mboost-dp1

Vurdering af Processer & Grafikkort


Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
2. aug. 2010 20:36
Jeg sidder som mange andre og kigger på en ny bærbar.

Intel's nye navn serie Core i3, i5 & i7 gør det lidt nemmere at gennemskue hvilken en af dem der er kraftigste.

Men når man putter AMD's processer med ind i ligningen bliver det lidt svære at vurder hvilken en man skal vælge.

Det samme gælder grafikkort f.eks.
Mobility Radeon HD5430 512 MB
Mobility Radeon HD4570 512 MB
GeForce 310M 512MB
GeForce GT 220M

Det kan være svært at finde ud af hvilket kort der bedst køb. Da hver generation bliver bedre.

I den sammenhæng er jeg faldet over siden
www.videocardbenchmark.net og www.cpubenchmark.net

Hvor hver processer og grafikchip får en score.
Hvormed det er nemt at sammenligne AMD & Intel processer med hinanden samt ATI & Nvidia GPU.

Mit spørgsmål er nu... Er den side brugbar???

Hvis den er brugbar, kan man hurtig sætte score på processer og grafikkort.
Hvilket kan være en god hjælp til at finde det bedste køb.

Hvad siger i? Er siden brugbar eller ????
Gravatar #2 - Plimmer
3. aug. 2010 04:16
Det kan vel give dig en indikation om hvor du skal henad, men som med alle andre syntetiske benchmarks siger de ikke alverden om hvordan din pc kommer til at virke ved normalt brug, eller vigtigere, dit brug.

Men ja, en indikation giver det da.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
3. aug. 2010 05:44
har i hvert fald brugt den der gpu-benchmark side, og regner da med, at den er brugbar?
Pt tror jeg, med fare for flamebait, næste du kan regne med, at intel vil være et bedre køb uanset hvad.
Gravatar #4 - vandfarve
3. aug. 2010 06:57
Siderne er relativt brugbare, men bid mærke i ordet "brugbare" (jeg ville give en længere forklaring, hvis ikke jeg var 15.000 km på den anden side af jorden og skrev fra min iPåååd).

Når man køber computere, så er helheden og derved alle komponenternes indbyrdes forhold, kvalitet og performance, der er alfa og omega. Man vil derfor ikke kunne sige særlig meget ud over "NÅ!", når man vurderer en computer og kun kigger på GPU'en eller CPU'en.

Min pointe: Ja, de er brugbare for, hvad de er, men de kan på ingen måde erstatte menneskers (= vores) individuelle vurderinger af en computers helhed - højst supplere.

Det bedste og eneste rigtige er at lade dem indgå som indikatorer om ens computers performance, men lyt for Guds skyld stadig til eksperterne - om det er Plimmer, Terra, Anandtech eller hvem du selv lytter til.
Gravatar #5 - Skak2000
4. aug. 2010 15:19
Tak for dit lang distance svar Vandfarve!

Det vil jeg gøre, forsat godtur! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login