mboost-dp1

Kan ikk finde min eksterne hdd


Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
5. jul. 2009 13:15
Hej jeg har en WD ekstern hdd, som jeg aldrig har haft problemer med.

Men her den anden dag havde jeg den så pillet fra, og lige i min bærbær, som så ikke rigtig kunne finde den, men så da jeg satte den til min stationere pc igen kunne den heller ikk finde den længere.

Når jeg sætter den til kan jeg høre windows afspiller den der "pling"-lyd, som kommer når der bliver sluttet noget til USB'en.
Men derefter fryser alt så bare på min computer, Denne computer fryser ja selv mit wimamp gå fast, men med det samme jeg tager den fra igen kører det hele helt fint igen.!?

Nogen der har haft samme problem og kender en løsning?
om man evt. kan resette den eller sådan noget?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
5. jul. 2009 13:29
Spinder harddisken op når der kommer strøm til, eller står den og klikker eller lign.?
Gravatar #3 - bloton
5. jul. 2009 13:59
det lyder til den starter op, har ikk lagt mærke til den står og klikker?
Gravatar #4 - vandfarve
6. jul. 2009 15:12
Hvis du følger datakablet fra computeren, så burde du gerne støde på den efter 50-70 cm.

Hvis ovenstående ikke virker, vil jeg anbefale, at du følger elledningen fra strømnettet til harddisken. Du skal dog huske, at den første kasse formodentligt er en transformator, så når du finder den, skal du følge ledningen yderligere 50-70 cm. Herefter burde du finde en anden kasse, som er din harddisk.
Gravatar #5 - bloton
6. jul. 2009 20:27
vældig sjovt...
Gravatar #6 - sissy
6. jul. 2009 20:32
Prøv at gå ind i device manager og se om du kan se den der..
Gravatar #7 - Fjolle
6. jul. 2009 20:37
Havde det samme problem med min (windows 7). Kan ikke huske hvad der var galt. Noget med drivere.. Prøv at google :)

Edit: Prøv at fjerne driveren og lad windows installere den igen...
Gravatar #8 - Clauzii
6. jul. 2009 20:47
Fjolle (7) skrev:
Noget med drivere..


Yep, der plejer at ligge en mappe på eksterne WDere med drivere til forskellige OSer. Der skulle være en setup-fil. (kan ikke lige huske hvad den hedder helt præcist..)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
6. jul. 2009 20:49
Det bedste ville være hvis du kunne prøve at tage harddisken ud og sætte den direkte til din maskine.
Så kan du i hvert fald udelukke harddisken som fejlen.
Gravatar #10 - bloton
7. jul. 2009 17:28
#6 Den viser bare grå skærm når jeg går ned under diskenheds håndtering, når den eksterne er sat til...

#7 Har nu prøvet og slette alt det jeg lige synes jeg kunne finde der havde noget med den eksterne at gøre, dog stadig samme problem den fryser denne computer.

#8 ja det skal nok passe, nu er problemet så bare jeg ikke kan kommer ind på den og installere dem :S

#9 den er ikke lige umiddelbart til at pille ud, og da garatien sikkert ryger på den ved det, og samtidig og på selve computeren vil jeg nødig ty' til denne metode..!
Gravatar #11 - Clauzii
7. jul. 2009 18:27
#10:
Klart nok. Hvis du stadig har garanti, er det nok det mest rigtige så. (PS: Garantien på din computer som sådan har ikke noget med din WD at gøre ;)
Gravatar #12 - bloton
7. jul. 2009 18:52
#11 Jo det har den hvis jeg skal have åbnet kabinetet for at sætte den direkte til, så bryder ejg det klister mærke der sidder på, og så ryger garantien på den stationere :/
Gravatar #13 - Bachy
7. jul. 2009 19:34
Det er ikke sådan en fætter hvor du kan vælge mellem at den skal køre USB eller e-SATA ?

Jeg havde engang sådan en ekstern HDD boks fætter, og den kunne sættes til både at køre USB eller e-SATA. Det skete ret ofte at jeg ved et uheld var kommet til at stille den til e-SATA, også kom der nemlig den der Pling lyd fra windows, men disken dukkede selvfølgelig aldrig op fordi den var tilsluttet USB, og ikke kunne finde ud af det når kassen stod indstillet til e-SATA.

Nu kender jeg som sagt ikke den omtalte disk, men prøv da at se om det skulle være sådan en lille dum ting :)
Gravatar #14 - bloton
7. jul. 2009 19:44
Umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være et sted jeg skulle kunne skifte om mellem de to?
Gravatar #15 - Inum
7. jul. 2009 20:12
#14

Kan du ikke lige prøve at smide model nummeret på din harddisk (eller eventuelt et link til producentens side).
Gravatar #16 - Clauzii
7. jul. 2009 20:14
#12:
Ja, jeg forudsatte jo du havde mulighed for det i en anden PC. Min fejl :)
Gravatar #17 - bloton
7. jul. 2009 20:15
Kan det passe model nr. er noget lignende:
WD10000H1U-00
Gravatar #18 - Inum
7. jul. 2009 20:23
Ja. Det er model nummeret.
Her er producentens hjemmeside omkring emnet.
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduse...

Jeg sidder lige og er ved at læse det igennem for at se om der eventuelt er noget bestemt man skal være opmærksom på med den disk.


/edit..
Har du prøvet at sætte diske i en anden computer?
Gravatar #19 - Inum
7. jul. 2009 20:34
Jeg har lige fundet det her på deres faq-side. Prøv at læse det igennem og gennemgå de forslag.



If your external drive is not powering up, not being recognized by Windows, or is not showing up in My Computer, you could be having problems with the drive or your system.

* If it is a power issue try changing the power adapter if you have another one available. Several Western Digital drives can use the same power adapter. The link below should help you determine if another WD drive's power adapter will work with your drive. Otherwise, you can purchase a replacement adapter throught our online store or you can Contact Us to purchase it.
o Answer ID 1378: What is the correct power supply to use with your Western Digital external hard drive?

* Try changing the data cable and plugging the drive into another computer. This way we can determine if it is the cable, computer, or the drive.
* You will also want to make sure that the drive's power cable is going directly to a wall outlet and not a power strip, UPS, or other device.
* Also, you will want to have the data cable attached directly to the computer, and not into a hub or other unit. This way nothing can interfere with the connections to the drive.

Try the following steps to see if the drive comes up:

1. Power off the computer all the way.
2. Unplug the data and power cables from the back of the drive, and then turn the computer back on.
3. Attach one end of the power cable directly to the drive and the other end into a wall outlet. Wait a couple seconds for the drive to do its internal test, then move to the next step.

Note: If you have a Passport or an Elements portable drive, they do not require a power adapter. Skip steps 3 and 4, and proceed to step 5.
4. If the drive has a power button on the back or front, press it to power the unit on. The lights on the drive should illuminate and after a few seconds go solid. If the lights move a little, that is normal.
5. Make sure that the computer is powered up, and the desktop is fully loaded, then connect the drive directly to the computer and see if it is detected.

If the drive works on another computer, then the problem most likely lies with the computer system you started with. Make sure that you have the latest driver updates and Service Packs for your Windows. If the drive is still not recognized, then you will most likely need to contact Microsoft or the computer manufacturer to see if they can assist you.

If the drive doesn't work on another computer, even after changing the data cable, then it sounds like the problem could be with the drive, itself. Check Disk Management and see if the drive is recognized in the lower right pane. If so, you may need to partition or format the drive in order for it to be recognized. If the drive doesn't show up in Disk Management, then the drive has most likely failed and will need to be replaced. Please see the links below for additional information.

Important: You do not want to partition or format the drive if there is data on the unit that you need. In order to retrieve the information on the unit, you may need to contact a data recovery company to see if they can help you retrieve the data.
Gravatar #20 - reefermadness  
8. jul. 2009 16:20
Af ren nysgerrighed: Hvad er det for en computer du har ? Har aldrig hørt om en producent hvor du bryder garantien ved at åbne computeren..
Gravatar #21 - bloton
8. jul. 2009 16:47
Det er en Dell XPS... der står i hvert fald garantien frafalder hvis klistermærket bliver brudt...
Gravatar #22 - reefermadness  
8. jul. 2009 19:31
Underligt... Jeg ved at Dell ligger op til at brugeren selv skal pille i maskinen i deres andre LOBs.. Men det kan godt ske at det er anderledes ved XPS kunderne..

Men jeg er da blevet bedt om at teste ram modulerne enkeltvis på min XPS M1530 da den havde nogle fejl...
Gravatar #23 - Clauzii
8. jul. 2009 21:54
Jeg er også ret sikker på at der var en sag for nogle år siden (D:E:R?), hvor en forbruger fik medhold i at en PC var noget man måtte pille i, selvom man skulle bryde et evt. garantimærke.

Men at der, hvis det er udtrykkeligt beskrevet, er en grænse for dette ved jeg ikke. Har prøvet at søge lidt, men har ikke fundet noget konkret endnu..
Gravatar #24 - Jakob Jakobsen
8. jul. 2009 22:03
#23
Ja man må gerne åbne sin stationære, det har en principiel dom afgjort.
Det er jo meget normalt at man løbende opgradere sin computer, så derfor måtte de ikke forbyde det.
Gravatar #25 - bloton
11. jul. 2009 11:06
Okay nu har jeg så et nyt problem...

Nu har jeg taget hdd'en ud af den eksterne kasse, og sat den direkte i computeren, så langt så godt.

Men så når jeg starter computeren går den i stå :S
den booter fint nok, så loader den windows, men så går skærmen bare i sort.!?

nogen gode forslag???
Gravatar #26 - Inum
11. jul. 2009 16:02
Det lyder til din disk er død. Prøv at koble din system disk fra således at det kun er den eksterne disk du har koblet til. Så prøvet du at bruge WD's program der hedder "Data Lifeguard"

Her er et link til programmet og en vejledning til at bruge det:
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupi...
Gravatar #27 - bloton
11. jul. 2009 17:57
#26 må siges at have været det bedste bud indtil videre...

Desvære siger den når jeg kører den extended test at den fandt for mang errors :/ og jeg skal kontakte Deres tekniske support
Gravatar #28 - Anders Fedеr
11. jul. 2009 20:37
#4 Eller som min mor ville sige: hvor har du lagt den?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login