mboost-dp1

Mærkelig fejl på youtube :P?


Gå til bund
Gravatar #1 - Darkzombie
13. maj 2011 17:01
Okay, denne fejl (kig billede under teksten), forekommer ved ca. hver 3. video ved mig og det er kun lige startede idag.. Er der andre som har haft samme problem?


Det er serious, ingen troll, jeg får den hele tiden :S
http://i53.tinypic.com/14wdset.png

Nogle som kan forklare hvad der går galt P:?
Gravatar #2 - Ronson ⅍
13. maj 2011 17:03
Hvorfor rækker du tunge ad folk der måske kan hjælpe dig?
Gravatar #3 - Darkzombie
13. maj 2011 17:20
Okay, meget fjendeligt, vidste ikke det var sådan tingene virkede her på forum.

Okay, jeg tror mener det var ment som en smule sjov på grund af fejlen, men hvis du føler dig dårligt tilpas/behandlet, så må du meget undskylde.
Gravatar #4 - Daniel-Dane
13. maj 2011 17:28
Jeg tror faktisk, han forsøger at slikke sig selv i næsen. Eller så er det øjet. Jeg er ikke så stærk på smiley-anatomi.
Gravatar #5 - LinguaIgnota
13. maj 2011 17:33
Der er er spørgsmålstegn, så han ved ikke, om han rækker tunge.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
13. maj 2011 17:48
Nå. For at være seriøs:
Prøv med en anden browser.
Gravatar #7 - Alrekr
13. maj 2011 17:51
En anden browser hjælper da ikke på en fejl 500?

Fejl 500 referere til at det er serveren som fejler. Google (altså, Youtube) har så en tendens til at skrive en sjov besked fremfor en standardbesked, og sende den til dig når serveren fejler. Du kan intet gøre, Google skal bare stramme lidt op.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
13. maj 2011 17:52
Det er ikke kun dig der har problemer..
Gravatar #9 - Daniel-Dane
13. maj 2011 17:52
Hvis småkagen er deformeret, jo.

Jeg har nemlig ingen problemer.
Gravatar #10 - Alrekr
13. maj 2011 17:58
Så skal man jo bare rydde op på småkagehylden og smide alle de gamle ud.

Anede godt nok ikke at småkager kunne tvinge en server i knæ :P
Gravatar #11 - Daniel-Dane
13. maj 2011 17:58
Ikke direkte (med mindre man koder virkelig dårligt), men en indstilling kan være sat forkert, og derfor bliver noget kode kørt forkert, etc.
Gravatar #12 - Alrekr
13. maj 2011 18:01
Gravatar #13 - Darkzombie
13. maj 2011 18:13
Nåh, i gør mig helt sulten med jeres småkager, men takker for svarene og det kan jo være det er fixet imorgen.

Hilsen Dz.
Gravatar #14 - paradise_lost
13. maj 2011 18:15
Jeg oplevede det samme 05-04-2010. Dog med en engelsk fejl beskrivelse.

peecee.dk
Gravatar #15 - kasperd
13. maj 2011 20:59
Alrekr (7) skrev:
Fejl 500 referere til at det er serveren som fejler.
Men det kan stadig godt være at browseren har noget at sige i den sammenhæng. Hvis der er en fejl i koden på serveren, som kun fremprovokeres med en bestemt browser eller opsætning, så kan det sagtens tænkes at en anden browser påvirker udfaldet.

Hvis nogle personer ser fejlen tit og andre ikke ser den, så må der være en årsag til denne forskel. Årsagen kan være at de bruger forskellig browser, men der er mange andre muligheder, det kan f.eks. være at de ender på forskellige servere fordi de befinder sig forskellige steder i verdenen og kun én eller nogle få servere har problemet.

Det kan også hænge sammen med hvornår man bruger det. Det er ikke utænkeligt at fejlen kun ses på tidspunkter på døgnet hvor der er mange brugere.

Alrekr (7) skrev:
Google (altså, Youtube) har så en tendens til at skrive en sjov besked fremfor en standardbesked, og sende den til dig når serveren fejler.
Fejlbeskeden ser plausibel ud. Jeg har selv set en tilsvarende fejlmeddelelse på engelsk engang sidste år.

Alrekr (7) skrev:
Du kan intet gøre, Google skal bare stramme lidt op.
Måske. Men på den anden side kan det også sagtens tænkes at den præcise årsag er svær at finde med mindre man har yderligere oplysninger fra de berørte brugere.

Hvis man er interesseret i at finde til bunds i fejlen kan man selv gå i gang med tcpdump eller wireshark for at finde ud af hvad der sker i de tilfælde hvor fejlen opstår og hvad forskellen er mellem de brugere der er berørt og dem der ikke er.

Det største problem hvis man faktisk finder ud af noget er at få det kommunikeret til dem der kan gøre noget ved problemet. Der er mange forum indlæg at læse igennem og der er kun ganske få der indeholder væsentlige informationer.

Det kan også være at problemet vitterlig kun kan debugges med adgang til serveren, og i så fald kan man ikke gøre ret meget andet end at vente. Man kan selvfølgelig stadig selv prøve om det hjælper at f.eks. bruge et andet login eller en anden DNS server.
Gravatar #16 - Alrekr
13. maj 2011 21:12
kasperd (15) skrev:


Alrekr (7) skrev:
Google (altså, Youtube) har så en tendens til at skrive en sjov besked fremfor en standardbesked, og sende den til dig når serveren fejler.
Fejlbeskeden ser plausibel ud. Jeg har selv set en tilsvarende fejlmeddelelse på engelsk engang sidste år.


Jeg har også mange gange fået lignende fejlbeskrivelser. Jeg synes det er fedt at man ikke bare får en standard 'Serveren oplevede en uventet handling,' men at de lige tilføjer, at en gruppe trænede aber er på vej. Når Chrome går ned (ofte pga. plugins), så står der også 'Ups!' - hvem andre kunne finde på at skrive ups når deres system crasher?

Det er endnu en af grundene til at jeg er vild med Google :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login