mboost-dp1

HDC

HDC klar med billig HTC One-kopi

- Via giz-china -

Det er efterhånden ved at være et godt stykke tid siden HTC annoncerede firmaets nyeste flagskibstelefon, HTC One, og telefonen har siden annonceringen været fulgt af uheld, der har resulteret i forsinkelser verden over.

Om det er denne forsinkelse, der har gjort det eller ej, kan være svært at sige, men i hvert fald har firmaet HDC netop annonceret deres nyeste enhed, HDC One, der på mange måder ligner en tro kopi af HTCs flagskib.

HDCs One-model kommer til en pris på kun 160 dollars eller små tusinde kroner, hvilket nok er firmaet stærkeste argument for, at man skulle investere i deres kopi fremfor den originale HTC-telefon.

Det skal dog understreges, at mens designet på HDCs enhed ligner HTC One på en prik, lever hardwaren på ingen måde op til den kommende supertelefon, der har fået megen ros i pressen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Hængerøven
31. mar. 2013 13:11
Jeg vidste ikke Newz.dk var et reklame sted for kinesiske kopi vare?

Spændende...
Gravatar #2 - LordMike
31. mar. 2013 13:16
Er det ikke normalt at kopier ligner originalen meget, og at prisen er det eneste der er anderledes?

Måske er det nye, hvor meget den rent faktisk ligner originalen, så ?
Gravatar #3 - Beaker
31. mar. 2013 15:21
#1 jeg vidste ikke at Newz.dk var tilholdsplads for tåber der ikke kender forskel på Kina og Korea, men der satte du mig da godt nok lige på plads.
Gravatar #4 - Hængerøven
31. mar. 2013 15:27
Beaker (3) skrev:
#1 jeg vidste ikke at Newz.dk var tilholdsplads for tåber der ikke kender forskel på Kina og Korea, men der satte du mig da godt nok lige på plads.


Det var da en underlig retorik at starte ud med, forsøgte jeg at sætte dig på plads? øh, hvem er det lige du er?

Jeg var for hurtig på aftrækkeren, og kaldte det ulovlige kopi produkt for kinesisk istedet for koreansk.
Hold da helt mavle hvor var det uintelligent. *roll eyes*


Lad os lige lægge det geografiske til side, og tage fat i det der var essensen i det jeg skrev... Kopi vare

Men jeg er da glad for at få rating som flamebait, fordi jeg undre mig over en ellers respektabel nyhedside som Newz.dk gør reklame for ulovlige kopi vare på lige fod med legitime produkter
Gravatar #5 - Dr_Mo
31. mar. 2013 16:02
#4
Fuldstændig enig. Det er forkastelig at ligefrem gøre reklame for ulovlige produkter, når det så åbenlyst bryder ophavsretten. Hvis noget er flamebait, så må det være nyheden.. jeg kan ikke se noget andet grund til at poste denne nyhed, end til at provokere en diskussion om ulovlige kopiprodukter.
Gravatar #6 - Veng
31. mar. 2013 16:59
#2
Det ydre ligner. Prisen OG det indre gør ikke.
Gravatar #7 - Törleif Val Viking
31. mar. 2013 17:13
Navnet ligger da heller ikke særligt tæt på HTC :p
Gravatar #8 - Eldrups
31. mar. 2013 17:54
Det kan være HDC kan få HTC's gamle slogan. For deres nuværende er da vist lidt galt på den.
Gravatar #9 - ISCS
31. mar. 2013 18:11
Other episodes: HDC klar med billig Samsung Galaxy S4-kopi
... HDC klar med billig IPhone 5-kopi

What.
Gravatar #10 - RasmusLahrmannØster
31. mar. 2013 20:21
Man kan jo så diskutere om ønsket har være at skabe reklame eller opmærksomhed på/om emnet. Jeg vil sige det er en meget negativ reklame, hvis man vælger at opfatte det således.
Gravatar #11 - Bezim
31. mar. 2013 21:22
Synes i virkelig at den artikel reklamere for et HDC produkt fremfor et originalt HTC produkt?

Jeg er ikke enig. Nyheden angiver på intet tidspunkt at man bør købe dette produkt frem for det originale.
faktisk sidestiller nyheden folk som køber dette produkt, med "fattigrøve" der er ligeglade med specifikationer.

Artiklen oplyser blot om produktets eksistens, og skaber fokus på en problematik som er stærkt udbredt i andre dele af verdenen. Hvorfor vi kan tage stilling og debattere lige netop dette emne, for at skabe yderligere fokus, og skabe et fælles holdnings grundlag der gør at vi ikke kan lide denne typer produkter i netop vores samfund.

Jeg fandt faktisk nyheden interessant. Hvis vi nægter at lave nyheder som denne, så sætter vi både evnen til at debattere, pressefrihed og offentlig censur på en prøve. Set udefra er artiklen faktisk relativt objektiv i forhold til meget andet som vi læser her på newz.

Lad og skrive om hvad som helst. Debattere problematikken for at udveksle holdninger, og derefter lade den enkelte læser tage stilling.
Gravatar #12 - morajodk
31. mar. 2013 21:44
newz .. I er én dag for tidlig på den! ;)
Gravatar #13 - Dr_Mo
31. mar. 2013 23:02
Bezim (11) skrev:
Synes i virkelig at den artikel reklamere for et HDC produkt fremfor et originalt HTC produkt?

Ja.
Before you do go rushing off to pre-order the phone though you keep in mind that the HDC one doesn’t offer dual-sim support like many other Chinese phones do, and that the battery is a rather small 1600mAh unit.


If these details don’t bother you too much then, this HTC One clone looks like a fantastic phone to own especially at just $160!

Bezim (11) skrev:
Jeg er ikke enig.

Det er ikke et spørgsmål om enighed, den sidste sætning i citatet siger det hele.
Bezim (11) skrev:
Artiklen oplyser blot om produktets eksistens, og skaber fokus på en problematik som er stærkt udbredt i andre dele af verdenen.

Nej, artiklen siger at det er en fantastisk telefon at eje til $160. På intet tidspunkt kommer den ind på problematikken omkring kopiprodukter. Dem som skriver et indlæg omkring kopi produkter her på newz bliver ratet irrelevant eller flamebait.
Bezim (11) skrev:
Jeg fandt faktisk nyheden interessant. Hvis vi nægter at lave nyheder som denne, så sætter vi både evnen til at debattere, pressefrihed og offentlig censur på en prøve.

Hvis man gerne vil sætte fokus på kopiprodukter, er det mange andre artikler at tage fat, andre hvor man ikke bliver ratet flamebait eller irrelevant for at snakke om det. Dette er åbenbart ikke hensigten med artiklen.
Gravatar #14 - Laziter
31. mar. 2013 23:30
Spændende release dato den har..
1. april.
Det får da lige et par klokker til at ringe hehe
Gravatar #15 - NeoNmaN
1. apr. 2013 05:40
#14) blev så releaset igår d. 31 XD
Gravatar #16 - Magten
1. apr. 2013 07:50
Mr_Mo (13) skrev:
Det er ikke et spørgsmål om enighed, den sidste sætning i citatet siger det hele.
Et citat fra en helt anden side gør simpelthen artiklen på newz til en reklame? Imponerende.
Gravatar #17 - DeadMeZ
1. apr. 2013 08:31
Glædelig første april... Sjovt at se at der er NADA der egentlig fanger joken..
Gravatar #18 - NeoNmaN
1. apr. 2013 08:44
#17: Glædlig blindhed, du ikke har set dato stemplet, som jeg også nævner i #15, du læser tilsyndladene ikke alle kommentare ;)

i så fald det var meningen det skulle være til dagen, har Newz godt og grunding bummet sig
Gravatar #19 - Laziter
1. apr. 2013 10:08
NeoNmaN (15) skrev:
#14) blev så releaset igår d. 31 XD


Nu snakkede jeg altså om telefonen, ikke nyheden ;)
Gravatar #20 - Dr_Mo
1. apr. 2013 10:47
Laziter (19) skrev:
NeoNmaN (15) skrev:
#14) blev så releaset igår d. 31 XD


Nu snakkede jeg altså om telefonen, ikke nyheden ;)

HDC er en reel firma. Her er en fra oktober med HTC One X+. Hvorfor skulle det være en aprilsnar, jeg kan ikke se det sjove i det?

Magten (16) skrev:
Et citat fra en helt anden side gør simpelthen artiklen på newz til en reklame? Imponerende.

Nu var det ikke en tilfædlig side, men den artikel nyheden på newz linker til. Prøv at klikke på overskriften. Folk blev jo også vrede over at Newz valgte at viderebringe en pressemeddelse fra CallMe og kaldte det for reklame. Der var det ingen der sagde at nyheden blot informerer om produktets eksistens, hvad har ændret sig!? Heller intet galt med at reklamere for nye produkter, men måske skulle man holde sig til lovlige af slagsen og som jeg kommenteret i CallMe artiklen, produkter der er tilgængelig i Danmark. Synes jeg er mere relevant.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login