mboost-dp1
YouSee A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Whatever ^ he said.
Apropos YouSee.
Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem - er der så nogen herinde, der kan anbefale en god router der kan sættes i forlængelse? Gerne en med mulighed for, at kunne benytte custom ROMs - eller i det mindste en, som er mere åben, og derfor tilbyder flere muligheder.
Apropos YouSee.
Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem - er der så nogen herinde, der kan anbefale en god router der kan sættes i forlængelse? Gerne en med mulighed for, at kunne benytte custom ROMs - eller i det mindste en, som er mere åben, og derfor tilbyder flere muligheder.
Ravensholt (2) skrev:Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem.
Er man det? Troede ellers at TDC var et af de firmaer hvor man selv kunne koble et andet modem på efter at snakke med dem først.
Jeg syntes det er en skam projektet måtte stoppes pga fejl. Ideen er super god! Og det går jo ikke ud over kunden at andre kan logge sig på. Så forstår ikke alt det brok der er. God ide fra Yousee syntes jeg! så jeg glæder mi til det vender tilbage :)
#2 Jeg bruger selv en ASUS dark knight i forlængelse af cg3000 modemet. Det virker fint.
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2761131/Routere/A...
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2761131/Routere/A...
Atoll (6) skrev:Privilege escalation anyone? Er det ikke generelt en dum ide at oprette fri adgang til hvad der kun mildt kan betegnes som SoHo udstyr?
*Fri adgang for Yousee kunder, der selv har wifi spot slået til.
HerrMansen (3) skrev:Er man det? Troede ellers at TDC var et af de firmaer hvor man selv kunne koble et andet modem på efter at snakke med dem først.
Ikke så vidt jeg ved - men jeg har endnu ikke undersøgt sagen til bunds.
En ting er, hvilken router du bruger til din alm. ADSL forbindelse (hos TDC) - noget andet er YouSee's kabel løsning. Softwaren i CG3000-routeren er brandet og tilpasset specielt til YouSee's netværk. Et eksempel er bl.a. at de har deaktiveret USB tilslutningen, så man ikke kan tilslutte en printer eller harddisk til denne, selvom routeren out-of-the-box understøtter det.
Hvorfor?
Fordi YouSee nægter at yde support til deres kunder, når Fru Jensen ikke kan få sin Canon/HP/Whatever printer til at virke.
*edit*
Når det så er sagt - så er jeg ellers rigtig glad for YouSee. Hastigheden er høj. Latency er lav. Forbindelsen er stabil.
#8 Bevares - Jeg klager heller ikke på den front. Var faktisk lidt overrasket over at 60/12 ville lade sig gøre på vores kabler.
Dog er deres telefonsupport og hjemmeside stadigvæk noget værre... Blev smidt af deres ventekø på telefon 3 gange - efter 10-30 minutters venten hver gang. Deres ordresystem virkede ikke ordentligt så det tog et par dage med mails frem og tilbage.
Dog er deres telefonsupport og hjemmeside stadigvæk noget værre... Blev smidt af deres ventekø på telefon 3 gange - efter 10-30 minutters venten hver gang. Deres ordresystem virkede ikke ordentligt så det tog et par dage med mails frem og tilbage.
HerrMansen (9) skrev:Blev smidt af deres ventekø på telefon 3 gange - efter 10-30 minutters venten hver gang. Deres ordresystem virkede ikke ordentligt så det tog et par dage med mails frem og tilbage.
Hvorfor er det stadig sådan at folk skal side og vente i kø for at komme igennem til support ?
Hvorfor er det ikke bare sådan at man bliver spurgt: Tryk 1 hvis du vil ringes op.
Sådan er det vidst hos IF forsikring, men det er det eneste sted jeg kender at det kan lade sig gøre..
Det er ALTID et helvede at komme igennem til support og til sin læge.
#10 #13
Jeg vil sku egentlig også hellere vente end at regne med at de ringer tilbage (har fået muligheden flere gange i diverse telefonkøer). I langt de fleste tilfælde er jeg på arbejde og har andre at ringe til.
Så jeg ved bare at hvis de ringer tilbage, er det mens jeg taler med andre, eller laver et eller andet hvor jeg ikke ønsker at blive forstyrret.
Jeg vil sku egentlig også hellere vente end at regne med at de ringer tilbage (har fået muligheden flere gange i diverse telefonkøer). I langt de fleste tilfælde er jeg på arbejde og har andre at ringe til.
Så jeg ved bare at hvis de ringer tilbage, er det mens jeg taler med andre, eller laver et eller andet hvor jeg ikke ønsker at blive forstyrret.
Ravensholt (2) skrev:Whatever ^ he said.
Apropos YouSee.
Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem - er der så nogen herinde, der kan anbefale en god router der kan sættes i forlængelse? Gerne en med mulighed for, at kunne benytte custom ROMs - eller i det mindste en, som er mere åben, og derfor tilbyder flere muligheder.
Efter Dansk KabelTV blev overtaget af Yousee har jeg ikke skulle skifte mit modem ud. Så deres netværk fungerer fint med almindelige kabelTV modems uden en masse ligegyldigt router pjat.
Jeg har en WRT54GL bag den
HerrMansen (3) skrev:Er man det? Troede ellers at TDC var et af de firmaer hvor man selv kunne koble et andet modem på efter at snakke med dem først.
Nu skal man tænke på at YouSee og TDC er to forskellige firmaer og derfor nok kører med forskellige regler.
Dog er YouSee ejet af TDC. :-)
Jeg har på ingen måder noget at klage over ved deres router. Jeg har skulle manuelt genstarte den 1 gange på 2½ år.
Udover det, så synes jeg ikke lige umildbart jeg savner nogen features ... udover det dog kunne være rart hvis den havde en indbygget VPN server ... :-)
Love it ... sweet hell det kører godt hvor JEG bor ... modsat andre som desværre har problemer.
XorpiZ (13) skrev:Fordi der er en milliard mennesker, der ringer.
Fucking hørt. Hvad angår #11 der har et seriøst mangel på perspektiv, så har den lille lægepraksis muligvis en mindre kundekreds. De har ihvertfald ikke 2 mio. Kunder
KickAssFairy (17) skrev:Fucking hørt. Hvad angår #11 der har et seriøst mangel på perspektiv, så har den lille lægepraksis muligvis en mindre kundekreds. De har ihvertfald ikke 2 mio. Kunder
Troede faktisk det var alle læger der skulle være tilmeldt https://www.besoeglaegen.dk/ ... men det lader det ikke til at være :-(
Jeg er i hvert fald glad for det ... spare en masse tid for både mig og min læge.
#18 Da de praktiserende læger er private så er der ikke helt de samme regler på dét område. Min læge har et forfærdeligt system hvor de kræver betaling for at gemme beskeder fra lægen i mere end et par dage. :/
XorpiZ (13) skrev:Fordi der er en milliard mennesker, der ringer.
http://i60.tinypic.com/2u408ko.jpg ;-)
mfriis (15) skrev:Efter Dansk KabelTV blev overtaget af Yousee har jeg ikke skulle skifte mit modem ud. Så deres netværk fungerer fint med almindelige kabelTV modems uden en masse ligegyldigt router pjat.
Dansk Kabel TV har altid været eget af YouSee. Routeren du nævner, har også været i YouSees sortiment. Opsætningen af routeren pushes ud fra YouSees systemer. DKTV var blot det man kalder en "reseller" - men YouSee/TDC har i mange år (I hvert fald 6+ år) haft aktiemarioteten i selskabet.
Ravensholt (2) skrev:Whatever ^ he said.
Apropos YouSee.
Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem - er der så nogen herinde, der kan anbefale en god router der kan sættes i forlængelse? Gerne en med mulighed for, at kunne benytte custom ROMs - eller i det mindste en, som er mere åben, og derfor tilbyder flere muligheder.
Man er ikke tvunget til at bruge deres cg3000.
Jeg kørte med et gammelt kabel modem ind til jeg, i starten af juni, flyttede. Min gamle nabo skiftede også over til et gammelt docis 1 modem eftersom yousee ikke kunne ud af at sende ham et cg3000... og de to se havde sendt til mig, vel at mærke uden jeg bad dem om det, ikke virkede tilnærmelsesvis hensigtsmæssigt.
HerrMansen (19) skrev:#18 Da de praktiserende læger er private så er der ikke helt de samme regler på dét område. Min læge har et forfærdeligt system hvor de kræver betaling for at gemme beskeder fra lægen i mere end et par dage. :/
Ja, det samme er min læge, men de bruger det system.
Dvs din læge skal betale penge for hver enkelt besked han gemmer? ellers bliver den slettet? Det er vel heller ikke et problem hvis du har læst den ...
#23 Nej det er sgu mig der skal betale dén regning. Så jeg har 2-3? dage til at læse hvad lægen skriver i min indbakke og så er det væk medmindre jeg er abonnement hos Cure4You. >_>
Capitalism!
Capitalism!
lost-viking (4) skrev:Jeg syntes det er en skam projektet måtte stoppes pga fejl. Ideen er super god! Og det går jo ikke ud over kunden at andre kan logge sig på. Så forstår ikke alt det brok der er. God ide fra Yousee syntes jeg! så jeg glæder mi til det vender tilbage :)
Jo, det kan sagtens gå ud over kunden. Hvis Yousee ikke har skruet ordentligt på QoS, så kan en tilfældig bruger af mit netværk bruge 10 Mbps ud af de 54 Mbps er der er til rådighed på min router. Selvom Yousee får hackertætte skodder mellem mit netværk og det offentlige netværk, så er det samme antenne der skal håndtere det. Jeg er ikke en fan af løsningen - men jeg har så også slukket for den indbyggede trådløse router.
#10
Nogle af de gange jeg har ventet længe hos Yousee har jeg faktisk fået muligheden for at blive ringet op. Man får ikke muligheden med det samme, men jeg har oplevet den.
Jeg synes så det er irriterende at blive ringet op af en computer efter man er færdig med samtalen og skal trykke 2 for at slippe for at deltage i deres undersøgelse -.-
HerrMansen (24) skrev:#23 Nej det er sgu mig der skal betale dén regning. Så jeg har 2-3? dage til at læse hvad lægen skriver i min indbakke og så er det væk medmindre jeg er abonnement hos Cure4You. >_>
Capitalism!
Så lærer folk ikke at skrive til lægen med unødvendig bavl. Hvis man skriver til en læge er der vel en grund, så de fleste tjekker vel også for svar inden der er gået en uge mere.
gramps (26) skrev:Jo, det kan sagtens gå ud over kunden. Hvis Yousee ikke har skruet ordentligt på QoS, så kan en tilfældig bruger af mit netværk bruge 10 Mbps ud af de 54 Mbps er der er til rådighed på min router. Selvom Yousee får hackertætte skodder mellem mit netværk og det offentlige netværk, så er det samme antenne der skal håndtere det. Jeg er ikke en fan af løsningen - men jeg har så også slukket for den indbyggede trådløse router.
#10
Nogle af de gange jeg har ventet længe hos Yousee har jeg faktisk fået muligheden for at blive ringet op. Man får ikke muligheden med det samme, men jeg har oplevet den.
Jeg synes så det er irriterende at blive ringet op af en computer efter man er færdig med samtalen og skal trykke 2 for at slippe for at deltage i deres undersøgelse -.-
Men i følge Yousee kommer du ikke til at mærke det. Systemet sætter automatisk 10mb mere på din linje når nogle logger på. Og det er delt så det ikke bliver taget fra din forbindelse og så du ikke har adgang til de 10mb ekstra.. Så nej du burde ikke kunne mærke det. Og jeg er sikker på at yousee ikke gjorde det her hvis ikke din antenne kunne trække det. :)
#27 Det gælder så også svar på prøver og lign. - Og hvis man ikke får hentet dokumenterne skal man alligevel ringe ind og forstyrre.
Smartarse.
Smartarse.
Blot fordi det kan lade sig gøre at implementere en idé forkert betyder det ikke, at idéen i sig selv er dårlig.gramps (26) skrev:Jo, det kan sagtens gå ud over kunden. Hvis Yousee ikke har skruet ordentligt på QoS, så kan en tilfældig bruger af mit netværk bruge 10 Mbps ud af de 54 Mbps er der er til rådighed på min router.
Jeg mener idéen er ganske glimrende. Jeg har selv overvejet samme idé flere år før yousee lancerede den. Jeg ejer bare ikke lige nogen landsdækkende internetudbyder, hvor jeg kunne rulle et sådan system ud.
Idéen er udfordrende. Der er mange ting, som kan gå galt, og de ting skal man have styr på, før man ruller sådan en idé ud.
Hvis routeren indeholder en firewall skal man sikre at gæster er på ydersiden af firewallen. Samtidigt skal man sikre at routerens OS er sikret imod angreb fra brugere udenfor firewallen.
De punkter ændrer sig nu ikke ret meget blot fordi man har et WLAN til gæster. De fleste klasser af angreb kunne lige så vel komme fra WAN siden.
Der er udfordringer med hensyn til samspillet mellem NAT og det ekstra WLAN. De udfordringer ville jeg have undgået ved at lade være med at bruge NAT. Så må gæsterne nøjes med IPv6. De vigtigste services understøtter allerede IPv6, så der skal nok være brugere til disse hotspots uanset om der er IPv4 support eller ej.
Jeg ville også lade gæste WLAN være knyttet sammen i et virtuelt switchet netværk, så man kan flytte sig mellem access points uden at skulle skifte IP adresse.
Hvis nogen nu vil sige, at det kan man ikke fordi det ville være et for stort broadcast domain, så huske på at IPv6 bruger ikke broadcast, så man kan løse det problem ved at droppe alle broadcast pakker.
Sikkerhed ved et så åbent netværk er udfordrende, men trods alt ikke lige så udfordrende som et almindeligt hotspot, hvor man ikke på forhånd har en liste over alle de potentielle brugere.
Jim Night (30) skrev:lost-viking (28) skrev:
Så nej du burde ikke kunne mærke det. Og jeg er sikker på at yousee ikke gjorde det her hvis ikke din antenne kunne trække det. :)
Stoler du på det efter at de sagde at der ikke var adgang til det private netværk igennem deres hotspot?
Vi kan alle lave fejl. Og den her fejl opdagede man da man satte det hele igang. Og nu er de ved at rette den. Det er lidt som med spil. Du udgiver et spil men der vil altid være start problemer. Sådan er det med det meste :)
lost-viking (32) skrev:Vi kan alle lave fejl. Og den her fejl opdagede man da man satte det hele igang. Og nu er de ved at rette den. Det er lidt som med spil. Du udgiver et spil men der vil altid være start problemer. Sådan er det med det meste :)
Man skulle ikke engang fifle med noget for at få adgang. Er man bare lidt prof, så begår man ikke sådan en
#17
Jeg nævnte blot at min egen læge havde et alternativt/bedre system til kontakt...
Jeg er godt klar over at et "lokalt" lægehus har et langt mindre antal kunder.
Det har intet at gøre med perspektiv... Det er ikke mig der sammenlignede lægehuse og TDC/YouSee...
Min kommentar gik på 2 seperate issues...
1) at Montago syntes det var et helvede at komme igennem til sin læge... Min kommentar gik på at det ikke er alle læger/lægehuse som er svære at komme i kontakt med..
og 2) som er et andet issues... at han ikke kunne komme igennem til TDC/YouSee support...
At jeg skrev at TDC/YouSee vist bare er håbløse var sagt lidt i spøg men også som en kommentar på at jeg selv har oplevet at det er svært at komme igennem til TDC/YouSee...
Hvis Der er "en milliard" der ringer... Så kunne det være at TDC skulle have nogle flere telefon supportere ansat?
TDC er nød til at sørge for at deres "callcenter" passer til den kundekreds de har...
Når det er sagt vil jeg så dog gerne rose TDC/YouSee for at sidst jeg havde behov for at snakke med dem, der gik der max 10 minutter før jeg havde en i røret.
Jeg nævnte blot at min egen læge havde et alternativt/bedre system til kontakt...
Jeg er godt klar over at et "lokalt" lægehus har et langt mindre antal kunder.
Det har intet at gøre med perspektiv... Det er ikke mig der sammenlignede lægehuse og TDC/YouSee...
Min kommentar gik på 2 seperate issues...
1) at Montago syntes det var et helvede at komme igennem til sin læge... Min kommentar gik på at det ikke er alle læger/lægehuse som er svære at komme i kontakt med..
og 2) som er et andet issues... at han ikke kunne komme igennem til TDC/YouSee support...
At jeg skrev at TDC/YouSee vist bare er håbløse var sagt lidt i spøg men også som en kommentar på at jeg selv har oplevet at det er svært at komme igennem til TDC/YouSee...
Hvis Der er "en milliard" der ringer... Så kunne det være at TDC skulle have nogle flere telefon supportere ansat?
TDC er nød til at sørge for at deres "callcenter" passer til den kundekreds de har...
Når det er sagt vil jeg så dog gerne rose TDC/YouSee for at sidst jeg havde behov for at snakke med dem, der gik der max 10 minutter før jeg havde en i røret.
Kører stadigvæk med en ældre Netgear med DDWRT på, det spiller sku bare. Selvom DDWRT er ved at være lidt gammel. Min Netgear har masser af cpu og ram, så har måttet lave lidt ændringer i DDWRT for at udnytte f.eks. Op til 16000 samtidige forbindelser i stedet for 4096, UDP timeout virker også kun hvis man piller i config filerne manuelt.Ravensholt (2) skrev:Whatever ^ he said.
Apropos YouSee.
Når nu man er tvunget til, at benytte deres CG3000-router/modem - er der så nogen herinde, der kan anbefale en god router der kan sættes i forlængelse? Gerne en med mulighed for, at kunne benytte custom ROM
ville nok gå efter noget hurtigt der kører openwrt idag, eller bide i det sure æble og købe en Cisco ASA5505 og et par trådløse access points. Det sku vist lige klare det til hjemmebrug ;)
kasperd (36) skrev:Det kræver jo bare at TDC kan finde ud af at lave QoS rigtigt.
QoS er ret ligegyldig hvis du har 10-20 externe traadloese gaestbrugere. Her faar du problemer med den traadloese baandbredte. Det i hvert faldt det problem jeg havde her i holland ved Ziggo. Jeg endte med 3-4 mbps om eftermiddagen fordi jeg bor midt i centrum af en by.
Kapacitet på WiFi og kapacitet på internetopkobling er to forskellige problematikker. På internetopkobling er QoS løsningen på at gæster ikke bruger for meget kapacitet.dgogod (38) skrev:Jeg endte med 3-4 mbps om eftermiddagen fordi jeg bor midt i centrum af en by.
På WiFi kan din hastighed blive reduceret af andre enheder i området, uanset om de er på dit netværk eller ej. Det problem vil jeg mene er for stort til at nogen enkelt internetudbyder kan løse det på egen hånd.
Jeg vil mene at løsningen er et mesh netværk mellem alle enheder i området, hvor enhederne i fællesskab bliver enige om, hvem der kommunikerer på hvilken frekvens og med hvilken sendestyrke.
At de alle indgår i det mesh betyder ikke at de skal være en del af samme SSID. Men nogle gange vil det give mening, hvis enheder relayer krypterede pakker fra et SSID, de ikke selv er en del af.
Hvis f.eks. en enhed er associeret med et AP, som er så langt væk, at der skal sendes med maksimal styrke for at de kan høre hinanden, så vil det nok være i alles interesse, hvis nogle af de mellemliggende enheder relayer beskederne, så det ikke er nødvendigt at skrue helt op for signalstyrken.
Den nuværende fremgangsmåde ligner mere det vilde vesten. Og selvom man melder sig fra til ordningen med gæste adgang, så kan man jo stadigvæk blive udsat for forstyrrende signaler hvis f.eks. overboen vælger at melde sig til ordningen, og dennes gæstenetværk bruges af enheder på gaden.
lost-viking (28) skrev:Men i følge Yousee kommer du ikke til at mærke det. Systemet sætter automatisk 10mb mere på din linje når nogle logger på. Og det er delt så det ikke bliver taget fra din forbindelse og så du ikke har adgang til de 10mb ekstra.. Så nej du burde ikke kunne mærke det. Og jeg er sikker på at yousee ikke gjorde det her hvis ikke din antenne kunne trække det. :)
Ifølge YouSee var der heller ingen sikkerhedsproblemer forbundet med ordningen.
Og HomeTrio virker jo fantastisk, det ved alle...
#42
Der er 380 Mbps pr. netværksø. Jeg har endnu ikke oplevet en flaskehals, så enten bruger mine naboer ikke meget internet, eller også er jeg på en meget lille netværksø.
Der er 380 Mbps pr. netværksø. Jeg har endnu ikke oplevet en flaskehals, så enten bruger mine naboer ikke meget internet, eller også er jeg på en meget lille netværksø.
http://w2l.dk/file/401620/bilag.pdf skrev:En DOCSIS-forbindelse kan levere 38 Mbit/s pr. 8MHz kanal. I TDC’s frekvensdisponering (angivet i Figur 4) er der afsat 10 8MHz kanaler til DOCSIS downstream, hvilket giver en samlet downstream kapacitet på 380Mbit/s pr. netværksø, hvilket altså er den kapacitet som brugerne på en given ø deles om.
gramps (43) skrev:#42
Der er 380 Mbps pr. netværksø. Jeg har endnu ikke oplevet en flaskehals, så enten bruger mine naboer ikke meget internet, eller også er jeg på en meget lille netværksø.
Man skal åbenbart bare dreje på knappen :-)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=6636051336...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.