mboost-dp1

e-handelsfonden

Getmore anvender igen e-mærket

- Via Comon - , redigeret af Emil

Tilbage i starten af maj i år valgte onlineforhandleren Getmore at droppe e-mærket, fordi de var utilfredse med, at en store internetbutik var underlagt de samme vilkår som en lille butik.

Nu har Getmore valgt at benytte e-mærket igen og har allerede fået det tilbage på sin hjemmeside. Ifølge Getmores Direktør, Kaiser Raja, så har der været tale om en misforståelse.

I forbindelse med Getmores boykot af e-mærket, så udtalte direktøren for E-handelsfonden, Lars Schmidt Larsen, der håndterer e-mærket, at reglen, som Getmore var sure over – maks tre klager om måneden – kun var en intern vejledning. E-handelsfonden anvender den som en pegefinger for, hvornår de skal være opmærksomme på en virksomhed, men ellers vurderer sag for sag individuelt.

Kaiser Raja til Comon skrev:
Vi har fået meldt ud af E-handelsfonden, at der ikke er en regel om tre klager. Det er det vigtigste for os.





Gå til bund
Gravatar #1 - Spagnum
3. jul. 2008 06:03
Det er da også til grin at netop Getmore overhoved har fået e-mærket!
Gravatar #2 - wango
3. jul. 2008 06:04
#1
Hvorfor da det?
Getmore er mit første valg da. De har mange vare på lager gode priser og kort leverings tid.
Gravatar #3 - trezno
3. jul. 2008 06:08
#2 De har som regel ingen problemer ved levering. Problemerne opstår lige så snart du opretter en reklamationssag.
Gravatar #4 - wango
3. jul. 2008 06:11
#3
Det har jeg heldigvis ikke prøvet så det kan jeg ikke udtale mig om, men man kan da som regel kontakte producenten i tilfælde af reklamationer.
Gravatar #5 - moulder666
3. jul. 2008 06:16
Well, den ene RMA-sag jeg har haft, blev løst uden nogen som helst problem - og med hensyn til E-mærket, ville det da også have været latterligt hvis en virksomhed på størrelse med Getmore max måtte have 3 klager om måneden!
Gravatar #6 - Sikots
3. jul. 2008 06:27
Utroligt så meget helt gratis reklame man kan få for at tude lidt over et billede på sin hjemmeside ...
Gravatar #7 - BurningShadow
3. jul. 2008 06:28
Det maksimale antal klager, burde da være en procent-sats af antallet af kunder.
Gravatar #8 - shduckman
3. jul. 2008 06:35
Og så er der mig der den 30 april bestilte en 1TB harddisk, og modtog den defekt dagen efter. Desværre er disken defekt pga Getmores dårlige indpakning.Den 6. maj skriver jeg til Getmore og beskriver fejlen. Den 8. maj beder jeg om at få tilsendt et retur-fragt brev. Det kommer 4-5 dage senere. Jeg sender straks disken tilbage, men først den 20.maj registrerer Getmore min RMA sag. I dag, den 3. juli har jeg endnu ikke fået en ny disk, og der er ikke udsigt til den er på vej. Jeg har rykket 5-6 gange for den, men de nægter at diskutere RMA sager over telefonen, og pr mail får man bare en standardmail hvor de kort sagt siger "Din disk er sendt til reparation hos producenten, du har bare at vente, og du har ikke ret til nogen refundering".

I mellemtiden er disken faldet godt 200 kroner i nypris, og jeg har aldrig haft en disk der virkede. Som det er nu bliver jeg nok nødt til at vinke farvel til 1277 kr, eller tage kampen op igennem Forbrugerklagenævnet....

Jeg handler heller aldrig hos Getmore igen, selv om jeg har lagt godt 20K der bare i år. Elendig service, det nærmer sig plat og svindel.
Gravatar #9 - holmen
3. jul. 2008 06:40
1 skrev:
Det er da også til grin at netop Getmore overhoved har fået e-mærket!
Enig.
#8 jeg prøvede noget lignende, de stoppede helt med at svare på mine mails og til sidst købte jeg et bare nyt motherboard fra SHG i stedet. Naturligvis gik der ikke andet end en uge eller to, så kom der et nyt fra getmore.
Gravatar #10 - Sikots
3. jul. 2008 06:54
#9 som du vel så bare returnerede og benyttede dig af dine 14 dages fuld returret?

Getmore har jeg aldrig fået god behandling hos - købte et "LaCie" FireWire 800 kort. Betalte 600-800kr for det da det SKULLE være med 3 FW 800 stik.
Da jeg så fik min pakke, var det et noname kort til 200kr med to FW 800 stik.

Tilbage med lortet og så skulle jeg jo diskutere med dem hvorfor jeg ikke ville have deres snot.
Bondefangere. Jeg HADER når andre folk spilder min tid, specielt min arbejdstid!
Gravatar #11 - holmen
3. jul. 2008 07:05
#10 Jeg kan sgu ikk ehuske præcist hvorlænge der gik, men det faldt mig faktisk slet ikke ind.
Gravatar #12 - walling
3. jul. 2008 07:11
Nu har jeg godt nok kun købt noget ved Getmore to gange, men jeg har ikke haft problemer med dem. Jeg fik varene til den forventede tid, og de virkede som de skulle. Det kan selvfølgelig være det er noget andet, hvis man har reklamationssager ved dem.
Gravatar #13 - Eskib0
3. jul. 2008 07:21
#8
Husk at hvis den vare du modtager er defekt indenfor de første 2 uger, har du krav på refundering.
Ring til dem og svin dem til mens du gør det her klart overfor dem. Ellers har du som du selv nævner, kun forbrugerklagenævnet at gå til. Ja eller en advokat hvis du vil skyde så mange penge i det.

Evt. finde paragrafen for købeloven et sted på nettet og tilføj det via email sammen med den sviner.
Gravatar #14 - shduckman
3. jul. 2008 07:41
#13: Ja, jeg kunne bare have sendt lortet retur på min returret. Men havde ikke regnet med de ville skide sådan på mig. Ærgrer mig i den grad nu, og fremover bliver ALT der ikke lever op til mine forventninger sendt tilbage på returretten, uanset om det er defekt, og uanset hvilken forhandler. Den her situation vil jeg ikke stå i igen.
Gravatar #15 - Ganin
3. jul. 2008 07:44
#14 Kan han ikke fordi hvad han skrev er med 99% sikkerhed bullshit. Det er jo altid nemt når et firma har en nyhed at svine dem til, hvis man ikke kan lide dem... Det som newz desværre bliver brugt mest til...

Ontopic da dejligt at de har E-mærket igen.
Gravatar #16 - Carstone
3. jul. 2008 07:56
Fedt at de har fået mærket tilbage. Det var det eneste der manglede for at jeg ville handle dér, nu da SHG er lidt fucked
Gravatar #17 - Cyberguyen
3. jul. 2008 08:05
#15
Ja selvfølgelig er det bullshit for den som har færrest sager hos forbrugerstyrelsen er jo GetMore.

Jeg kan ikke forstå at nogle kan finde på at skrive sådan noget omkring et så godt firma. Som altid overholder alle frister, altid tager telefonen og sender nye dele retur før de gamle er fundet defekte.

Getmore er mit favorit firma...


Kan i mærke ironien?
Gravatar #18 - Onde Pik
3. jul. 2008 08:08
#14

Ja du kunne have returneret den ifølge reglerne om fjernsalg.

Men efter min opfattelse har du i denne situation stadig muligheden for at ophæve købet eller bede om afslag.

Ifølge købeloven har sælgeren ret til at tilbyde afhjælpning hvis det ikke er "uden væsentlig ulempe for køberen. ". Endvidere skal afhjælpning ske inden for "rimelig tid". Det er naturligvis en vurderings sag men ofte er det omkring en måned (for ting der ikke er kritiske for køberen at undvære), i dit tilfælde er der efter min mening igen tvivl.

Sålænge du selv har sendt varen retur med det samme mener jeg at rimelig tid løber fra når du har gjort opmærksom på fejlen. Og der er gået ca. 8 uger eller 6 uger hvis man var strid og talte fra de registrerede RMA'en.

Jeg synes du skal kræve at få ophævet købet jvf. købelovens paragraf 77 og 78. Så kan du få dine penge tilbage og købe i en anden butik.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id...



Ps.

Har selv kun haft dårlige oplevelser med Getmore.
Gravatar #19 - spiral
3. jul. 2008 09:22
No more Getmore!
Gravatar #20 - Miklos
3. jul. 2008 09:43
Jeg har handlet for utrolig mange penge hos SHG og Getmore, og altid opnået hurtig levering og gode priser.

Men ingen af dem var i stand til at leverer en trilfedsstillende retur/RMA service.

Det har jeg fundet hos Proshop, og jeg vil hellere betale 0,5-1% mere og slippe for hovedpine ved retur/RMA.
Gravatar #21 - spiral
3. jul. 2008 09:54
E-mærke eller ej, Jeg kommer ALDRIG til at stole på Getmore, og jeg kommer ALDRIG til at handle hos Getmore!
Getmore har haft længe en sort samvittighed.
Gravatar #22 - shduckman
3. jul. 2008 10:18
#15: Bullshit? Jeg har ingen interesse i at fortælle usande ting. Min sag er RMA# 27026, Dato / Tid ........: 20-05-08 / 11:54, Og den var forventet klar den 10/6. Jeg har som sagt ikke fået nogen disk. Getmore bekræfter at jeg har ret til en ny disk, men gør intet for at afhjælpe min situation.

#18: Du har helt ret. Ifølge købeloven har jeg ret til at kræve at handlen går tilbage, hvis ikke de udbedrer manglen indenfor "rimelig tid". Desværre er det en gummiparagaf, som kræver individuel vurdering. Jeg tror bestemt også at Forbeugerklagenævnet vil give mig ret, men det ER sq da træls hvis det er nødvendigt at tage så drastiske skridt i brug. De spilder min tid.
Gravatar #23 - RoT
3. jul. 2008 10:24
Har prøvet på at bestille vare ved dem tre gange nu, alle gange var varen på lager ifølge deres hjemmeside. Efterfølgende blev jeg spist af med emails en gang imellem om at varen var på vej fra leverandøren og snart var klar til afsendelse. Efter 8-9 dage afbestilte jeg varen alle tre gang. En gang kan være uheld, tre gange er umuligt. De er ikke andet end fup og fiduser.

Hvis man kigger på trustpilot.dk er der over 16.000 der har afgivet bedømmelse af getmore mange af dem der har afgivet 4 eller 5 stjerne har kun afgivet den ene bedømmelse på trustpilot.dk. Det lugter en lille smugle af svindel.
Gravatar #24 - CableCat
3. jul. 2008 10:35
#23: Når du handler hos Getmore, får en mail med et link til Trustpilot når du har fået varen leveret.
Gravatar #25 - shduckman
3. jul. 2008 10:37
BREAKING NEWS:

"Hej Mads

Den er blevet ombyttet.
Du vil modtage en ny inden for et par dage.
Vi beklager den lange reklamationstid.

Venlig hilsen / Best regards
Getmore A/S"

Så nu ser det altså ud til at jeg får en ny disk. Kun 44 dage fra de registrerede RMA sagen, til jeg får det jeg har betalt for. Ikke specielt imponerende.
Gravatar #26 - Shorts
3. jul. 2008 10:45
Jeg har handlet en del med Getmore, og også sendt varer tilbage til dem, og har ringet til deres kundeservice. Alle har været dejlige oplevelser... jeg har seriøst ikke oplevet så god kundeservice som Getmore har givet mig, og da slet ikke til de priser de har. Jeg bliver ved med at handle der så længe det giver gode oplevelser.
Gravatar #27 - Yilar
3. jul. 2008 10:51
Trustpilot er sgu en joke. Man ved ikke hvem der afgiver stemmerne og hvilke kriterier de ligger vægt på. Jeg ligger mere vægt på prisen end RMA servicen, og nogle har fuldstædige urealitiske forventninger når det kommer til RMA. Pris og service hænger som regel sammen. FAT DET NU!

Lad vær med at klynk, hvis du vile korte RMA tiden ned må du betale ekstra, sådan er det bare. Jeg har 2 gange haft en harddisk (den famøse IBM deathstar) til RMA, og det tog begge gange næsten en måned, ja det sutter maks røv, men sådan er livet.

Det er sgu ikke fordi der er ekstrem høj fejlrate på computerprodukter.
Gravatar #28 - spiral
3. jul. 2008 10:52
#24
Truspilot er ikke en troværdig hjemmeside, når det kommer til Getmore!

Getmore få 30-50 anmeldelser om DAGEN på Trustpilot, hvor de 95% af dem giver 5 stjerner og bliver skrevet af folk som har kun EN enkelt bedømmelse på deres konti.

Hvis man sammenligner med en anden netbutik, så som f.eks. SHG, Midt-Data, PRC-Data etc som kun får en anmeldelse hver 3 dag ca.
Gravatar #29 - Mort
3. jul. 2008 10:59
#23 + #24: Trustpilot kan du ikke bruge til at bedømme om andre har haft en god oplevelse med forretningen. Deres bedømmelses resultat bliver beregnet udfra et ukendt grundlag som vægter andre kilder højere end brugernes egne ratings.
Gravatar #30 - XxX
3. jul. 2008 16:14
Haha

Getmore...

Mage til skodfirma..

Bestilte engang 3 ting lige op til jul...De 2 ting var på lager og klar til afsendelse men den tredje var ikke lige på lager..

De meddelte så at den ville være på lager et par dage efter (en lille uge før jul) ..

Problemet var bare at da tingen så kom på lager efter 4 dage ja så kunne de stadigvæk ikke sende dem for så havde de i mellemtiden solgt en af de andre varer så den nu var i restordre og nu var vi pludseligt tæt på jul og de kunne først få flere af den anden vare til mellem jul og nytår og da delene var til en julegave kunne jeg ikke vente og måtte bestille hos nogle andre..

Skodfirma der bekræfter at de har mine dele (som jeg jo indirekte har betalt for og derfor må de jo være mine) og så bagefter sælger dem til nogen andre mens de venter på at få den sidste del hjem..

Aldrig aldrig aldrig getmore.....og så kan de have nok så mange mærker og rekommanderinger...

Lortefirma....Kort og godt..

XxX
Gravatar #31 - Makey
3. jul. 2008 17:33
@ #30
Afbestil, bestil de to ting som de har, find en anden shop at købe det sidste i eller gå et helt andet sted hen og find varerne...
"Der tages forbehold for (You name it)" og det står der alle steder, hvis du vil have varerne med det samme bliver du desværre nødt til at gå ned i en fysisk butik, tage noget fra hylden og købe det med hjem, alle andre metoder er der en hvis leveringstid på, som er meget lang oftest.

Vil helst ikke rates negativt fordi nogen har noget imod Getmore, hvilket jeg kan se mange har, men siden ingen andre har penslet det ud meget konkret, så, flere kunder = flere klager mændemæssigt, men procentvis sikkert det samme.
Der var nogle der brokkede sig over at Newz skrev nyheder om at nu var Kinesernes internet så og så hurtigt og der var så mange millioner der havde adgang til det, men det gad de ikke høre på for igen, procentvis, er det nøjagtig det samme som alle andre steder.

Naturligvis er der derfor mange flere personer der kan råbe op om Getmores dårlige service, og personligt gider jeg ikke modargumentere med at min pakke kom til tiden osv., da det ligesom er det, der er ikke mere til den historie, det er tilsyneladende nemmere at være det sure brokkehoved end den glade kunde, dertil skal det siges at de er en del sjovere at høre på:
"OMFG Så kom min pakke ikke til tiden mand! Jeg smadrer dem så meget!"
"Fuck hvor irriterende de er bare så skod man!"
vs
"Så jeg modtog pakken til den aftalte tid."
"Cool!"
Gravatar #32 - shduckman
3. jul. 2008 18:07
#31: Du har helt ret. Jeg har også handlet MEGET hos Getmore, og altid været godt tilfreds. Gode priser, lagerstatus der passede, leveringstider der passede. Jeg havde godt hørt rygterne om at "De er elendige til RMA", men tænkte at det jo var et stort solidt firma, så mon ikke bare folk har været uheldige, eller har for høje forventninger.

Indtil den dag jeg SELV fik brug for at sende en defekt vare retur. Så bliver man mødt af laaaaaaange RMA tider, ingen information undervejs, lange telefonkøer, og når man så endelig kommer igennem, så får man en mand der siger at de ikke vil diskutere RMA sager over telefonen. Men at man må sende en mail. Sender man en mail, får man et standardsvar tilbage, som de lige copy/paster. Ringer man ind til dem igen og forlanger at de tager sig af ens sag, når man nu i 2 måneder har haft små 1300 kr ude at hænge hos dem, så smider de røret på.

Jeg VAR glad for Getmore. Det er jeg ikke mere. De er SÅ bange for selv at komme til at hæfte for en RMA ombytningsvare, så de gør ALT i deres magt for at tørre både udgift og ansvar af på producenten. Selv om det ifølge købeloven er dem selv der har det direkte ansvar over for mig, kunden.

Getmore er en amatørbiks, der opererer på kanten af lovgivningen. Det må være konklusionen.
Gravatar #33 - Breadfan
3. jul. 2008 18:10
25 skrev:
BREAKING NEWS:

"Hej Mads

Den er blevet ombyttet.
Du vil modtage en ny inden for et par dage.
Vi beklager den lange reklamationstid.

Venlig hilsen / Best regards
Getmore A/S"

Så nu ser det altså ud til at jeg får en ny disk. Kun 44 dage fra de registrerede RMA sagen, til jeg får det jeg har betalt for. Ikke specielt imponerende.


Hej Mads, Hvilken disk var der tale om? Jeg sidder i en næsten identisk situation. Jeg sendte min WD1000FYPS (1tb) retur, den 24 april. Og jeg venter stadig

Jeg havede bestilt 3, til et raid 5, men de 2 andre står bare og venter... og ja, de er faldet en del i pris siden da.

Ligesom dig er jeg blevet nægtet at få pengene retur, og efter min opfattelse burde en defekt vare blive ombyttet med det samme, hvis den er defekt fra starten, men ak nej...

Mht. registrering af sagen, gik der 11 dage fra de havede kvitteret for pakken på T&T, til jeg fik en mail om at sagen var blevet registreret.

Nu sidder jeg og bliver helt i dårligt humør igen....
Gravatar #34 - Breadfan
3. jul. 2008 18:12
#32: mit serie nummer på disken var: wcasj1213008

Jeg kunne godt se det sjove i, at de har sendt min defekte disk til dig.

Du burde kunne se serie nummret på din første RMA registrering af sagen.
Gravatar #35 - shduckman
3. jul. 2008 18:15
#33: Det var en Western Digital WD10EACS. Ligesom ved dig gik der også i hvert fald en 6-7 dage fra jeg kunne se de havde modtaget pakken, til de oprettede RMA sagen den 20. maj.

Mit serienummer var wcasj1394540, så det er ikke den samme disk, kunne ellers være sjovt :-D Min disk var pakket i en boblekuvert, og så smidt ned i papkassen med resten af de stumper som jeg skulle bruge i min HTPC. Det holder den altså ikke til, og jeg VED at Western Digital ikke erstatter en disk hvis man sender den retur til dem i en tilsvarende emballage.

Jeg fejrer ikke selv min sejr, før jeg står med den nye disk i hånden, og har konstateret at den VIRKER. Din situation er jo, om muligt, endnu værre. Du har ventet MEGET længe. Og på 3 diske, er dit tab endnu større. Jeg har trods alt "kun" tabt 202 kroner, hvilket Getmore nok er pænt ligeglade med.
Gravatar #36 - Magten
3. jul. 2008 18:23
Sjovt at folk kun rater indlæg som fortæller dårlige historier om getmore, som relevant, interessant, og informativ?

Har kun haft gode oplevelser med Getmore. Bestilte for nogle måneder siden 4 varer, hvoraf den ene var i restordre, men på siden stod til at være på lager. En halv time efter ringer en af dem til mig, og spørger om jeg vil have ordren splittet op.. Uforstående siger jeg at varen stod til at være på lager, og den stadig gør det.. Fik ordren delt op, og betalte kun fragt en gang pga fejlen...

Dagen efter havde jeg de tre varer, og dagen efter den sidste var kommet på lager fik jeg den ind af døren.

Det er kun en af de gode oplevelser jeg har haft med Getmore.
Gravatar #37 - Breadfan
3. jul. 2008 18:24
#35 Mine var også i bobble kuverter for sig, i en størrer kasse. Jeg spekulere på om jeg bare burde have sendt den direkte til Western Digital selv.
Gravatar #38 - Breadfan
3. jul. 2008 18:30
#36

Jeg har også haft massere af hurtigt leveret ordre hos Getmore over de sidste par år, omkring 20 stykker.
Dette er min første RMA ved getmore, og helt sikkert den sidste.
Gravatar #39 - shduckman
4. jul. 2008 06:36
#38: Det kan jeg nikke genkendende til. Har lige regnet sammen, har handlet for 18K hos Getmore de sidste 8 måneder. Altsammen forløbet uden problemer.

#36
De ER hammergode i salgsfasen. Men lige så katastrofalt dårlig var min oplevelse af dem under RMA behandlingen. Og man kunne håbe at jeg bare har været uheldig, men de generelle udmeldinger peger desværre i retning af at det er et generelt problem.
Gravatar #40 - sunz
5. jul. 2008 00:12
Nu har Getmore valgt at benytte e-mærket igen og har allerede fået det tilbage på sin hjemmeside.


Er meget lettede over at getmore.dk entlig har fået E-handelsmærket tilbage. Men hvad af jeg har hørt så skulle de absolut ikke fortjene dette mærke, da de har snydt utrolig mange kunder, især når det gælder leveringstiden og reklamation/reperation.

Handler nemlig selv med getmore.dk i øjeblikket:

Købte et 42 tommer LCD-TV af getmore.dk for de 7 dage siden. På lagerstatus stod der at leveringstiden, forventes at være 9-10 og leveringstiden faldt dag efter dag.

7 dage efter at jeg har bestilt det, kan jeg se at lagerstatus igen er 8-9 dage og prisen er desuden sat op, så jeg kontaktede dem for at høre hvordan og hvorledes. Fik så afvide at de ville modtage fjernsynet den 8. Juli 2008...altså en lille forsinkelse. Men har skam ikke fået nogen mail fra dem, som jeg entlig burte få (eftersom varen er blevet forsinket)

Mens jeg sidder og venter på mit TV har jeg google't getmore og kan se at de har fået meget negativ omtale og ovenikøbet snydt med deres brugerbedømmelse på trustpilot.dk
(kilde: http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=25717)

Nogen her der har handlet med dem før?

Ikke for at være irrelevant iforhold til nyheden, men vil altså meget gerne høre noget fra jer, da jeg må siges at være lidt bekymret omkring at handle med getmore.dk, selvom de netop nu har fået deres e-handelsmærke igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login