mboost-dp1

Valg af Router !?

Gå til bund
Gravatar #1 - doxy
22. dec. 2009 10:22
Hej
Er igang med at etablere trådløst netværk og har 3 Routere at vælge imellem.
Linksys - WRT54G
Level One - WBR-3406TX
NetGear - CVG824G
Er mest interesseret i hastighed/respons og stabilitet.
Kan nogen Rådføre mig ?? Hjælpe ?
mvh
Asbjørn
Gravatar #2 - Systran
22. dec. 2009 11:50
Linksys WRT54G uden tvivl.

Brugeranmeldelser: http://forum.edbpriser.dk/forums/t/8099.aspx
Gravatar #3 - Daniel-Dane
22. dec. 2009 12:00
Uden tvivl IKKE WRT54G. Hver anden gang, man forsøger at komme ind, kommer der kun en halv side ud, som man ikke kan bruge til noget. Min var altså ikke stabil.

Men hvis det er, så skulle du næsten hente en af de uofficielle firmwarere.
Gravatar #4 - Systran
22. dec. 2009 12:12
Your call. :)

Jeg har kun hørt positiv respons, såvel interaktivt som mundtligt, men det skal ikke farve dit valg, hvis Daniel har andre erfaringer. Held og lykke med dit valg. :)
Gravatar #5 - doxy
22. dec. 2009 16:23
Takker - For respons og vejledning !!
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
22. dec. 2009 16:28
Helt klart WRT54G, dog ville jeg starte med at smide DD-WRT på den i stedet for den originale firmware.
Gravatar #7 - Kazper
22. dec. 2009 16:38
Uha det er jo ikke en reel sammenligning du har her... Og der mangler info om hvad du egentligt skal med dit netværk...

CVG824G er et kombineret kabelmodem/router. Den kan du KUN bruge hvis du har YouSee Internet. Har du det er den til gengæld udemærket.

WRT54G er en klassiker - og for 2 år siden ville jeg anbefale den på stedet - men den er altså en gammel svend og kan - efter min bedste overbevisning - ikke følge med nutidens krav. Er der for meget trafik kan den slet, slet ikke følge med - hverken på hastighed eller stabilitet... Har du en forbindelse på over 10Mbit - eller regner emd at få det indenfor denne routers levetid så er det ikke løsningen.

WBR-3406TX har jeg ikke meget erfaring med, men jeg har ikke været imponeret over LevelOne de sidste par år og en Google søgning antyder også visse problemer.

Har du YouSee Internet - og bare normalt behov for en router (WPA kryptering, browsing, email, måske et par porte forwardes til specielle ting) ville jeg anbefale CVG824G. Har du større behov ville jeg anbefale en helt anden (og lidt dyrere) router, men SKAL det være mellem de tre er WRT54G så det bedste valg. Med en custom firmware som DD-WRT har den utrolig fleksibilitet men den mangler altså muskler...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login