mboost-dp1

Geninstallere XP på IBM-maskine uden CD


Gå til bund
Gravatar #1 - Ratata
2. mar. 2008 18:46
For et år siden købte jeg en IBM T43. Windows XP Pro var præinstalleret på maskinen fra fabrikken.

Nu har lige formateret harddisken, og satte en kopi af XP som jeg har hentet fra MSDNAA i maskinen. Da jeg så prøver at indtaste maskinens oprindelige licensnummer af XP, som står trykt under bunden af maskinen siger den, at product key er invalid.

Hvad kan jeg gøre, for at geninstallere XP Pro på maskinen med maskinens oprindelige Miocrosoft XP Pro key, som står trykt under bunden?
Gravatar #2 - Azuria
2. mar. 2008 19:01
Du kan ringe til 70105150 imorgen, tryk 1, og så 1 igen.
Hav model og serie nummer klar, så går der maks 10dage og du har de originale skiver. ;)
Gravatar #3 - Ratata
2. mar. 2008 19:06
Ok, men ved du, om jeg kommer til at betale noget for det?
Gravatar #4 - Azuria
2. mar. 2008 19:09
Ja, har bestilt 6-8 sæt indtil videre...
Så længe der stadig er garanti på maskinen, så er det gratis.
Gravatar #5 - Ratata
2. mar. 2008 19:12
Ok, kool. Lige et ting mere. Nu står lidt i dybt vand. Installationen er halvvejs. Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg bliver bedt om at indtaste product key. Med andre ord må jeg annullere installationen, men der er helt enkelt ikke nogen funktion under installationen, som hedder "Annuller". Hvad skal jeg nu gøre? Bare slukke for maskinen? Hvad sker der, hvis jeg gør det?
Gravatar #6 - Azuria
2. mar. 2008 19:16
Hvis du bare slukker, så vil den ved næste opstart fortsætte installationen fra et lidt tidligere punkt.
Når du får skiverne, skal du bare smide dem i, og så formaterer den disken og lægger cd'erne over på harddisken.
Sådan så du fremover bare an trykke på IBM Access knappen under boot.
Gravatar #7 - Ratata
2. mar. 2008 19:21
Vil det så sige, at jeg kan slukke for maskinen lige nu, uden at der sker en katastrofe, selv om installationen er halvvejs og ikke kan færdiggøres?
Gravatar #8 - Azuria
2. mar. 2008 19:22
ja ja, det sker der ikke noget ved.
Gravatar #9 - Ratata
2. mar. 2008 19:24
Fint nok, tak for hjælpen .-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login