Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger

Ny satellit kan overføre 100 Gbit/sek.

8. dec. 2008 15:31I 2011 planlægger firmaet ViaSat fra Californien (ikke at forveklse med den nordiske tv-distributør af samme navn) at opsende en ny kommunikationssatellit, der med et slag vil mere end fordoble den datakapacitet nuværende satellitter kan levere i Nordamerika.

Satellitten, der har fået navnet ViaSat-1, er ved at blive bygget og er udviklet til at kunne håndtere 100 Gbit data i sekundet. I store lande som USA og Canada er der mange områder, hvor satellitkommunikation er den eneste mulighed, og her vil ViaSat-1 blive hilst velkommen.

I dag er det en dyr fornøjelse at have internet via satellit, men med ViaSat-1 forventes priserne at falde med helt op til 90 %, samtidigt med at kunderne kan få langt hurtigere forbindelser.

Det er planen, at satellitten skal opsendes med en raket fra Arianespace, en aftale der netop er underskrevet.

#1: Abech

8. dec. 2008 15:37

Sejt!
Hvad skal denne satelit så bruges til?

#2: Du3-

8. dec. 2008 15:40

The ViaSat-1 is expected to be launched sometime in 2011 and have a transfer capacity of 100 Gigabits per second, offering enough bandwidth to deliver 2Mbps service to 2 million people.

Står der i kilden.. Så mit bud er at den skal bruges til at leverer internet ;-)

Er jeg den eneste der ville være ligeglad med at chatte med hende tøsen, men bare se hendes fjæs når jeg...

#3: Chillyskye

8. dec. 2008 15:42

#2
Eller 100 Gbit til mig, folk der kender mig vil vide at mit behov for uartige piger i levende billeder har overskredet hvad de danske ISP'er kan levere, så det er MIT personlige projekt :D

#4: Du3-

8. dec. 2008 15:47

#3 hah! :D

Havde jeg kunne rate havde du fået sjov, har desværre ik været herinde længe nok :P

Hvor meget har du så betalt for dette projekt? :P

Er jeg den eneste der ville være ligeglad med at chatte med hende tøsen, men bare se hendes fjæs når jeg...

#5: Norrah

8. dec. 2008 15:48

Fair nok, hurtigt internet.
Men hvad er svartiden på sådan en sag?

Jeg tester bare mit internet.

#6: Hatsen

8. dec. 2008 15:49

Fint, nu mangler der bare en detalje:
Hvor opskriver man sig til en opkobling?

#7: Fjolle

8. dec. 2008 15:50

#3
Bare begynd at studere, universiteterne har 200 gbit indtil videre ;)

http://www.fjolle.net

#8: newz-bimmerdk

8. dec. 2008 15:54

#5 svartiden bliver nok ret dårlig da der nok er over 40k km ud til sådan en satelit

#6 det kan du ik i dk, en setelit dækker ik hele verden, men kun et begrænset del af verden. (dog stadig stort)

men ville være lækkert men tænk på hvis 200gigabit skal deles med mange kunder så er det faktisk ik så vildt igen.

#9: Hatsen

8. dec. 2008 15:59

#8

Shh.. Nu leger vi jo bare lidt med tanken? ;-)

#10: Utte

8. dec. 2008 16:02

#9 Så hellere fiberforbindelsen der bliver lagt til Grønland Indkøb af Forbindelse til Grønland

#11: Hatsen

8. dec. 2008 16:03

#9 Så hellere fiberforbindelsen der bliver lagt til Grønland Indkøb af Forbindelse til GrønlandUtte (#10)

Uha, den nyhed havde jeg helt glemt! :D
Tak for at bringe den op igen! :-)

Men jeg sidder nu bare og venter på at vi danskere endeligt får bare en lille smule fibernet..
Det er begyndt at komme, men udbredelsen er temmelig sløv..

#12: NinjaZee

8. dec. 2008 16:06

Nu ved jeg godt det med porn var for sjov... Men alligevel skal det lige nævnes at der ikke bør være nogle der har behov for at kunne se mere end 1 film af gangen, så bare man har nok båndbredde til at kunne streame én film live har man jo ikke brug for mere (i den nævnte sammenhæng). Og bare med 20Mbit download kan man streame hvad der svarer til 2-3 DVD-film samtidigt, så det burde lige være nok til 1080p også (hvilket er skyld i at man er nødt til at downloade hele porno-samlingen igen når filmene begynder at komme i HD).

#13: BeLLe

8. dec. 2008 16:14

#12

og hvis vi nu er 4 i huset der vil se hver sin 1080p HD film samtidig via streaming skal vi bruge 4 gange så meget båndbredde....
der skal være båndbredde i overskud til IP telefonen, til at der kan surfes på web, og til at der kan up og downloades de seneste linux dists.

Folk der argumentere for at man har nok båndbredde er ikke visionære nok. Hvis vi bare får tilbudt båndbredden skal vi nok finde på noget at bruge den til

#14: exeel

8. dec. 2008 16:14

#8 40.000 Km? Mener du 40 km eller hvad? :)

#15: Anders Fedеr

8. dec. 2008 16:16

#8 40.000 Km? Mener du 40 km eller hvad? :)exeel (#14)

Tror han mener 36.000 km, som er den altitude geostationære satelliter har - så vi taler om en ping på omkring 250 ms gange 2.

Sandheden er flamebait.

#16: vandfarve

8. dec. 2008 16:19

Tror han mener 36.000 km, som er den altitude geostationære satelliter har - så vi taler om en ping på omkring 250 ms.Anders Feder (#15)

Faktisk slet ikke dårligt. Du har (næsten) dårligere pingtider, når du står og råber over hækken til din nabo. Rund det op til et par sekunder, når i har delt den kasse øl, der stod i din garage.

Bliver der nogensinde folketingsvalg i Danmark? Næppe. derbliveraldrigvalgever.tumblr.com

#17: paradise_lost

8. dec. 2008 16:23

Satelit internet er det ikke kun envejs kommunikation? Sådan var det da før i tiden hvor man kunne få 45 mbit down men skulle ha en anden linje til up

LALALA

#18: newz-trezno

8. dec. 2008 16:27

#17
Jo, det vil jeg også mene. Jeg kan ikke umiddelbart forestillge mig hvordan en satelit med 1700 parabol-er vil se ud (den skal jo så modtage signaler fra mange forskellige steder)

#19: Scalpel

8. dec. 2008 16:50

#12 så det vil sige jeg kan se 10-15 dvd class film samtidig hvis jeg streamer... vildere... :-).

#17 så de har 2mbit ned og 56k modem op, i sense bittorrent doom!!!

Men to be honest, så syns jeg faktisk at 100 mbit er lige præcis nok til mig. Ville dog gerne have sat en lille laser til at fjerne et par personager fra planeten på den lille satelit børge. :-)

#20: gentox

8. dec. 2008 17:00

#19

Ville dog gerne have sat en lille laser til at fjerne et par personager fra planeten på den lille satelit børge.

Kom til at tænke på de 2 her :)

http://i5.photobucket.com/albums/y163/TarheelJoe/Far%20Side/GodSprinklesJerks.jpg
http://www.geocities.com/stationops/graphics
/smite.jpg

#21: blomma

8. dec. 2008 17:10

#15

Nu skriver de ikke at det skal være en geostationær satellit, man kan godt have dem længere nede hvor de cirkler rundt, og så med lavere ping tider. Men, nu skriver de godtnok at det kun er en enkelt de vil sende op, og det taler jo for at det er en geostationær, hvis de vil dække et bestemt område.

#17

I har aldrig hørt om f.eks. satellit telefoner? Virker de med modem (eller normal telefon) uplink? Nej vel :)

Kommunikations satelliter har typisk en enkelt stor parabol, som er udstyret med en masse transmittere, så den kan dække et større areal på jorden (= det er lettere at "ramme" den fra jorden).

#22: Anders Fedеr

8. dec. 2008 17:31

Nu skriver de ikke at det skal være en geostationær satellitblomma (#21)

Nej, de skriver det ikke - men det er den.

#17 I har aldrig hørt om f.eks. satellit telefoner? Virker de med modem (eller normal telefon) uplink? Nej vel :)blomma (#21)

Det er jo netop det han skriver...

Sandheden er flamebait.

#23: tordenskiold

8. dec. 2008 20:02

#17 Nye tider, idag køber man bare en almindelig parabol ca 80 cm
og et 2vejs hoved, se bare her http://www.ses-astra.com/consumer/en/astra-broadband/astra2connect/index.php

desværre er ping tiderne på en sattelit ikke for gode, i skrivende stund sidder jeg på grønland, og her svinger tiderne mellem 600 og 1000 ms på gode dage, når det sneer meget, eller der er meget sol-aktivitet, så er det næsten ubrugligt.

Og ja alle kommunikations sattelitter ligger i den geostationære bane, derfra navnet, det dur jo ikke hvis sattelitten lige flytter sig et par tusinde kilometer. Den geostaionære bane er ca. 35800 km oppe

And with the clicking, came the ticking, of the page that was no more. Quoth the server, 404

#24: Anders Fedеr

8. dec. 2008 20:15

#21 "I har aldrig hørt om f.eks. satellit telefoner? Virker de med modem (eller normal telefon) uplink? Nej vel :)"
Det er jo netop det han skriver...Anders Feder (#22)

Rettelse: Ok, det er ikke det han skriver - men jeg vil vove at hævde at din kommentar er lidt snørklet formuleret, da det lyder som om du spørger om satellit-telefoner kan virke som uplink for et modem, og derefter selv svarer afkræftende, hvilket var hvad #17 skrev. Og strengt taget virker de vel også sammen med uplink via telefonnettet - det er bare ikke nødvendigt.

Sandheden er flamebait.

#25: FreeLanZer.com

8. dec. 2008 21:24

Men kan den kører Crysis? Naaaahhh.. ;)

#26: Norrah

8. dec. 2008 21:38

#25 Crysis med alt på max < Udsigt til jorden med alt på max.

Jeg tester bare mit internet.

#27: MEGAMASTER4000

8. dec. 2008 23:28

Hvornår begynder datamængde i luften, egentlig at blive sundhedsskadeligt for mennesker?

Nobody's perfect. I'm a nobody.

#28: rmariboe

9. dec. 2008 01:24

Hvornår begynder datamængde i luften, egentlig at blive sundhedsskadeligt for mennesker?JinX (#27)

Det mener Berlusconi vist, at den allerede er :)

#29: newz-pycoz

9. dec. 2008 08:07

Hvorfor bygger de ikke 2 nu når de er igang... 100 Gbit er jo ikke nok til fremtiden....

Der tages forbehold for tryk- og stavefejl. PyCoZ tager ingen ansvar for dette.

#30: Chillyskye

9. dec. 2008 11:52

#29
Men det er 200?

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger