mboost-dp1

Google Inc.

Google forbedrer JavaScript-kompilering i Chrome

- Via Chromium blog - , redigeret af Net_Srak

Google har med deres V8-motor i Chrome en af de hurtigste JavaScript-motorer blandt de populærer browsere, men nu øger Google hastigheden med en større ændring de kalder Crankshaft.

Hvor JavaScript i dag kompileres i samme tråd, som det afvikles, så flytter Crankshaft kompileringen over i en ny tråd, hvorved afviklingen ikke bliver belastet af kompileringen, hvilket giver en bedre ydelse og dermed brugeroplevelse.

For at give den bedste oplevelse afvikles JavaScript først efter en simpel kompilering, så det er tilgængeligt hurtigt. Efterfølgende bliver koden optimeret i baggrunden hvorefter der skiftes til denne.

Det er denne tunge optimerede kompilering, som Chrome i den nyeste betaudgave afvikler sideløbende.

I test på en Nexus 5 telefon har udviklerne fra Google opnået forbedringer på 27 % i Mandreel-delen af Octane-benchmarkprogrammet. Også HTML5-udgaven af Epics Citadel Demo drager nytte af den nye motor.





Gå til bund
Gravatar #1 - mbp
17. feb. 2014 12:13
"Google svømme JavaScript-kompilering i Chrome".. lyder ikke rigtigt, vel? :)

Ontopic: Hvornår bliver denne opdatering tilgængelig for brugerne?
Gravatar #2 - Montago.NET
17. feb. 2014 12:23
#1

"Prøve / Prøver" er et lidt bedre udsagnsord, og ødelægger sjældent sætningen :)

men ellers er regelen vel:

når noget bevæger sig: "Svømme"
når nogen udfører noget: "Prøve"

#0

gælder denne update både desktop og mobiler ?
Gravatar #3 - MFRaver
17. feb. 2014 19:11
Det er også det IE gør i de nyeste versioner. Så det kan være Chrome nu bliver ligeså hurtig til JavaScript afvikling som IE11.
Gravatar #4 - jakobdam
18. feb. 2014 09:46
Ærgeligt at iPhones ikke får gavn af dette (grundet at Chrome på iOS skal køre under den gamle langsomme webkitmotor; ingen andre end Apples egen Safari kan bruge den hurtigere Nitromotor).

Det bliver til gengæld spændende at se hvordan det påvirker Chrome performance i nye HTML5-spil; der findes jo en del HTML5/browser-FPS-spil efterhånden. Men her handler det jo nok mere om WebGL optimering...
Gravatar #5 - on_dope
20. feb. 2014 09:00
#4 i cydia er der et hack der gør at chrome og facebook bl.a. kan bruge den, og just-in-time.

OT: Utroligt de kan blive ved med at forbedre ydelse!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login