mboost-dp1

Windows 8.1 og skalerings-issues


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
15. sep. 2014 06:19
Mojn,

Jeg har lige fået min Surface Pro 3 op og køre i den tilhørende dock-station mv.

Men opløsningen på SP3'eren er jo væsentligt højere end på den lorteskærm jeg har stående.. hvilket betyder, at uanset hvordan jeg prøver at indstille det, så kan jeg ikke få "normal" skalering på min skærm og 150% skalering på Surfacen.

Nogle der har ideer til hvad der skal til?
Gravatar #2 - Fjolle
15. sep. 2014 06:57
Det skulle gerne ske automatisk ifølge denne blog.
Jeg synes nu ikke at det virker vildt overbevisende på mit setup (4k/1080p)...
Gravatar #3 - XorpiZ
15. sep. 2014 07:04
Fjolle (2) skrev:
Det skulle gerne ske automatisk ifølge denne blog.
Jeg synes nu ikke at det virker vildt overbevisende på mit setup (4k/1080p)...


Synes heller ikke det virker fantastisk.
Gravatar #4 - m910q
17. sep. 2014 14:58
Jeg har også lige fået en Surface 3 Pro ind at døren.
Jeg oplever samme problem, det ser ud til at Windows kun vil gætte alle skærmes DPI ud fra én slider.

Det er underligt at de har lavet understøttelse for forskellig DPI, men ikke tillader at man manuelt konfigurerer det per skærm.

Vi må vel vente på Win 8.2/9.
Gravatar #5 - XorpiZ
17. sep. 2014 16:07
m910q (4) skrev:
Jeg har også lige fået en Surface 3 Pro ind at døren.
Jeg oplever samme problem, det ser ud til at Windows kun vil gætte alle skærmes DPI ud fra én slider.

Det er underligt at de har lavet understøttelse for forskellig DPI, men ikke tillader at man manuelt konfigurerer det per skærm.

Vi må vel vente på Win 8.2/9.


Det er vi vel næsten nødt til ja. Det giver ikke rigtigt mening.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1388377739]
18. sep. 2014 08:50
Hvem, i sit gode skind, og med kendskab til IT, køber en Surface 3, når den er plaget af varme problemer, og konstant throtler så den er markant langsommere end Surface 2 ?
Gravatar #7 - XorpiZ
18. sep. 2014 08:52
SlettetBruger (6) skrev:
Hvem, i sit gode skind, og med kendskab til IT, køber en Surface 3, når den er plaget af varme problemer, og konstant throtler så den er markant langsommere end Surface 2 ?


Jeg har ingen issues med min i5-model.

Gravatar #8 - Slettet Bruger [1388377739]
18. sep. 2014 09:02
Både i5 og i7 udgaven, ligger på i3 performance grundet nedsat ydelse da den ikke kan komme af med varmen.

http://forums.wpcentral.com/microsoft-surface-pro-...
Gravatar #9 - XorpiZ
18. sep. 2014 09:35
SlettetBruger (8) skrev:
Både i5 og i7 udgaven, ligger på i3 performance grundet nedsat ydelse da den ikke kan komme af med varmen.

http://forums.wpcentral.com/microsoft-surface-pro-...


Til mit behov (kontorarbejde) er den perfekt. Ville jeg spille på den eller compile programmer dagen lang, havde jeg købt en større laptop.

I øvrigt er det ikke pga. performance-forskellen man køber en Surface Pro 3 fremfor en Surface Pro 2. Der er mange andre fordele.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [1388377739]
18. sep. 2014 09:47
Hvis det er kontorarbejde har du vel også i3 - den er ikke så slemt berørt af problemet.
Gravatar #11 - XorpiZ
18. sep. 2014 09:53
SlettetBruger (10) skrev:
Hvis det er kontorarbejde har du vel også i3 - den er ikke så slemt berørt af problemet.


Selvfølgelig er det i5-modellen jeg har.

Kontorarbejde er ikke kun at sidde og skrive mails dagen lang. Arbejder man i tekstilbranchen er det også at arbejde i Photoshop, Illustrator og deslige.

Det er jo ikke sådan, at den står på 0-5% cpu-brug altid.

Er der andet du vil forsøge at gøre dig klog på?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login