Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger

Telenor åbner WiMP for alle

4. feb. 2011 12:40Telenor har valgt at åbne firmaets musikstreaming-tjeneste WiMP for alle danskere, uanset hvilket teleselskab man benytter. Er man kunde ved Telenor, vil man dog stadig modtage prisfordele i forhold til andre brugere. Telenor mener, at ændringen vil føre til en større succes for tjenesten.

Har man eksisterende bredbånds-, mobil- eller mobilt bredbåndsabonnement ved Telenor, vil WiMP kunne tilgås for en månedlig pris på 49 kroner, hvilket er halv pris. Teleselskabets kunder får også fri mobildatatrafik i forbindelse med brugen af WiMP. Alle andre vil altså månedligt skulle betale 99 kroner for tjenesten.

Når WiMP nu åbnes for alle, er det fordi at vi tror på at den største årsag til WiMPs succes er at det er en social tjeneste, hvor man kan dele musikken lovligt med familie og venner på Facebook, mail, SMS og andre digitale medier. Det er simpelthen en forudsætning for langvarig succes at tjenesten er åben for alle.Kim Sørensen, Telenor

WiMP kan prøves gratis i 30 dage på www.telenor.dk/getwimp

#1: oliwood

4. feb. 2011 12:58

Jeg holder mig til grooveshark for 20 kr. om måneden.

#2: _-Psycho-_

4. feb. 2011 13:05

Lyder fedt. Bruger selv WiMP og jeg har kun gode ting at sige om det.

#1 Held og lykke med svingende kvalitet, ufulendte albums og en semi-lovlig tjeneste ;) Ikke at Grooveshark er dårligt, jeg bruger det selv. Men synes nu WiMP er federe.

#3: XorpiZ

4. feb. 2011 13:06

Jeg holder mig til grooveshark for 20 kr. om måneden.oliwood (#1)

Det virker dumt at betale for noget, der næppe er lovligt.

WiMP er et glimrende stykke software ja - jeg kunne sagtens finde på at investere i det.

#4: mfriis

4. feb. 2011 13:08

Nogen der kan fortælle lidt om hvilke typer musik man finder derinde? Er det primært moderne Pop/Rock eller er det muligt at finde ældre klassisk rock?

Er sikker på Tramper-Tina og Heavy-Hænning er interreseret i at høre om de også repræsenteret i wimps musik udbud :)

#5: zymes

4. feb. 2011 13:15

Så har alle dem der plejer at sige "Giv mig en billig tjeneste, så skal jeg nok betale" ingen undskyldning længere? =)

Ja, jeg blev tabt på gulvet.

#6: Nothinunik

4. feb. 2011 13:17

Jeg har gennem Spotify premium adgang til over 10 millioner numre.. men overvejer stærkt at skifte til WiMP med denne her nyhed..
Så sparer jeg også bøvlet med norsk paypal / itunes konto ;)

Dette er klar vejen frem.. Det er super fedt at de har set lyset og på den måde kan tvinge en respons fra resten af branchen..

#7: XorpiZ

4. feb. 2011 13:17

#4

Du kan vel prøve i 30 dage gratis, så kan du selv se :)

Ej, jeg mener bestemt, der er noget for enhver smag. Beatles mangler dog, men det er vel ikke nogen overraskelse.

#8: guds skovl

4. feb. 2011 13:18

Wimp er sikkert fint, men jeg ska satme ikk ha en tjeneste der hedder wimp.

Wimp may refer to:

* A cowardly or unadventurous individual
http://en.wikipedia.org/wiki/Wimp

Gratis VIP MenuCard i et år http://www.menucard.dk/gratis5099 Det var så lidt

#9: floe

4. feb. 2011 13:33

Nogen der kan fortælle lidt om hvilke typer musik man finder derinde? Er det primært moderne Pop/Rock eller er det muligt at finde ældre klassisk rock?

Er sikker på Tramper-Tina og Heavy-Hænning er interreseret i at høre om de også repræsenteret i wimps musik udbud :)mFriis (#4)

Der er over 6 millioner numre at vælge imellem, og der er noget for enhver smag. Ikke kun mainstream musik fra P3 og Radio 100FM, men rent faktisk også kulturelt berigende kunstnere :)

#10: Explomatic

4. feb. 2011 13:37

Jeg venter nu stadig med at købe WiMP til de kan garantere at jeg kan dele min musik og spillelister med hvaler.

#8 > Nåå, du mener ligesom de nævner i reklamen? http://www.youtube.com/watch?v=V3RwodXlGFY

#11: moulder666

4. feb. 2011 13:55

Jeg holder mig til Play - overraskende meget ikke-mainstream musik der - og så er det jo gratis, når man i forvejen er Yousee-slave!

You, Sir, constitute the "anal" in car analogy!

#12: Blank

4. feb. 2011 14:00

hvis de får wimp til at virke til sonos, så er jeg med på vognen..

indtil da, så er det spotify som får mine penge..
synes ellers prisen er rimelig.

AKA:: Mcnovy

#13: AmbY

4. feb. 2011 14:12

Forstår ikke den "yeeee det er fedt" holdning folk har til WiMP det er et koncept udviklet fordi telenors bb priser er så lave at det i dag er underskud's forretning for dem, og at dette 'mer-salg' er det eneste der kan holde et overskud hjemme.

OBS:
De køre med underskud hvis kunden KUN er ved telenor i de 6 md. som der er binding.

Hvis kunden er der i mere end 7,5 md. så er der stadigt overskud, men ikke meget.

Derfor er WiMP et produkt de kan hive lidt penge hjem på.

WiMP er et mer-salgs produkt og intet andet, det at de nu tilbyder det til alle er jo ikke noget nyt, naturligvis vil de tjene mere ved at sælge det til alle og ikke bare deres egne kunder, men man kunne jo allerede købe det, hvis bare man gik ind og tilmeldte sig... ?? Så nogen nyhed ser jeg ikke i det.

- - - - -

Bruger selv TDC Play, fordi jeg er 'en af dem med TDC'.!

10 mio. numre, både til mobil, bredbånd, som kan afspilles selv når du ikke er hjemme men er på farten og med den nye PLAY-app fra andoid marked, så er kan det satme ikke blive nemmere.

OG SÅ ER DET GRATIS FOR TDC-KUNDER!

Jeg er sikker på der nu nok skal komme nogen der siger "jamen TDC er jo så meget dyre end alle andre.."

Jeg vil til jer sige: "hold øje med TDC.dk på mandag..."

I never own them, just school them !

#14: trylleklovn

4. feb. 2011 14:14

#13 Hvaa arbejder du hos TDC?

Det er da netop positivt at Telenor kan drive en forretning, som ikke er afhængig af at låse forbrugeren fast så længe som muligt, men derimod at de tjener penge når folk vælger at bruge deres service...

INTJ - Nørd - Super vild designer, fotograf og radioamatør. sorenrosenberg.dk

#15: dk-hat

4. feb. 2011 14:18

Så ville jeg lige prøve de 30 dage gratis..

1. Send sms... indtast kode
2. Indtast email
3. Indtast CPR NR

Afbryd...

#16: Carstenrc

4. feb. 2011 14:26

#13 Man skulle tro du arbejder ved TDC?

Nu er jeg ansat ved Telenor....

WIMP er lidt mere end bare et mersalgsprodukt, det er nu et produkt der kan stå alene, med den nye mulighed man får for at få det om man er Telenor kunde eller ej!

Hvis man sætter WIMP kontra Play, så låser Play sig mere fast end WIMP gør...

Om du er i Japan eller USA, så kan du tilgå din wimp konto fra hvilken som helst computer, dette kan man ikke med Play, med den viden jeg har omkring dette produkt?

Hvordan forholder det sig med at lave playlister på Play, som du kan på WIMP, hvordan forholder det sig med at streame musikken som du gør på WIMP, så vidt jeg ved skal du downloade den med Play??

Der er også apps til både iphone brugere og android brugere med WIMP, og du kan afspille playlister i offline tilstand, på apps til mobilen, hvis du ønsker det!

Så vidt jeg ved, startede play selv med at være et produkt til fastholdelse af kunder, da man pludselig havde en tjeneste man kunne tilbyde som var unik, dette er den bare ikke mere og så er det jo heldigt for Telenor at markedet i dag er til, at man ved at lave et produkt der er holdbart kan tillade sig at tage penge for det!

Om vi har 6 eller 10 millioner numre er hamrende ligegyldigt, der kommer dagligt flere album til og de gange jeg har prøvet Play, er det sat mere besværligt op end WIMP, som jeg synes er mere brugervenligt.

Mine forældre har altid haft Yousee internet og da min lillesøster var træt af Play, bad jeg hende prøve WIMP og hun var hurtigt omvendt!

Så på den baggrund må man sige at WIMP fra min side af bordet virker mere holdbart end WIMP....

De bedste hilsener
Carsten

#17: Carstenrc

4. feb. 2011 14:27

#15 kreditværdighed efter de 30 dage!

#18: Carstenrc

4. feb. 2011 14:39

WiMP er et mer-salgs produkt og intet andet, det at de nu tilbyder det til alle er jo ikke noget nyt, naturligvis vil de tjene mere ved at sælge det til alle og ikke bare deres egne kunder, men man kunne jo allerede købe det, hvis bare man gik ind og tilmeldte sig... ?? Så nogen nyhed ser jeg ikke i det.

Dette er ej korrekt, man har haft mulighed for at prøve det i 30 dage gratis indtil nu, det er først lige blevet åbnet for salg til andre end Telenor kunder som der står i Artiklen.

Hav din kilder og dit materiale i orden, før du argumenterer for din side af sagen

#19: domaz

4. feb. 2011 14:41

Er begyndt at bruge WiMP til min android en hel del. Specielt det at man kan downloade album til offline brug er guld værd når kører lange strækninger i bil.

#20: PorreKaj

4. feb. 2011 14:53

TDC play koster 12,- om måneden, sidst jeg tjekkede. men kun for tdc kunder

#21: joachimnb

4. feb. 2011 15:05

Ikke tale om at min musik skal streames eller komme fra en tjeneste med så ringe kvalitet på numrene. Holder mig til vinyler eller lossless fra cd og over i iTunes og det bliver jeg ved med. Utroligt at det accepteres, dette kæmpe kompromis med kvaliteten i digitaliseringen af musik.
I det mindste er det godt at Telenor åbner og der sker noget. Hvad andet er, så har jeg aldrig glædet mig mere til at komme væk fra et selskab, nu hvor det udløber her i Marts.

#22: PorreKaj

4. feb. 2011 15:25

Vil nu ikke kalde 256kbps for ringe kvalitet. Det kan da måske høres hvis man sidder og lytter efter det.

#23: zymes

4. feb. 2011 15:44

Efter CPR:

Jeg bekræfter, at jeg er ikke er kunde hos Telenor, hvilket er en forudsætning for at prøve WiMP i 30 dageTelenor.dk/Getwimp

Der skal man så krydse af og bekræfte.. Kan man ikk prøve gratis uden at være kunde i forvejen? o_O
Og hva sker der så hvis jeg bekræfter det nu? Sender de en regning, eller får jeg bare at vide det ikk er gratis?

"Er du Telenor-kunde, kan du prøve WiMP kvit og frit i 30 dage. Hvis du ikke er kunde hos os, opfordrer vi til, at du prøver det via din bredbåndsforbindelse på din computer."Telenor

Update:
Nå, endte med at acceptere, og kom så bare til en "Tak for din bestilling" og skulle så hente WiMP.. Nogen der ved hvor man kan se sin abb. status eller noget?

Ja, jeg blev tabt på gulvet.

#24: Carstenrc

4. feb. 2011 15:53

#23

Du får det i 30 dage gratis, scriptet kunne godt være lavet bedre læseligt, dette er dog sendt videre til vores proces afdeling!

der vil blive sendt en bekræftelse på at du har det i 30 dage og efterfølgende hvordan og hvorledes det er bagefter.

Jeg håber dette er svar nok :-)

Mvh
Carsten

#25: jeldtoft

4. feb. 2011 16:43

Man skal ringe til dem, for at opsige det igen.

AWESOME!!!!!!!

#26: Wuha

4. feb. 2011 17:17

#16

man kan bruge Tdc play overalt i verden, og du kan streame direkte fra deres hjemmeside, samt lave playlister dog med et maks på 50 nr afgangen, hvilket jeg synes er helt fint trods alt et par timer :)

eneste minus jeg kan se ved det er at de numre man downloader er der DRM på og dette skulle forvolde lidt problemer på Macs hvilket gør at de kun kan streame det.

Har prøvet Wimp en enkelt gang og synes det virkede mere uoverskueligt, men okay brugte heller ikke mere end 5 min på det.

#27: Carstenrc

4. feb. 2011 17:26

#26

Er det ikke låst til en bruger eller en internet adgang? Kan jeg huske det var på et tidspunkt, der er rigtig mange muligheder i at bruge wimp på lige så mange computere du vil, derfor synes jeg det holder rigtig godt og så synes jeg stadig det er noget mere brugervenligt end play!

På WIMP har jeg ikke oplevet noget max antal nr. på playlisterne endnu, den længste er på lige omkring 100 nr. af dem jeg har lavet!

Mvh
Carsten

#28: PorreKaj

4. feb. 2011 17:37

Så fjerner i da bare DRM med tunebite som afpiller lyden og optager den igen via virtuelle lydkort

"Analog kopiering er tilladt til privat brug, hvilket betyder, at du må kopiere til dig selv, din familie og din omgangskreds. Analog kopiering kan ske på grundlag af egne eller lånte eksemplarer, ligesom det kan ske på grundlag af en original eller en kopi; afgørende er, at det, man kopierer fra, er lovligt."

http://kum.dk/Infokiosk/Musik/

#29: trylleklovn

4. feb. 2011 17:45

#28 Betragter du kopiering fra en digitalt lydenhed til en anden for analog kopiering?

INTJ - Nørd - Super vild designer, fotograf og radioamatør. sorenrosenberg.dk

#30: PorreKaj

4. feb. 2011 17:52

Det kan da umuligt være digitalt at optage lyd der afspilles?

#31: trylleklovn

4. feb. 2011 18:01

#30 Det kan da umuligt være analogt, hvis det er to digitale software enheder der overfører et digitalt signal til hinanden.

INTJ - Nørd - Super vild designer, fotograf og radioamatør. sorenrosenberg.dk

#32: Boxcar

4. feb. 2011 18:05

#30
selvfølgelig er det digitalt. Det er jo stadig 1'er og 0'er. Så længe det ligger på din computer er det jo digitalt

Det bliver først analogt hvis sætter din kassettebåndoptager til og overapiller den på det

#33: PorreKaj

4. feb. 2011 18:12

hm

"2. Tunebite records both digitally and analog:Analog= recording with the normal soundcard, Digital= recording with the virtual high-speed digital dubbing driver enabled"

satans ;D

Hvoromalting er TDC play er ikke et problem for Mac banditter. Kan man ikke afspille pga DRM er det lovligt at fjerne det

"I det omfang det er nødvendigt at omgå en kode eller kryptering for eksempelvis at kunne se en dvd-film eller lytte til en musik-cd eller netradio i privatsfæren, vil dette ikke være omfattet af forbuddet. En privatperson, der fx har erhvervet en dvd-film, som ikke kan afspilles på open source-softwaresystemet Linux (men alene på fx Microsofts styresystem), vil efter de nye regler ikke blive forhindret i at bryde koden i det omfang, dette er nødvendigt for at kunne afspille filmen, herunder fordi vedkommende i sin computer ikke har Microsofts styresystem."

#34: Nagelfar^^

4. feb. 2011 18:35

Ja.. men kan den spille cry---

anywho, ved ikke hvordan det fungerer med de musiktjenester, kan man hente numrene ned på sin computer og copy/paste dem rundt på forskellige medier som man lyster? ellers har det vist ingen interesse.

mht. tunebite; er Youtube2Mp3ripper ikke fuldstændig samme koncept? altså at den "optager" lyden fra et youtube-clip og lægger det ned på hdd?

#35: PorreKaj

4. feb. 2011 19:08

Nej... med youtube ripperne er musikken ikke din i forvejen

#36: Justin

5. feb. 2011 00:22

Hvordan forholder det sig med at lave playlister på Play, som du kan på WIMP, hvordan forholder det sig med at streame musikken som du gør på WIMP, så vidt jeg ved skal du downloade den med Play??Carstenrc (#16)

Skal men streame alt musikken på WIMP :(

hvem har dog fået den utroligt dårlig ide, der er desværre stadig nogle steder i danmark man kun lige kan få et 2G signal, og flere steder når man tager med toget hvor der slet ikke er nogen dækning, det er da helt klart en ommer Claus

må jeg gætte på af du arbejder i reklame afdelingen ??

-- > har du husket af lave en ubrugelig bil analogi i dag ?? <--

#37: SuperJohn

5. feb. 2011 01:48

Til Carsten kan jeg lige tilføje at TDC Play helt overordnet er foran på den måde at musikdatabasen er større (Til glæde for dem der har en anden musiksmag end P3 og lignende) mod til gengæld at være mere bøvlet at søge i. Som oftest er det dog intet problem i praksis, men kræver måske et klik mere.

Yderligere har Play den fordel at man kan hente filerne som WMA og således sortere det i Media Player hvis man ønsker det (ulovligt kan det konverteres som også er nævnt tidligere). WMA-filerne er beskyttet med en DRM der kræver logon til en server hver måned, men ellers kan du høre musikken offline hvorend det skulle være. Jeg har ikke prøvet at skulle logge på fra udlandet, men det ville være en underlig restriktion i mine øjne...

Mac-folk er begrænset til det som Wimp kan; streaming. Interfacet på deres streamingvindue trænger til en opdatering, men er funktionelt. Og du kan sagtens dele plaýlister mv.

Så er det lige så lige kommet med en android-app som streamer musikken, men de fleste mobiler med android (bl.a. HTC Desire) kan afspille filerne som man downloader på mobilportalen, så de også kan tilgås offline.

Det var lige et par plusser og et enkelt minus. Brugervenligheden på wimp er højere, men til gengæld når man har fundet musikken, vil jeg mene at Play har et par trumfer...

#38: Sugardad2

5. feb. 2011 03:56

#2 grooveshark handler om kvantitet, for jeg har fundet de mest mærkelige sange jeg har hørt, som jeg aldrig ville have fundet på andetvis, derfor elsker jeg grooveshark.

og det med kvalitet kan jeg overhovedet ikke genkende, og hvis du finder en sang derinde der er dårlig kvali, så kan du bare vælge en af de 20-30 andre af samme nummer, probrem solved

#39: Nagelfar^^

5. feb. 2011 08:58

#35
det tekniske princip.. for du ved jo godt hvad jeg mener.

men det vil vel også sige at hvis jeg havde tdc play så ejer jeg 10mio numre for xx kr om måneden. så gælder det bare om at rippe dem så hurtigt som muligt, og så opsige abbo bagefter.

"for så har jeg vel betalt for mit musik"
tror ikke det er sådan det fungerer.. man lejer vel egentlig sit musik hvis man har de tjenester, hence the DRM

#40: Carstenrc

5. feb. 2011 09:02

Skal men streame alt musikken på WIMP :(

hvem har dog fået den utroligt dårlig ide, der er desværre stadig nogle steder i danmark man kun lige kan få et 2G signal, og flere steder når man tager med toget hvor der slet ikke er nogen dækning, det er da helt klart en ommer Claus

må jeg gætte på af du arbejder i reklame afdelingen ??Justin (#36)

Hvis det er mig du mener arbejder i reklame afdelingen er det langt fra rigtigt!
Et skarpt hoved kan sidde mange steder i en virksomhed som denne :-)

Du kan som sagt afspille musikken offline også, hvis du ønsker dette på din mobil, der sker ved at de playlister du har lavet, bliver downloadet til din tlf og så har du dem 30 dage som en offline playliste.

Så nej, alt musikken skal ikke streames, da du har mulighed for at afspille det i offline tilstand, så det med dækningen bør ikke være det store problem.

Mvh
Carsten

#41: PorreKaj

5. feb. 2011 09:10

tror ikke det er sådan det fungerer.. man lejer vel egentlig sit musik hvis man har de tjenester, hence the DRMNagelfar^^ (#39)

Rigtigt

#42: Nagelfar^^

5. feb. 2011 09:17

RigtigtPorreKaj (#41)

Hvilket også er grunden til at jeg ikke har lyst til at have nogen af de tjenester. hvis jeg betaler til det vil jeg eje det. og jeg vil brænde det ud på alle de skiver jeg har lyst til og kaste dem i grams til gud og hver mand.

#43: GoBBLeS666

5. feb. 2011 11:33

Lidt offtopic:

Hvor stor en del af pengene går til kunstnerne? Og hvordan er det fordelt?

Jeg køber helst stadig cd'er fordi jeg har læst et sted at det er der kunstnerne får den største del af pengene.

#44: GoBBLeS666

5. feb. 2011 13:00

Lidt mere offtopic :)

Har lige fået startet trial'en, det virker egentlig fint, men hvordan hulen får man de offline filer over i et andet program? Den gemmer dem jo åbenbart ikke som MP3 filer på mobilen...

Btw. har tjekket deres hjælpsektion, google osv.

#45: domaz

5. feb. 2011 13:25

Lidt mere offtopic :)

Har lige fået startet trial'en, det virker egentlig fint, men hvordan hulen får man de offline filer over i et andet program? Den gemmer dem jo åbenbart ikke som MP3 filer på mobilen...

Btw. har tjekket deres hjælpsektion, google osv.GoBBLeS666 (#44)

Det kan du ikke... afspil dem fra WiMP app'et.

#46: Worseman

5. feb. 2011 14:56

Jeg har 2 albums på iTunes, det giver da lidt kr. De ligger også på Wimp, er spændt på om der kommer en afregning eller opgørelse overhovedet.
Det kan ikke være mange basseøre man får pr. aflytning.

Third Stone From The sun og
Third Stone From The sun - Rock'n Rolls Royce.

#47: Justin

5. feb. 2011 19:06

[
[quote=GoBBLeS666 (43)]Lidt offtopic:

Hvor stor en del af pengene går til kunstnerne? Og hvordan er det fordelt?

Jeg køber helst stadig cd'er fordi jeg har læst et sted at det er der kunstnerne får den største del af pengene.[/quote]

Der hvor kunstren får mest er ved koncerter

-- > har du husket af lave en ubrugelig bil analogi i dag ?? <--

#48: Chewy

5. feb. 2011 19:38

@43

Jeg køber helst stadig cd'er fordi jeg har læst et sted at det er der kunstnerne får den største del af pengene.

Sorry, men den sætning var squ lidt underholdende ;-)

Som Justin også nævner, så skal du gå efter koncerter, samt merchantdise. Hvis du vil støtte kunstnerne.

Når det kommer til salg af deres musik, så går langt størstedelen af pengene, i langt de fleste tilfælde, primært til pladeselskaberne...

[22:17] [+rackbox] ldrada -> hvem kunne så give flest blowjobs? [22:17] [+ldrada] rack: Mig.

#49: GoBBLeS666

6. feb. 2011 00:48

Ok, det var så kun måderne hvorved man kunne høre musikken privat, hvilket giver lidt mere mening, i konteksten, end jeres smartass kommentarer...

#45 Ok, så bliver det sgu cd'erne der vinder alligevel, med det skod-program(ifht. mit normale: 'PowerAmp'.)

#50: domaz

6. feb. 2011 13:48

#45 Ok, så bliver det sgu cd'erne der vinder alligevel, med det skod-program(ifht. mit normale: 'PowerAmp'.)GoBBLeS666 (#49)

Du trykker på play og den afspiller... kan ikke se hvad du mener med det er et skod-program.

Men fair nok. Det jo selvf også meget nemt at rippe en cd på farten som man lige har lyst til at høre...... nå nej, hovsa.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger