mboost-dp1

Google Inc.

Google undersøger langsomme Google Drive-responstider

- Via Slashgear - , redigeret af Pernicious

Google har netop bekræftet, at firmaet i øjeblikket kigger nærmere på de klager, der har været vedrørende den nedetid af Google Drive, der ramte tjenesten i går.

Klagerne begyndte ifølge Google at rulle ind i løbet af mandag morgen amerikansk tid, og allerede få timer efter den første klage var landet hos Google, var firmaet ude med en besked om, at der ville blive kigget på sagen omgående.

Hvilke problemer der præcis er tale om, nævner Google ikke på deres statusside, men der er dog intet, som tyder på, at der er tale om et hackerangreb. Også Google Reader, Google Docs, Twitter og Gmail har oplevet langsomme responstider.

Problemerne kommer ovenpå de sidste dages stormløb mod Google, hvor brugere af Google Reader og andre snart pensionerede Google-tjenester som iGoogle, har klaget højlydt over Googles beslutning om at lukke tjenesterne.

Google kunne senere på dagen meddele, at tjenesten igen kører som den skal.





Gå til bund
Gravatar #1 - 12V
19. mar. 2013 07:35
Mit Drive var helt nede i to timer i går eftermiddag.

Det skulle dog være afhjulpet siden kl. 17:35, i hvert fald for mig.

http://www.google.com/appsstatus
Gravatar #2 - Chucara
19. mar. 2013 08:09
Og her er grunden til at jeg ikke er den store fan af Cloud tjenester uden offline fallback.

Hvis et firma ikke kan tilgå sine filer / wordprocessor i et par timer kan det koste meget penge i tabt tid.
Gravatar #3 - crashh
19. mar. 2013 08:17
Men med google drive har du vel netop en offline udgave gemt på din computer?
Gravatar #4 - HenrikH
19. mar. 2013 08:35
Det er vel bare fordi at Google Drive var en af de tjenester de overvejede at lukke, og så lige ville have en føling med tingene?

Mere end 500.000 klager og den fortsætter, mindre og den lukker?

:-D
Gravatar #5 - bjerh
19. mar. 2013 08:51
#4 Jeg er ret sikker på de har implementeret en bedre måde at lave målinger på deres egne services. :-)
Gravatar #6 - 12V
19. mar. 2013 09:23
#2 - Som nævnt før arbejdede jeg videre fra offline versionen på telefon og PC.
Gravatar #7 - munkien
19. mar. 2013 10:28
"Også Google Reader, Google Docs, Twitter og Gmail har oplevet langsomme responstider."

Hvem har glemt Twitter i den sætning? Nogen burde følge den hjem. :)
Gravatar #8 - lorric
19. mar. 2013 12:09
En responstid kan ikke være "langsom"; den kan være høj. Det er lige så dumt som "billige priser".
Gravatar #9 - kasperd
19. mar. 2013 13:59
allerede få timer efter den første klage var landet hos Google, var firmaet ude med en besked om, at der ville blive kigget på sagen omgående.
Mon ikke Google allerede har været i gang med at kigge på problemet da den første klage ankom. Google plejer jo selv at måle på svartiderne og alarmerer automatisk de ansvarlige, hvis svartiderne er for høje.
Gravatar #10 - Chucara
20. mar. 2013 10:43
#3: Ja medmindre man gemmer sine ting i 'skyen' og arbejder med Google Docs etc.

Altså.. uden offline fallback.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login