mboost-dp1

Sony

Sony stopper produktion af OLED-tv i Japan

- Via Reuters - , redigeret af Net_Srak

Sony var den første virksomhed i verden, der lancerede et fjernsyn baseret på OLED-teknologi, nu bliver de den første, der stopper produktionen af selvsamme.

Det drejer sig om deres XEL-1 tv, som blev introduceret tilbage i 2007, der med en størrelse på blot 11 tommer og en pris på 12.500 kroner i Japan henvendte sig til et beskedent publikum.

XEL-1 blev siden introduceret på det europæiske marked for lidt over et år siden, i januar 2009, hvor prisen nu var mere end fordoblet til 28.000 kroner.

I dag mener Sony Japan ikke længere, produktet er relevant på det japanske marked, hvor det nu bliver trukket tilbage, samtidigt med at produktionen stoppes.

Det betyder dog ikke, at Sony dropper sit engagement i OLED, som de stadig vil forske i, ligesom der fortsat vil blive produceret XEL-1 til det amerikanske og europæiske marked.





Gå til bund
Gravatar #1 - Decipher
16. feb. 2010 16:25
Er der ikke rettelig tale om at man stopper _salget_ i Japan, hvis det stadig produceres til de europæiske og amerikanske markeder?

Der er absolut ikke noget underligt i, at man trækker et produkt ud af et marked hvor der ikke er nok efterspørgsel, så artiklen er vel lige i overkanten sensationsrytteri.
Gravatar #2 - BeLLe
16. feb. 2010 16:26
tjaa... man siger jo at Japan er ca 2 år foran alle andre når det drejer sig om teknologi så den skærm er vel ved at være forældet derover... men det undre mig at de ikke har fået større OLED skærme endnu
Gravatar #3 - amplificator
16. feb. 2010 17:25
#2
Mener at Toshiba fremviste verdens største OLED skærm på CES i januar. Den var på 15".
Gravatar #4 - kurtadam
16. feb. 2010 20:12
#2 De har ikke plads til større skærme i Japan.
Gravatar #5 - knasknaz
16. feb. 2010 22:44
"Sony's only model is an 11-inch set sold for 200,000 yen ($2,222) in Japan"... det er sgu også for dyrt i forhold til størrelsen. De fleste folk vil desværre have kvantitet, ikke kvalitet.

Og så synes jeg ikke Sony har gjort særligt meget ud af at sælge varen. Det samme gælder fotokæden Yodobashi, som - ligesom Sony - havde skærmen stående i et alt for oplyst lokale, hvor man ikke kunne se fordelen ved OLED særligt godt.

Faktisk brugte Sony meget mere krudt på at demonstrere Rolly - verdens mest håbløse mp3 afspiller, da jeg besøgte deres demobygning i Ginza for et par år siden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login