Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Ny 2.5" SSD fra OCZ slår alle konkurrenter
Billede: OCZ Technology Inc.

Ny 2.5" SSD fra OCZ slår alle konkurrenter

18. feb. 2011 10:14Tilbage til CES-messen annoncerede firmaet OCZ, der specialiserer sig i RAM og flashram-baserede produkter, en ny række SSD'er med Vertex 3 Pro som en af modellerne. Der blev lovet enormt høje læse- og skrivehastigheder på op til 550 MB/sek., og nu er de første test kommet; OCZ leverer varen.

Hos HotHardware og Guru 3D har de haft en 200 GB udgave af SSD'en mellem hænderne og testet den på kryds og tværs. Til trods for, der ikke er tale om den endelige produktionsudgave, så er drevet bedre på næsten alle områder sammenlignet med konkurrerende 2.5" SSD'er.

Drevet kommer ikke overraskende med et 6 Gbps SATA 3-interface for at kunne klare de høje overførselshastigheder og er udstyret med den nyeste generation af controller fra firmaet Sandforce med navnet SF-2582.

Den nye controller er en stor forbedring i forhold til SF-1200, som er i den nuværende Vertex 2-SSD, der kan levere omkring 280 MB/sek. Den nye controller når således op på 550 MB/sek ved læsning og 500 MB/sek ved skrivning. Dertil kommer IOPS, som er på 70.000 ved skrivning af 4k blokke.

Den MLC-baserede SSD vil udkomme inden for de næste par måneder i udgaver på 100, 200 og 400 GB, hvor 200 GB-udgaven forventes at komme til at koste cirka 3.500 kroner.

#1: SuperJohn

18. feb. 2011 10:38

#5 -er der så ikke en form for garanti der slår igennem?

Hvad vil det betyde for min ellers almindelige bærbare at jeg indsætter en SSD i stedet for det almindelige drev? Batterilevetid og selvfølgelig performance vil jeg gerne have nogle eksempler på..

(...Og undskyld jeg vidst stjal 1.pladsen :)

#2: Alrekr

18. feb. 2011 10:44

Offtopic: Hvordan kunne det være, at jeg fik Access Denied de første par gange jeg forsøgte at komme in på den her nyhed?

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#3: Decipher

18. feb. 2011 10:44

#3, Crucial's C300 er fantastisk - helt enig. Vil disk i øvrigt stadig være flaskehalsen, når man allerede har læsehastigheder over 250mb/sek på C300? Min oplevelse er i hvert fald, at det nu igen er processor og RAM der sætter grænsen i mange tilfælde, når disk throughput først når det leje.

Er der nogen der har info om det?

Uenig er ikke det samme som irrelevant. Mod ordentligt eller lad helt være.

#4: Squix

18. feb. 2011 11:02

nååårh - så må 120gb udgaven da falde i pris. Kan være det er ved at være på tide at få smidt sådan en i sin stationær så.

#5: Trentors

18. feb. 2011 11:02

Ja det imponerende men ifølge fora er der mange problemer med Sandforce og OCZ.

Men kastede mig alligevel ud i en Vertex 2 imod min mavefornemmelse og det brickede efter no time.

Nej jeg holder mig til Crucial/Micron. Har to RealSSD C300 og de er absolut stabile og problemfri. Og så dårlig er deres performance absolut ikke i forhold til dette drev.

#6: Knocker

18. feb. 2011 11:08

Er du gal, har I alle været til julefrokost i går og kegler rundt i dag? Ingen af jeres kommentar referencer/citeringer giver mening! :D

#7: syska

18. feb. 2011 11:10

#3, Crucial's C300 er fantastisk - helt enig. Vil disk i øvrigt stadig være flaskehalsen, når man allerede har læsehastigheder over 250mb/sek på C300? Min oplevelse er i hvert fald, at det nu igen er processor og RAM der sætter grænsen i mange tilfælde, når disk throughput først når det leje.Decipher (#3)

Selvom disk IO er deroppe ... så er ram stadig mange gange hurtigere, det skal du endelig ikke være i tvivl om.

Samme gælder CPU.

Nu har harddisken også været overset i rigtig mange år, så endelig er der nogen der er ved at gøre noget ved det.

Nu mangler vi bare prisen kommer ned et sted hvor SSD er standard udstyr i nye computere :-).

mvh

#8: Alrekr

18. feb. 2011 11:10

Er du gal, har I alle været til julefrokost i går og kegler rundt i dag? Ingen af jeres kommentar referencer/citeringer giver mening! :DKnocker (#6)

Det er Newz der fucker op. Jeg er den sidste der har skrevet, udover dig. Det er sket et par andre steder på newz.dk..

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#9: knekker

18. feb. 2011 11:16

#2

I saa fald maa man vist hellere holde sig til Intel's ssd'er. tak for du gad at dele din kedelige oplevelser med os omkring OCZ.

#10: HenrikH

18. feb. 2011 11:18

Det er Newz der fucker op. Jeg er den sidste der har skrevet, udover dig. Det er sket et par andre steder på newz.dk..Alrekr (#8)

En eller anden stik serveren et glas vand, den har tilsyneladende fået hikke >_<

#11: syska

18. feb. 2011 11:18

Offtopic: Hvordan kunne det være, at jeg fik Access Denied de første par gange jeg forsøgte at komme in på den her nyhed?Alrekr (#2)

Nok Pernicious du skal skrive til, da jeg tvivler han læser alt der kommer mellem kommentarene.

mvh

#12: Pernicious

18. feb. 2011 11:59

Der var et hickup på serverne, hvilket førte til at vore server blevet flyttet lidt rundt (vmotion) - det trak lidt tænder ud og forårsagede lidt spøjse fejl med nogle tidsstempler.

#13: tabby

18. feb. 2011 12:46

Ja det imponerende men ifølge fora er der mange problemer med Sandforce og OCZ.

Men kastede mig alligevel ud i en Vertex 2 imod min mavefornemmelse og det brickede efter no time.

Nej jeg holder mig til Crucial/Micron. Har to RealSSD C300 og de er absolut stabile og problemfri. Og så dårlig er deres performance absolut ikke i forhold til dette drev.Trentors (#5)

Hmm, jeg kører selv med 2 vertex 2 120 i raid 0, har kørt i 6 måneder nu og har aldrig haft nogle problemer, hvad for problemer skulle der være !?!

#14: Trentors

18. feb. 2011 13:29

#13
Der har været mange bricks og det oplevede jeg også selv.

Desuden så at der var "open issues" i releasen på den sidste firmware. Open issues i en harddisk er altså absurd i min bog.

Det siger AnandTech også selv. OCZ og Sandforce har slet ikke det store QA-apparat som Micron men de performer ret godt. Dog vil jeg mene at hvis man vælger C300 med 256GB så er den stort overlegen i alle kategorier. Men de ændrer sig måske med de nye Sandforce. På den anden side er C400 snart på trapperne også.

#15: Zeales

18. feb. 2011 14:28

Tjaeh, jeg har lige afsat penge til denne disk :)

LEVEL3.Net

#16: duppidat

18. feb. 2011 14:39

Hmm... Så det er stadig billigere og hurtigere bare at vælge 2x 120GB intel diske end at tage en enkelt af dem der? 200GB for 3500,- eller 2x120GB for 3000,-

#17: izym

18. feb. 2011 15:05

Hmm... Så det er stadig billigere og hurtigere bare at vælge 2x 120GB intel diske end at tage en enkelt af dem der? 200GB for 3500,- eller 2x120GB for 3000,-duppidat (#16)

Ville du så lave et RAID0 på de 120GB Intel SSD'er eller hvad? Held og lykke med at ødelægge din SSD ;-)

One does not simply walk into newz.dk

#18: Alrekr

18. feb. 2011 15:07

Ville du så lave et RAID0 på de 120GB Intel SSD'er eller hvad? Held og lykke med at ødelægge din SSD ;-)izym (#17)

Fordi det er umuligt bare at have to harddiske, som ikke er i RAIDX.

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#19: spectual

18. feb. 2011 21:57

Men kastede mig alligevel ud i en Vertex 2 imod min mavefornemmelse og det brickede efter no time.Trentors (#5)

Ja jeg har også haft mine problemer med min ocz ssd. Tilgengæld var der rigtig god support og de fik efterhånden fikset fejlene i firmwaren.

#20: engfeh

18. feb. 2011 23:12

Fordi det er umuligt bare at have to harddiske, som ikke er i RAIDX.Alrekr (#18)

Men uden RAID bliver det jo ikke hurtigere end en enkelt Intel, og meget langsommere end denne OCZ...

Anbefalet rating: Irrelevant

#21: gentox

20. feb. 2011 15:19

Ja det imponerende men ifølge fora er der mange problemer med Sandforce og OCZ.

Men kastede mig alligevel ud i en Vertex 2 imod min mavefornemmelse og det brickede efter no time.

Nej jeg holder mig til Crucial/Micron. Har to RealSSD C300 og de er absolut stabile og problemfri. Og så dårlig er deres performance absolut ikke i forhold til dette drev.Trentors (#5)

Måske har jeg været heldig med min OCZ Vertex 2 240 GB SSD, men den er stadig yderst driftsikker og super hurtig, her et halvt år efter indkøb.

Om den så går i stykker i fremtiden, er jo ret svært at spå om.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger