedgravede net er)

Jeg tror mest af alt at fair use er med til at forhindre at folk dropper de dyre kabeltv pakker og skifter over til streaming produkter
Gravatar #24 - pvt.hudson
6. feb. 2013 18:16
#22 Priserne er ikke helt korrekt, 15/2mbit koster 199 kr, men mange steder får man 10% rabat så man ender på 179 kr :)
Gravatar #25 - Desca
6. feb. 2013 18:21
Hvis de så bare var stabile og kunne levere et ordentligt produkt ville man måske tænke "Hold da op, de følger med"

Men nej.. Jeg lever i et Stofa helvede hvor forbindelse flere gange om dagen kan smutte i op til en halv time. Tit kommer den så igen i 2-5 minutter for derefter at forsvinde i en god periode igen.

Gravatar #26 - qwest
6. feb. 2013 18:26
Et par stykker jeg kender, 2-3 husstande, ønsker at komme væk fra Stofanet og over på Waoo istedet uanset hvor "gode" Stofas tilbud end lyder .. ganske enkelt fordi det er mere stabilt (har selv Waoo og har ikke oplevet nedetid foruden den reklamerede nedetid ved f.eks. vedligeholdelse) og desuden er latency væsentlig lavere - på antennettet lå jeg da jeg selv havde Stofa med ping 20-25ms til danske servere, hvorimod jeg har omkring 3-6ms latens nu her på Waoo ..

Jeres teknik er, som i formentlig allerede ved - er for længst blevet overhalet af bedre teknik med plads til at den ekelte endda kan få synkron leveret upload/download, f.eks. 50/50mbps istedet for det bræk med asynkron datastreams som 20/2mbps :o

Kom nu bare videre .. istedet for at levere halve produkter, så fokusér i istedet bare på jeres TV signal levering istedet for at belaste kabelnettet med yderligere med halve produkter ;)

Og nej .. lad nu være med at komme med den der, gamle forklaring om at .. "Der er jo hul igennem - jamen så må vi også tage fuld pris for det" ..
Gør i bare det, men i finder nok ud af hvor landet ligger når de yngre har fået skovlen under de ældre og, har fået dem over på fiber også! :)
Gravatar #27 - zymes
6. feb. 2013 18:33
#1
Mit net kører perfekt, har aldrig oplevet andet end fuld knald (på sider hvor det er muligt)

#2
De har fjernet signon siden, det er ikke nødvendigt mere.

Os med skæve hastigheder (70/5), bliver vi også opgraderet? Kunne da godt bruge en 10mbit upload istedet..
Gravatar #28 - Vandmand
6. feb. 2013 18:50
#22

Hvor har du dine priser fra? Jeg betalte i 2012 (og stadig i 2013) 445 kr. for 112/12. Fra 445 kr. til 429 kr. er da et prisfald.
Gravatar #29 - Decipher
6. feb. 2013 18:53
ComX tilbyder altså 250/250 og har gjort det længe...

http://www.comx.dk/beboer/internet/hastigheder/
Gravatar #30 - bjoeg
6. feb. 2013 19:25
Deres hjemmeside er nu ikke opgraderet, men hilser produkterne velkommen.
Savner dog lidt info om fair-use grænser m.v.

Har idag en 50/10 fra Stofa (de 10 i upload fordi jeg er tidligere Canal Digital kunde) og betaler 399,- pr. måned, men den er så også uden fair-use grænse.

Dermed ville jeg jo spare lidt penge ved at skifte til en 60/10, den skal dog bare ikke være inkl fair-use
Gravatar #31 - Hack4Crack
6. feb. 2013 19:39
Decipher (29) skrev:
ComX tilbyder altså 250/250 og har gjort det længe...

http://www.comx.dk/beboer/internet/hastigheder/

Telia tilbyder 1 Gbit til 999 kr i sverige, og det har de vidst gjort altid.

http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?...
Gravatar #32 - saks
6. feb. 2013 19:50
Hastigheder over 50 Mbit med forbrugsgrænse kan være lige meget.

Dem der har brug for hastigheder over 50 mbit vil ramme et forbrugsloft hurtigt. Med 50 mbit maxet vil du forbruge din grænse på under 24 timer, og gæt selv om det bliver hurtigere brugt med 150 mbit!
Gravatar #33 - pvt.hudson
6. feb. 2013 19:55
Jeg havde konstant nedetid med stofa, men det viste sig at være deres routere. Fik endelig en sort Cisco sag og siden har det været meget få problemer.
Gravatar #34 - saks
6. feb. 2013 20:09
Der kan være mange ting galt når man har Stofa for mit vedkommende var det for kraftigt signal, som gjorde at forbindelsen røg flere gange hver dag. Samt de har rigtigt mange planlagte afbrydelser i mit område - de ligger selvfølgelig om natten, men alligevel det tyder bare på et dårligt setup/teknologi.

Fiber er klart mere stabil, hurtigere i responstid, og døger ikke med de samme slowdowns i primetime.

Desuden har jeg dem mistænkt for noget sjov mht. youtube.
Streaming med stofa var ofte et problem, også uden for primetime, og selv med 50 mbit, som jeg havde.

Når man valgte HD kunne den kun lige eller ofte ikke følge med (pc på kabel til modem). Så i en periode uden varsel kunne jeg streame en del med 30 mbit og så røg den igen ned og havde igen en del streaming problemer.

Jeg blev meget overrasket, da jeg kom på fiber, så maxede den i 95%+ af youtube HD klip. Samme PC på kabel, samme installation, samme browseropsætning m.m. eneste forskel Stofa kontra fiber!
Gravatar #35 - Ronson ⅍
6. feb. 2013 20:42
burgurne (3) skrev:
I.flg. Stofas egen hjemmeside, så koster en 50/5 forbindelse mere end jeg giver for en 50/50 klippestabil forbindelse over fiber.

De4_Kia (11) skrev:
LOL, hvis det er landets hurtigste forbindelse, hvad er min Internet forbindelse fra Waoo så?

realchamp (15) skrev:
men heldigvis kommer Waoo snart forbi her

binderup (23) skrev:
Jeg har i dag fiber, som er super stabilt

qwest (26) skrev:
har selv Waoo og har ikke oplevet nedetid

Decipher (29) skrev:
ComX tilbyder altså 250/250 og har gjort det længe

Jeg håber inderligt ikke jeg bliver ligesom jer hvis jeg engang skulle få det forjættede fiber. Tænk sig at skulle bræge op om det i alle nyheder om internetforbindelser.
Gravatar #36 - saks
6. feb. 2013 20:58
#35 well så længe folk holder sig til at argumentere sagligt, synes jeg da det er ok. Det er med fiber som så mange andre ting af kvalitet - folk ønsker at dele deres oplevelser med andre og på den baggrund kan alle bedre tage stilling til, hvad produkt de ønsker.

Selve artiklen er jo reelt set en annonce fra et bredbåndsselskab, og der skal saglige kommentarer til for at kunne se igennem reklamebudskabet.

F.eks. er 150 mbit noget værd hos stofa, eller er det bare et tal, der er større end tidligere?
Gravatar #37 - Magten
6. feb. 2013 21:08
#36
Lige så vel som det er en annonce fra Samsung når der kommer en ny model af deres telefoner, for Apple når der kommer en ny iPad, for Sony når der kommer en ny PlayStation..
Gravatar #38 - Skak2000
6. feb. 2013 21:13
Vandmand (28) skrev:
#22

Hvor har du dine priser fra? Jeg betalte i 2012 (og stadig i 2013) 445 kr. for 112/12. Fra 445 kr. til 429 kr. er da et prisfald.


Jeg kan få en 112/12 til 399 kr. Du kan skifte med et enkelt klik under Mine Sider ;)

Jeg har selv en 10/1 til 169 kr. Den er dog ikke blandt deres produkter mere. Den billigste nye kunder kan vælge er en 15/2 til 179 kr. Den udgår snart og bliver til 20/3 til 189 kr.
Gravatar #39 - XorioZ
6. feb. 2013 22:14
vil bare lige nævne...

Til alle jer der har stabilitetsproblemer med stofa.
skift dns.

har også haft meget bøvl med stabiliteten.
fandt dog hurtigt ud af at problemet var den dns som stofa tildelte så jeg skiftede til open dns.

nu køre det ganske fint.

og til jer der siger at fiber er bedrer.
ja det er det da men det hjælper ikke alle os som ikke har adgang til det.

tro det eller lad vær men fiber er slet ikke så udbredt.
Bor i Horsens og der kan man ikke få fiber.
Gravatar #40 - Chucara
6. feb. 2013 22:22
#12 og andre: Jeg elsker hvordan for kan konkludere at Stofa ikke kan levere de lovede hastigheder. Da Stofa kørte 111/11, sagde min speedtest.net 115-125 down / 12-13 up.

Har selv tænkt at Stofa var noget lort, men da DSL(Fullrate) kun kan levere 15/1 her, prøvede jeg Stofa. Det er også muligt at droppe deres familiepakke og login kort.

Man skal selv sætte sin egen router op og have offentlig IP hvis man har bare lidt fornuft, men linjen har aldrig været nede siden jeg fik den, og hastighederne er som lovet eller højere. Mit eneste problem er, at det stort set kun er Steam, der kan levere data med den hastighed.
Gravatar #41 - mknielsen
6. feb. 2013 23:04
Jeg kan ikke forstå, hvordan man kan være bekendt kun at tilbyde 15 Mbit i upload. Det er måske en af markedets højeste uploadhastigheder, men i en verden med online-backup og andre cloudtjenester, så har forbrugerne behov for højere upload.

Selv har jeg Parknet, hvor jeg snildt kan uploade med over 50 Mbit til Jottacloud. Hvis min upload var begrænset til 15 Mbit, skulle jeg vente ydereligere på, at nye billeder bliver uploaded.

Så kære Stofa, hvis i læser dette:
Tag et kig på kundernes muligheder og giv højere uploadhastighed. 111 Mbit til 150 Mbit download betyder ikke det store, det er mere PR-gas end mærkbart. Giv jeres kunder bedre upload, så de ikke skal spilde tid på at tage backup i skyen. Se det ville være en nyhed, der var spaltepladsen værd.
Gravatar #42 - haj
7. feb. 2013 00:41
Som mknielsen har jeg parknet, og det koster så 65kr/måned for en forbindelse der i praksis der 100/100, og der står intet om fair use i betingelserne.. De lover dog kun 50Mbit men det er meget meget sjældent man ikke kan hive 10-11MB/sec igennem fra kilder der kan levere/modtage det.. Der er naturligvis også etableringsopkostninger at tænke på, men i længden må det kunne betale sig for de fleste boligforeninger..
Gravatar #43 - ShamblerDK
7. feb. 2013 06:26
Glemte de ikke lige et "0" efter "15"? Asynkrone linier er da passé.

Tror bare jeg beholder min 40/40 fiber.
Gravatar #44 - Eldrups
7. feb. 2013 07:04
Hold da op, ud fra indlæg til denne nyhed har nærmest hele Danmark fået fiber :o
Gravatar #45 - thomasmorkeberg
7. feb. 2013 07:19
Eldrups (44) skrev:
Hold da op, ud fra indlæg til denne nyhed har nærmest hele Danmark fået fiber :o


Ja jeg undrer mig også. Største delen af brugerne her på siden bor åbenbart i små byer i det mørke jylland :)

Jeg har selv stofa og er yderst tilfreds. En 30/3 passer nu mit behov meget godt, nu hvor jeg bor meget centralt og ikke har udsigt til fiber foreløbig. Men en hurtigere upload siger man aldrig nej tak til, så glæder mig da til at få den skiftet ud med en 40/5.
Jeg kan heller ikke forstå folk der snakker om pingtider på 25-30ms for stofa. Min er på omkring de 9ms.
Gravatar #46 - 4LXwxwJzOovMHVcsWxRM
7. feb. 2013 07:44
XorioZ (39) skrev:
vil bare lige nævne...

Til alle jer der har stabilitetsproblemer med stofa.
skift dns.

har også haft meget bøvl med stabiliteten.
fandt dog hurtigt ud af at problemet var den dns som stofa tildelte så jeg skiftede til open dns.

nu køre det ganske fint.

og til jer der siger at fiber er bedrer.
ja det er det da men det hjælper ikke alle os som ikke har adgang til det.

tro det eller lad vær men fiber er slet ikke så udbredt.
Bor i Horsens og der kan man ikke få fiber.


Det har jeg gjort, og nu går nettet gennemsnitligt 3 gange om dagen, i stedet for de normalle 5-10 gange om dagen. :)
Gravatar #47 - Fjolle
7. feb. 2013 08:04
realchamp (46) skrev:
Det har jeg gjort, og nu går nettet gennemsnitligt 3 gange om dagen, i stedet for de normalle 5-10 gange om dagen. :)


Har du snakket med dem om at få en ny ikke defekt router?
Gravatar #48 - 4LXwxwJzOovMHVcsWxRM
7. feb. 2013 08:15
Fjolle (47) skrev:
Har du snakket med dem om at få en ny ikke defekt router?


Ja, selvfølgelig har jeg gjort det. ;)
Gravatar #49 - saks
7. feb. 2013 08:21
Stofa leverer jo for det meste blot internet m.m. til en stor gruppe mindre antenneforeninger, og derfor kan der være stor forskel på hvordan man oplever internet fra Stofa.

Fiber derimod en så ny en teknologi til private, at de fleste der har fået det er inden for de sidste 10 år. Der har man tænkt internet fra starten hvilket ikke er tilfælde på antennenet, og derfor vil du altid se mere stabile forbindelser på fiber, når du ser på en stor nok gruppe mennesker der har henholdvis det ene og det andet.

Stofa, yousee m.m. vil selvfølgelig fremover stadig levere og udvikle internet til kabeltv, men det ændrer ikke på at fiber er overlegen på alle punkter. Der skal en fiberstategi til for hele Danmark! Det vil tage tid, men slutresultatet bør være at ALLE får fiber - det er det eneste, der reelt kan dække behovet på den lange bane.
Gravatar #50 - IcyStrawman
7. feb. 2013 08:27
Efter at have læst kommentarerne til denne nyhed, kunne jeg ikke andet end at tænke på det South Park afsnit hvor Gerald køber en hybridbil. Så selvfede lyder I.

"Do you have fiber yet?"
"Yes"
"Goooood for youuuuuuuuuuuuuu"
"Thaaaaaaaaaanks ^^"

På den lidt mere seriøse side, så tror jeg kvaliteten på Stofa kommer meget an på hvor man bor. Jeg har selv en 70/5 hos dem og den kører væsentligt bedre end det adsl jeg kan få her. Jeg har ingen nævneværdig nedetid og jeg har altid konstant hastighed uanset tidspunkt på døgnet, selvom jeg bor i et område med mange unge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login