Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 56%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Microsoft bejler til WebOS-udviklere med gratis telefoner
Billede: Microsoft Corporation

Microsoft bejler til WebOS-udviklere med gratis telefoner

25. aug. 2011 11:42Da HP i sidste uge annoncerede, at WebOS var en død sild, så Microsoft sit snit til hurtigt at vinde nogle af app-udviklerne over til Windows Phone.

Brandon Watson, der er en af lederne i udviklingsafdelingen for Windows Phone 7, kunne for nyligt i en tweet oplyse, at de ville tilbyde en gratis Windows Phone 7 mobiltelefon til alle WebOS-udviklere, der har fået udgivet en app.

Med i pakken følger også udviklingsværktøjer samt gratis undervisning i udvikling til Microsofts platform.

To Any Published WebOS Devs: We'll give you what you need to be successful on #WindowsPhone, incl. free phones, dev tools, and training, etc.Brandon Watson, Microsoft

Det var et tilbud, som mange udviklere var interesseret i. Således havde omkring 600 allerede skrevet til Watson kort tid efter annonceringen.

#1: el_barto

25. aug. 2011 12:04

En gratis telefon. Hvem siger nej til det?

#2: nubus

25. aug. 2011 12:15

Måske skulle de gøre det samme til brugerne :-D

Min signatur blev overhalet af udviklingen.

#3: f-style

25. aug. 2011 12:31

umiddelbart et smart trick. For det er jo oftest gode apps som gør at folk vil benytte en hvis platform. Mon ikke at mange af dem som så har fået en microsoft telefon vil udvikle til den? Det er kp ret smart af microsoft. Desuden er selve teleofnen jo ikke så dyr at give væk for microsoft da de kan trække en del fra. Det er jo mere eller mindre kun produktionsomkostningerne som MS betaler modsat normale forbrugere ;).

Live your Life... Dream your Dream... You have one life... Use it wisely...

#4: Holger_dk

25. aug. 2011 12:51

Det er da en smart måde at gøre det på... Windows Phone 7 har jo brug for lidt mere vind i sejlene

- Holger

#5: webwarp

25. aug. 2011 13:42

De kunne jo også bare gå apple vejen, så for at man kan starte windows, kræver det en windows telefon.. Ser jo ud til at have virket for Apple og deres itunes. De har jo også foræret deres telefoner til tilfældige folk på barer i en kamp for at få omtale :p

I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming.

#6: Kenman

25. aug. 2011 14:04

#3 nu producerer de jo ikke selv telefonerne, så lidt mere end blot produktionsomkostninger skal der nok oveni. Er ret sikker på at HTC gerne vil have par lidt profit på telefonerne; selvom det formentligt er til en godt nedsat pris, ligesom da Microsoft købte WP telefoner til alle ansatte.

Men er et smart skridt, så vi kan få endnu flere udviklere over på WP platformen der efterhånden begynder at blive rigtig interessant med Mango og de nye telefoner der er på vej :)

#8: mech0z

25. aug. 2011 16:16

For det første giver det her gratis markedsføring (Ala den her artikkel) udover det så kommer der flere apps (Hvilket igen kan være god markedsføring) og 600 telefoner til måske 1500kr stk = 900k det er nok en forholdsvis lille reklame kampange MS kunne lancere for de penge. Så tror bestemt de penge er givet godt ud.

#9: amplificator

25. aug. 2011 16:48

Så er kontakten taget, og så må vi se om man bliver heldig.

Jeg har en Palm Pre, og da HP/Palm så droppede WebOS 2 til de gamle telefoner fik heg tilsendt en Palm Pre2 istedet.

Det har godt nok været noget af en kedelig tur som WebOS udvikler med mangel på information og en tur rundt i hele møllen.

Så skulle jeg være heldig at modtage en Windows Phone vil det være perfekt, da jeg allerede er godt inde i C# også udviklede til Windows Mobile i sin tid.

#10: WinPower

25. aug. 2011 19:40

En gratis telefon. Hvem siger nej til det?el_barto (#1)

Det er en WP7

Hvis man bruger Linux er man idiot !

#11: caragou

25. aug. 2011 21:41

#10
Exactly, det er det samme som at få at vide, at man har vundet en splinterny bil og man finder en skoda i sin garage.

(Come on, jeg kan umuligt være den eneste kroniske Newz-bruger, der kom op en bil-analogi, efter at have læst hans post.)

#12: GrillBiller

25. aug. 2011 21:54

->#10
men så er det da fedt at det er en lamboghini eller bughtti man i præmie..

#13: Hubert

25. aug. 2011 21:59

->#10
men så er det da fedt at det er en lamboghini eller bughtti man i præmie..GrillBiller (#12)

Læs lige #10 igen...

Maybe the dingo ate your baby!

#14: TormDK

25. aug. 2011 22:04

#13 Læs lige #12 igen.

You see what I did there?

#15: Hubert

25. aug. 2011 22:08

#13 Læs lige #12 igen.

You see what I did there?TormDK (#14)

Ikke noget der giver mening. Der er ikke tale om en lamboghini eller en bugatti... Der er tale om en wp7 telefon, hvilket som #11 er inde på er som at vinde en skoda. Og ikke en af de nye men en af de første der kom frem.

Maybe the dingo ate your baby!

#16: WeezY

25. aug. 2011 23:16

med mango er WP7 oppe på Iphone 4 niveau, mangler bare lidt app's, men ok det kommer jo... så den er da en fin Skoda man får...:D

#17: nubus

25. aug. 2011 23:37

med mango er WP7 oppe på Iphone 4 niveau, mangler bare lidt app'sWeezY (#16)

Ja.. bare en 400.000 :-) I øvrigt er WP7 et styresystem mens iPhone 4 er en telefon.

Min signatur blev overhalet af udviklingen.

#18: Windcape

25. aug. 2011 23:46

Ja.. bare en 400.000 :-) I øvrigt er WP7 et styresystem mens iPhone 4 er en telefon.nubus (#17)

Det er Windows Phone, som er et brand, ligesom iPhone er det.

Men 400k apps gør ikke den store forskel. De vigtigste apps, er ved at være på plads, da det altid er en fordel er være med tidligt i forløbet.

F.eks. når den danske marketplace åbner her om et par uger, så har jeg 4 apps i top 10 over gratis apps. (Jeg kæmper med Facebook om at være #1, vi skiftes lidt pt.).

Det er uvuderlig god reklame for ens apps. De betale apps der har opnået det samme, vil også få ekstra mange kunder.

http://about.me/windcape

#19: nubus

26. aug. 2011 07:41

Det er Windows Phone, som er et brand, ligesom iPhone er det.Windcape (#18)

Du mener... det er Android som er et brand ligesom iPhone er det :-)

Min signatur blev overhalet af udviklingen.

#20: Magten

26. aug. 2011 08:02

Ja.. bare en 400.000 :-)nubus (#17)

I forhold til?

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#21: mortensp2

26. aug. 2011 08:14

I forhold til?Magten (#20)

Altsåå... Min Windows Phone 7 siger der er 29244 apps på Marketplace :)

#22: Hubert

26. aug. 2011 08:56

Det er Windows Phone, som er et brand, ligesom iPhone er det.
Windcape (#18)

Hvor er wp7 et brand..? Det kan da ikke være her i landet hvor de slet ikke findes officielt.

Maybe the dingo ate your baby!

#24: Kenman

26. aug. 2011 11:35

Det er Windows Phone, som er et brand, ligesom iPhone er det.
Windcape (#18)

Hvor er wp7 et brand..? Det kan da ikke være her i landet hvor de slet ikke findes officielt.Hubert (#22)

WP findes i DK også officielt.
At du så ikke har adgang til alle de nice features før hardware producenterne spytter Mango ud; det er så en anden sag. Telefonerne findes, Marketplace er reelt set åbent (adgang via Zune) og har man allerede nu mango, kan man fint købe og hente apps derfra (ja, er testet; virker glimrende!)

OT: Det er en super mulighed for alle WebOS udvikleren til at komme ind på markedet; som #18 skriver er det nu man skal slå til som udvikler, få spyttet nogle gode apps på marketplace, hvor de kan få en god position og ses af mange. Når først man har etableret sig som udvikler af bundsolide, gode brugebare apps, så er den hjemme!

#25: Hubert

26. aug. 2011 12:33

Jeg var ikke klar over at MS havde lanceret telefonen her hjemme. Så er det jo først at Windcapes kommentar om at wp7 er et brand som iPhonen er bliver fjollet. Wp7 når jo ikke i nærheden af iPhone i brand

Maybe the dingo ate your baby!

#26: Magten

26. aug. 2011 12:39

#25
WP er et brand. iPhone er et brand.

WP er et brand ligesom iPhone er et brand.

Jeg kan ikke se problemet i Windcapes påstand.

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#27: Hubert

26. aug. 2011 12:47

#25
WP er et brand. iPhone er et brand.

WP er et brand ligesom iPhone er et brand.

Jeg kan ikke se problemet i Windcapes påstand.Magten (#26)

Jeg har ikke stillet spørgsmåltegn ved at wp7 er et brand. Jeg har blot spurgt indtil hvor windcape mener det er et brand.

Det er da også muligt at jeg misforstod windcape lidt. Jeg fik indtryk af at han mente wp7 var et lige så stort brand som iphonen er. Det ville ikke overraske mig hvis han mente det var tilfældet.

Maybe the dingo ate your baby!

#28: Magten

26. aug. 2011 12:54

#27
Fair nok, så har vi læst det forskelligt :)

Jeg fik indtryk af at Windcape blot mente WP er et brand ligesom iPhone.

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#29: el_barto

26. aug. 2011 12:55

#25
WP er et brand. iPhone er et brand.

WP er et brand ligesom iPhone er et brand.

Jeg kan ikke se problemet i Windcapes påstand.Magten (#26)

Jeg har ikke stillet spørgsmåltegn ved at wp7 er et brand. Jeg har blot spurgt indtil hvor windcape mener det er et brand.

Det er da også muligt at jeg misforstod windcape lidt. Jeg fik indtryk af at han mente wp7 var et lige så stort brand som iphonen er. Det ville ikke overraske mig hvis han mente det var tilfældet.Hubert (#27)

Windows Phone. Ikke Windows Phone 7. 7 er versionsnummeret. Jeg kører Windows XP på arbejdet. Ikke Windows XP Professional Version 2002 Service Pack 3.

PS: Ovenstående har jeg lært af et stramt røvhul der bashede mig for at komme til at skrive Windows Mobile i stedet for Windows Phone.

#30: XorpiZ

26. aug. 2011 13:05

PS: Ovenstående har jeg lært af et vidunderligt menneske der bashede mig for at komme til at skrive Windows Mobile i stedet for Windows Phone.el_barto (#29)

FYP.

#31: Hubert

26. aug. 2011 17:30

#25
WP er et brand. iPhone er et brand.

WP er et brand ligesom iPhone er et brand.

Jeg kan ikke se problemet i Windcapes påstand.Magten (#26)

Jeg har ikke stillet spørgsmåltegn ved at wp7 er et brand. Jeg har blot spurgt indtil hvor windcape mener det er et brand.

Det er da også muligt at jeg misforstod windcape lidt. Jeg fik indtryk af at han mente wp7 var et lige så stort brand som iphonen er. Det ville ikke overraske mig hvis han mente det var tilfældet.Hubert (#27)

Windows Phone. Ikke Windows Phone 7. 7 er versionsnummeret. Jeg kører Windows XP på arbejdet. Ikke Windows XP Professional Version 2002 Service Pack 3.

PS: Ovenstående har jeg lært af et stramt røvhul der bashede mig for at komme til at skrive Windows Mobile i stedet for Windows Phone.el_barto (#29)

Den nuværende version der findes og som langt de fleste benytter sig af er vel stadig version 7?

Maybe the dingo ate your baby!

#32: XorpiZ

26. aug. 2011 17:56

Men du kalder det vel heller ikke for Linux 2.6.something i daglig tale, vel?

Eller Android for Android 2.3.4? Eller iOS for iOS 4.3.4?

#33: Hubert

26. aug. 2011 19:09

Men du kalder det vel heller ikke for Linux 2.6.something i daglig tale, vel?

Eller Android for Android 2.3.4? Eller iOS for iOS 4.3.4?XorpiZ (#32)

Jeg har kun set par enkelte evangelister omtale det som wp istedet for wp7 som folk normalt omtaler det.

Maybe the dingo ate your baby!

#34: Magten

26. aug. 2011 19:18

#33
WP7 er jo også det stadie det er på nu. Sidste version var Windows Mobile 6.5.3, hvorefter OS'et blev omdøbt til Windows Phone 7 Series, hvor 7 tallet indikerer v7.. Series blev så fjernet fra navnet kort efter.. Om ikke så længe vil det være WP7.5, og endnu længere WP8.. Platformen er efter WP7 release omdøbt til Windows Phone, aka WP. 7, 7.5, 8 osv vil kun blive brugt til... Tadaaa, henvisning til specifikke versioner.

Microsoft præsenterede det også som Windows Phone da samarbejdet med Nokia blev offentliggjort.

Men i kalder vel også stadig iOS for iPhone OS?

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#35: Hubert

26. aug. 2011 20:01

#33
WP7 er jo også det stadie det er på nu. Sidste version var Windows Mobile 6.5.3, hvorefter OS'et blev omdøbt til Windows Phone 7 Series, hvor 7 tallet indikerer v7.. Series blev så fjernet fra navnet kort efter.. Om ikke så længe vil det være WP7.5, og endnu længere WP8.. Platformen er efter WP7 release omdøbt til Windows Phone, aka WP. 7, 7.5, 8 osv vil kun blive brugt til... Tadaaa, henvisning til specifikke versioner.

Microsoft præsenterede det også som Windows Phone da samarbejdet med Nokia blev offentliggjort.

Men i kalder vel også stadig iOS for iPhone OS?Magten (#34)

Det er meget muligt at Microsoft har ændret navnet siden det blev lanceret. Men det ændrer ikke på at jeg kun har set et par evangelister omtale det som sådan... Det er vel ikke så svært at forstå? Noget tyder på at deres navne ændring ikke er blevet kommunikeret godt nok ud hvis det kun er evangelisterne der er klar over det?

Maybe the dingo ate your baby!

#36: Magten

26. aug. 2011 20:04

Jeg skal ikke kunne sige hvilke folk du kender, men jeg hører det nærmest kun omtalt som Windows Phone. Og det er langt fra "evangelister" alle sammen.

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#37: XorpiZ

27. aug. 2011 02:45

Men du kalder det vel heller ikke for Linux 2.6.something i daglig tale, vel?

Eller Android for Android 2.3.4? Eller iOS for iOS 4.3.4?XorpiZ (#32)

Jeg har kun set par enkelte evangelister omtale det som wp istedet for wp7 som folk normalt omtaler det.Hubert (#33)

Du svarede ikke på mit spørgsmål.

Jeg er ikke 'evangelist', og jeg kalder det for Windows Phone. Er dit argument så moot eller hvad?

#38: Hubert

27. aug. 2011 16:41

Jeg skal ikke kunne sige hvilke folk du kender, men jeg hører det nærmest kun omtalt som Windows Phone. Og det er langt fra "evangelister" alle sammen.Magten (#36)

Det er kun her på newz.dk og muligvis et par andre nyhedssider jeg har set det omtalt om wp istedet for wp7. Selv de mest inkarnerede MS folk jeg kender omtaler det som wp7. Men jeg skal åbenbart vende mig til at kalde det for wp istedet for wp7. Nu er det så ikke ofte jeg har behov for at omtale det så det går nok.

Maybe the dingo ate your baby!

#39: Hubert

27. aug. 2011 16:44

Men du kalder det vel heller ikke for Linux 2.6.something i daglig tale, vel?

Eller Android for Android 2.3.4? Eller iOS for iOS 4.3.4?XorpiZ (#32)

Jeg har kun set par enkelte evangelister omtale det som wp istedet for wp7 som folk normalt omtaler det.Hubert (#33)

Du svarede ikke på mit spørgsmål.

Jeg er ikke 'evangelist', og jeg kalder det for Windows Phone. Er dit argument så moot eller hvad?XorpiZ (#37)

Jeg omtaler Linux lige så ofte som jeg har behov for at tale om wp. Dvs det er meget sjælent. Men hvis jeg skal omtale en kerne er det vel ret praktisk at tage versionsnummeret med?

En evangelist er iøvrigt ikke nødvendigvis en betalt person men en der spreder det 'gode' budskab om en given ting. Så jo du er evangeligt.

Maybe the dingo ate your baby!

#40: XorpiZ

27. aug. 2011 17:26

Men hvis jeg skal omtale en kerne er det vel ret praktisk at tage versionsnummeret med?Hubert (#39)

Naturligvis. Men Windows Phone er ikke en kerne. Det er et styresystem.

En evangelist er iøvrigt ikke nødvendigvis en betalt person men en der spreder det 'gode' budskab om en given ting. Så jo du er evangeligt.Hubert (#39)

Nej, jeg er ikke. Jeg går ikke og 'spreder' det gode budskab til alt og alle. Jeg snakker ikke mere om WP end andre folk snakker om iPhone, Android og hvad har vi. Det gør os ikke til evangelister.

#41: Zombie Steve Jobs

28. aug. 2011 03:17

Nej, jeg er ikke. Jeg går ikke og 'spreder' det gode budskab til alt og alle. Jeg snakker ikke mere om WP end andre folk snakker om iPhone, Android og hvad har vi. Det gør os ikke til evangelister.XorpiZ (#40)

Det kan ikke lade sig gøre at tale mere om noget some helt end Apple-brugere kan tale om iPhone/Newton/Lisa og hvad deres produkter nu hedder.

It's not my fault I don't listen when you talk.

#42: Hubert

28. aug. 2011 10:07

Naturligvis. Men Windows Phone er ikke en kerne. Det er et styresystem.
XorpiZ (#40)

Nu var det dig selv der bragte sammenligningen op. :)

Nej, jeg er ikke. Jeg går ikke og 'spreder' det gode budskab til alt og alle. Jeg snakker ikke mere om WP end andre folk snakker om iPhone, Android og hvad har vi. Det gør os ikke til evangelister.

Walks like a duck, Talks like a duck...

Maybe the dingo ate your baby!

#43: XorpiZ

28. aug. 2011 12:00

Nu var det dig selv der bragte sammenligningen op. :)Hubert (#42)

Så går jeg ud fra vi er enige om, at det hedder Windows Phone.

Walks like a duck, Talks like a duck...Hubert (#42)

Meh - det er useriøst det du har gang i.

#44: Hubert

28. aug. 2011 16:54

Så går jeg ud fra vi er enige om, at det hedder Windows Phone.
XorpiZ (#43)

Vi kunne såmænd kalde det Olga. Hvis det officielle navn er lavet om til wp så må vi vel kalde det for wp.

Meh - det er useriøst det du har gang i.

Ømt punkt? Bemærk jeg har ikke givet udtryk for at du skulle have økonomiske interresser i det. Og du er da også langt fra den værste.

Maybe the dingo ate your baby!

#45: XorpiZ

28. aug. 2011 21:52

Ømt punkt? Bemærk jeg har ikke givet udtryk for at du skulle have økonomiske interresser i det. Og du er da også langt fra den værste.Hubert (#44)

Absolut ikke. Men at kalde folk for 'evangelister' fordi de er glade for et produkt er useriøst.

#46: dub

28. aug. 2011 22:16

Absolut ikke. Men at kalde folk for 'evangelister' fordi de er glade for et produkt er useriøst.XorpiZ (#45)

Er det ikke det MS selv kalder den slags folk?

Cheerleader for videnskab.

#47: XorpiZ

28. aug. 2011 22:17

Det ved jeg ikke - er det?

#48: Magten

28. aug. 2011 22:39

I så fald så jeg hermed Windows, OSX og Android evangelist :D

Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...

#49: dub

28. aug. 2011 22:42

Det ved jeg ikke - er det?
XorpiZ (#47)

Det ser sådan ud.

Cheerleader for videnskab.

#50: Hubert

28. aug. 2011 22:54

Det ved jeg ikke - er det?
XorpiZ (#47)

Det ser sådan ud.dub (#49)

Nu er der den store forskel at de af MS ansatte evangelister er netop det. Altså ansatte jeg har jo så ikke givet udtryk for at der er nogle her på siden der har økonomiske interresser i wp.

Maybe the dingo ate your baby!

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger