mboost-dp1

SPIN på en Propeller microcontrl


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
17. aug. 2010 23:27
Hey, jeg kan se frem til at skulle lave et system at enheder der skal kunne kommunikere vha. en bus.

Disse enheder skal have propeller microcontrl, og koden skal muligvis skrives i SPIN.

Er der nogen som har noget erfaring med propellerchips, eller nogle som vil give ders uforbeholdne mening om Propeller/SPIN på basis af hvad der kan læse s her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_Propeller
Gravatar #2 - illishar
18. aug. 2010 08:06
Det ligner noget som vi ville holde os fra. SPIN-sproget ligner noget fra det forrige århundrede (faktisk ikke så langt fra nogle ASM varianter) og alligevel er den commercielle ANSI C compiler 5-10 gange hurtigere. Selve processoren understøtter heller ikke interrupts!

På et rent akademisk niveau er den muligvis meget interessant, men til produktionsbrug ville jeg nok bare holde mig til mottoet "Lad os bruge det, som alle andre bruger".
Gravatar #3 - Dreadnought
18. aug. 2010 09:49
Den ser ret interessant ud. Men jeg forstår ikke hvorfor SPIN sproget kører med hele 1000 clk/instr.
wiki skrev:
When running at 80 MHz, the proprietary interpreted Spin programming language executes approximately 80,000 instruction-tokens per second on each core, ... Most machine-language instructions take 4 clock-cycles to execute, resulting in 20 MIPS per cog, ...

Kompileres SPIN sproget slet ikke?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login