mboost-dp1

Windows vNext live blog


Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
30. sep. 2014 17:10
Nogen der følger med fra eventet?

Der er live blogging her:
http://live.theverge.com/microsoft-windows-9-event...

Og den hedder Windows 10.. Wtf?!
Gravatar #2 - XorpiZ
30. sep. 2014 17:12
Ja jeg læser med. Er også virkelig overrasket over navnet
Gravatar #3 - Magten
30. sep. 2014 17:19
Meh, jeg er altså ikke vild med den start menu :(
Gravatar #4 - XorpiZ
30. sep. 2014 17:25
Næeh, den ser ikke specielt spændende ud. Men det kan være det bliver bedre med lidt tilvænning.
Gravatar #5 - XorpiZ
30. sep. 2014 17:27
Multiple desktops kommer, ser det ud til.
Gravatar #6 - Magten
30. sep. 2014 17:32
Haha:

You can now paste in directories into command prompt with ctrl+v. FINALLY.

Altså, det har været savnet, men ligefrem at demo'e det :D
Gravatar #7 - Magten
30. sep. 2014 17:41
Windows Insider Program - det skal afprøves. Ikke mindst pga næste version af Windows Server (og System Center?)!
Gravatar #8 - XorpiZ
30. sep. 2014 17:51
Windows 10 til mobiler. Tror ikke vi skal forvente, at alle nuværende telefoner kan opdateres..
Gravatar #9 - Magten
30. sep. 2014 18:02
Det bliver i hvert fald spændende at se. De har jo tidligere meldt minimum 18 mdrs support ud til alle enheder, så nogle af dem må være kompatible.
Gravatar #10 - zymes
30. sep. 2014 18:13
Er der video et sted?
Gravatar #11 - Magten
30. sep. 2014 18:18
Ingen live streaming hvis det er det du tænker på.

Det var et lille event åbenbart, ikke særlig mange inviterede så vidt jeg kunne forstå.
Gravatar #12 - zymes
30. sep. 2014 18:23
Det kan jeg se nu, er startet fra bunden :P
Gravatar #13 - Clauzii
30. sep. 2014 19:55
Hvorfor venter MS ikke nogle måneder med en pre-præsentation af Windows 10 (10?, WTF?!). Det virkede meget tyndt, det de havde at vise, lige nu, synes jeg, med en stor blanding af W7/8 og 10 ting, uden et klart grafisk budskab om at "Der vil vi hen!", fremfor (undskyld) bolche-blandingen.

At man nu kan bruge CTRL+V i Command Prompt som supplement til menukommandoen, ser jeg overhovedet ikke som noget banebrydene i Windo(w)s 10 (eller "This is... a geeky feature. I understand."), men mere som en kæmpe mangel der har 'glimret' ved sit fravær i mange år. Men tak fordi nogen fandt koden og endelig pastede den ind i Windows :)

Windows 10's "Flere skriveborde osv" (altså ~Expose på Mac) er jo heller ikke nyt. Heller ikke på Windows, men har så krævet et program fra 3. part.

Nej, det nye må blive at Windows platformen trænger til at blive defragmenteret og strømlinet på tværs af enhederne i Windows-universet, hvilket også synes som den tydeligste råde tråd under præsentationen.

Og det er heller ikke så tosset endda :)
Gravatar #14 - Magten
30. sep. 2014 20:22
Clauzii (13) skrev:
Hvorfor venter MS ikke nogle måneder med en pre-præsentation af Windows 10 (10?, WTF?!).
Det snakkede de lidt kort om - de vil have feedback så tidligt i processen som muligt, meget lig det de gjorde med Windows 8. Det er et technical preview og langt fra feature færdigt.. Til gengæld kan de trække på vores brug af det til at fixe bugs og få feedback på hvad der (ikke) er godt.

Clauzii (13) skrev:
Det virkede meget tyndt, det de havde at vise, lige nu, synes jeg, med en stor blanding af W7/8 og 10 ting, uden et klart grafisk budskab om at "Der vil vi hen!", fremfor (undskyld) bolche-blandingen.
Og nok af den grund var det et lille event, og ikke det helt store show. Mit gæt er at vi vil se lidt mere til det under TechEd Europe om en måneds tid. Måske developer preview? Og så efterfulgt af consumer preview til Build'15 og release omkring eller kort efter TechEd/MUTEE/hvad navn det nu får, næste år.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login