Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger

Microsoft langer ud efter OpenOffice.org

15. okt. 2010 13:50Microsoft har to store produktlinjer, der bidrager godt til bundlinjen, den ene er Windows og den anden er deres officepakke. Til trods for en stor dominans på markedet for sidstnævnte vil Microsoft gerne sikre sig, at man ikke fristes til at anvende det gratis alternativ OpenOffice.org.

I en kampagnevideo rettet mod virksomheder vil Microsoft gerne gøre opmærksom på, at der er en lang række ulemper ved at vælge open source-udagven frem for deres version.

Videoen, der varer 2 minutter og 50 sekunder, kommer med en lang række udtalelser fra it-personale, lærere og andre beslutningstagere, som især har vægt på kompatibilitetsproblemer med Word og Excel.

Andre punkter, som fremhæves, er hastigheden, hvor Microsofts officepakke roses for at være op til ti gange hurtigere i nogle situationer.

Du kan se hele videoen herunder.

#1: Ravager

15. okt. 2010 13:56

Jeg vil også sige, at kompatibiliteten er den helt store faktor for mig. Det virker okay i tekstbehandling så længe man kun laver tekst. Men så snart man laver grafik som ikke er inline med teksten går det oftest helt galt. Når man så sidder og skriver på en 300 siders rapport, er det temmelig kritisk.

#2: f-style

15. okt. 2010 14:03

Jeg bruger personligt kun microsoft office, har prøvet med open office, men der er lang vej endnu. Angående kompatibilitet så er det MS skyld, deres doc og xls er MEGET lukkede, det er blevet lidt bedre med ooxml men der mangler stadig specifikationer, da meget referer til "office 95" etc. hvor "office 95" er lukket. Derved udelukker MS andre kontor pakker per automatik på en smart måde (i og med ooxlm er blevet vedtaget som værende en standard om man kan lide det eller ej).
MS office er bare den bedre office pakke som findes til dato. Der er en grund til det er blevet standarden end undtagelsen blandt virksomheder og private. Skal dokumenter kunne noget mere avanceret end tekst og indsætte billeder så er MS office oftest svaret.

Open office gør et stort stykke arbejde, men der er lang vej endnu. Det er et godt alternativ hvis man absolut vil væk fra microsoft office og licenser. Men det kommer på bekostning af funktionalitet (hvis denne er vigtig).

Live your Life... Dream your Dream... You have one life... Use it wisely...

#3: Mnemonic

15. okt. 2010 14:04

Personligt kunne jeg godt leve med OpenOffice, hvis bare der var et ordenligt alternativ til Outlook.

Jeg har prøvet ThunderBird med div. kalender-plugins, men det virker bare ikke lige så godt.

Press Space, Commander

#4: magnumice

15. okt. 2010 14:06

#1
Du skriver da vel forhåbentligt ikke 300-siders rapporter i et almindeligt tekstbehandlingsprogram? Det er da et mareridt uanset hvilket program man vælger. Næh du, det er sådan noget man bruger LaTeX til.

#0
Nu kan jeg jo kun udtale mig efter egne erfaringer, men jeg har ikke oplevet Microsoft Office-pakken være hurtigere på nogen som helst måde.
Og i forhold til kompatibilitetsproblemerne, så er det jo fordi at Microsoft nægter at implementere ODF(http://da.wikipedia.org/wiki/OpenDocumen
t) ordentligt og bruge det i stedet(hvilket er forståeligt nok ud fra, at de gerne vil tjene så mange penge som muligt, hvilket de jo så gør ved at låse folk til deres eget dokumentformat).

Er også enig i #2's synspunkter.

#5: milandt

15. okt. 2010 14:11

Ahh.. LaTeX. never mind

Ok

#6: squad2nd

15. okt. 2010 14:11

Jeg er enig i kritikken. Jeg bruger selv OpenOffice fordi jeg er for nærdig til at betale for MS Office, men det er sgu, med al respekt, et skodprodukt, i forhold til hvor lang tid det er blevet udviklet.

Fx 'Impress' som nok laver de mest grimme præsentationer overhovedet. Manglende antialiasing på fonts... billeder som man sætter liniekant på som ikke bliver vist korrekt. Og så et "fixed color-palette?" Hvem fik den ide at man ikke kunne vælge farver udfra RGB skalaen?

Det skal også siges, at der er flere guides på nettet til hvordan man tweaker OpenOffice... fx slår Java fra hvis man ikke arbejder med database... nedsætter hukommelsen for Oo, etc... men det virker stadig ikke tilfredsstillende.

#4
Jeg har fået følgende forståelse for LaTeX : Understøttelsen for spell-checks i LaTeX er da en joke? Og så istedet for at sidde med et rent WYSIWYG dokument, er det hele pladret til i kommandoer, og den eneste måde man kan se dokumentet i sin fulde form er at konvertere det til PDF, m.v.
Sparer hukommelse... og loadtime... men ellers, nej tak!

- som liberal vil man beholde de penge man SELV tjener. Som socialist vil man gerne beholde de penge ANDRE tjener!

#7: one

15. okt. 2010 14:14

Jeg har flere gange hoppet på OpenOffice vognen, og jeg synes også det er en super god pakke. Der er klart steder der kunne forbedres men det virker nu meget godt. Jeg har dog været nødsaget til at vende tilbage til Office da min daværende uddannelse krævede at vi brugte excel, til et statistikprogram de underviste i, som benytter macroer i excel, det fattede OO.o ikke.

Jeg forstår ikke at skoler/uddannelser kan kræve brug af bestemte programmer. Det er både konkurrenceforvridende samt en ekstra omkostning for de studerende.

#8: Food Fighter

15. okt. 2010 14:15

Det er korrekt at der kan være kompatibilitets problemer i forhold til OpenOffice og Microsoft Office. Men det er jo klart at det forholder sig sådan, når Microsoft gør alt der står i deres magt, for at forhindre disse kompatibiliteten mellem disse.

#1 Jeg har skrevet en over 100 siders lang rapport i OpenOffice og brugt .odt formatet, for mig fungerede dette efter hensigten, og jeg vil endda påstå at det fungerede bedre med hensyn til fx indsætning af billeder i forhold til Word.

OpenOffice har helt sikkert et stykke vej endnu, derfor er Microsoft også et must for de fleste virksomheder, men en normal familie vil sagtens kunne undvære Microsoft Office på hjemme pc'en og nøjes med OpenOffice.

#9: squad2nd

15. okt. 2010 14:15

#0
Man kan ikke kommentere på videoen på YouTube. Hvorfor er nogen folk så pissebange for feedback, når de selv sætter lavinen igang?

- som liberal vil man beholde de penge man SELV tjener. Som socialist vil man gerne beholde de penge ANDRE tjener!

#10: webwarp

15. okt. 2010 14:17

Tja, synes det er fint, så får OO da noget reklame som de sikkert ikke selv ville have kunnet få penge til markedsføring..
Jeg synes personligt at OO har kørt fint til mit private behov, er dog siden sidste uge skiftet til google docs, der endelig begynder at løfte niveauet.

I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming.

#11: fidomuh

15. okt. 2010 14:22

Det var da helt skraemmende saa syntetisk og fake deres stemmer lyder :/

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#12: squad2nd

15. okt. 2010 14:25

Microsoft: "We don't follow standards. So if you don't want to deal with inconsistencies caused by our incompetence, you better stick to using only our products."

- som liberal vil man beholde de penge man SELV tjener. Som socialist vil man gerne beholde de penge ANDRE tjener!

#13: m910q

15. okt. 2010 14:25

#9
Feedback, på Youtube?

#14: atrox

15. okt. 2010 14:26

Microsoft Office koster penge og er bedre på mange punkter.

Open Office er gratis og er ofte tilstrækkeligt.

Man får hvad man betaler for.

#15: Lobais

15. okt. 2010 14:26

Antag at jeg har følgende tekst:

Verden er storStørre end du tror.

Først vil jeg gerne tilføje et "!" i den bolde del. Så vil jeg gerne tilføje et mellemrum i den ikke bolde del.
Jeg har endnu ikke fundet et wysiwyg program, hvor i det ikke er en smerte.

Programmers are similar to the monks of Europe’s Dark Ages; they are the only ones with the insight to read and interpret the scripture of...

#16: demolition

15. okt. 2010 14:27

Jeg er enig i kritikken. Jeg bruger selv OpenOffice fordi jeg er for nærdig til at betale for MS Office, men det er sgu, med al respekt, et skodprodukt, i forhold til hvor lang tid det er blevet udviklet.
squad2nd (#6)

Jeg har også selv brugt OO gennem længere tid da den har dækket mine behov helt fint, men den er altså noget tungere og mere besværlig at danse rundt med. Ikke at MS Office er perfekt, for det er den langt fra, men den er stadig noget mere gennemført end OO. Kompatibilitet med MS Office er ikke noget jeg ville forvente 100%. Hvis bare den kan åbne dokumenterne så man kan læse dem, så synes jeg at det er fint nok. At det ikke er helt perfekt, får MS skylden for, da de gør hvad de kan for at hindre andre i at komme ind.

#4
Jeg har fået følgende forståelse for LaTeX : Understøttelsen for spell-checks i LaTeX er da en joke? Og så istedet for at sidde med et rent WYSIWYG dokument, er det hele pladret til i kommandoer, og den eneste måde man kan se dokumentet i sin fulde form er at konvertere det til PDF, m.v.
squad2nd (#6)

Spellcheck kan du sagtens have, men det har ikke noget at gøre med LaTeX som sådan. Det er noget der hører til din editor som du frit kan vælge. Fordelen ved LaTeX er nemlig at man holder layout og indhold adskilt, så man bedre kan fokusere på indholdet frem for at skulle spekulere over layout mens man skriver.

#17: Simm

15. okt. 2010 14:27

Jeg har brugt OpenOffice siden begyndelsen, og før det StarOffice. Vi bruger det daglig i mit firma også.

Jo, der er visse kompatiblitetsproblemer med MS Office, men som andre har påpeget, så er Microsofts formater ret lukkede, så jeg synes egentlig at det er godt gået at kompatibliteten er på det niveau den er på.

Jeg vil vove den påstand at 80% af alle kontorfolk sagtens kan skifte Microsoft Office ud med OpenOffice/LibreOffice, for de fleste bruger det bare til ganske ordinær tekstskrivning.

Nu 95% klogere end koldskål

#18: Magten

15. okt. 2010 14:27

#0
Man kan ikke kommentere på videoen på YouTube. Hvorfor er nogen folk så pissebange for feedback, når de selv sætter lavinen igang?squad2nd (#9)

Hvis der endelig kommer en fornuftig kommentar, så vil den drukne i folks evige flame af MS og OOo, så det er begrænset hvad MS får ud af den feedback.

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#19: Dica

15. okt. 2010 14:27

At skrive lange rapporter i WYSIWYG-programmer svarer til at udvikle hjemmesider i frontpage. Du har ganske enkelt ikke samme kontrol over dokumentet.

Ja-indlæringskurven for LaTeX er lidt stejl, men det er simpelthen det eneste der virker til store projektrapporter - især hvis man er flere om at 'udvikle' rapporten.

#20: Magten

15. okt. 2010 14:33

#0
Jeg betaler hellere for MS Office end frivilligt bruge OOo. Ikke fordi OOo ikke kan klare mine opgaver, men fordi folkene der bruger OOo ganske enkelt irriterer mig gevaldigt, debat efter debat.

Og så fordi OOo generelt virker som et halvhjertet forsøg på at lave noget godt.

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#21: Saxov

15. okt. 2010 14:35

#16, 19:
Opdele dokumentet og samle dem i med et master dokument der kun indeholder layout template og referancer til alle ens subdokumenter er altså noget man har kunne i Office i 12 år.

Det er ikke noget der er unikt for LaTeX, og jeg vil også forvente at OpenOffice understøtter det.

Så din "lange rapport" er normalt (ligesom i LaTeX) en bunke word-filer, og så et master word doc, som fixer den sidste styling.

Personligt syntes jeg at når man er flere der reviewer, at det er rare med MS-Office's mulighed for at ens kommentarer og changes får en farve-highlight, og de kan accepteres/rejectes/skjules når man sidder og gennemgår folks kommentarer, end at sidde og diff'e tekst-only filer og prøve at huske ens comments.

#22: apkat

15. okt. 2010 14:35

Er det kun mig der undrer mig over de ikke laver en reklame der siger hvor godt Office-pakken er. Men laver en der kun siger hvor dårlig OOo er?

Flere deres argumenter er da noget tamme - som nævnt i andre kommentarer. Damn amerikanske reklame koncept.
Og office kan da slet ikke åbne OOo filer, hvordan kan de så sige noget om kompabilitet?

#23: squad2nd

15. okt. 2010 14:36

#18
Nu er det jo heller ikke fordi at de direkte lægger op til fornuftige kommentarer med den video.
Énvejskommunikation er sgu latterlig, ligegyldigt hvilket emne man beskæftiger sig med.

- som liberal vil man beholde de penge man SELV tjener. Som socialist vil man gerne beholde de penge ANDRE tjener!

#24: biopv

15. okt. 2010 14:38

#22 : enig.

Jeg sidder også med en dårlig smag i munden over en video på +2 minutter der KUN er negativ over for "de andres produkt"...

Bruger selv MS office og er fint tilfreds - men det er skidt når man skal kaste med mudder...

-- Twitter makes me love people I have never met, facebook makes me hate people I know in real life.

#25: h8x0r

15. okt. 2010 14:40

"især har vægt på kompatibilitetsproblemer med Word og Excel."
Ja når først man har fået låst folk inde med ens produkter så er det jo nemt at holde på folk.

Det er dejligt at se Microsoft nu åbent indrømmer at det er deres strategi at låse kunder fast til deres "standarder".

Stille som en ninja

#26: Magten

15. okt. 2010 14:40

#18
Nu er det jo heller ikke fordi at de direkte lægger op til fornuftige kommentarer med den video.
Énvejskommunikation er sgu latterlig, ligegyldigt hvilket emne man beskæftiger sig med.squad2nd (#23)

Kommentarerne ville stadig være komplet ligegyldige. Ingen ville tage sig af dem, udover de tosser der gider spilde tid på at diskutere med andre tosser på youtube :)

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#27: domaz

15. okt. 2010 14:40

#22 : enig.

Jeg sidder også med en dårlig smag i munden over en video på +2 minutter der KUN er negativ over for "de andres produkt"...

Bruger selv MS office og er fint tilfreds - men det er skidt når man skal kaste med mudder...biopv (#24)

det gik jo meget godt for apple, så er det jo klart andre firmaer også prøver det... :P

Vil sikkert blive flamed for den kommentar, meen pyt.

#28: apkat

15. okt. 2010 14:52

Gid youtube havde et ratingsystem - så havde den instat fået flamebait fra mig.

#29: mex

15. okt. 2010 14:54

Det er jo en anden reklamekultur, der findes i USA i forhold til Danmark. I Danmark er det jo fyfy for firmaer at lave negative reklamer om andre firmaer, men i USA gøres det i høj grad.

www.michaelstorgaard.com

#30: Ravager

15. okt. 2010 15:00

#1
Du skriver da vel forhåbentligt ikke 300-siders rapporter i et almindeligt tekstbehandlingsprogram? Det er da et mareridt uanset hvilket program man vælger. Næh du, det er sådan noget man bruger LaTeX til.magnumice (#4)

Jo, jeg skriver skam lange rapporter i Word. LaTeX er mest brugbart til matematiske rapporter. Til mit brug er det for kompliceret og tidskrævende.

#1 Jeg har skrevet en over 100 siders lang rapport i OpenOffice og brugt .odt formatet, for mig fungerede dette efter hensigten, og jeg vil endda påstå at det fungerede bedre med hensyn til fx indsætning af billeder i forhold til Word.Food Fighter (#8)

Ja, det fungerer helt fint. Problemet er når du skal sammenarbejde med nogen som så kun bruger Word. Så går det bare helt galt. Fonte, objekt placering osv. går helt galt.

#31: NiklasP

15. okt. 2010 15:08

Det er jo en anden reklamekultur, der findes i USA i forhold til Danmark. I Danmark er det jo fyfy for firmaer at lave negative reklamer om andre firmaer, men i USA gøres det i høj grad.area45 (#29)

Har du en reference til at det er ulovligt i Danmark? Jeg har også hørt det skulle være ulovligt med negativ reklame for andre firmaer, men jeg synes det sker med jævne mellemrum i TV reklamer f.eks. Og har (anti)trustpilot.dk så ikke også et problem? De er trods alt en virksomhed hvis eneste formål er at omtale andre virksomheder dårligt på deres hjemmeside.

... hader folk der tror deres holdning deles af alle andre.

#32: Hekatombe

15. okt. 2010 15:09

Gid youtube havde et ratingsystem - så havde den instat fået flamebait fra mig.
apkat (#28)

Youtube har et rating system, højre klik på video, vægle "Watch on Youtube" og så kan du fortælle om du synes den var God eller ej . Og lige nu er der 250 som synes den var god og 2563 som ikke kunne lide den.

#33: AoOs

15. okt. 2010 15:14

Antag at jeg har følgende tekst:

Verden er storStørre end du tror.

Først vil jeg gerne tilføje et "!" i den bolde del. Så vil jeg gerne tilføje et mellemrum i den ikke bolde del.
Jeg har endnu ikke fundet et wysiwyg program, hvor i det ikke er en smerte.Lobais (#15)

Jeg plejer at indsætte ' S' efter S'et og så fjerne det første S bagefter.

Verden er stor Større end du tror.

Det er jo pest eller kolera. Enten ville du ikke kunne fortsætte din fede skrift, eller også ville du ikke kunne sætte mellemrum i den normale.

#34: rasmussen

15. okt. 2010 15:20

Jeg skiftede fra Windows til Linux, da min tid blev penge værd og mit mavesår var ved at briste.

#35: Bllets

15. okt. 2010 15:27

#18
Nu er det jo heller ikke fordi at de direkte lægger op til fornuftige kommentarer med den video.
Énvejskommunikation er sgu latterlig, ligegyldigt hvilket emne man beskæftiger sig med.squad2nd (#23)

Samtlige reklamer du ser til daglig er envejs kommunikation eller rettere... Masse kommunikation...

Det er ikke latterligt, men generelt sådan reklame verden har fungeret i mange år, og også sådan smæde kampagner generelt virker, man er ikke interesseret i input fra brugere :)

Names are the biggest limitations in this world.

#36: Siggehandf

15. okt. 2010 15:29

Fantastisk reklame. Godt at se oo gør et indtryk på selve Microsoft.Oo er et godt basis kontor program som vil dække langt største delen af de behov der kunne stilles af en normal bruger.

#37: TormDK

15. okt. 2010 15:38

Jeg har ikke set reklamen, men er i princippet modstander af slander reklamer.

Hvis man skal overbevise folk skal man vise hvor godt produktet er (Og det er godt!), istedet for at efterlade det indtryk at konkurrenterne er ringe.

#38: Nagelfar^^

15. okt. 2010 15:52

#15
what? jeg forstår overhovedet ikke meningen i den post!?
fyrede endog op for winword for at prøve at sætte ! og <space> i den sætning.. hvad skulle problemet være?

#33
Menes der Verden er stor! Større end du tror, eller er det random hvor man sætter henholdsvis ! og <space>?

enlighten me pls..

OT:
Bruger ikke rigtig officepakker til noget da det er meget begrænset hvad jeg laver af tekstbehandlig/regneark/etc
Men kører self Office 2010 fordi det er nice og pga. outlook

#39: fidomuh

15. okt. 2010 15:52

#30

Ja, det fungerer helt fint. Problemet er når du skal sammenarbejde med nogen som så kun bruger Word. Så går det bare helt galt. Fonte, objekt placering osv. går helt galt.

Spoergsmaalet er saa, er det OOo der gaar galt i specifikationerne, eller er det MS Office der endnu ikke formaar at foelge OOXML eller nogen som helst anden aaben standard? :)

#33

Jeg har et langt bedre fix til problematikken.
- Laer retstavning.

:D

#37

Hvis du ikke har noget godt at sige om dit eget produkt hjaelper det vel at sige alle andres er daarligt :D

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#40: Windcape

15. okt. 2010 16:02

Spoergsmaalet er saa, er det OOo der gaar galt i specifikationerne, eller er det MS Office der endnu ikke formaar at foelge OOXML eller nogen som helst anden aaben standard? :)fidomuh (#39)

http://www.version2.dk/artikel/16531-the-long-con--odf

http://about.me/windcape

#41: h8x0r

15. okt. 2010 16:03

det gik jo meget godt for apple, så er det jo klart andre firmaer også prøver det... :P

Vil sikkert blive flamed for den kommentar, meen pyt.domaz (#27)

Meeen Apple har jo ikke nogen produkter man ikke kan leve uden. :) iPhone, iPod, iMac, iTunes er jo alle ting man sagtens kan klare sig uden.

Men prøv derimod at være ud af stand til at bare læse Microsoft Office dokumenter, så bliver det besværligt fordi alle folk forventer at du kan læse et Word dokument eller et Excel dokument.
(det kan i iMac så, selvom man ikke har noge office produkt men det er en anden sag).
Der er også mange produkter der kræver at du kører Windows for skal derfor enten dual boote din iMac eller køre Fusion / Parallels etc.

Jeg vil påstå at Microsoft har stadig fat om nosserne på folk og du kan bare ikke få lov til at slippe dem helt. Fordi de er de mest udbredte, er deres formater ophøjet til værende (ofte lukkede) standarder.

Når andre leverandører som Apple, GPS producenter etc, (eller Linux) så prøver at gøre deres produkter mere brugbare ved at understøtte Microsofts "standarder" så bliver de slået i hovedet med at de krænker deres IP, har stjålet deres patenter. Selvom grunden til at de har "stjålet" f.eks. FAT32 (for at tage et eksempel) ikke er fordi det er et fantastisk fil system, men fordi at folk ikke gider købe deres produkter hvis ikke de bare lige kan koble til deres Windows pc.
Apache Foundation var også ved at få ørerne maskinen fordi SAMBA kunne tale sammen med Windows maskiner over NetBios, og de nye protokoller fra ms pudsigt nok var så lukkede med klausuler at et projekt som SAMBA ikke ville være muligt.

Så jeg syntes ikke de har noget at lade andre høre. :)

Stille som en ninja

#42: fidomuh

15. okt. 2010 16:06

#40

?
Jeg ved godt at ODF ikke er fuldt implementeret i OOo.

Windows is expensive, no matter what the value of your sparetime is.

#43: HenrikH

15. okt. 2010 16:08

Er jeg den eneste der smiler lidt over følgende:

som især har vægt på kompatibilitetsproblemer med Word og Excel.Nyheden

Som værende et argument for MS office?

#44: Windcape

15. okt. 2010 16:29

Jeg ved godt at ODF ikke er fuldt implementeret i OOo.fidomuh (#42)

Konklusionen er jo mere at der er ingen som følger nogen som helst standard 100%.

Derfor er det ikke muligt at lave ordenlig kompabilitet.

http://about.me/windcape

#45: DusteD

15. okt. 2010 16:34

Der må sidde et par animatorer og en voice actor med en dårlig smag i munden, det er jo nogle latterlige argumenter?

Kompatibilitet? Well, OOo er da mere kompatibelt end MSO..
Det kan både åbne sine egne, andre åbne formater.

FSF Associate Member #5371| FSF Europe Follower. #1033 | DKChan.org - Frihed til at være anonym.

#46: newz-AlienDK

15. okt. 2010 16:55

Bruger LibreOffice, og har tidligere brugt OOo. Passer fint til mine behov og har ikke oplevet nogen problemer, udover dem der er skabt af Microsoft (kompatibilitet med MS formater).

MS: "Jeres program er ikke kompatibelt med vores, derfor er det dårligt!"
OOo: "Okay, så fortæl os hvordan vi gør det kompatibelt med jeres program."
MS: "NEVER!!!1!one!1!six!!!4!2!"

#47: php

15. okt. 2010 17:03

omg... Bull bull bull microsoft er fu** up, Jeg håber at folk gå over til LibreOffice/OpenOffice.org, bare fordi MS make en film som dette.

Windows - For all who wanna to do eveything the hard way. ASP.NET - Very bad html, ClientID with more then 15 chars and damn slow.

#48: el_senator

15. okt. 2010 17:04

Jeg går lige ud og brækker mig...

muldjord.com - sepulchrum.net <-- det er ik' for børn

#49: eliasr

15. okt. 2010 17:39

*Host* MicroApple *Host*

Syndes virkelig at de argumenter der er angivet i videoen forholder sig ukritisk til virkeligheden.

Specielt dem der tuder over at de mangler support og ikke kan forstå programmet, og derfor har brugt mere tid på programmet end de har sparet ved at bruge open source.
(det kan vel ikke være ulogisk, at det tager tid at lære noget nyt)

og det argument med at open source ikke er gratis, pga. tids problemet, så er det vel kun at sige at ingen har per definition sagt at open source = free.

Normalt ville jeg mene at apple mobber microsoft en del, men microsoft er vist ikke bedre.

Og hvis den skole lærerinde har et formaterings problem fra de studerende, så kan hun undervise dem i LaTeX.

CS @ AAU

#50: mazing

15. okt. 2010 17:47

Grow up MS.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger