mboost-dp1

Bedste torrent-prog?


Gå til bund
Gravatar #1 - Kalleguld
14. maj 2005 14:34
Jeg har besluttet mig for at installere et torrent-program på min "server" (med WinXP og en stor spand harddiske (bruger normalt RDP til at komme i kontakt med den)).
Men jeg har ikke den store erfaring udi torrent-programmer, og der er en del af dem derude.
Kan I pege på et par gode Win32-programmer, og måske skrive et par ord om hvorfor jeg skal vælge netop det program.
(Og nu ingen religionskrige, tak)
Gravatar #2 - ann o. nymose
14. maj 2005 18:23
Jeg synes de bedste torrent klienter er BitComet og Azureus mht til trackere ved jeg ikke.. Azureus har en indbygget tracker, men den er ikke optimal til serverbrug.
Gravatar #3 - Deternal
14. maj 2005 23:20
Azureus er lækkert nok som et "bruger" program. Det kræver lidt ekstra ram idet det er lavet i java (så du skal hente SUN's java). Hvis ideen er at seede på din server, så husk at slå superseeder til, da det vil forbedre thruput. Hvis du vil hente samtidig er det dog afaik ikke en god ide (kommer forhåbentligt på et tidspunkt).
Gravatar #4 - amokk
15. maj 2005 19:38
helt klart azureus... har den selv kørende på min win2k3 server

Jeg har så gjort det, at jeg har sat Azureus til hele tiden at kigge i f:\torrents\import efter nye torrent filer

herefter har jeg delt mappen import på netværket, så hver gang jeg vil hente en torrent, gemmer jeg bare filen på \\server\import

Desuden har jeg sat nogle regler op, så den altid vil seede det der hentes, indtil ratio er 1.0, og herefter stoppes der. I øvrigt vil den først begynde at seede, når alt i download køen er hentet.

Det fungerer meget effektivt, når jeg vil hente noget, gemmer jeg bare torrenten det rigtige sted, og et stykke tid efter, kan jeg gå ind på \\server\torrents og finde det jeg har hentet... ca. lige så nemt som at downloade en fil via HTTP

Pas på med BitComet, den er vist blevet bannet en del steder, fordi det er nemt at cheate med sin upload ratio i den..
Gravatar #5 - bjerh
16. maj 2005 10:39
BitTorrent.. Syntes helt klart den er den bedste.. :P Og så er den jo også skrevet af Brad Cohen (det er det han hedder, ike? :)

Den er lavet lidt om på det sidste.. bla. nyt interface, men også mulighed for at køre flere torrent i samme vindue. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login