mboost-dp1

N: Yamaha Webcast


Gå til bund
Gravatar #1 - Clauzii
7. jul. 2015 18:55
Hvis man interressere sig for musik-elektronik, keyboards osv, vil det nok være en spændende dag for nogle. Yamaha har, i et stykke tid, teaset noget nyt på instrument-fronten og sløret løftes kl. 22.

Kig med her:
https://yamahasynth.com/index.php?option=com_conte...
Gravatar #2 - dub
7. jul. 2015 20:05
Deres server var vist ikke klar til det
Gravatar #3 - Ronson ⅍
7. jul. 2015 21:23
YC kunne være spas, men ellers ikke noget jeg har brug for.
Gravatar #4 - Clauzii
7. jul. 2015 23:10
#2
Den tog ca. et minut, før streamen startede her (efter genstart ;), men kørte derefter fint 720HD opløsningen.

/ Havde allerede Webcasten kørende, men i 1 ud af ca. 20 gange, crasher flash på min Mac Mini når jeg går til fuldscreen. Den ene gang var selvfølgelig da showet startede i min allerede åbne og fint kørende stream :P

#3
Den sagde også ret fedt, faktisk superfedt, selv den elektroniske Leslie sparkede røv! Og med nem og direkte tilgang til indstillingerne, som der vist var rigeligt af - på dem alle :)

Håber man kan vende faderne om, altså trække i dem oppefra og ned, som på et hammond. Men det er en detalje med den lyd der bydes på.

CS, CP og DX ser også ud til at blive små hitmaskiner :P

--

Og lige et surt opstød: utroligt at der stadig findes overstyrrede lydspor derude. Yamaha, og alle andre med samme problem: send nu jeres streams med 3db lavere lyd - det skader absolut ikke!
Gravatar #5 - Ronson ⅍
8. jul. 2015 07:37
De sidste 2 minutter af showet var ret komiske og ikke videre professionelt. Men at vende faderne om virker som noget der nemt kan rettes i en opdatering (og gøres valgfrit).

Formfaktoren får mig til at tænke på casio legetøjskeyboards.. Og så har jeg svært ved at se at de kan få folk til at tage 2-3(-4) ekstra, små keyboard med ud på et spillejob, så det virker ikke som et produkt hvor de sælger flere varianter til den samme kunde.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
8. jul. 2015 07:44
Nåja, og så den obligatoriske rant om apps kun til iCrap..
Eftersom alt i min verden kaldes frem med registreringer - og disse keyboard i de fleste tilfælde bruger "analoge" knapper - så sad jeg hele tiden og tænke på hvordan de gemmer og kalder indstillinger frem igen.

Bryder mig ikke om at det kun foregår via en iApp og en hjemmeside - de ting kan jo være væk om 5 år.
Gravatar #7 - Clauzii
8. jul. 2015 12:46
Tror nu nok at du via MIDI stadig kan gemme settings osv. som alm SYSEX på en PC. Og mon ikke der kommer noget software til Android også. Og/eller en generel editior/editormap til sequencere.

Jeg forstår såmænd godt din bekymring, men Yamaha plejer at stå bag deres ting, så nu må vi se.

Gravatar #8 - Ronson ⅍
8. jul. 2015 13:14
Det er ikke så meget Yamahas omdømme - men de KAN være væk i morgen. Og ja, det der web-halløj var via MIDI på HTML5 vist, men det kræver nogen laver et værktøj til det.
Gravatar #9 - Clauzii
8. jul. 2015 14:18
£347,-/stk. - go' pris :)

[url=

[url=

[url=

[url=
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login