mboost-dp1

Flickr - remon.rijper

John McCain tror ikke på net-neutralitet

- Via eWeek - , redigeret af Emil

Den amerikanske, republikanske præsidentkandidat John McCain skriver på sin hjemmeside, at han ikke tror på net-neutralitet.

Net-neutralitet handler om, at ISP’er ikke må give særlige hjemmesider eller andre tjenester en fordel på deres netværk mod betaling.

johnmccain.com skrev:
John McCain does not believe in prescriptive regulation like “net-neutrality,” but rather he believes that an open marketplace with a variety of consumer choices is the best deterrent against unfair practices.

Dermed står John McCain på endnu et område i modsætning til den demokratiske Barack Obama, der mener, at regeringen skal forbyde diskrimination af netværkstraffik.





Gå til bund
Gravatar #1 - Carstone
15. aug. 2008 09:20
Epic Fail.
Gravatar #2 - Loke76
15. aug. 2008 09:21
Og det kommer fra Bonghjernen der efter egen udtalelse ikke engang kan bruge e-mail, hvem mon har bestukket øøøh jeg mener lobbyet for den mening?.. Fandme skræmmende at sådan en klaphat har mulighed for at blive president i USA.
Gravatar #3 - christianden
15. aug. 2008 09:22
Har han fået brudt sin net-mødom inden denne udtalelse?

Ellers er det da godt nok Epic Phail
Gravatar #4 - Bllets
15. aug. 2008 09:22
#2
Kunne sige det samme om visse folk i vores regering når det kommer til IT, og mange andre regeringer...
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
15. aug. 2008 09:22
Mongol. Åhh. Din mongol. Latterlige idiot.

Well, hvis de går efter hans gråhårede, vamle og fede møghovede, så er internettet et rimelig nederen sted om et par år.
Gravatar #6 - noramskull
15. aug. 2008 09:24
Det kan godt være at McCain er imod net-neutralitet, men Obama er militant muslim, det har jeg selv set på fox news!
Gravatar #7 - smiley
15. aug. 2008 09:33
Vi går en meget, meget, meget mørk tid i møde hvis en idiot som McCain bliver valgt...

Efterhånden burde resten af verden have valg i hvem der skal være præsident derovre, for det går fandeme ud over resten af os =/
Gravatar #8 - hr. værk
15. aug. 2008 09:36
#2 kik på han de har siddende idag... og bare vent, når amerikanerne skal vælge mellem en gammel hvid mand og en "niggah" så bliver det den hvide mand... uanset hvor tåbelig han så end er!
Det mest skræmmende er at jeg gættede på at de ville vælge ham allerede under de indledende runder for næsten et år siden og det basserede jeg udelukkende på hans udseende...
Gravatar #9 - Belwas
15. aug. 2008 09:36
#7

Der har siddet en endnu større idiot på posten de sidste 8 år, og vi lever da trods alt endnu! :)
Gravatar #10 - Friwwies
15. aug. 2008 09:43
#9 ikke os alle sammen.
tænk på tropperne i afganistan og irak.
Gravatar #11 - jensj
15. aug. 2008 09:44
#9 Vil McCain ikke lige præcis bare fortsætte hvor Bush har sluppet / slipper... så er de vel lige i 'idiot-løbet' ;)
Gravatar #12 - noramskull
15. aug. 2008 09:44
Nå ja, til alle jer som går ind for Obama, prøv lige at læse det her!

http://www.barackobamaantichrist.blogspot.com/

Det afslører sandheden! :P
Gravatar #13 - Tumleren
15. aug. 2008 09:48
Endnu en god grund til at heppe på Barack Obama
Gravatar #14 - moulder666
15. aug. 2008 09:53
Hvilken overraskelse, at han mener det...men forklar mig lige, hvordan det skulle være "unfair practices" at en ISP skal behandle alle kunder lige?

Hvad er alternativet? At du skal betale efter hvor meget trafik du har?
Det vil jo være en interessant udvikling for sider med meget trafik, men uden reklameindtægter og lignende (jo, de findes)...

Eller også kunne man sætte grænser fra trafik, alt efter hvilken kunde man er...("kære download.com, I har overskredet de månedlige 10 TB, og det resterende forbrug i denne måned koster 4 kr/MB - vil I opgradere til luksuskunde?")

Gaah, jeg håber ikke, at han bliver valgt....
Gravatar #15 - rasmusv
15. aug. 2008 09:54
Kunne man forvente andet fra en liberal person? Han tror vel på at markedet ordner sig selv, og kunderne ikke er for fatsvage til at selv træffe et valg og straffe isp'er som tror de skal snyde kunderne.

Hvor er det dog pinligt at læse kommentarerne her. Tror i selv amerikanerne kun vælger præsident efter hvem som går ind for net-neutralitet eller ej? Der er nok også andre ting at tage stilling til og hvis folk stemmer konsekventialistisk vejer det her nok ikke særligt tungt ift. forskellene i økonomisk politik mf..
Gravatar #16 - jensj
15. aug. 2008 10:00
#15: Er der da heller ingen der siger... Der bliver bare sagt at folk er uenige med ham (også) i dette tilfælde...
Gravatar #17 - Okda
15. aug. 2008 10:01
Hvad fabler manden dog om :D De eneste som får noget ud af sådan en løsning er da de store kedelige hjemmesider som facebook og myspace, der har råd til at smide penge efter ISP'erne, som så af gode grunde også får noget ud af det.
Gravatar #18 - Hald
15. aug. 2008 10:03
Enig med #2

Hvad tænker manden da på?

Jeg ved intet om emnet, mad mig udtale mig om noget som jeg ikke aner hvad er, og lad alle vide at jeg har tænkt mig at styrer ting jeg ikke har forstand på.. puha, godt det ikke er mig. Jeg vil tro at han bliver "Flamed" af hele medie verden nu.
Gravatar #19 - Holger_dk
15. aug. 2008 10:04
hm... det eneste der er "skidt" ved denne udtalelse er at den sikkert ikke koster ham nogle stemmer...
Gravatar #20 - deldy
15. aug. 2008 10:07
#19: Nej, men han kan drikke dyr vin i aften, da ISP'erne melder sig på stribe som supportere.
Gravatar #21 - Esmurf
15. aug. 2008 10:20
Det er jo bare republikanernes svar på alt der har med regulering at gøre: Lad markedet bestemme. På den måde så kan den uinformerede amerikaner bestemme verdens gang.
Gravatar #22 - ZykoPeTTer
15. aug. 2008 10:20
#14
Der er da vidst noget du HELT har misforstået!
Dit skrækscenarie her:

Eller også kunne man sætte grænser fra trafik, alt efter hvilken kunde man er...("kære download.com, I har overskredet de månedlige 10 TB, og det resterende forbrug i denne måned koster 4 kr/MB - vil I opgradere til luksuskunde?")

Er NETOP sådan verden fungere i dag når man ikke bare en en lille privat kunde med en lille 5mbit flatrate forbindelse...
Sider som eks. download.com betaler rentfaktisk for deres trafik!

Jeg har ikke sat mig ind i hvad net-neutrality i DENNE sammenhæng betyder, men sådan som jeg har læst mig til i artiklen, så går det ud på at eks. downlod.com eller google.com henvender sig til eks. fullrate og stofanet, og siger vi de (google eks.) gerne have vores sider prioriteret for ISPens kunder frem for andre sider... (ret mig hvis jeg tager fejl!)
Gravatar #23 - moulder666
15. aug. 2008 10:29
#22 I stand corrected...
Gravatar #24 - Bermann
15. aug. 2008 10:57
Helt enig #7. Hvis de har så kæmpe indflydelse i resten af verdens politik er det da kun fair at vi også har i deres. De kan vel næppe være uenige i at alt de gør har indflydelse på resten af verden. Så bar ret uheldigt at den mest indflydelsesrige nation i verden så også har nogle af de mest inkompetente præsidenter og kandidater til samme. I det mindste er Barack et skridt mod en forholdsvis normal præsident for en gangs skyld.

Savner den gang hvor det meste en præsident i USA fuckede op var ved at knalde en dame som hverken var særlig lækker eller hans kone.
Gravatar #25 - Windcape
15. aug. 2008 11:22
Net neuralitet handler om at ISPerne f.eks. kan tilllade sig at lade dr.dk loade hurtigere, hvis DR betalte til dem.

Eller direkte sige, "DR vil ikke betale, så fjerner vi da bare muligheden for kunderne , så de ikke kan loade siden, haha".
Gravatar #26 - smiley
15. aug. 2008 11:23
#9/#11

McCain har grumme ideer og visioner, Bush er bare den største nikkedukke i verdens historien.

#24

Amen, brother, amen.
Gravatar #27 - LaMaH
15. aug. 2008 11:25
Meh..

Så valget de har er
1. En sort mand som præsident, som sikkert vender rundt og sælger landet til Irak for 1$ hvorefter de alle bliver tvunget til og være muslimer (hey who knows?)

eller

2. En hvid mand som har mindre hjerne en George W. Bush og som nok ender med at smide atombomber på sit eget land i ren frustration, over at han ikke kan sove for fluer om sommeren.

OH GOD.. :\
Gravatar #28 - andes
15. aug. 2008 11:30
25 skrev:
Net neuralitet handler om at ISPerne f.eks. kan tilllade sig at lade dr.dk loade hurtigere, hvis DR betalte til dem.

Du glemte et 'ikke'.

Jeg er ikke i mod net-neutralitet, men jeg er ikke overbevist om at det har så fantastisk stor betydning for internettet som jeg syntes det nogle gange præsenteres. Hvor mange kunder vil være interesseret i et net der er uhensigtsmæssigt balanceret? Forestil dig at google.com indlæser i løbet af et millisekund, mens hvert resultat i en søgning fra dem ville tage måske minutter af indlæse. Ville Google betale til sådan en model? Jeg er ikke sikker.
Gravatar #29 - vulpus
15. aug. 2008 11:30
24 skrev:
I det mindste er Barack et skridt mod en forholdsvis normal præsident for en gangs skyld.

Well, man er nok ikke helt normal hvis man kandiderer til posten som USA's præsident. Ligesom folk der vinder en guld medalje i OL nok heller ikke er helt normale ;)
Gravatar #30 - andes
15. aug. 2008 11:36
29 skrev:
Well, man er nok ikke helt normal hvis man kandiderer til posten som USA's præsident. Ligesom folk der vinder en guld medalje i OL nok heller ikke er helt normale ;)

Har de ikke bare specialiseret sig i noget andet end os andre unormale? F.eks. fysisk undholdenhed fremfor alkoholisk udholdenhed :D
Gravatar #31 - pote
15. aug. 2008 12:20
Gravatar #32 - CharlieCPH
15. aug. 2008 12:46
Seriøst folkens ta jer nu sammen. Ja McCain er fucked up, nej han er ikke ligeså slem som Bush, og med hensyn til Obama. så er han Ikke muslim og har intet med antichrist at gøre. han er fandme den første kvalificerede president kandidat i lang tid.
Gravatar #33 - Mikkelpf
15. aug. 2008 13:29
Pas nu på med at tage propaganda-videoer for gode varer (uanset hvem de promoverer). Amerikanske valg-videoer, officielle som uofficielle, er på et helt andet niveau end vi kender herhjemme. Når det så er sagt, så har McCain åbenbart udtalt ting som "there will be other wars" og dét er da en ubehagelig indstilling til tingene (han har måske nok ret, men det virker ikke som om han overhovedet kunne tænke sig at undgå dem). Personligt håber jeg for alt i verden Obama vinder (men tvivler stærkt på det)
Gravatar #34 - Leonhard
15. aug. 2008 13:50
Personligt syntes jeg at der er meget hold i dette syn, der dog konstant kritiseres af internettets "frihedskæmpere"

Gør det i virkeligheden noget at du ikke kan hente video eller lyd på en TDC unlimited highspeed connection hvis den på grund af denne begrænsning kun koster 10kr,- om måneden?
Ideen om at en sådan pracis "dræber internettet" eller "kvæler frihes" er latterlig, det er bare et andet produkt end det de fleste gerne vil have, men netop fordi forbrugerne gerne vil have "net neutrale" løsninger, vil et sådan produkt helt naturligt trives blandt alle andre løsninger.

Der hvor man skal lovgive er derimod ISP'er der eksempelvis kræver penge fra M$ for at microsoft.com virker, eller virker optimalt. Men en sådan pracis har ikke som sådan noget med netneutralitet at gøre, men er derimod en general sag omkring produktet, I stil med hvis alle philips fjernsyn havde en chip der gjorde at man ikke kunne se canalplus, bare forde de ikke havde betalt månedens dummebøde.
Gravatar #35 - J4F
15. aug. 2008 13:54
Gravatar #36 - andes
15. aug. 2008 13:58
32 skrev:
Ja McCain er fucked up, nej han er ikke ligeså slem som Bush

Men han er jo pensionist. Prøv at se billederne af ham. Han kunne være din oldefar. Al respekt for ældre mennesker, men helt ærligt? Man kan sku' da ikke forvente at skulle lede verdens mægtigste land når man på det nærmeste skal bruge stok for at ankomme til de politiske møder?
Gravatar #37 - noramskull
15. aug. 2008 14:16
#36

Nu styrer man jo ikke Amerika ved at løbe et maraton. Han er ikke en dårlig kandidat fordi at han er gammel, han er en dårlig kandidat fordi at han er en idiot.
Gravatar #38 - andes
15. aug. 2008 14:39
37 skrev:
Nu styrer man jo ikke Amerika ved at løbe et maraton.

Du mener ikke at et hverv som USA's præsident er sundhedsmæssigt krævende? Tror du at Iran eller Nordkorea sætter sig pænt og venter på at McCain får trukket pacemakeren op før de signalerer til affyring af atommissilerne?
Gravatar #39 - noramskull
15. aug. 2008 15:37
#38

Du får det til at lyde som om at international politik handler om hvem som er hurtigst på atom-aftrækkeren :)
Gravatar #40 - -N-
15. aug. 2008 15:52
Er det ikke næsten en nødvendighed at nogle får højre prioritet hvis vi skal streame tv via nettet og selv kunne sammensætte vores tv pakken hos kanalerne selv?

Og fyyyy ha hos post danmark er der også a og b post, firmaer bliver automatisk prioriteret højre, det samme gør folk med en postbox.

Vi lever i en kapitalisk verden og pengene styre showet, vil vi have bare en snert af regulering så den slags ikke sker, er venstrefløjen (A,R,SF) vejen frem.
Gravatar #41 - andes
15. aug. 2008 16:12
39 skrev:
Du får det til at lyde som om at international politik handler om hvem som er hurtigst på atom-aftrækkeren :)

Det gør det også. Se aftalen omkring USA's missilskjold i dag. USA har tøvet i årevis med at indgå en aftale, bla. pga. af protester fra Rusland. Fire dage efter at Rusland sætter tropper ind i Georgien, og sætter en del af sit forhold til Vesten over styr, lægger USA en kontrakt om opstilling af anti-ballistiske missiler på bordet i Polen og får en underskrift.
Gravatar #42 - noramskull
15. aug. 2008 16:49
#41

Det er da ikke nødvendigvis fremgang, det har i det hele taget bare forværret forholdet mellem Amerika og Rusland.
Gravatar #43 - andes
15. aug. 2008 17:23
42 skrev:
Det er da ikke nødvendigvis fremgang, det har i det hele taget bare forværret forholdet mellem Amerika og Rusland.


... netop? Derfor er det vigtigt at præsidenten ikke sidder på et plejehjem og drikker kaffe når situationen eskalerer.
Gravatar #44 - knasknaz
15. aug. 2008 17:43
Hvis han nu bliver stemt ind, får han jo sikkert ret!
Gravatar #45 - Hůňděštějlě2
15. aug. 2008 20:02
Det er ret simpelt, også selvom der bliver gjort betragtelige forsøg på at stille McCain op som den onde, onde skurk:

McCain tror på et frit marked, Obama tror på kontrol og socialisme. Jeg ved godt hvem jeg ville stemme på. Alting skal reguleres i alle ender og kanter, hvis man spørger socialisterne. Intet skal overledes til almindelige menneskers egne ønsker og fornuft. Føj!
Gravatar #46 - Neo1
15. aug. 2008 20:19
#45:

Sludder og vrøvl. Mccain vil bare komme til at betyde endnu mere ulighed i et land hvor der er så langt imellem rig og fattig at det tager lyset 5 timer at tilbagelægge afstanden! Man er overladt til sig selv i USA, hvis det går skidt er det bare ærgeligt.
Gravatar #47 - reschat
15. aug. 2008 21:34
Jeg går fuldt ind for "net-neutralitet", men jeg er dog af den mening at regeringen ikke skal gå ind, men at markedet/forbrugerne i stedet selv skal regulere det.
Hvis en ISP begynder at prioritere specielle former for trafik eller websider lavere eller højere end andre, så skal dette selvfølgelig ikke skjules og når det så kommer frem, så vil forbrugerne vælger denne ISP fra, og dermed vil være det være i ISP'ernes bedste interesse at være net-neutrale.
Gravatar #48 - bnm
16. aug. 2008 15:30
Jeg tilslutter mig reschat's kommentar #47.

Så længe man ikke laver falsk markedsføring kan jeg ikke se hvorfor staten skal blande sig i hvad for et Internet produkt private forsøger at sælge.

Undskyld, men jeg er ikke facist.
Gravatar #49 - Sirius7dk
16. aug. 2008 17:00
#46

Men hvad du vil om McCain men fakta er at McCain gaar ind for et frit verdensmarked, uden begraensninger og handelshindringer.
Obama vil lave handelshindringer for at forhindre fattige kinesere i at handle med USA, hvilket betyder at kineserne ikke bliver rigere fordi amerikanerne ikke kan koebe kinesiske produkter.

og hvad USA goer, paavirker ogsaa Danmark og Europa saa kineserne risikerer at blive fattigere.

men saa laenge amerikanerne bliver rigere er det jo fint nok for dig?
Gravatar #50 - andes
16. aug. 2008 19:14
49 skrev:

Obama vil lave handelshindringer for at forhindre fattige kinesere i at handle med USA, hvilket betyder at kineserne ikke bliver rigere fordi amerikanerne ikke kan koebe kinesiske produkter.


Det passer jo ikke. Det Obama har sagt er at han vil forhindre handel med varer produceret f.eks. ved brug af børnearbejdere. Det er overhovedet ikke det samme som det totale handelsforbud du beskriver.

Hvor er det dog ynkeligt når højrefløjen må ty til løgnagtige paralleler mellem moderate demokrater og socialisme - regulær Godwin's Law. Det viser bare hvor svagt I står.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login