mboost-dp1

Microsoft Corporation

Microsoft løfter sløret for tilpassede ringetoner

- Via The Windows Blog - , redigeret af OnkelDunkel , indsendt af Jonasee

Det har været kendt i et stykke tid, at Microsofts kommende store opdatering til Windows Phone 7, Mango, vil tillade at man selv kan tilpasse sine ringetoner, men det har været meget småt med information om hvad dette egentlig indebar.

Via Windows Phone bloggen, har Microsoft nu oplyst, at der vil være to primære metoder til at få nye ringetoner på. Den ene er ved at lade applikationer tilføje nye ringetoner, hvilket eksempelvis kan være ved en applikation der optager lyd eller applikationer der kan hente dem online.

Den anden metode er ved selv at læse en lydfil ind på telefonen og markere denne som ringetone i genrevalget. Der er dog nogle begrænsninger for de filer der kan bruges, filen må ikke fylde mere end 1 MB, må maks. vare i 39 sekunder, være DRM-fri og være i formaterne WMA eller MP3.





Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
30. jun. 2011 12:04
Hold da fast.
Gravatar #2 - _-Psycho-_
30. jun. 2011 12:05
Det lyder, i mine øre, utroligt at dette ikke har været inkluderet fra starten af. Og det er da nogle underlige begrænsninger de har pålagt det.
Gravatar #3 - Friwwies
30. jun. 2011 12:06
udover genre så lyder det som noget jeg har kunne på de 3 sidste telefoner jeg har haft.
Gravatar #4 - Windcape
30. jun. 2011 12:10
Uhm. Det har været kendt siden MIX, dvs. i 1½ månede.

Mere interassant er det at alle udviklerne har fået Mango nu. (Including me.)

Og at vi ikke må sige en skid om det, pga. en NDA (booohoo!)
Gravatar #5 - Mort
30. jun. 2011 12:11
Friwwies (3) skrev:
udover genre så lyder det som noget jeg har kunne på de 3 sidste telefoner jeg har haft.


Jeg tror de fleste har været enige om at WP7 ikke er færdig endnu. De fleste forventer at den kommende upgrade vil bringe telefonen op på et mere modent niveau.
Gravatar #6 - Magten
30. jun. 2011 12:12
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det skal være så besværligt at få et stykke musik på som ringetone. På iPhone skal man først konvertere musikken til m4r -.-

Og inden folk begynder på deres "Så må du lade være med at have Lady Gaga som ringetone"-kommentarer, så findes der altså andet musik end det, som er velegnet som ringetone.
Gravatar #7 - Justin
30. jun. 2011 12:19
Det ser ud til af Microsoft vil gøre det samme som Apple,
som jo havde stor succes med af lave en telefon der ikke kunne noget også langsomt putte mere og mere i den
Gravatar #8 - 12V
30. jun. 2011 12:26
Det har jeg kunne siden Nokia 6230 eller SE T68i - tsk tsk.
Gravatar #9 - aadal_dk
30. jun. 2011 12:27
Eeh forstår ikke denne nyhed. Min ældgamle sony ericsson W880i kan have mp3 med uden DRM som ringetone.. optage osv osv..
Gravatar #10 - ShamblerDK
30. jun. 2011 12:29
Jeg kan knap huske dengang det ikke var muligt på en standard telefon...
Gravatar #11 - tentakkelmonster
30. jun. 2011 12:30
Min Nokiasaurus har også kunnet dette i årevis.

Men stenet nok at Microsoft holder så stædigt fast i Wma.
Gravatar #12 - Holger_dk
30. jun. 2011 12:32
Alle dem som siger man har kunne det længe på andre telefoner, så ja det har man kunne.

Men på iPhone skal man stadig igennem iTunes og alt muligt bøvl (imo) for at få det gjort.

Det her lyder til at blive lidt nemmere.
Gravatar #13 - Windcape
30. jun. 2011 12:36
Justin (7) skrev:
Det ser ud til af Microsoft vil gøre det samme som Apple, som jo havde stor succes med af lave en telefon der ikke kunne noget også langsomt putte mere og mere i den
Google gjorde det samme, just for the record.

Det er den rigtige måde. Man udvikler jo ikke titusindevis af apps fra den ene dag til den anden.
Gravatar #14 - -N-
30. jun. 2011 12:45
Man kan undre sig over, at de ikke finder en måde at lave snooze til alarmen på, så man ikke skal åbne øjnene og kigge på en skærm.

For min skyld måtte de gerne have udskudt det med ringetoner til fordel for nogle af de mere essentielle mangler.

Det er lidt vigtigere at komme op om morgenen, end at Connie og Connie har forskellige ringetoner. Dem skal jeg først snakke med, når jeg er stået op. Så kan telefonen ikke det ene, så har jeg måske slet ikke brug for det andet :-D

#13 Så lav brugertilfredshed er en god måde at kickstarte et produkt på?

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg MS havde vundet en del ved at gøre produktet færdigt inden lancering.

WP7 har da fået et yderst dårligt ryg pga. den hæsblæsende dårlige lanceringsstrategi :-D

I hvertfald, hvis man læser de fleste reviews.

Gravatar #15 - Windcape
30. jun. 2011 12:51
-N- (14) skrev:
For min skyld måtte de gerne have udskudt det med ringetoner til fordel for nogle af de mere essentielle mangler.
Hvad mangler du? Det kan jo være at det er kommet i Mango ;-)

-N- (14) skrev:
Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg MS havde vundet en del ved at gøre produktet færdigt inden lancering.
Havde de ventet et år, havde der været 30k færre apps til brugerne!

-N- (14) skrev:
I hvertfald, hvis man læser de fleste reviews.
Forskellen er at Microsoft faktisk fik publicity, hvor at Android blev ignoreret af alt og alle indtil HTC Desire udkom.

Android havde jo eksisteret i næsten 2 år før det blev populært. Så indtil videre har WP7 en rimelig god track record, i forhold til Android, rent historiemæssigt.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [1414983820]
30. jun. 2011 12:54
Øv.

Jo nemmere det bliver, jo flere latterligt ringetoner skal vi høre på i offentligheden
Gravatar #17 - Mnc
30. jun. 2011 12:57
Så hvis man får sig en 'fon med WP7 vil man kunne få en skræddersyet ringetone med ordenligt musik, istedet for den unskyldning for klassisk musik der er på min Nokia E65. :P
Ikke dårligt.

#16
Yup. Bach!
Gravatar #18 - Remmerboy
30. jun. 2011 13:20
Magten (6) skrev:
Og inden folk begynder på deres "Så må du lade være med at have Lady Gaga som ringetone"-kommentarer,

nej, kommentarene ville være: lad være med at bruge iphone :p
Gravatar #19 - nb007
30. jun. 2011 13:29
Whoa, hvor avanceret!

FYI: Siden Apple iPhone 3G (i hvert tilfælde) har du kunnet tage snart sagt enhver lydfil, skære den til etc. og så blot gemme den. Den er så blevet smidt i den rigtige ringtones folder i iTunes. Keine hexeri, nur behändigkeit, i hvert tilfælde på Mac og med den rette software...
Gravatar #20 - GlemSom
30. jun. 2011 13:37
Selv min gamle Diamond med WinMo 6.1 kunne bruge custom ringetoner
Gravatar #21 - Magten
30. jun. 2011 13:51
nb007 (19) skrev:
Whoa, hvor avanceret!

FYI: Siden Apple iPhone 3G (i hvert tilfælde) har du kunnet tage snart sagt enhver lydfil, skære den til etc. og så blot gemme den. Den er så blevet smidt i den rigtige ringtones folder i iTunes. Keine hexeri, nur behändigkeit, i hvert tilfælde på Mac og med den rette software...
På Android vælger du nummeret, siger "brug som ringetone", skærer den til og vupti.

Alt sammen på telefonen, uden brug af ekstra software af den ene eller anden art.
Gravatar #22 - Brugernavn
30. jun. 2011 14:02
Det er 10 år siden, jeg købte min første telefon, der kunne bruge bruge en vilkårlig stump musik/lyd som ringetone.
Gravatar #23 - Genie
30. jun. 2011 14:16
#19 & #21

Skære den til, bruge særlige programmer etc...det er da besværligt!!

Jeg har det lige som #22 også på min "helt nye"(6 måneder) telefon, der hverken har et æble eller navn efter en kage.
Gravatar #24 - mfriis
30. jun. 2011 14:18
#23 De behøver ikke skære den til på Android. Det er en ekstra feature. Du kan også bare vælge et stykke musik men det er begrænset hvor fedt det er at høre de samme 5 sekunders intro af dit yndlingsnummer når det i virkeligheden er omkvædet er det fede.
Gravatar #25 - GrillBiller
30. jun. 2011 15:00
noget jeg savner helt vildt på min Android (desire) som windows mobile 6.5 havde...

var automatisk telefon profiler, som når man satte den til ladning skiftede den selv profil til at ringe højrer og med flash.
eller selv at definerer hvad der skulle blinke eller brumme i lydløs tilstand.
Gravatar #26 - crispy
30. jun. 2011 15:18
Sindsygt det skal være en nyhed. Burde det ikke være noget af det mest simple at implementere og standard i en så moderne telefon? Og hvad er der med de begrænsninger?
Gravatar #27 - -N-
30. jun. 2011 15:20
#15

Feks. at alarmen ikke kan snooze med knap og at man ikke kan finde trådløse netværk der ikke broadcaster ID'et.

At outlook connectoren ikke kan konfigureres tilstrækkeligt til at kunne forbinde til min arbjedsserver.

At der står conversations lige under messeges i SMS, som betyder, at der kan være en tråd mindre på skærmen, hvorfor? - For at gøre plads til dobbeltkonfekt? - Dobbelt information er spild af plads og hamrende amatør agtigt.

Når man browser horisontalt kan man ikke skifte mellem tabs

Når man har sat en alarm står den ikke i toplinjen ved uret, den står udelukkende indikeret ved pause/lockskærmen.

Pause/lockskærmen fader når man tænder den, hvilket er irriterende, så man ikke hurtigt kan få klokken/dato.

-> Der er indbygget et delay, så man ikke kan trykke umiddelbart efter og få skærmen at se igen.

-> Pause/lock skærmen kan kun aktiveres på powerknappen, hvilket er besværgeligt, når man har den i lommen. Man skal ofte have den helt op og vende den, hvis man står med en taske i den ene hånd, skal man sætte den fra sig. Pisse træls i en lufthavn, hvor man ofte har travlt. De burde have lavet så den også kunne aktiveres på windows tasten.

Man kan ikke sortere apps i programlisten, den er alfabetisk kronologisk, hvilket er super ineffektivt.

Umiddelbart virker det ikke gennemskueligt, hvilke billeder der bliver vist i tiles menuen. (Måske det bare er mig).

Ringevolumen og volumen til medier afspiller er den sammen, det er dæleme ikke snedigt, det er lidt en apple. Når ørebøfferne er i, så skal der arbejdes med en seperat volumen, for det er altså noget andet når man sidder med ørebøffer. Det er to forskellige miljøer.

Det er kun en kort liste over småfunktioner der ikke er gennemarbejdet.

Der er også rigtig mange positivt ting, det er ikke nær sådan, og synes idegrundlaget til UI er genialt.
Gravatar #28 - Jonasee
30. jun. 2011 15:34
-N- (27) skrev:

-> Pause/lock skærmen kan kun aktiveres på powerknappen, hvilket er besværgeligt, når man har den i lommen. Man skal ofte have den helt op og vende den, hvis man står med en taske i den ene hånd, skal man sætte den fra sig. Pisse træls i en lufthavn, hvor man ofte har travlt. De burde have lavet så den også kunne aktiveres på windows tasten.


Min kan aktiveres på windows tasten.
Gravatar #29 - Windcape
30. jun. 2011 15:46
-N- (27) skrev:
At der står conversations lige under messeges i SMS, som betyder, at der kan være en tråd mindre på skærmen, hvorfor?
Fikset i Mango.

-N- (27) skrev:
Når man browser horisontalt kan man ikke skifte mellem tabs
Fikset i Mango

-N- (27) skrev:
Når man browser horisontalt kan man ikke skifte mellem tabs
Fikset i Mango

-N- (27) skrev:
Pause/lockskærmen fader når man tænder den, hvilket er irriterende, så man ikke hurtigt kan få klokken/dato.
Du kan ændre fade-tiden.

-N- (27) skrev:
Pause/lock skærmen kan kun aktiveres på powerknappen, hvilket er besværgeligt, når man har den i lommen.
Home-knappen virker her.

-N- (27) skrev:
Man kan ikke sortere apps i programlisten, den er alfabetisk kronologisk, hvilket er super ineffektivt.
Du kan søge nu, og hvis du har mange apps, for du en longlistselector.
Gravatar #30 - fidomuh
30. jun. 2011 15:57
#6

Det fedeste er sgu da at man ikke skulle dette i starten.
Det var reelt en super nem funktion at bruge i iTunes.

De fuckede det royalt ved 3GS udgivelsen :D
Gravatar #31 - Blank
30. jun. 2011 16:10
GrillBiller (25) skrev:
noget jeg savner helt vildt på min Android (desire) som windows mobile 6.5 havde...

var automatisk telefon profiler, som når man satte den til ladning skiftede den selv profil til at ringe højrer og med flash.
eller selv at definerer hvad der skulle blinke eller brumme i lydløs tilstand.

Kig på Tasker eller Profiler, begge kan vidst sættes op som du ønsker..
bruger selv Tasker, og der kan man automatisere telefonen på stortset alle område..

ontopic.
Hvorfor må dette ikke være en nyhed..?
Der er mange andre nyheder som jeg finder mere irrelevant en denne, men personligt vil jeg da gerne læse selv små nyheder som denne.
Gravatar #32 - -N-
30. jun. 2011 16:47
#29 Jeg glæder mig pludselig meget mere til mango :-D

Men hvor ændre man fadetide?

Håber min windows knap bliver fikset med mango.

Kan man finde ikke broadcasted wifi nets i mango?
Gravatar #33 - Cloud02
30. jun. 2011 16:57
-N- (27) skrev:
Pause/lock skærmen kan kun aktiveres på powerknappen, (...) De burde have lavet så den også kunne aktiveres på windows tasten

giv home knappen et dobbelttryk.
Gravatar #34 - Windcape
30. jun. 2011 16:57
-N- (32) skrev:
Men hvor ændre man fadetide?
Settings / Lock+Wallpaper / "screen time out after"

-N- (32) skrev:
Kan man finde ikke broadcasted wifi nets i mango?
Dunno. Jeg ved ikke hvordan jeg gør mit hemmeligt.
Gravatar #35 - Cloud02
30. jun. 2011 16:58
-N- (32) skrev:
Men hvor ændre man fadetide?

settings -> På første side er der "lock & wallpaper".
#36 - 30. jun. 2011 17:17
-N- (32) skrev:
Kan man finde ikke broadcasted wifi nets i mango?


support for access to hidden corporate Wi-Fi networks


Skal så ikke kunne sige om det kun dækker corporate, da jeg ikke lige har haft testede det...
Gravatar #37 - WinPower
30. jun. 2011 19:40
Hør på hvad Windcape siger.
WP7 er det bedste mobil OS. Det skal bare lige være færdigt først.

Microsoft kan ikke gøre for, de andre kom med noget der var bedere før WP7 var færdigt.

Se nu bare denne nyskabelse "tilpassede ringetoner". - Hvem havde tænkt på det.

Thank you Microsoft !
Gravatar #38 - Windcape
30. jun. 2011 20:08
-N- (27) skrev:
Feks. at alarmen ikke kan snooze med knap
Du kan snooze på lock-screen nu.

Virker dog vist kun for alarmer, og ikke calendar-events (iflg. twitter)
Gravatar #39 - WinPower
30. jun. 2011 20:13
#38 Det kan man helt sikkert ikke på iOS eller Android.
Gravatar #40 - Slettet Bruger [1414983820]
30. jun. 2011 20:16
WinPower (39) skrev:
#38 Det kan man helt sikkert ikke på iOS eller Android.


Nu er du bare irriterende.

"Andre har lavet det først, derfor må MS ikke"

Grow up Gnarfsan
Gravatar #41 - Magten
30. jun. 2011 20:18
WinPower (39) skrev:
#38 Det kan man helt sikkert ikke på iOS eller Android.
Øh jo.
Gravatar #42 - Magten
30. jun. 2011 20:19
SlettetBruger (40) skrev:
Nu er du bare irriterende.

"Andre har lavet det først, derfor må MS ikke"

Grow up Gnarfsan
Er det Gnarfsan?
Gravatar #43 - WinPower
30. jun. 2011 20:24
#41
Det ændre ikke på at Microsofts implementering er bedst.
Gravatar #44 - smiley
30. jun. 2011 20:54
...jeg vil kraftigt gætte på at det ikke har været muligt tidligere, på grund af en eller anden copyright lovgivning eller licensering, at det skal være så satans besværligt på visse nye smartphones, at sætte custom ringetoner.

Det er sikkert en helgardering. Hvis ikke, så er det ren stupiditet, eller et grådigt forsøg på at sælge ringetoner og gøre det nemmere for folk at købe dem, end at implementere dem selv.

Gravatar #45 - Cloud02
30. jun. 2011 21:11
Windcape (38) skrev:
Du kan snooze på lock-screen nu.

Virker dog vist kun for alarmer, og ikke calendar-events (iflg. twitter)

Ja, men det kræver netop at du åbner øjnene og skal sigte efter at ramme knappen med fingeren.
Han vil gerne have at det kunne gøres med power-knappen.
Gravatar #46 - WinPower
30. jun. 2011 21:26
Cloud02 (45) skrev:
Ja, men det kræver netop at du åbner øjnene og skal sigte efter at ramme knappen med fingeren.
Han vil gerne have at det kunne gøres med power-knappen.


glem ikke brilleaber.

- En ægte Windows bruger, snozer med briller på.
Gravatar #47 - Windcape
30. jun. 2011 21:43
Cloud02 (45) skrev:
Ja, men det kræver netop at du åbner øjnene og skal sigte efter at ramme knappen med fingeren.
Det har da ellers lykkeds mig fint at gøre i søvne indtil videre!
Gravatar #48 - Slettet Bruger [1414983820]
30. jun. 2011 21:48
Magten (42) skrev:
SlettetBruger (40) skrev:
Nu er du bare irriterende.

"Andre har lavet det først, derfor må MS ikke"

Grow up Gnarfsan
Er det Gnarfsan?


Hvorfor tror du han ikke valgte at kommentere det? ;)
Den bastard kan ikke undvære os
Gravatar #49 - Brugernavn
30. jun. 2011 21:54
We have been working our butts off, trying to figure out ways to improve the WP7 user experience, and our design team came op with an extraordinary idea:
Imagine that you could take any song you like and share it with your friends and people around you, every time you phone rang. Wouldn't that be amazing? Think about it. Everyone would be able to enjoy the same music as you...
We have come up with a way to do this. We call it Microsoft Friend Tones. It allows you to select any music file and just set it as your ring tone. Isn't that incredible?
Gravatar #50 - -N-
30. jun. 2011 22:11
#47 Så koordineret er jeg ikke i snooze tilstand :-D

Jeg tror det er et forsøg fra MS' side for at øge sandsynligheden for, at man kommer for sent på arbejde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login