mboost-dp1

Oculus

Oculus laver virtual reality konference

- Via Gamesindustry.biz -

For at fremme virtual reality, har Oculus, der arbejder på vr-brillen Oculus Rift, annonceret en konference kaldet Oculus Connect, der løber af stablen den 19-20. september i Loews Hotel i Hollywood.

Konferencen vil ifølge Oculus blive målrettet ingeniører, designere og andre kreative personer fra hele verden. Målet er, at skabe rammer for et samarbejde om, at skabe de bedste mulige virtuelle oplevelser.

Hovedtalerne på konferencen kommer ikke overraskende fra Oculus’ egne rækker, hvor Palmer Luckey, Brendan Iribe, John Carmack, Michael Abrash og andre vil indtage scenen.

Oculus Connect er ikke den eneste nyhed fra Oculus, da de også meddeler, at de netop har købt firmaet RakNet, der laver netværks middleware. RakNet’s produkt er meget brugt blandt specielt indie spiludviklere, men blandt licensindehaverne finder man også Unity, Sony Online Entertainment og Mojang.

Oculus har valgt at frigive alt RakNet’s kode som open source, under de samme betingelser Facebook bruger til sine open source projekter.





Gå til bund
Gravatar #1 - Avatar1301
8. jul. 2014 14:35
Så kan man da bare håbe på at fx Unity sænker deres pris, så flere kan få adgang til deres motor.
Gravatar #2 - Zipper
8. jul. 2014 16:51
Open Source =/= Gratis
Gravatar #3 - amplificator
8. jul. 2014 18:14
<Glem det, nu er det bare blevet træls>
Gravatar #4 - fennec
8. jul. 2014 19:07
#1
Sænker prisen på Unity?? Det er svært at gøre meget billigere end gratis, som er den nuværende pris.

Og det er først når omsætningen overstiger $100.000, at det bliver et krav med pro licens, så som ny startet virksomhed kommer man ret langt for 0 kr.

Og $1.500 eller $75/måned tror jeg godt man kan overkomme, hvis man har en omsætning på 100.000.
Gravatar #5 - HerrMansen
8. jul. 2014 22:48
#4 Ikke gratis er stadigvæk ikke gratis.
Gravatar #6 - fennec
9. jul. 2014 06:17
#5
Skal vi nu til at splitte hår??

Avatar klager over at alle ikke har adgang til Unity fordi den er for dyr. Hvor jeg pointere at alle HAR adgang fordi den er gratis.

Alle og enhver kan bruge Unity til at udvikle en hvilken som helst ide de måtte have. Viser det sig at være en succes, så er der ingen grund til at klage over at man så skal betale for Pro licens, der desuden er ret billig. Viser det sig at fejle, koster det dig ikke noget. Ergo kan alle helt risikofrit bruge Unity.

Så det giver ingen mening at Avatar klage over at flere skal have adgang til Unity, når de har det helt gratis.
Gravatar #7 - HerrMansen
9. jul. 2014 10:39
#6 Jamen lad os da!

Standard udgaven er ikke bare et "non profit" licens til "Pro" udgaven - Den er neddroslet på adskillige områder af motoren og hvad du kan gøre med den.

Det er ikke anderledes end suiter som Adobe, hvor du kan købe Elements som en mini-udgave til hobby, men stadigvæk skal punge ud til den "fulde" udgave hvis du vil have adgang til det hele, uanset hvad dit formål eller profitmargin er.
Gravatar #8 - fennec
9. jul. 2014 11:09
#8
Ja det er en neddroslet version. Men vi snakker stadig om at flere (dermed nybegyndere) skal have adgang til Unity. Og de ting der mangler er absolut ikke noget man har brug for på begynder stadiet. Som de selv skriver til en af punkterne i pro udgaven:
"Add that last 10% of realism to your scenes by unlocking the true power of Beast with Global Illumination"

Og bare fordi man har adgang til avanceret lys sætning (eller andet), så får man det uden at skulle arbejde for det. Som ofte vil adgang til disse punkter medføre en kraftig forøgning af udviklings tiden. Noget jeg tvivler på nybegyndere er interesseret i.

Jeg vil desuden påstå at næsten et hvilket som helst spil, der findes nu, kan laves i Unity Free (eller i hvilken som helst af de andre engine's for den sags skyld). Man er måske nød til at gå på kompromis på visse punkter (knap så fed lyssætning, lyd og grafik), men nu skulle det også gerne være gameplay der driver værket og ikke "eye and ear candy".
Gravatar #9 - HerrMansen
9. jul. 2014 13:16
#8 Ydermere kan man så snakke om hvorvidt nybegyndere har evnerne til at lave mange af de moduler selv som andre sælger via deres shop.

Det løber sgu hurtigt op hvis du vil lave et seriøst projekt men ikke har tid, lyst eller evner til at lave hele motore.
Gravatar #10 - Scorpion
15. jul. 2014 11:21
nyhed (0) skrev:
#0 RakNet's produkt er meget brugt blandt specielt indie spiludviklere, men blandt licensindehaverne finder man også Unity, Sony Online Entertainment og Mojang.


Ja Notch har på vegne af Mojang i hvert fald udtalt at de ikke vil have noget at gøre med Oculus Rift efter Facebook kom til.
Jeg ser ærlig talt mere frem til at se flere interessante modspil til Oculus end mere fra dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login