mboost-dp1

SXC - patyvo

Sony Pictures oplyser online salgstal for The Interview

- Via TechCrunch -

Sony Pictures valgte i juledagene, at frigive filmen The Interview via diverse online medier, bl.a. Youtube. Filmen der skulle have været lanceret i over 2.000 biografer i USA, blev hevet af plakaten efter trusler fra hackergruppen Guardians of Peace.

Tilbagetrækningen af filmen medførte en del kritik, bl.a. fra USA’s præsident Barack Obama. Sony Pictures valgte efterfølgende alligevel at frigive filmen, både til biografer og online via streaming.

Sony Pictures har oplyst omsætningen for de første 4 dage af onlinesalget og her har de solgt for 91,5 millioner kroner. Filmen har kostet omkring 260 millioner kroner at lave og Sony Pictures har brugt omkring 210 millioner kroner på at reklamere for filmen. Der er derfor stadigt et stykke vej før filmen har tjent sig hjem.





Gå til bund
Gravatar #1 - angelenglen
29. dec. 2014 19:11
Fedt at de får øjnene op for at streame præmiere film.

Men lige netop denne films indtjening skal nok tages med et gran salt, da mange har valgt at se den på grund af hacker-angrebet - folk der normalt ellers ikke ville have set filmen.

Så de tal er nok ikke helt så brugbare.
Gravatar #2 - inglorious bosterd
29. dec. 2014 22:40
Sorry to say; de 260 millioner; no f***ing way har den kostet det at lave! Det vildeste i det budget må være leje af en tank, og det koster altså ikke 260 millioner. At Sony har brugt 210 millioner på reklame viser måske også at det ikke er en pisse god film, hvis den ikke engang kan stå på egne ben selv når et land erklærer krig mod den!
Gravatar #3 - dkskynet
29. dec. 2014 23:15
inglorious bosterd (2) skrev:
Sorry to say; de 260 millioner; no f***ing way har den kostet det at lave! Det vildeste i det budget må være leje af en tank, og det koster altså ikke 260 millioner.


Fordi det ved du jo, Mr. Spielberg :-)
Gravatar #4 - degu
29. dec. 2014 23:24
Fint nok de laver onlinesalg, men det er kun i usa og canada. Lidt latterligt hvis de gerne vil tjene lidt penge. Alle der ville se den udenfor de 2 lande har nok set den pirat nu.
Gravatar #5 - vexii
30. dec. 2014 01:36
210 milioner på reklame?
er det med hacker P.R stuntet ?
Gravatar #6 - sickoo0
30. dec. 2014 07:33
260 millioner for the Interview og 173 millioner kroner for 1864 tv-serien. Det er dyrt at lave lorte tv/film nu til dags :)
Gravatar #7 - Backfirejr
30. dec. 2014 09:07
inglorious bosterd (2) skrev:
Sorry to say; de 260 millioner; no f***ing way har den kostet det at lave! Det vildeste i det budget må være leje af en tank, og det koster altså ikke 260 millioner. At Sony har brugt 210 millioner på reklame viser måske også at det ikke er en pisse god film, hvis den ikke engang kan stå på egne ben selv når et land erklærer krig mod den!


1: Du har tydeligvis aldrig nogensinde forsøgt at betale dig til omtale og reklame i noget som helst medie. That stuff is hella expensive..

2: "Hvis den ikke engang kan stå på egne ben selv"... hvordan tror du at NK fandt ud af at filmen var blevet lavet og hvad den handlede om? Regner du med at SONY sendte en kopi af filmen til dem? Der har jo nok været en reklamekampagne op til det punkt hvor hele balladen startede, skal du se.
Gravatar #8 - RMJ
2. jan. 2015 04:23
Forstår simplehen ikke hvordan film kan være så dyre at lave, hvad bruger de pengene på ?.

Det er lidt som det spil til konsol, destiny hed det hvis. 500 million dollars. Hvordan kan et spil koste 3 millarder kroner at lave helt seriøst.

Så er der sådan en film som The Moon der kostede 5 millioner dollars og det er en af de bedste film jeg har set i meget lang tid.

Sjovt som de tror at en dyre film elller spil er lig med et bedre et.

Jeg ville ihvertfald se mange film på release, hvis man kunne streame dem hjemme samme aften som i biografen. Når man er en rigtig mand som er 2 høj og bred skulderet så er det træls at sidde i biograf, der er ingen ben plads, ryglændet er for lavt, og man skal hører på folk klage over de ikke kan se noget pga ens højde.

Nej bare nej, gider ikke biograf. Det er bedre at se film derhjemme.
Gravatar #9 - Jonas_
2. jan. 2015 10:02
inglorious bosterd (2) skrev:
Sorry to say; de 260 millioner; no f***ing way har den kostet det at lave!


Nu har jeg ikke set filmen..

Men 260 mill. dkk. er altså ikke meget for en film i dag..
Gravatar #10 - spand-online
2. jan. 2015 13:30
Jeg vil tro at lønninger er en forholdsvis stor udskrivning på mange af de større film.
Gravatar #11 - inglorious bosterd
3. jan. 2015 18:01
#3 Yep det ved jeg:

http://variety.com/2014/film/news/sony-hackers-rev...


#7 Du er tungnem, men jeg er god til at forklare: Hvis den ikke engang kan stå på egne ben uden det hype som alt den bolimik der har været om den efter det angreb, så er der brugt alt for mange penge på en alt for lille film.

Nu ved du jo hvordan det gik sidst de to lavede en film sammen:

'Pineapple Express'

http://www.the-numbers.com/movie/Pineapple-Express...

Så er det nok at skyde lidt over mål at af Sony hvis de smider så mange penge i den.

Det er da utroligt som folk er så u underbyggede og usaglige. Det muligt at man ved sony mener at man kan retfærdiggøre prisen på filmen og prisen på at oplyse om at den eksisterer, men de ENESTE bare LIDT kendte skuespillers løn (inkl instruktøren som er seth), ligger på sølle 15 mio $, så vil jeg efter at have set filmen gerne vide hvad de sidste mange millioner er brugt på.
Gravatar #12 - inglorious bosterd
3. jan. 2015 18:10
#6 det er det, men 1864 har LAAANGT mere forberedelse og LAAANGT dyre kulisser, hvis vi sætter de samme folk til at lave dem i et hvert tilfælde :) The interview kræver (SPOILER comming up): En lagerhal, en tv kulisse, en vej med et hus kulisse; en skov, 2 hotelværelser, en grusgav og så lidt ekstra her og der: Det er DEEET...
Gravatar #13 - spand-online
3. jan. 2015 19:10
#11

Hvad i alverden er bolimik? Det lyder smitsomt...
Gravatar #14 - Ronson ⅍
3. jan. 2015 20:02
RMJ (8) skrev:
Forstår simplehen ikke hvordan film kan være så dyre at lave, hvad bruger de pengene på ?


https://en.wikipedia.org/wiki/Film_budgeting#Eleme...
Gravatar #15 - Decipher
5. jan. 2015 12:30
OP skrev:
Sony Pictures har oplyst omsætningen for de første 4 dage af onlinesalget og her har de solgt for 91,5 millioner kroner. Filmen har kostet omkring 260 millioner kroner at lave og Sony Pictures har brugt omkring 210 millioner kroner på at reklamere for filmen. Der er derfor stadigt et stykke vej før filmen har tjent sig hjem.


Det kan man da ikke konkludere, når der ikke er nogen tal for biograf-indtjeningen. Umiddelbart lyder det da højt at kunne dække 20 % af udgifterne alene ved onlinesalg på 4 dage...
Gravatar #16 - Chewy
5. jan. 2015 13:32
I første omgang er filmen kun tilgængelig for et amerikansk publikum, men det har ikke forhindret filmen i på blot tre dage at omsætte for godt 91 millioner kroner, skriver The Verge. Heraf kommer størstedelen angiveligt fra Googles tjenester.

Det er mere end fem gange så meget, som filmen omsatte for i de få små biografer, der valgte at vise filmen.

http://www.version2.dk/artikel/utilsigtet-test-af-...

Så er det bare at regne...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login