mboost-dp1

Waoo og små internetudbydere har de gladeste bredbåndskunder


Gå til bund
Gravatar #1 - thimon
16. apr. 2015 13:12
http://www.version2.dk/artikel/waoo-og-smaa-intern...

Lidt vand på debatten omkring ISP'er og hvem der er bedst etc.

Loyalty Groups har lavet en undersøgelse på 2.800 husstande, som har faste internetforbindelser.

Undersøgelsen viser at Waoo har de mest tilfredse kunder med 84%, når det gælder deres internethastighed. I bunden ligger Telenor og TDC Bredbånd med 59%. Når det gælder stabiliteten viser den samme tendens sig igen.
Gravatar #2 - CBM
16. apr. 2015 13:41
#1
Ikke så mange overraskelser der IMO :-)

Fiber er bare bedre,

folk vil have fiber,

TDC/YouSee er mere interesseret i at tvinge deres "kunder" til at bruge deres oldgamle kobber og samtidigt malke deres "kunder" for den *HOST* *HOST* "SERVICE" de tilbyder via kobber.

TDC/YouSee er dermed med til at holde Danmark tilbage som IT Nation da mange er "tvunget" til at være "kunder" og derved at udholde deres elendige "kobber løsning".
Gravatar #3 - kurt7
16. apr. 2015 14:29
Det jeg finder mest irriterende ved TDC/Yousee er deres altid opfindsomme metoder til at malke deres kunder. Hvis ikke det er det ene, så er det noget andet. Nogle metoder er mere skjulte end andre.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. apr. 2015 20:14
CBM (2) skrev:
#1
Ikke så mange overraskelser der IMO :-)

Fiber er bare bedre,

folk vil have fiber,

TDC/YouSee er mere interesseret i at tvinge deres "kunder" til at bruge deres oldgamle kobber og samtidigt malke deres "kunder" for den *HOST* *HOST* "SERVICE" de tilbyder via kobber.

TDC/YouSee er dermed med til at holde Danmark tilbage som IT Nation da mange er "tvunget" til at være "kunder" og derved at udholde deres elendige "kobber løsning".


Terra?..

---

Also, waoo har de dårligste reklamer, brækker mig fandme.
Gravatar #5 - terracide
17. apr. 2015 01:51
PHP-Ekspert Thoroughbreed (4) skrev:
CBM (2) skrev:
#1
Ikke så mange overraskelser der IMO :-)

Fiber er bare bedre,

folk vil have fiber,

TDC/YouSee er mere interesseret i at tvinge deres "kunder" til at bruge deres oldgamle kobber og samtidigt malke deres "kunder" for den *HOST* *HOST* "SERVICE" de tilbyder via kobber.

TDC/YouSee er dermed med til at holde Danmark tilbage som IT Nation da mange er "tvunget" til at være "kunder" og derved at udholde deres elendige "kobber løsning".


Terra?..

---

Also, waoo har de dårligste reklamer, brækker mig fandme.


Nope.
Har prøvet Waoo som udbyder, kan ikke mærke forskel på dem og ComX...men gad vide hvad CBM brækker ud næste gagn?
At fiber er med lysets hastighed?
.oO(Den fortrød den medarbejder ved Waoo der skulle være smart overfor mig i telefonen...5 min senere og jeg var overbevist om at det "stunt" prøvede at han ikke at bilde folk ind igen...ever ^^)
Gravatar #6 - CBM
17. apr. 2015 07:36
#5
Så du foretrækker YouSee coax fremfor fiber?

Jeg må indrømme at min kommentar i #2 er grundet at jeg er butthurt over ikke at kunne få fiber :-)
Gravatar #7 - Qw_freak
17. apr. 2015 07:52
terracide (5) skrev:
At fiber er med lysets hastighed?

Det lyder hurtigt, hvad er enheden? bit/foton? :)
Gravatar #8 - terracide
17. apr. 2015 17:12
CBM (6) skrev:
#5
Så du foretrækker YouSee coax fremfor fiber?

Jeg må indrømme at min kommentar i #2 er grundet at jeg er butthurt over ikke at kunne få fiber :-)


Så længe jeg har <5ms til gateway kan jeg ikke være mere lgiegald med om mine bits flyder via kobber, fiber eller hyper-brevduer.

Dosn't matter
Gravatar #9 - kurt7
17. apr. 2015 18:02
terracide (8) skrev:
Så længe jeg har <5ms til gateway


Overdrivelse fremmer forståelsen
Gravatar #10 - gramps
17. apr. 2015 19:52
CBM (2) skrev:
TDC/YouSee er dermed med til at holde Danmark tilbage som IT Nation da mange er "tvunget" til at være "kunder" og derved at udholde deres elendige "kobber løsning".


Jeg har netop valgt YouSee for at undgå kobber. Min eneste anden løsning er ADSL - om det er TDC, Telenor, Telia, Boxer, Dansk Net, whoever, de tilbyder deres forbindelse via kobber. De kan tilbyde op til 20 Mbit (Boxer op til 14, så jeg gætter på at det er grænsen), mens YouSee tilbyder mig op til 100/20 Mbit.

terracide (8) skrev:
hyper-brevduer


IPoAC har op mod 50 % package loss. FYI.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. apr. 2015 20:15
gramps (10) skrev:


terracide (8) skrev:
hyper-brevduer


IPoAC har op mod 50 % package loss. FYI.


For example: If 16 homing pigeons are given eight 32 GB SD cards each, and take an hour to reach their destination, the throughput of the transfer would be 9102 Mbit/s, excluding transfer to and from the SD cards.
Gravatar #12 - gramps
17. apr. 2015 21:31
#11
Men også: IPoAC has been successfully implemented, but for only nine packets of data, with a packet loss ratio of 55% (due to user error)
Gravatar #13 - terracide
18. apr. 2015 00:09
kurt7 (9) skrev:
Overdrivelse fremmer forståelsen


Jeg har <5ms til min gateway?
Den var nede på ~2ms da jeg kørte SHDSL på kobber...ignen mediet er underordnet...medmindre du intet fatter...så SKAL det være fiber...åbenbart.
Gravatar #14 - CBM
18. apr. 2015 06:04
PHP-Edet en kspert Thoroughbreed (4) skrev:


Terra?..

---

Also, waoo har de dårligste reklamer, brækker mig fandme.


Godtnok var det en ordentlig gang galde jeg kom af med... men
jeg har endnu ikke nået Terra's "niveau" :-) ...håber jeg da ikke...

Jeg må være inde i en periode hvor jeg er ekstra mavesur for tiden. Jeg beklager. :-)

Gravatar #15 - CBM
18. apr. 2015 06:09
#8
Såfremt forbindelsen er hurtig og stabil så kan du have ret i at typen er underordnet såfremt man har mulighed for at vælge den type og udbyder der leverer det bedste produkt til prisen
Gravatar #16 - Clauzii
18. apr. 2015 20:29
#7
Nøddemix.
Gravatar #17 - gramps
20. apr. 2015 07:26
CBM (15) skrev:
Såfremt forbindelsen er hurtig og stabil så kan du have ret i at typen er underordnet


Så samt som det er sagt. De fleste har bare erfaret at kobber generelt er mindre stabilt end fiber.
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. apr. 2015 07:33
Jeg må sige, at jeg ofrer gerne 10 ms ping for at få en hurtig forbindelse. For mig er det mere værd at have 50+ mbit hver vej, og en ping på 15 ms end at have 10/1 og en ping på 5 ms

- for helt ærligt, hvad er 10 ms?
Gravatar #19 - terracide
20. apr. 2015 15:39
#18:
10 ms ekstra kan påvirke meget, pga. den måde en game engine virker (ticks).

Hvis du spiller med 60 FPS online, så tager hver frame ~16 ms
10 ms ekstra latency kan give delay (lag) imellem det det du ser og det der bliver sdnt til serger = missing hitbos i forhold til hvis din ping var 10 ms lavere.

Lantecny > båndbredde når man gamer.
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. apr. 2015 16:12
#19

Tjo, det har du ret i. Men når jeg spiller er det for sjovs skyld (spiller forøvrigt også ret sjældent) - men når jeg arbejder vil jeg gerne have båndbredde.
Gravatar #21 - Chewy
20. apr. 2015 16:13
Er jeg den eneste der stemmer for at vi får fat i en stavepædagog til Terra?

Eller skal vi lade hans ramblings blive ved hvad det er, rambling?
Gravatar #22 - terracide
20. apr. 2015 17:02
#21:
Gider ikke rette på newz...lær at leve med det...
Gravatar #23 - Chewy
20. apr. 2015 17:35
Det er dig der fremstår som et barn i 5. klasse...
Så i sidste ende er det dig der skal leve med det....

Men på den anden side, selvom du skrev perfekt dansk, ville der nok stadig ikke være nogen herinde der tog dig seriøst....
Gravatar #24 - terracide
20. apr. 2015 17:59
Chewy (23) skrev:
Det er dig der fremstår som et barn i 5. klasse...
Så i sidste ende er det dig der skal leve med det....

Men på den anden side, selvom du skrev perfekt dansk, ville der nok stadig ikke være nogen herinde der tog dig seriøst....


You want soem cheese with that whine?
Men sødt du bekymre dig om hvordan nadre opfatter mig...så er der en der gør det..for jeg gør ikke.
Gravatar #25 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. apr. 2015 19:13
En Terra uden slåfjel er ikek en Terra. Lær at lev med det, det gør vi andre.

Wb btw
Gravatar #26 - m910q
20. apr. 2015 21:03
PHP-Ekspert Thoroughbreed (20) skrev:
men når jeg arbejder vil jeg gerne have båndbredde.
Hvis det er hjemmesider du snakker om, så får du også mere ud af at have lavere latency.

Med SPDY eller HTTP/2 får latency mindre at sige, men det er langt fra alle webservere der understøtter det endnu.
Gravatar #27 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. apr. 2015 21:14
#26

Nu hoster jeg ikke så meget, men uploader ofte 50+ MB filer, så er det sjovere med 90 Mbit end 1-2 Mbit :)
Gravatar #28 - CBM
21. apr. 2015 00:24
#23, #24
popcorn anyone?


Gravatar #29 - markjensen
21. apr. 2015 08:42
CBM (28) skrev:
#23, #24
popcorn anyone?


Nej, ost, kan du ikke læse?
Gravatar #30 - CBM
21. apr. 2015 09:16
#29
Fair nok, måske popcorn med ost? mmhh.. smager godt :)
Gravatar #31 - Hængerøven
21. apr. 2015 13:07
terracide (24) skrev:
Men sødt du bekymre dig om hvordan nadre opfatter mig...så er der en der gør det..for jeg gør ikke.


Apati er noget skidt når man lever i et samfund :)
Gravatar #32 - terracide
23. apr. 2015 00:55
Hængerøven (31) skrev:
Apati er noget skidt når man lever i et samfund :)


Nu er newz.dk ikke samfundet....nice fail ^^
Gravatar #33 - Chewy
23. apr. 2015 01:09
Så du lever i newz.dk?
Gravatar #34 - Hængerøven
23. apr. 2015 11:40
terracide (32) skrev:
Nu er newz.dk ikke samfundet.


Det er vist også kun dig der kunne tro at det var newz jeg kaldte et samfund.. Det er ligefrem sødt at du så efterfølger det med et "nice fail"

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login