mboost-dp1

Farvel newz.

Gå til bund
Gravatar #1 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
29. apr. 2008 22:51
Jeg er ked af at sige det, men:

Så fik Freeway sku endnu en side, nu er det jo officielt at der ikke bliver nogen der kommer til at kunne konkurrere med Freeway i hvert fald de næste 5 år.

Jeg har før givet udtryk for at jeg ikke kan lide Freeway, og nu gør jeg det igen. Gruden er som følger:

Da jeg kom til newz for cirka et år siden, oplevede jeg en verden af frivillige der indsendte nyheder for at styrke et fælles samarbejde imellem nørder.

Jeg følte at jeg klart kunne lære noget herinde og oprettede en bruger, dels fordi jeg følte at jeg kunne få hjælp til at sætte mig ordenligt ind i php og dels fordi jeg elskede de nyheder der blev indsendt fra mange brugeres side. Glæden skulle blive kort.

Lige efter sommer (som jeg husker det) kom det nye design op, folk brokkede sig, og det var her jeg første gang blev gjort opmærksom på visse elementer i crewet's (Acro) mørke sider, jeg blev stadig på siden da jeg troede at Acro bare havde en dårlig dag, men som tiden skred frem gik det mere og mere op for mig: Manden var direkte arrogant, og var tilsyneladende ligeglad med hvad fanden brugerne mente om det hele.

Igennem efteråret gik det ned af bakke for newz.
Flere af dem der ritigt havde noget at byde på forsvandt, dels på grund af crewets arrogante holdning og dels på grund af det faktum at det var blevet lækket af Freeways direktør igennem ComOn's nettv at freeway og newz.dk var ved at indgå samarbejde. Dette faktum skabte røre på newz, da den generalle holdning omkring Freeway, ikke var god.

Her til foråret blevdet kun værre.
Der blev større flashreklamer, pop-ups, undersøgelser og endnu mere arrogante holdninger fra crewets side, newz havde nu udviklet sig til en pengemaskine. Brugerne blev ikke hørt, og man kunne nu tydeligt høre af ejernes holdninger i forummet ikke længere handlede om at hjælpe andre, men at de i højere grad handlede om at forsvare de tiltag de gjorde for at makimere indtjeningen, så de kunne styrke pengepungen for Freeway.

Newz.dk er en døende side for nørder, både unge ( som mig selv ) og de lidt ældre. I kan ligeså godt se det i øjnende: I kan smadret tilliden som nørderne havde til siden, og kommer til at kæmpe en svær kamp med at vinde den tilbage. Det seneste år på Newz, har ikke været andet end en stor skandale, i har solgt ud på alle hylder, men er i blevet så meget gladere af det?

Brugerne gider jo næsten ikke engang at indsende nyheder mere,
bliver Peter mon ikke træt af at sidde og leje journalist hver eneste evige dag, for at tjene penge til Freeways lommer?

I burde have tænkt jer om en ekstra gang før i gik over til at blive professionelle.

Denne pengemaskine vil jeg nu ikke understøtte mere, jeg opfordrer andre til at gå sammen vej, farvel newz! Dette indlæg giver kun udtryk for mine egne holdninger om newz. Må i ha det godt.
Gravatar #2 - BurningShadow
30. apr. 2008 03:15
Du har så ganske ret. Havde der dog bare været et alternativ...
Gravatar #3 - Ju9or
30. apr. 2008 03:36
Sad but true...
Gravatar #4 - stargate
30. apr. 2008 05:46
2 skrev:
Du har så ganske ret. Havde der dog bare været et alternativ...

Hvis man nu kunne finde et par stykker der kan sætte en side op ville jeg gerne være med til at betale for hosting
Gravatar #5 - cyandk
30. apr. 2008 05:54
Tja du har sq ret :)
Gravatar #6 - 3214N
30. apr. 2008 06:03
Et forslag til til det nye domæne, kunne være kaernen.dk...

Det skulle da være rimlig nemt at sætte et nyt site op med forum osv. Og er man et par stykker, kan det da ikke gå helt galt...

/3214n.
Gravatar #7 - helsinghof
30. apr. 2008 06:23

Bare der er edit-knap... ;-)

---
Synes #1 har ret i sin kritik... Der har virkelig været udvist arrogance fra nogle crew medlemmer. Man kunne sige mange ting om hvorfor det er dårlig virksomhedsledelse, men hovedpointen må være at Newz ikke har indset hvilken styrke de har/havde i loyale brugere.
Gravatar #8 - paradise_lost
30. apr. 2008 06:29
#7 Præcis, grunden til at jeg kommer på newz er ikke pga nyhederne for dem har man allerede læst andre steder, grunden er alle de aktive brugere i diskutioerne og i forumet. Hvilke andre sites finder man med så meget gang i diskutioerne? Ingen steder!!

Virker bare som om at newz.dk ikke ved hvor heldige de er med at ha så mange AKTIVE brugere. For ligesom #1 nævner så syntes jeg også tit man er rendt ind i en arrogant holdning fra flere personer i crewet
Gravatar #9 - fidomuh
30. apr. 2008 07:03

Men du er minoriteten og har taet paa ingen indflydelse paa newz' overlevelse..
Newz.dks primaere maalgruppe er folk der klikker ind paa sitet og lige laeser resumeet af nyhederne, intet andet..

Saa fuck da at det praktisk talt er forummet der har gjort newz.dk til hvad det er idag :p
Gravatar #10 - Cugel
30. apr. 2008 07:07
jeg kan virkelig ik forstå folk som dig der efter at havde været glad for en side så ik bare viser ik smule respekt og bare forlader siden uden at lige lave et sidste "svin newz til" indlæg.. hvis du ik kan li det så find et andet sted. tror de fleste er ligeglade med hvis du ik gider siden mere..

og til noget helt andet. ikke lytte til brugerne? ved ik om i har skyklapper på hovede og ikke ser når de lave ting for andre brugere end kun jer selv. jeg har set efter min mening mange nye funktioner og sådan noget på det sidste..
Gravatar #11 - TullejR
30. apr. 2008 07:18
#10: Men muligheden for temaer som på v3 blev afvist, en edit-funktion som på v3 blev afvist, mulighed for selv at vælge hvor links skal åbnes default afvist, selvom den også eksisterede på v3.

Der er altså mange tilfælde. men du har så heller ikke været her særligt lang tid.
Gravatar #12 - TullejR
30. apr. 2008 07:18
Og så er jeg forresten enig, #1 :-)
Gravatar #13 - BurningShadow
30. apr. 2008 07:42
Jamen folkens, hvad så med at vi begynder at forholde os aktivt til situationen?
Hvem er med på at starte et alternativ? Jeg kan godt smide lidt penge i noget hosting, men kodning er sgu ikke min stærke side.
Gravatar #14 - paradise_lost
30. apr. 2008 07:49

Det vil kræve en del arbejde og kode et nyt site, men er vi flere om opgaven så skal jeg sku nok hjælpe.
Gravatar #15 - Ju9or
30. apr. 2008 07:51
Jeg kan hverken det ene eller andet. Men jeg kan da tegne en stak tegninger á la newz.dk 1. april :)
Gravatar #16 - Simm
30. apr. 2008 08:02
Jeg må så lige give mit besyv med også .. jeg er træt af at se på folk der tuder over Newz's nye tiltag.. For fanden, ka' I ikke li' lugten i bageriet, så find et andet sted, eller lav et alternativ.
Det er lidt ironisk at netop denne tråd er startet af en, som har været her i et års tid. På det år er der slet ikke sket nævneværdige forandringer ift. hvad vi andre der har været her længere har været igennem. Men så fik BananTukan da sine 5 seconds of fame.. Tillykke!

Jeg kunne forstå at der var noget at tude over, hvis der blev indført brugerbetaling, eller hvis noget blev ændret radikalt, men det er der ikke - sitet er stadig gratis, der er godt nok flere blinkende reklamer, men slet ikke i det omfang der findes på andre nyhedssites. I kan vel være flintrende ligeglade med hvor pengene ryger hen, så længe I ikke selv skal have pengene op af lommen.

Ja, jeg var også skeptisk da jeg hørte Freeway skulle overtage en del af stedet, men det var mest omkring spørgsmålet om der ville komme brugerbetaling, men faktum er, her et stykke tid efter, at jeg hellere ser Freeway få en del af kagen fremfor en hvilken som helst anden dansk/udenlandsk mediekoncern, som måske kun ville se internettet som et supplement til deres trykte aviser.

Men jeg skal da også sige heller ikke er en ultraloyal newzbruger, jeg vil da gerne indrømme at jeg ikke er for glad for f.eks den nye Mac-sektion, hvilket jeg mener er et stort reklamestunt for Apple. Den generer mig ikke, og så undgår jeg at se for mange Apple-relaterede nyheder. Derfor accepterer jeg den er der.

Come on, tør øjnene og lad os komme videre...

/Simm - mangeårig newzbruger
Gravatar #17 - Mort
30. apr. 2008 08:17
#16: Som det er blevet skrevet før så er der ikke noget alternativ til newz. Det betyder ikke nødvendigvis at brugerne er glade for stedet, blot at de ikke har noget alternativ lige nu.

I mine øjne er det ikke sitet der gør newz interessant, det er brugerne. Det er de selvsamme brugere som mange gange føler sig ignoreret når de fortæller hvorfor de ikke er glade for at være her.

Flere har forladt stedet i protest og nu er der en til der gør det. Jeg synes da netop at BananTukan gør det helt rigtige: At fortælle hvorfor han har været utilfreds og hvad der har fået ham til at smutte. Udfra de informationer kan crewet gøre sig nogen overvejelser og vælge at lytte eller at ignorere ham. Det samme kan dem som overvejer at starte et alternativt site op så også gøre.

Jeg er også selv skuffet over den måde newz er blevet, efter det førhen har været et rigtigt godt site. Min primære irritationskilde er dog at de nyheder jeg har brugt tid på at skrive en artikkel til næsten altid er blevet slettet fordi crew ikke mente at de har været relavante for andre nørder. Efter det er sket nok gange er jeg selv holdt op med at sende nyheder ind, da det er spild af min tid.
Gravatar #18 - Simm
30. apr. 2008 08:44
#17: Nej der er ikke noget alternativ, men der er rigeligt med negative brugere, så mon ikke hvis nogen tog initiativ til noget, så kunne der hurtigt stables noget på benene ;)

Ja der er flere der har forladt stedet i protest, men det er måske en lille del ud af x antal tusinde aktive unikke brugere? Det kan heller ikke passe at fordi en lille procentdel brokker sig over nogle funktioner, så skal sitet laves om på baggrund af det, hvis flertallet er ligeglade?

Jeg er enig med dig i nyhedsdelen - det har også fået mig til at skippe nyhedsindsendelserne.
Gravatar #19 - BurningShadow
30. apr. 2008 09:17

Det kan heller ikke passe at fordi en lille procentdel brokker sig over nogle funktioner, så skal sitet laves om på baggrund af det,
Jeg tror du har overset noget. Vi ønsker ikke sitet lavet om. Der var nogen der bare lavede det om, under dække af at forbedre det...
Gravatar #20 - fidomuh
30. apr. 2008 09:26

så kunne der hurtigt stables noget på benene ;)

"Hurtigt" = 2 aar? 3 aar?
Har du nogen anelse om hvor meget arbejde der reelt ligger i et site som newz.dk?
For slet ikke at tale om at Pernicious staar ( og har gjort i laaaang tid ) for 80% af alle nyhederne..

Og pointen er vel mere at ingen ved om flertallet er ligeglade.. Som du nok selv har bemaerket, saa er der en del af de gamle hyperaktive brugere som ikke laengere laver samme maengde indlaeg, hvilket er problemets kerne for mig.

Hvad en person som BananTukan kommer og tilfoejer siger mig ikke synderligt meget, men fx hvad Hubert eller sKIDROw har at sige, er ganske interessant..

Jeg kommer her udelukkende for de lidt mere tekniske brugere, og det er netop disse jeg kan se udtrykke utilfredshed..
Men som sagt flere gange, der er ikke noget alternativ, det er bare en trist udvikling for newz.dk da det reelt er umaadeligt smaa ting der skal til..
Men saadan er det jo..

Hvis folk kommer med et serioest oenske om at lave et alternativ, saa melder jeg mig gerne som arbejdskraft..
Jeg kan lidt php og sql tricks ;)
Gravatar #21 - Mort
30. apr. 2008 09:57
For slet ikke at tale om at Pernicious staar ( og har gjort i laaaang tid ) for 80% af alle nyhederne..

Som det netop er omtalt før så bliver der filtreret groft i de nyheder der bliver sendt ind af andre brugere. Hvis ikke der blev det så var det ikke sikkert at fordelingen så således ud. Jeg ville de personligt ikke være holdt op med at sende nyheder ind, hvis de nyheder jeg sendte ind rent faktisk blev vist i stedet for at blive slettet.
Gravatar #22 - Simm
30. apr. 2008 10:02
#19: Nej jeg er helt med på hvad der menes. Jeg giver dig ret i, at ordet forbedring måske er lidt af en overdrivelse. Der er lavet en forbedring i den henseende at sitet har fået en ansigtsløftning, som jeg synes er positivt .. og så er det blevet mere - jeg hader det ord - web 2.0-agtigt .. det er så overflødigt pop, hvis ikke det laves korrekt. Men jeg synes da Newz.dk trængte til en opfrisker efterhånden.

#20:

Det har jeg ingen idé om - men selve teknikken er da forholdsvist hurtigt lavet. Hvis indholdet er godt, jamen så kommer brugerne, men ting tager tid.

Og pointen er vel mere at ingen ved om flertallet er ligeglade.. Som du nok selv har bemaerket, saa er der en del af de gamle hyperaktive brugere som ikke laengere laver samme maengde indlaeg, hvilket er problemets kerne for mig.
Det kan der være mange forskellige årsager til - jeg er heller ikke så tit herinde mere, men det er pga. travlhed med mit firma.
Gravatar #23 - fidomuh
30. apr. 2008 10:06

Det er helt sikkert en faktor ( som man ogsaa kan se paa andre sites ), hvilket ogsaa vil goere det nemmere at starte et nyt site op, jeg siger bare at man lige skal huske at der er en grund til at netop Pernicious blev ansat :)

men selve teknikken er da forholdsvist hurtigt lavet.

Det er meget optimistisk :)
Det tager tid, lang tid.. Baade med testning og opbygning..

Det er jo ikke nok bare at saette et phpBB forum op, det skal laves ordentligt og fra bunden af.. Jeg vil tro at jeg ( hvis jeg skal lave det alene ) kan have noget koerende som funktionsmaessigt kan rivalere, paa et lille aars tid.. Men det er altsaa i det omraade vi snakker om. Det er ikke et weekendprojekt ;)

Det kan der være mange forskellige årsager til - jeg er heller ikke så tit herinde mere, men det er pga. travlhed med mit firma.

Jada, men det er bare sjovt at de saa udtrykker utilfredshed med sitet og dets formodede fremtid og praecist samtidigt giver et nedryk i deres aktivitet.. :)
Gravatar #24 - karga
30. apr. 2008 10:10
Må indrømme jeg har samme opfattelse af Acro.. hvilket er grunden til jeg har ham på ignore-listen, da han aldrig byder ind med noget relevant.. kun STOP-skilte og bortforklaringer..
Gravatar #25 - Derfor
30. apr. 2008 10:22
20 skrev:

Har du nogen anelse om hvor meget arbejde der reelt ligger i et site som newz.dk?

Ahh det var nok lige at overdrive, godt nok står han for en stor del, men 80 procent tror jeg nu ikke på :)
Gravatar #26 - fidomuh
30. apr. 2008 10:32

Du er velkommen til at soege efter Acros udtalelser, saavidt jeg husker sagde han 80%.
Gravatar #27 - Derfor
30. apr. 2008 10:49
#26 Acro er heller ikke helt normal, han minder mest af alt om en der lige har røget en pibe med farlig tobak.
Gravatar #28 - Pernicious
30. apr. 2008 11:28
Til alle, jeg vil meget gerne kommentere jeres indlæg, men sidder p.t. i et møde, der vil vare det meste af dage (har lige frokostpause nu).

Hurtigt set, så mener jeg at der er nogle facts der er forkerte, nogle observationer der er interessante og holdninger der er værd at bide mærke.
Gravatar #29 - Fjolle
30. apr. 2008 11:30
28 skrev:
Hurtigt set, så mener jeg at der er nogle facts der er forkerte, nogle observationer der er interessante og holdninger der er værd at bide mærke.

Hehe.. Det opsummerer vel de fleste debatter på internettet :)
Gravatar #30 - Cutepuppy
30. apr. 2008 12:51

Hvad vil Freeway nu have jer til ?

;)
Gravatar #31 - Ju9or
30. apr. 2008 16:22
30 skrev:

Hvad vil Freeway nu have jer til ?

;)

Hehe... Good one :)
Gravatar #32 - Nextnx
30. apr. 2008 16:54
Nøj hvor kan jeg ikke være mere enig i #1.
Forud det #1 kommer med, går det mig også overhovedet at en Nørd side har en EULA. En da en der i sidste øjebliks ups, bliver opdateret med "Hov, nåh ja, vi leaker da også lidt dine data til spams sites" igen hvordan f er det kommet på en nørd side. Fordi EULA og priv data leaks er da ting langt de fleste nørder hopper jublende over. Helt sikkert.
Gravatar #33 - BurningShadow
30. apr. 2008 17:13

Den ville jeg da godt lige have læst, men jeg kan ikke finde den. Kan du ikke lige smide et link?
Gravatar #34 - Nextnx
30. apr. 2008 17:31
#33 Here u go
[Personlige informationer sendt til 3. parts]
Ja hvor meget man så går op i det (når data'ene er alder og køn?) er jo så det, men synes bare det er noget fis især NÅR det er en Nørd side. Det giver bare ikke mening.
Ja, lige ud, Newz.dk er et firma "whos interest is business/money, that is"
Gravatar #35 - sguft
30. apr. 2008 17:33
Jeg kan forstå hvis man har et problem med tonen, seriøsiteten og lign. i diskussionerne, omend jeg måske nok synes det er lidt lavt at udpege enkelt-personer man ikke bryder sig om.

Jeg kan også forstå argumentet med at der er nogle småting man er utilfreds med i den nye version af newz, f.eks. at features er blevet skåret fra.

Men at det du brokker dig mest over er Freeway, har jeg svært ved at forstå - ja, der er kommet lidt mere farverige reklamer, men det er reelt også hvad jeg har bemærket at der er sket af ændringer - ellers er newz.dk idag på godt og ondt præcis som før Freeway kom ind i billedet.

/newz.dk bruger igennem 6 år
Gravatar #36 - Nextnx
30. apr. 2008 17:47
#35 hold da op, jeg har også været med næsten fra start, og Newz.dk har ændret sig især på det punkt at være nørd for nørder til professionelle med fast framework, hvor alt ændring er som mange firmaer.:
"Det nyt funktion": det er hårdt, koster penge, vi vil ikke, det tager mindst 10 år, vi har ingen resurser, osv.
Newz,dk i starten var fri, fri til smide de mindste funktioner ind bare for sjov og fordi man var nørd og kunne.
Gravatar #37 - rackbox
30. apr. 2008 19:42
35 skrev:
ja, der er kommet lidt mere farverige reklamer, men det er reelt også hvad jeg har bemærket at der er sket af ændringer - ellers er newz.dk idag på godt og ondt præcis som før Freeway kom ind i billedet.

Det bør lige præciseres, at de reklamer, der ses på nuværende tidspunkt på newz.dk har været under opsejling længe før Freeway-aftalen kom på tale.
Gravatar #38 - sguft
30. apr. 2008 19:46
#36: Nåh jamen selvfølgelig har newz da ændret sig op igennem tiden, ingen tvivl om det og som med så meget andet var alt selvfølgelig bedrer i gamle dage, set i nostalgiens lys :)

Min pointe var såmænd bare at jeg undrer mig over at der langes så meget ud efter Freeway, når det er begrænset hvad der reelt er sket på sitet siden de kom ind i billedet. Alle de her ting folk brokker sig over, var jo også et problem inden.

Det virker som om det primært er det faktum at newz er blevet en forretning folk ikke bryder sig om, snarere end den reelle effekt af det.
Gravatar #39 - Cloud02
30. apr. 2008 20:16
#32: Nextnx
32 skrev:
Nøj hvor kan jeg ikke være mere enig i #1.
Forud det #1 kommer med, går det mig også overhovedet at en Nørd side har en EULA. En da en der i sidste øjebliks ups, bliver opdateret med "Hov, nåh ja, vi leaker da også lidt dine data til spams sites" igen hvordan f er det kommet på en nørd side. Fordi EULA og priv data leaks er da ting langt de fleste nørder hopper jublende over. Helt sikkert.

Det var da lige godt den tåbeligste kommentar jeg har hørt.
Enhver site skal da uden tvivl kræve at brugeren aktivt tilkendegiver at følge retningslinjerne ved registrering. Slut færdig.

Hvad en person som BananTukan kommer og tilfoejer siger mig ikke synderligt meget, men fx hvad Hubert eller sKIDROw har at sige, er ganske interessant.

Helt enig.

Mht. posting, så har den tvungne preview ganske effektivt nedsat min posting rate. Kombinér det med stigende travlhed personligt, og så har du en bruger som er meget mindre aktiv.
Gravatar #40 - buch
30. apr. 2008 20:22
Den er jo så ikke tvungen mere.
Gravatar #41 - Cloud02
30. apr. 2008 21:19
At den VAR tvungen har gjort at jeg ikke er synderligt aktiv længere fordi jeg dengang begyndte at være mere aktiv andetsteds.
Gravatar #42 - Nextnx
30. apr. 2008 21:21
#39 vedr. EULA: Fair nok, jeg kan se hvad du mener og jeg må nok uddybe noget mere med de tanker jeg havde da jeg skrev. Med EULA mener jeg langt tekst der måske på højttalende niveau kvæler læse lysten når man feks. skal til at signe up eller lign. Retningslinjer der er korte kontante og direkte var ønskelige.
Gravatar #43 - Pernicious
30. apr. 2008 22:58
Så fik Freeway sku endnu en side, nu er det jo officielt at der ikke bliver nogen der kommer til at kunne konkurrere med Freeway i hvert fald de næste 5 år.
Det var godt nok noget af en konklusion, jeg håber den er sarkastisk ment, for hvis alle går og tænker sådan, så ser det godt nok skidt ud for den danske innovation.
Da jeg kom til newz for cirka et år siden, oplevede jeg en verden af frivillige der indsendte nyheder for at styrke et fælles samarbejde imellem nørder.

Jeg følte at jeg klart kunne lære noget herinde og oprettede en bruger, dels fordi jeg følte at jeg kunne få hjælp til at sætte mig ordenligt ind i php og dels fordi jeg elskede de nyheder der blev indsendt fra mange brugeres side. Glæden skulle blive kort.

Antallet af nyheder indsendt af frivillige har ikke ændret sig ret meget det seneste års tid, derimod har antallet af nyheder fra crew steget en del. Dermed er andelen af nyheder fra frivillige blevet mindre, men antallet er altså ikke.
Lige efter sommer (som jeg husker det) kom det nye design op, folk brokkede sig, og det var her jeg første gang blev gjort opmærksom på visse elementer i crewet's (Acro) mørke sider, jeg blev stadig på siden da jeg troede at Acro bare havde en dårlig dag, men som tiden skred frem gik det mere og mere op for mig: Manden var direkte arrogant, og var tilsyneladende ligeglad med hvad fanden brugerne mente om det hele.

Igennem efteråret gik det ned af bakke for newz.
Flere af dem der ritigt havde noget at byde på forsvandt, dels på grund af crewets arrogante holdning og dels på grund af det faktum at det var blevet lækket af Freeways direktør igennem ComOn's nettv at freeway og newz.dk var ved at indgå samarbejde. Dette faktum skabte røre på newz, da den generalle holdning omkring Freeway, ikke var god.

I en debat går bølgerne nogle gange højt og det har de helt sikkert gjort i disse. Ja, der var nogle ting som en række brugere gerne ville have lavet om, hvortil der kom et svar, med en begrundelse, på hvorfor vi havde lavet det vi havde lavet. Det førte til yderligere debat og lige så indæt, der blev argumenteret for at ændringerne blev lavet om, lige så indæt blev de forsvaret. Jeg mener at der har været to parter, der har kørt denne sag op, ikke kun én. Det er muligt at Acro kunne have debatteret mere "politisk korrekt" i nogle indlæg, men budskabet blev bakket op af admins.

Angående Freeway så er det tydeligt at en del ikke kan lide dem, jeg synes dog at jeg mangler at høre nogle saglige argumenter hvorfor. Det jeg har hørt mest af er konspirationer om brugerbetaling, arto-lignende-debatter, nørd-dating og lignende. Ja - Freeway driver en forretning og den skal gerne give overskud, gør det dem mere kapitalistiske og onde end andre virksomheder?
Her til foråret blevdet kun værre.
Der blev større flashreklamer, pop-ups, undersøgelser og endnu mere arrogante holdninger fra crewets side, newz havde nu udviklet sig til en pengemaskine. Brugerne blev ikke hørt, og man kunne nu tydeligt høre af ejernes holdninger i forummet ikke længere handlede om at hjælpe andre, men at de i højere grad handlede om at forsvare de tiltag de gjorde for at makimere indtjeningen, så de kunne styrke pengepungen for Freeway.

Nej, reklamerne blev ikke større, ja, der er kommet flashreklamer, ligesom de anvendes på utallige andre sites. Den eneste reklame-popup der har været var på en reklame, der blev fjernet, som kun kom frem hvis man så hele reklamens indhold - hvilket kun skete for en meget lille andel af læsere og brugere, og det endda pga en fejl der ikke har noget med reklamen at gøre, men pga. en fejl i flashplayeren. Undersøgelsen der en sjælden gang dukker op, og som det for god ordens skyld lige skal nævnes, intet har med Freeway eller reklamer at gøre, er fra FDIM/Gemius idet vi anvender deres statistiksystem.

At brugerne ikke bliver hørt mener jeg ganske enkelt ikke er rigtigt, se blot på en lang række af de ændringer, forbedringer og fejlrettelser, der er blevet lavet de seneste 2-3 måneder, efter henvendelse fra brugere.

Newz.dk er en døende side for nørder, både unge ( som mig selv ) og de lidt ældre. I kan ligeså godt se det i øjnende: I kan smadret tilliden som nørderne havde til siden, og kommer til at kæmpe en svær kamp med at vinde den tilbage. Det seneste år på Newz, har ikke været andet end en stor skandale, i har solgt ud på alle hylder, men er i blevet så meget gladere af det?

Der er ingen tvivl om at der er sket en del på sitet det seneste års tid, men jeg mener bestemt ikke vi har solgt ud. Det nye design var en stor ændring, nogle hadede det, nogle syntes det var en forbedring. Introduktionen af det nye site kunne, set i bakspejlet, godt have været håndteret bedre, her tænker jeg på en åben beta-periode, det har vi lært af. Ikke overraskende synes jeg at newz.dk v4.x har indført en lang række forbedringer i forhold til den tidligere version, som nævnt, heraf en del ønsket af jer brugere. En anden stor ændring var beslutningen om at fastansætte folk. Jeg har vist forklaret hvorfor vi gik efter den beslutning tidligere, men her kommer den lige kort igen.

Vi havde i 8 år brugt store mængder af vores fritid på siden, og havde et ønske om at gøre siden endnu bedre, men ved siden af arbejde og privatliv, så var der ikke rigtig mere tid at tage af. Vi forsøgte med flere frivillige omkring samme tidspunkt som lanceringen af v4, men det gav ikke noget, de fleste faldt fra inden de startede. Løsningen ville være at få en ansat på fuld tid, men det krævede en anden økonomi end vi havde. Vi havde et par bannere på sitet og vi fandt ud af at blot ved at ændre indholdet i disse, uden at tilføje ekstra, så ville det kunne løbe rundt.

Med andre ord, så har vi ved at sætte salget af vore reklamer i system, opnået, på et site der stadig er gratis at bruge, at udvide det med to sektioner, øge nyhedsflowet og få en programmør, der 37 timer om ugen (hvis ikke mere), arbejder på at forbedre sitet.
Brugerne gider jo næsten ikke engang at indsende nyheder mere,
Se tidligere.

bliver Peter mon ikke træt af at sidde og leje journalist hver eneste evige dag, for at tjene penge til Freeways lommer?
Næh - det bliver jeg ikke træt af, det er jo i første omgang ikke til dem jeg tjener penge, men til os der er ansat.
I burde have tænkt jer om en ekstra gang før i gik over til at blive professionelle.
Det har vi bestemt også gjort, som nævnt så har vi set en masse positive muligheder, både for sitet, læsere og brugere. Når det er sagt, så har det overrasket mig hvordan nogle personer har reageret. Jeg synes da bestemt det er ærgerligt at nogle personer ser sig så sure på den mulighed vi har valgt at benytte (tjene penge og ansætte folk), for at øge ressourcerne omkring sitet, at de ikke længere ønsker at være bruger herinde.

Denne pengemaskine vil jeg nu ikke understøtte mere, jeg opfordrer andre til at gå sammen vej, farvel newz! Dette indlæg giver kun udtryk for mine egne holdninger om newz. Må i ha det godt.
Ordet "pengemaskine" får det til at lyde som om, at den eneste årsag med sitet er at nu skal vi tjene kassen, men så er der noget du har misforstået - se ovenfor.

Det er altid subjektivt hvad en person mener er positivt eller negativt, men nogle gange har jeg på fornemmelsen, at folk kun vælger at se det negative og glemmer at veje det op mod det positive.

Der skal ikke fra min side herske tvivl om, at jeg mener at brugere er en vigtig del af newz. Så med udgangspunkt i de forhold der er en realitet og eksisterer nu (reklamerne, fastansatte, partnerskab med Freeway) hvad mener i så vi bør bestræbe os efter?
Gravatar #44 - themuss
30. apr. 2008 23:01
Fuck jer allesammen, jeg har været med siden vi sad g grinte på CC af de to idioter der ville have os til at hoste et nyt smart nyhedssite med brugerindsendte nyheder ;)
Gravatar #45 - XorpiZ
1. maj 2008 04:02

Beklager jeg klipper og klistrer lidt i dit indlæg, men du spørger, og svar skal du få :)

Der skal ikke fra min side herske tvivl om, at jeg mener at brugere er en vigtig del af newz. Så med udgangspunkt i de forhold der er en realitet og eksisterer nu (reklamerne, fastansatte, partnerskab med Freeway) hvad mener i så vi bør bestræbe os efter?

Det jeg synes i skal stræbe efter er at få newz.dk til at være mere en forening (i mangel af bedre ord :D) end en forretning. Jeg tror folk har et lidt ambivalent forhold til newz.dk for tiden. På den ene side vil man jo gerne, at I vendte tilbage til rødderne (altså, V3 uden flashreklamer og den slags pjat), og på den anden side under man/vi/jeg dig, at du får penge for det arbejde, du har lagt i newz.dk igennem tiden.

I mine øjne er det V4, der er den helt store synder. Den er blevet presset ned over folk, ingen (udover crew vel?) er blevet spurgt, der er blevet fjernet ting og sager (edit!), og der har været alt for mange bugs.

Derudover er der reklamerne.. men dem har i vel fået masser af kritik af, så dem springer jeg let og elegant henover.

For at opsummere, så er der mange ting, i kunne have gjort bedre omkring "opdateringen" til V4.
Jeg håber i har lært lidt til V5, hvornår den så end kommer.

Og sidst, men ikke mindste, gi' os edit tilbage!
Gravatar #46 - GormDK
1. maj 2008 10:56
1 skrev:
Brugerne blev ikke hørt, og man kunne nu tydeligt høre af ejernes holdninger i forummet ikke længere handlede om at hjælpe andre, men at de i højere grad handlede om at forsvare de tiltag de gjorde for at makimere indtjeningen, så de kunne styrke pengepungen for Freeway.

En af de ting, der er blevet klaget rigtigt meget over, er den manglende edit-funktion og senest også tvunget preview.
Men hvordan tjener Freeway flere penge af at vi ikke kan ændre i vores indlæg, efter de er indsent?
Gravatar #47 - searchia
1. maj 2008 11:46
kom alle sammen vi lave alle sammen mytteri mod newz
høre på jer selv, være dog glade får at de tilbyder denne service, men i har nok ret med at de gerne vil havde en god profit hvem vil ikke det, og når de næsten ingen konkurrence har på det danske marked så hvorfor ikke.

Har tit haft ideen med at starte e konkurrent til NEWZ.DK men mangler lidtøkonomi kontakt mig hvis i vil hjælpe
Gravatar #48 - cyandk
1. maj 2008 17:06
#47 selvfølgelig, sender dig lige 10,000.- da jeg stoler på alle online!!

Altid klar til at hjælpe et medmenneske.

Alt jeg nu behøver er dit visa kortnummer og sikkerhedskode, så har du pengene imorgen.
Gravatar #49 - searchia
1. maj 2008 20:03
det var ikke det jeg mente men det vil ikke give ret meget overskud(medmindre den pumpes med reklamer) også er der ingen grund til at lave det selv hvis jeg ikke tjener på det men hvis vi var flere om at dele udgifterne gad jeg godt
Gravatar #50 - Cutepuppy
1. maj 2008 22:23

En edit knap ligger ganske højt på ønskelisten.

For at være helt ærlig fatter jeg slet ikke hvorfor den ikke er lavet endnu, der er så mange diskussioner og mudderkampe der kunne være undgået hvis man havde fulgt brugernes ønske.

Der er mange der beder om funktionen, og der er mange der siger de kan leve uden, men udover Acro mener jeg ikke at have set nogen der direkte er imod en edit funktion (Jeg kan tage fejl).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login