Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Windows 8?

  • 60%Anvender det ikke
  • 21%Har installeret det, men anvender ikke Modern UI
  • 19%Har installeret det, anvender også Modern UI

Silverlight 4 frigives i morgen

14. apr. 2010 10:31Under et år efter, Microsoft frigav Silverlight 3, er de nu klar med Silverlight 4, som vil blive frigivet i morgen.

Til trods for der blot er gået ca. 9 måneder siden sidste udgave, så er det blevet til et væld af nye funktioner og forbedringer.

I den nye version er der nu kommet understøttelse af webkamera og mikrofon, ligesom der vil komme en udgave til Chrome, hvorved Silverlight vil findes til alle de større browsere.

Det er også blevet muligt at printe fra Silverlight, der er kommet understøttelse af højre-klik og multitouch, ligesom der er sket ydelsesforbedringer på op til 200 % i forhold til Silverlight 3.

En oversigt over de mange nyheder i Silverlight 4 kan findes her, ligesom en 60 siders gennemgang af nyhederne kan hentes her (docx).

#1: LordMike

14. apr. 2010 11:21

Damn... :D

EDIT... lolDocx.. :P

An expert is a person who has made all mistakes in a very narrow profession - Niels Bohr Core i7 3770 @ 3.4 Ghz - 16GB DDR3 (1600 Mhz) - 120 GB...

#2: Jimmi Larsen

14. apr. 2010 11:33

Damn... :D

EDIT... lolDocx.. :PLordMike (#1)

Du kan hente Word Viewer gratis hos Microsoft, ellers så viser OpenOffice vistnok også .docx :)

#3: Henrik S

14. apr. 2010 11:47

Det ser sgu godt ud. Skal kigge på noget Silverlight fremover kan jeg mærke.

#4: Cloud02

14. apr. 2010 11:58

The .NET Common Runtime (CLR) now enables the same compiled code to be run on the desktop and Silverlight without change.

= win.

Newz.dk - Stedet hvor vi alle er eksperter på det der bliver diskuteret.

#5: krainert

14. apr. 2010 12:01

= win.Cloud02 (#4)

Hvis det ikke reducerer performance betydeligt, ja :)
Det er vel Microsofts modsvar på Adobes AIR?

#6: mgX

14. apr. 2010 12:27

desværre har man ikke adgang til systemet ud over den isolerede del når man kører skidtet fra internettet... nok pga. sikkerhed, men stadig :)

Silverlight er seriøst savl. Vil meget hellere se hjemmesider i silverlight fremfor flash >_<

#7: fennec

14. apr. 2010 13:51

Når Microsoft virkelig sætter sig noget for, så sker der fandme noget. Silverlight er bare blevet bedre og bedre, og det er gået mega hurtigt.

Silverlight 3 (og 2'eren) var en seriøs compitant til Flash og med denne udgave står de endnu bedre.

Silverlights problem er dog at alle dem som laver "grafiske" sider, har gjort det i Flash i 10 år, og der er jo ikke den store grund for dem til at skifte.

Its all fun and games until someone looses an eye. Then its fun and games with no depth perception.

#8: Mukke

14. apr. 2010 14:20

1 ting savner jeg over alt andet (som fobruger): Full screeen på skærm A mens jeg fortsat kan bruge andre applikationer på SKærm B.

TV2 Sputnik er et godt eksempel: Med deres gamle player kan man se tv på een skrm og arbejde på en anden. Med den nye player smutter den med det samme ud af fullscreen når man klikker på noget et andet sted.

Verden er fuld af idioter.

#9: Kelrond

14. apr. 2010 15:43

Hvis det er Flash Video der er dit problem Mukke, så kan det løses med et fix i en dll fil. Virker fint på min computer.

#10: xenocrates

14. apr. 2010 15:53

Igen mangler vi blot at det fås til linux :) Hader at besøge en side som kræver silverlight og jeg så ikke kan gøre en skid ved det fordi mono og moonlight ikke gider virke ordenligt :/

#11: Mukke

14. apr. 2010 16:00

#9: Det er næppe flash video, når problemet er i Silverlight, men ellers tak for tippet ;-)

Verden er fuld af idioter.

#12: Lomholt

14. apr. 2010 20:41

Puhaa, det var sgu da en del nye funktioner alligevel :-D
Tror der er en eller anden fremtid i silverlight, og dog tror jeg ikke... Kan ikke helt bestemme mig - nogle ideer?

Daniel Lomholt - Nørd og iværksætter på 18 år. Alle de seneste nyheder inden for elektronik og gadgets:...

#13: newz-røvskæg

14. apr. 2010 20:51

Når Microsoft virkelig sætter sig noget for, så sker der fandme noget. Silverlight er bare blevet bedre og bedre, og det er gået mega hurtigt.fennec (#7)

Årsagen er jo at de mister markedsandele, og de igen ser muligheden for at låse folk til windows.

De laver et produkt der er så godt at mange web udviklere ikke kan lade være med at bruge det, hvilket betyder at MS igen kan holde fast på deres dominas på markedet.

Og nu kommer alle kampene så :
Jamen der er jo mono ... det hjælper ikke meget hvis siden kræver man bruger silverlight.
Og så kommer browser tests, der viser at silverlight mækrværdigt nok kører hurtigst i IE.

#14: Windcape

14. apr. 2010 20:55

Årsagen er jo at de mister markedsandele, og de igen ser muligheden for at låse folk til windows.røvskæg (#13)

Silverlight virker fint i Moonlight på Mac OSX og Linux.

Da NBC viste live OL var det streamet gennem Silverlight, hvilket Miguel og hans team havde sikret sig virkede i Moonlight.

http://about.me/windcape

#15: newz-røvskæg

14. apr. 2010 21:05

Silverlight virker fint i Moonlight på Mac OSX og Linux.Windcape (#14)

det hjælper ikke meget hvis siden kræver man bruger silverlight.røvskæg (#13)

hvilket Miguel og hans team havde sikret sig virkede i MoonlightWindcape (#14)

At en side virker med moonlight, betyder ikke at alle gør det.

Jeg har måtte droppe en side pga. den benyttede silverlight.

#16: Windcape

14. apr. 2010 21:11

At en side virker med moonlight, betyder ikke at alle gør det.røvskæg (#15)

Det gælder for alle teknologier....

Pointen er at en side der viste de Olympiske Lege for et pænt stort publikum i USA, virkede i Moonlight.

http://about.me/windcape

#17: newz-røvskæg

14. apr. 2010 21:16

Det er dig der skriver :

Silverlight virker fint i Moonlight på Mac OSX og Linux.Windcape (#14)

som kommentar til :

Årsagen er jo at de mister markedsandele, og de igen ser muligheden for at låse folk til windows.røvskæg (#13)

#18: Windcape

14. apr. 2010 21:18

#17

Ja, det er dig som tror at Silverlight er udviklet for at låse folk til Windows. Du har ikke undersøgt sagen dybt nok.

Og hele grunden til samarbejdet med Novell er for at Microsoft netop kan udbrede Linux til andre platforme hurtigt, hvis det skulle vise sig at være pengene værd.

Pt. er der jo intet galt i at et firma satser på at ramme 98% af brugerne. Så har vi de sidste 2% som brokker sig over at de ikke må være med i festen, men sådan er livet jo nu engang.

http://about.me/windcape

#19: dub

15. apr. 2010 00:26

Ja, det er dig som tror at Silverlight er udviklet for at låse folk til Windows. Du har ikke undersøgt sagen dybt nok.Windcape (#18)

EEE. Men ville det ikke være bedre hvis de gik efter HTML5 istedet for at opfinde den næste Flash?

Cheerleader for videnskab.

#20: Windcape

15. apr. 2010 02:03

#19 Konspirations teorier hører til på version2 og slashdot, hvor størstedelen af debatørene er idioter uden virklighedfornemmelse.

Men ville det ikke være bedre hvis de gik efter HTML5 istedet for at opfinde den næste Flash?dub (#19)

Silverlight applikationer hører ikke under samme domæne som HTML5 applikationer.

Derudover så er det ikke alle der finder xml og javascript en attraktiv platform at udvikle til. Ikke-udviklere (som dig) har det med at overvurdere hvad HTML5 faktisk tilbyder.

http://about.me/windcape

#21: newz-røvskæg

15. apr. 2010 16:52

#20
Når det nu er noget de faktisk er dømt for, så kan vel ikke længere en konspirationsteori.

MS lover-boy.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger