Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Shg ser ud til at overleve
Billede: shg.dk A/S

Shg ser ud til at overleve

24. jun. 2008 14:02Computerbutikken Shg der i sidste uge måtte gå i betalingsstandsning, ser ud til at vende tilbage med en ny ejer i løbet af en uges tid. Det er meldingen fra advokat Christian Jul Madsen, der er udpeget af retten i Århus til at varetage kreditorenes interesser.

Ifølge advokaten, så er der 5-6 forskellige interesserede købere af Shg, både danske og udenlandske, der ønsker at overtage bygninger, varelager og ansvaret for de ansatte.

Køberne har givet udtryk for at Shg er et godt brand, der har mange tilfredse kunder, ligesom det nye lagersystem er en fordel for en kommende ny ejer.

Det er ikke oplyst hvem de interesserede købere er, men det forventes at købren bliver fundet i næste uge.

#1: neiro

24. jun. 2008 14:04

øv ; havde egentlig håbet de var borte.

Need a good and reliable car? Get an opel from the 70s Need a reliable gaming system? Don't think budget with the power supply. Thermaltake...

#2: Felan

24. jun. 2008 14:06

Ja jeg er ikke enig med #1. Tværtimod er jeg yderst tilfreds med udviklingen :)

Live today! You don't know what tomorrow will bring!

#3: webwarp

24. jun. 2008 14:06

Okay ny ejer... så er/var situationen da værre end hvad jeg egentlig lige troede...

Men god fornøjelse til den nye ejer, I får da sikkert en god forretning, til billige penge.. så længe de dygtige medarbejdere kan fastholdes, så bliver de gode kunder nu nok også..

I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming.

#4: Niklas H

24. jun. 2008 14:08

Fedt at de fortsætter. Jeg håber virkelig at de kan opretholde den gode service som de har haft indtil nu.

I would love to change the world, but they won't give me the source code.

#5: Tage

24. jun. 2008 14:08

#1 Det var da en dum kommentar, jo flere spillere der er på markedet jo bedre er det for os som forbrugere.

Af hvad jeg har læst, virkede det som en række uheldige begivenheder, investeringer der ikke helt gav pote og smådårlig ledelse der var skyld i betalingsstandsningen, hvorfor det giver mening for en kapitalstærk udefrakommende ejer at sparke firmaet op igen. Det er jo ikke en dårlig forretningsmodel der fik dem til at gå ned.

[Indsæt tilfældigt prætentiøst citat her]

#6: Hornbech

24. jun. 2008 14:09

Jeg har altid haft gode erfaringer med SHG, mit standard sted at pushe hardware. Jeg håber at de fortsætter...

Nyd livet, det er en engangstur

#7: newz-Jopppar

24. jun. 2008 14:10

Mon ikke prisen bliver sat lidt op? :-)

Det kunne jo ikke køre med de daværende priser.

#8: BurningShadow

24. jun. 2008 14:14

Det er da godt nyt. De gange jeg har handlet hos shg har jeg kun haft grund til at være tilfreds.

Pyro Operating System: http://pyro-os.org

#9: newz-Mr. Q

24. jun. 2008 14:16

Det var da en glædelig nyhed! - Endda af 2 årsager..

1. Super service, har aldrig oplevet noget dårligt fra deres side.
2. Jo flere spillere på markedet, jo bedre for os forbrugere!

#10: tazly

24. jun. 2008 14:19

#7

Mon ikke prisen bliver sat lidt op? :-)
Det kunne jo ikke køre med de daværende priser.

Det er forkert - SHG er en overskudsforretning. Deres nuværende penge-problemer skyldes ikke manglende profit, men en pludseligt ændret kredit-situation som følge af den globale kredit-krise.
Groft sagt kunne de før vente med at betale for deres indkøb, men nu skal alt betales forud, så de står pludseligt og mangler 10 mio.

#11: Blade

24. jun. 2008 14:22

#7 shg har nu aldrig været specielt billige, men heller ikke dyre. De har ligget meget godt i midten. så at sætte prisen op, det tror jeg ikke vil hjælpe på meget.

#12: lennyboy

24. jun. 2008 14:22

Lyder kanont.. Det må siges at være dagens gode nyhed :)

CoDGaming.dk

#13: siliankaas

24. jun. 2008 14:24

Tror jeg fejre det med et lille hardware køb.

:-)

Det var da en dejlig nyhed - jeg har heller aldrig haft problemer med SHG - Spændende og se om forretningsgangen bliver ændret - lidt - meget ??

Der kunne jo faktisk godt være der kom noget godt ud af dette?

~Staveføjl for i mæd grætis

#14: Isendk

24. jun. 2008 14:38

#9

Det var da en glædelig nyhed! - Endda af 2 årsager..

1. Super service, har aldrig oplevet noget dårligt fra deres side.
2. Jo flere spillere på markedet, jo bedre for os forbrugere!#9

Forstår ikke dit indlæg, når du så samtidig rater indlæg #1 relevant. Det er da direkte modstridende med dit punkt nr. 2

I Can stop a speeding bullet - ONCE! Two wrongs don't make a right - But Three left turns does...

#15: LimDul

24. jun. 2008 14:41

Det var da modigt at købe en forretning efter det har været fremme at den har været i betalingsstandsning. Det gør det vel ikke ligefrem mere tryk at handle der når man ved de kun lige kan få det til at løbe rundt?

Ved da ikke lige om jeg ville vælge SHG det næste stykke tid før jeg er sikker på de ikke drejer nøglen om.

#16: newz-mwn

24. jun. 2008 14:45

Sjovt som folk tolker på hvorfor neiro skriver i #1 som han gør, det er måske ikke fordi han ser få forhandler som en god ting.

Det kan være han er en af de medarbejdere der har, eller har haft, noget i klemme. Det kan være han har oplevet dårlig service og meget andet. - common venner, det er kvinder der læser mellem linjerne.

#17: Zeelot

24. jun. 2008 14:51

#15, inden du siger sådan noget, så læs da de andre indlæg, og sæt dig lidt ind i sagen :S

SHG.dk har ikke problemer med at få de til at løbe rundt, de har bare lavet nogle investeringer der er slået fejl, hvilket har gjort et indhuk i dere kapital, så at som #10 siger at de ikke havde råd til at forudbetale deres vare...

#18: newz-Strife

24. jun. 2008 14:52

SHG ser ikke ud til at have været en underskudsforretning

http://www.computerworld.dk/brancheguiden/nyheder/shg

Men man kan virkelig se hvor lille avancen er på hardware udfra de tal.
Der skal ikke mange fejltrin til før så lille en egenkapital er væk når omsætningen er så høj.

#19: kimx

24. jun. 2008 14:53

Det lyder jo godt, man må så bare håbe at eventuelle nye ejere opretholder det høje service niveau.

#20: newz-karga

24. jun. 2008 14:59

Nogen der ved om itbutikken er med i købet? Eller om "shg" får lov at beholde den butik

www.karga.dk

#21: vision-dk

24. jun. 2008 15:20

common venner, det er kvinder der læser mellem linjerne.#16

Er det ikke lige præcis det du gør? ;-)

http://6000-kolding.myminicity.com

#22: Joyzer

24. jun. 2008 15:23

\o/ har kun positive indtryk fra tidligere handler.

#23: newz-Billyboy

24. jun. 2008 15:27

#20 Itbutikken er døde og begravet for længst!

#24: newz-Jopppar

24. jun. 2008 15:27

#10 - Når man kan miste fodfæstet så let, så er man ikke en god forretning. :o)

Falborg er verdensmester i at give skylden til alle andre. Bottomline er at han har kørt et firma i betalingsstandsning. Grundene er da ligegyldige.

Jeg tror ikke der er en fremtid for dem der insisterer på konstant at ligge i top3 på edbpriser.dk

#25: newz-Jopppar

24. jun. 2008 15:29

#17: Zeelot
-----------------

Du henviser kun til hvad falborg har udtalt. Kunne han pynte på sandheden for at optimere en eventuel salgspris? Jeg tror ikke på at forretningen har været så sund som han udtaler.

#26: helskov

24. jun. 2008 15:30

Dagens bedste nyhed!!

#27: newz-Mr. Q

24. jun. 2008 15:32

#9

Det var da en glædelig nyhed! - Endda af 2 årsager..

1. Super service, har aldrig oplevet noget dårligt fra deres side.
2. Jo flere spillere på markedet, jo bedre for os forbrugere!#9

Forstår ikke dit indlæg, når du så samtidig rater indlæg #1 relevant. Det er da direkte modstridende med dit punkt nr. 2#14

Jeg ratede det relevant fordi det var relevante for nyheden. - Man skal jo ikke rate ud fra om man selv er enig..

Edit: tyrkfjel..

#28: SharkDK

24. jun. 2008 15:32

God nyhed for alle EDB nørder!

Enig SHG var ikke altid billigst, men skulle man bruge flere dele så havde det, modsat så mange andre, skulle man bestille flere steder. Hvilket vidner om stort og bredt lager.

#29: jonasbh

24. jun. 2008 15:36

I er sku' mærkelige. Mange skriver super, godt for os og lignende.

HVORDAN VED I DET??? Læs artiklen: NYE EJERE!!!!!!!!!!!!!!

Måske holder de service og pris - måske ikke. Faktum er, at vi ikke ved meget om Shg før, de nye ejere har sat sig i chefstolen.

Try to become not a man of success, but try rather to become a man of value - Einstein, 1955

#30: myplacedk

24. jun. 2008 15:39

øv ; havde egentlig håbet de var borte.#1

...og den har så 18 flamebait-markeringer lige nu.

Årh hvad, er der lige nogle SHG-fanboys derude!

Så vidt jeg husker er der folk der er sluppet afsted med at kalde Windows en gang råddent bæ (el. lign.), og fået færre flamebait-markeringer!

Han siger sådan set ikke meget mere, end at han ikke brød sig om firmaet. Det kunne være rart med nogle argumenter, men det kan ikke retfærdiggøre mere end en gang "irrelevant".

Gider du lige sætte navn på bagsiden af mit Möbius pandebånd?

#31: cjoey

24. jun. 2008 15:49

#30 Det kommer vel an på hvordan man tolker ratingsystemet, jeg giver flamebait for en post der udelukkende sviner og ikke bidrager med noget til diskussionen. Der mener jeg #1 falder ind.

Jeg synes det er meget positivt, jeg bor i Århus og er glad for at have et sted for jeg kan hente varer og indlevere reklamationer.

MitMediecenter.dk - Alt om HTPC/Mediecenter

#32: newz-Starfinder

24. jun. 2008 16:08

Der findes vel mange købere så længe prisen er rigtig...
Jeg er ikke i tvivl om at der er mange "købere" der gerne vil købe deres varelager da disse sælges til langt under indkøbs pris ved en konkurs. Jeg er dog lidt mere skeptisk over for om der findes et firma i DK der ser branchen som noget man skal investere et større million beløb i for at køre noget vidre der har givet underskud i en så grov karakter at firmaet har gået i betalingsstandsning. Men nu må vi se.... Det er jo altid lidt en skjuldt reklame når man skriver "Der er mange interreserede".. Syntes tit jeg ser gade sælgere i langtbordistan stå og sige det.. eller bilforhandlere der skal af med en bil nu.. "Du skal slå til nu - der kommer en gut om 45 min der gerne vil købe bilen"... Så jeg ved ikke hvor meget vi kan bruge den udtaelse til.. Lad os få nogle navne + beløb på bordet.. så har vi noget at forholde os til.....

#33: foo_master

24. jun. 2008 18:37

håber virkelig at de beholder en tekniker omme bagved, for alle de gange, jeg har haft et def. produkt, har jeg altid kunne få konstateret at produktet var istykker og kunne gå derfra med et nye.
SHG var ikke altid det billigeste sted, men deres service vil jeg gerne betale ekstra for.
Håber virkelig at "det gamle SHG" kommer tilbage, bare med en ny chef i baggrunden.

#34: smfe

24. jun. 2008 19:14

SHG er godt, har selv kobt mange ting der som mus tastatur højtalere og nyt grafikkort så er meget trilfredse med dem.

#35: Tumleren

24. jun. 2008 21:00

#29

I er sku' mærkelige. Mange skriver super, godt for os og lignende.

HVORDAN VED I DET??? Læs artiklen: NYE EJERE!!!!!!!!!!!!!!

Måske holder de service og pris - måske ikke. Faktum er, at vi ikke ved meget om Shg før, de nye ejere har sat sig i chefstolen

Det er da egentlig godt lige meget hvad - En butik er en butik, og som sagt op til flere gange tidligere: Jo flere spillere på markedet, jo bedre for os forbrugere

There is a fine line between genius and insanity. I have erased this line. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er ham... lidt for tit

#36: newz-Johan Andresen

24. jun. 2008 21:05

De nævner heletiden det nye lagersystem. Men hvem var det nu der lavede det. Skod job udenfor i regnvejr og med dårlig instruktion. Det arbejde var ikke helt hvidt, og der gik da også noget tid før at pengene kom på bordet.

#37: Hůňděštějlě2

24. jun. 2008 21:48

SHG ser ikke ud til at have været en underskudsforretning

http://www.computerworld.dk/brancheguiden/nyheder/shg

Men man kan virkelig se hvor lille avancen er på hardware udfra de tal.
Der skal ikke mange fejltrin til før så lille en egenkapital er væk når omsætningen er så høj.#18

Så længe vi ikke har adgang til hele regnskabet, kan vi ikke vurdere hvad deres avance er. Den lille profit kan skyldes store investeringer eller store direktørlønninger (eller en kæmpe udbytte som trækkes ud til deres holdingselskab). Hvis du gider investere de 32kr det koster at få deres regnskab, kan vi diskutere det igen ;)

I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it - Thomas Jefferson

#38: neiro

24. jun. 2008 22:18

@ #1 jo flere spillere på markedet er naturligvis godt for prisen, men det er uheldigt for de folk der vælger at købe hos shg når tingene går i stykker og de finder ud af hvor ringe servicen er.

ps. at man ikke kan lide mit udsagn bør ikke føre til flamebait rating ; det er jo en ganske relevant post.

Need a good and reliable car? Get an opel from the 70s Need a reliable gaming system? Don't think budget with the power supply. Thermaltake...

#39: 1000tusind

24. jun. 2008 22:52

Jeg kan huske da SHG lige var startet. Dengang var deres service helt af helvedes til. Jeg købte der alligevel, på trods af at jeg ofte måtte bytte ting og deres personale var en flok ubehøvlede it-nørder. Det var udelukkende prisen der trak

I de seneste par år har jeg dog kun været tilfreds - alt er leveret til tiden og der har ikke været bøvl med at få byttet defekte varer. Måske er de ikke længere de billigste, men jeg har til gengæld fået tillid til stedet.

Det i sig selv er ret godt gået. Normalvis handler jeg ikke det samme sted igen, hvis jeg først har haft en dårlig oplevelse.

Det ser ud til at de har kørt et stramt regnskab i et stykke tid, så det er slet ikke usandsynligt at de har haft en banal likviditetskrise.

#37 Jeg tror næppe at den lille avance skyldes høje direktørlønninger eller udbytte til holding selskabet. Det ville jo være selskabstømning.

#40: kilo

24. jun. 2008 23:49

Woops!

Det var en ledelsessvipser af kaliber. Men hvad, man lærer så længe man lever ikke?

Da jeg for noget tid siden hørte om deres opkøb af PRC, tænkte jeg godt nok - "Hold da op, det går da rigtig nok godt med det ½% avance salg hos SHG" :P

Personligt vil jeg være rigtig ked af at se SHG "gå ned", men det kan jeg da heller ikke forestille mig. De har et rigtig stærkt brand, ikke mindst i deres lokalområde og deres koncept og anskuelse af websalg, er den eneste rigtige måde at gribe det hele an på. Der må være en del interessede investorer derude.

Man skal forstå SHGs forretningskoncept for at kunne "værdsætte" dem og få en god oplevelse ved at handle med dem. Jeg har aldrig oplevet et eneste problem med dem, end ikke med de 8 RMA sager jeg har haft, hvoraf 4 var rene refunderinger. Aldrig et muk eller sur mine, så længe man læner sig op af de "regler" de MEGET tydeligt opstiller for dig som kunde hos dem.

For mig personligt er det også rart at have et fysisk sted man kan troppe op, istedet for at sætte sin lid til det håbløse foretagende man kalder Post Danmark. Dé burde rebrande sig som Stop Danmark. /galde

Anyways, just my 7c.

You are NOT alone.

#41: gnаrfsan

25. jun. 2008 00:03

Jeg er sgu spændt på hvad et ejerskift kommer til at betyde :)

If we are still alive tomorrow, we will know that we are not dead.

#42: hgul

25. jun. 2008 01:08

#40 Mon ikke du blander tingene lidt sammen nu. Det er ProShop der har opkøbt PRC Data, ik SHG.

#43: arne_v

25. jun. 2008 02:12

#37

Udbytte mindsker ikke overskuddet.

#44: newz-Starfinder

25. jun. 2008 14:33

Nordiske komplett som ellers er en af de helt store (og nye) spillere på markedet her i Danmark har lige oplyst at de IKKE ønsker at købe SHG selvom det er et firma at den kaliber der har økonomien og omsætningen til at tage SHG ind under deres vinger.... Kilde: http://crn.dk/index.php/news/show/id=29273

Jeg fastholder stadigt min post #32.
Det er nemt at sige der er mange der er interreseret, men så længe der ikke er navne på bordet, så har det ikke meget hold i virkeligheden, og denne udmelding fra komplett stærker da bare tanken om at de andre konkurrenter i kanalen ikke ønsker at overtage shg. Shg skal nok have fat i en penge stærk virksomhed der ikke ligger i kanalen - men hvem ønsker at investere et så stort beløb i en branche der har så lille en profit margin som hardware pushere har?

#45: newz-imz

25. jun. 2008 16:21

Min nabo arbejder på et lager hos en dansk it grossist (distributør).
De er begyndt at sende varer afsted til SHG for første gang siden betalingsstandsningen. Han vidste ikke så meget andet end at pallerne ikke var sendt via efterkrav...

#46: kilo

1. jul. 2008 13:29

#42

Du har helt ret. :]

Jeg blandede det lige lidt sammen.

Men nu har Proshop så OGSÅ købt SHG :D

You are NOT alone.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger