mboost-dp1

Trådløst netværk: bundle


Gå til bund
Gravatar #1 - Baldie
16. mar. 2004 21:10
Jeg sad lige og tænkte. Normalt når man har nogle netværksforbindelser, så kan man bundle dem. Du kan smide to 100Mbit netkort i en computer, og udnytte begge så du i realiteten har 200mbit (Det mener jeg da man kan).
Og man kan også bundle ADSL til 2*2mbit = 4mbit.

Kan man ikke bundle trådløst netværk? Jeg mener, det kan da ikke kræve noget specielt: man skal ikke har to porte, og ikke have to kabler. Men skal bare have et trådløst netkort, der i virkeligheden er skizofrent og tror det er to netkort. Så har det oprettet to forbindelser til Access Pointet.
Det er da teoretisk muligt, og det må da være noget af det simpleste at lave i praksis.
Gravatar #2 - popeye_2k
19. mar. 2004 14:20
Generalt er det ikke bare sådan lige og bundle nogle forbindelser...

Og et skizofrent netkort har jeg heller ikke lige hørt om før =)

men held og lykke, dog har jeg ikke lige hørt om det i mine år som datafagtekniker =)
Gravatar #3 - amokk
11. apr. 2004 16:00
"Det er da teoretisk muligt, og det må da være noget af det simpleste at lave i praksis. "

sæt dig lidt ind i netværksteknologi og trådløs kommunikation.

WLAN kortet har en båndbredde på 11/54 Mbit, og det samme har dit access point. så du kan ikke bare sende dobbelt så meget data igennem hardwaren

I øvrigt vil jeg også gerne vide hvordan du praksis bundler 2 uafhængige ADSL forbindelser med hver deres IP så de henter samme fil, med dobbelt hastighed fra samme server?

mig bekendt er det ikke sådan lige til at køre TCP/IP gennem 2 tilslutninger, men med samme connection til samme server. tror faktisk ikke det er muligt... Hver adapter har sin IP, og opretter sine egne forbindelser, man kan self. hente fra forskellige steder samtidig på de forskellige forbindelser men ikke direkte fra samme kilde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login