mboost-dp1

Linden Research, Inc.

Stor fyringsrunde hos udviklerne af Second Life

- Via Linden Lab - , redigeret af Pernicious

Populariteten af den store online-verden Second Life daler konstant, og det får nu konsekvenser. Linden Lab, udviklerne af “fremtidens internet” – som Second Life i sin tid var udråbt til at være – har oplyst, at der nu sættes ind med nedskæringer.

I en pressemeddelelse kan Linden Lab annoncere, at op imod en tredjedel af de ansatte hos firmaet har fået en fyreseddel. Deres begrundelse er, at det er for at restrukturere og gøre udviklingen af Second Life mere effektiv.

Generelt set er Second Life dalet i popularitet lige siden 2006, hvor tjenesten var på sit højeste. I 2009 blev der dog stadig handlet virtuelle genstande for omtrent 560 mio. dollars, så der er stadig liv i den virtuelle handelsverden. På nuværende tidspunkt har Second Life omtrent én million besøgende brugere per måned.

Det forventes dog, at medmindre Linden Labs plan om at genskabe Second Life i browser-format uden nogen downloads bliver en succes, så vil den virtuelle verden dø ud inden for de næste par år.





Gå til bund
Gravatar #1 - Adagio
10. jun. 2010 13:53
Troede ikke folk brugte det længere... nå ja, der kan man se, man lærer noget nyt hver dag :)


Har dog aldrig selv prøvet det og tror ikke jeg kender nogen der har
Gravatar #2 - AvatarIsm
10. jun. 2010 14:01
Jeg forsøgte at bruge for et par år tilbage, men kunne ikke bruge, da den ikek virkede på en 64bit windows vista. Alene den grund, har jeg ikke prøvet og ville ikke.

Hvis SL virkelig er "fremtidens internet", så burde den vel også understøtte fremtidens teknologi, i dette tilfælde en 64bit OS. Det er jo amatør agatig.
Gravatar #3 - Anders Fedеr
10. jun. 2010 14:02
Det kunne nu godt have været fedt. Det er bare så... grimt. De skulle have fokuseret på at lave det med åbne standarder, for de har ikke evner og ressourcer til at drive det alene.
Gravatar #4 - nwinther
10. jun. 2010 14:02
Surprise, Sur-fucking-prise.

Jeg har aldrig anvendt SL, og jeg kunne simpelthen ikke begribe konceptets bæredygtighed. Det var for mig at se kejserens nye klæder. Hvorfor skulle man sidde og være sociale i et virtuelt univers, når det reelt ikke kunne byde på en promille af den socialisering man opnår ved at mødes i virkeligheden.

Og konceptet med "virtuel handel" er for mig at se rent pyramidespil - bare dårligere. Det er muligt, at det er en stor succes - men det er pyramidespil også.
Gravatar #5 - MOA
10. jun. 2010 14:05
Hvor må det være pinligt at være de virksomheder der har øslet millioner i et virtuelt domicil i SL.

Jyske Bank brugte vistnok mange penge, på trods af deres netbank simpelthen er udråbt til en af EUs dårligste...
Gravatar #6 - Anders Fedеr
10. jun. 2010 14:08
nwinther (4) skrev:
Hvorfor skulle man sidde og være sociale i et virtuelt univers

Spørg de mange millioner der spiller WoW. Igen, konceptet er fint. Det var bare så dårligt udført.
Gravatar #7 - Adagio
10. jun. 2010 14:16
MOA (5) skrev:
Hvor må det være pinligt at være de virksomheder der har øslet millioner i et virtuelt domicil i SL.


Der er så en del der vidst tjente lidt på det, men ja er nok en meget stor del som så det som en underskudsforretning, men hoppede ind i det fordi det var fremtiden

MOA (5) skrev:

Jyske Bank brugte vistnok mange penge, på trods af deres netbank simpelthen er udråbt til en af EUs dårligste...


Har aldrig selv set deres netbank, men jeg tvivler på at den kan være meget værre end Sydbank Tysklands netbank. Det er jo komplet umuligt at få et overblik og sikkerheden er jo til at grine af
Gravatar #8 - el_barto
10. jun. 2010 14:29
Second Life - is that thing still around?
Gravatar #9 - Decipher
10. jun. 2010 14:50
Jeg er rimelig sikker på, at den danske brugerskare allesammen er skribenter på PC World. De kunne i hvert fald slet ikke få armene ned i en meget lang periode efter SL kom frem, selvom ingen jeg nogensinde har mødt har prøvet det.
Gravatar #10 - mortydk
10. jun. 2010 16:58
Havde nu forventet mere af second-life og en innovation og re-positionering... underligt at de bare lod tiden gå forbi og håbe på det bedste. Jeg ved at second-life var en dille for år tilbage og havde i den grad håbet på noget nyt og spændende i "the years to come" ... men ingen innovation eller gennembrud af teknologisk eller blot logisk art... nada.
Gravatar #11 - TrolleRolle
10. jun. 2010 17:52
#5 Det er forkert det du skriver med Jyske Bank og Second Life.

Det var Saxo bank som oprettede sig i Second Life.

Iøvrigt er den undersøgelse hvor Jyske Banks netbank fik dårlig karakter utroligt latterlig.

Et af kritikpunkterne var at Jyske Bank bruger et "besværligt nøglekort".... men det er netop det system som ALLE banker skifter over til nu her hen over sommeren.

Et andet hovedkritikpunkt var at netbanken ikke lignede resten af Jyske Banks farverige koncept. Altså udelukkende en kritik af udseendet.
Men jeg har nu personligt svært ved at se hvorfor netbanken skulle blive bedre ved at få et smartere design.
Gravatar #12 - asfaltgeden
10. jun. 2010 20:31
Hvis dette personale havde en secondlife karakter, er den så også blevet fyret og sat på gaden?
Gravatar #13 - bnm
10. jun. 2010 21:33
I 2009 blev der dog stadig handlet virtuelle genstande for omtrent 560 mio. dollars, så der er stadig liv i den virtuelle handelsverden.
citation needed. Står ikke i nyheden.
Gravatar #14 - Shase
10. jun. 2010 23:06
Second life havde masser af potentielle og hype. Jeg havde selv en forretning i over et år derinde, men stoppede pga interesse, og fordi jeg blev træt af deres dets opbygning. Alle billeder på en server skal hentes ned til hver enkelt client, og nogle brugere var ikke kede af at bruge masser af højtopløselige billeder til selv det mindste ting (prims). Dette gav, og giver stadig sindsygt lag, og kræver meget af ens computer, såvel som internet. For det andet var der bare generelt mange problemer. For det tredje restriktioner mod fx. gambling og meget andet. For det fjerde, og nok værste er jo selvfølgelig at det er Linden Lap som sidder på al magten. Servere, grænser, penge ind og ud skal alt sammen gennem dem.
Gravatar #15 - AlienDarkmind
11. jun. 2010 05:49
Prøvede det i 2 dage.

dag 1: lavede en figur, havde ikke tid til at prøve mere.
dag 2: gik ind i det, opdagede man kunne flyve, havde en lille griner over det. Der efter var der ingenting jeg kunne lave andet end at se folk lave sære ting og se på reklamer:S

Det mmo er en joke i sig selv..
Gravatar #16 - Hack4Crack
11. jun. 2010 06:47
Anders Feder (6) skrev:
Spørg de mange millioner der spiller WoW. Igen, konceptet er fint. Det var bare så dårligt udført.

jeg mangler en Rating der hedder "Genial"
Gravatar #17 - mathiass
11. jun. 2010 19:17
Hvem gider gå rundt i en tom verden fuld af reklamer? Hvis det da i det mindste havde et eller andet formål, så ville det nok kunne tiltrække nogle folk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login