mboost-dp1

oprettelse af trådløst netværk?


Gå til bund
Gravatar #1 - delahook
30. mar. 2004 18:21
Jeg har købt mig en trådløs, med indbygget trådløst netkort (802.11b ) hvad skal jeg bruge for at få den koblet sammen med min stationære og bruge den på nettet?
og er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, og evt. noget der kan anbefales
Gravatar #2 - xanderz
31. mar. 2004 09:25
Du skal bruge et Access Point.
Dlink er en ud af mange som laver WiFi produkter. Jeg har endnu ikke stødt på nogle problemer med Dlink, andet end de har en eller anden politik om, at man ikke må opdatere sine routere/AP'er med ny firmware fra andet sted end det land man har købt den i, så mister man garantien.

Så vil jeg foreslå du holder dig fra Zyxel. Men det er kun baseret på erfaringer med en Zywall 10W.

Du skal være specielt opmærksom på sikkerheden. Så når du sætter dit accesspoint op skal du huske at vælge WEP kryptering, og helst 128bit kryptering, men bedst er det med 256bit, det er bare ikke så udbredt. Det står der naturligvis i manualen hvordan du aktiverer WEP.
Gravatar #3 - Bubel
1. apr. 2004 05:29
Derudover bør du slå broadcast fra, ændre accesspointes id, ændre administrator passwordet (Bør skiftes en gang i kvartalet)

Når du så har gjort alt dette, så husk på at 128 bit kryptering kan brydes efter 6-8 timer med traffik på netværket. 256 bit tager væsentligt længere tid.

Som standard kan de fleste accesspoints sende op til 200 m. Test hvor langt udenfor det område du skal bruge trådløst netværk det reelt set stadig fungerer.
Nogle accesspoints kan dæmpes i styrke og således ikke sende alt for langt ud af dit hus/lejlighed. Her kommer det meget an på hvor du bor.
Gravatar #4 - Pernicious
2. apr. 2004 09:26
Det er også en god idé at benytte mac-adresse filtrering, det hjælper også lidt på sikkerheden.

Kender ikke til så forfærdeligt mange mærker, men Linksys har jeg haft gode erfaringer med. Nu har du allerede købt noget udstyr, så det er nok mest praktisk at holde dig til samme mærke.
Gravatar #5 - amokk
11. apr. 2004 19:51
tænk også meget på om du skal have et AP med router og switch eller ej...

jeg brugte 350 kr på en router med 4 port switch, 2 mdr senere købte jeg et access point til 600, og fandt senere ud af at jeg kunne have købt et access point med indbygget router og 4 port switch til ca det samme (600) så jeg vil anbefale dig at købe et med router og switch... mener der er et 3com til ca 600 kr, på edbpriser.dk, jeg kender en som har det og det ser ud til at virke fint
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login