mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #68451 - _tweak
17. aug. 2016 13:35
Så vidt jeg husker står momsen på licensen (måske i følge EU) til at forsvinde - det er 20% mindre betalt i licens - men det er så bare 880 millioner mindre i statskassen - hvilket et eller andet sted er det direkte modsatte af penge til offentlig transport :-)

Skulle DRs budget derudover blive skåret med 25% (som nogle politikere ønsker), og går denne besparelse til at nedbringe licensen (ikke at f.eks. give andre medier flere penge - som radio24syv), falder licensen med yderligere 16.75% (fra den oprindelige licens m. moms).

Jeg mener DR får ~3.5milliarder årligt.
Gravatar #68452 - Useful
17. aug. 2016 13:46
_tweak (68451) skrev:
Så vidt jeg husker står momsen på licensen (måske i følge EU) til at forsvinde - det er 20% mindre betalt i licens - men det er så bare 880 millioner mindre i statskassen - hvilket et eller andet sted er det direkte modsatte af penge til offentlig transport :-)



Derfor DR skal helt væk ellers reduceres betragteligt.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor folk hellere vil være tvunget til at betale for meningsløs underholdning i form af intetsigende reality og talent konkurencer istedet for at få et ordentligt offentlig transport system.

Gravatar #68453 - Manofsciencemanoffaith
17. aug. 2016 15:33
Useful (68452) skrev:
Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor folk hellere vil være tvunget til at betale for meningsløs underholdning i form af intetsigende reality og talent konkurencer istedet for at få et ordentligt offentlig transport system.


Fordi... X-Faktor!
Gravatar #68454 - CBM
17. aug. 2016 17:03
@usefull.. enig... men den offentlige transport fungerer jo i København ergo så fungerer det jo i hele landet.
Gravatar #68455 - Claus Jørgensen
17. aug. 2016 17:18
... der med den seneste forfremmelse nu har rundet den magiske million (Svenske) kroner om året før alle former for skat.
Gravatar #68456 - mrtb
17. aug. 2016 18:51
#55 er du ved at have nok til at dække alkoholforbruget så?
Og tillykke selvfølgelig :)
Gravatar #68457 - Claus Jørgensen
17. aug. 2016 18:59
#56

Ja, budgettet går cirka op nu ;-)
Gravatar #68458 - Ronson ⅍
17. aug. 2016 19:39
Selv om MGP (de voksnes i hvert fald) er blevet en omgang glitter og lidt for glade mænd i stramt tøj så er det noget nær det eneste fælles tv-projekt som europa har, der ikke involverer den pengemaskine nogle kalder sport.

Og så er udgifterne til MGP nok forholdvis små hvis vi bare lader være med at vinde.

Jeg er klart med TB her, hellere ordentligt tv, radio, filmskole, filmstøtte, lokal-tv/radio osv frem for unødig offentlig transport. Staten vil også komme til at mangle minimum 1 milliard fra moms af medielicensen så det kommer du bare til at betale på en anden måde.
Gravatar #68459 - Useful
17. aug. 2016 21:59
Ronson ? (68458) skrev:

Jeg er klart med TB her, hellere ordentligt tv, radio, filmskole, filmstøtte, lokal-tv/radio osv frem for unødig offentlig transport.


Tror lidt du blander Danmarks radio sammen med kulturministeriet og DFI.

Ronson ? (68458) skrev:
Staten vil også komme til at mangle minimum 1 milliard fra moms af medielicensen så det kommer du bare til at betale på en anden måde.


Det sker angiveligt uanset, så det er lidt ligegyldigt.
Gravatar #68460 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. aug. 2016 22:11
@DR

Jeg tror nu ikke at der giver mere offentlig transport i min del af landet - uanset hvor mange penge der bliver smidt i det - der er simpelthen ikke penge i at have busser o.l. når befolkningstætheden er så lille, som den er i udkantsdanmark.

Desuden, folk brokker sig stort ser kun over X-Factor og MGP - come on, der er MEGET mere i DR end det. Tag f.eks. de programmer på DR3 og DR2 der imho er meget mere interessante end de ligegyldige serier der er på betalingskanalerne. Derudover er der ingen reklamer, og også radio uden reklamer - for slet ikke at nævne en nyhedsside uden irriterende reklamer.

Jeg betaler hellere end gerne licensen.
Gravatar #68461 - Manofsciencemanoffaith
17. aug. 2016 22:42
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68460) skrev:
Jeg betaler hellere end gerne licensen.


Godt for dig. Men er er altså nogle af os, der ikke benytter os af DRs produkter. DR har kæmpe monopol på mange ting, fordi de har alle licenseppengene i ryggen, som man ikke kan undgå at skulle betale, med mindre man bor i en jordhule.

Jeg har ikke noget imod at betale for public service, men jeg har noget imod at betale for 3-4 underholdningskanaler og 50 radio kanaler og alt det andet lort DR producerer, som jeg ikke bruger og ingen værdi har.

Jeg ville ønske, at DR blev gjort til en (frivillig) betalingskanal(er), så alle de der bruger det kan finansiere det. Ligesom de fleste andre ting i tilværelsen virker. Hvis de kan levere et ordentligt produkt, skal folk nok melde sig til.
Gravatar #68462 - Useful
17. aug. 2016 22:51
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68460) skrev:
@DR

Jeg tror nu ikke at der giver mere offentlig transport i min del af landet - uanset hvor mange penge der bliver smidt i det - der er simpelthen ikke penge i at have busser o.l. når befolkningstætheden er så lille, som den er i udkantsdanmark.



Det er en udmærket pointe. Men nu er udkantsdanmark også en meget lille del af befolkningen. Et boost af den offentlige transport ville kunne komme ufattelig mange mennesker til gavn.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (68460) skrev:
ag f.eks. de programmer på DR3 og DR2 der imho er meget mere interessante end de ligegyldige serier der er på betalingskanalerne.


jeg ved nu ikke, når jeg ser Dr1-3 er sendefladen altid noget amerikansk dramajournalistik, en engelsk dokumentar eller en gammel tør engelsk film, krydret med en god gang dansk "reality" tv..

Men bare rolig, det er genudsendelser det hele :)
Gravatar #68463 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. aug. 2016 01:10
DR er nu også meget andet, som de selv producerer.
Tag f.eks. "Fuckr med dn hjrne", "Nak og Æd", "Menneskeforsøg" o.a.

- at du så tror at der er 50 radiokanaler og amerikansk journalistik viser jo bare at du ikke har prøvet at undersøge hvad det er de sender. Kald mig bare pensionist, men det var nu meget rart at koble af til et afsnit Price da vi sad på Bali ;)

Ulempen ved at gøre DR til en frivillig betalingskanal er netop at mange (arrogante) personer som f.eks. jer der ikke vil betale - og uden reklamer = ingen penge.

Det er nu rart at have et fristed i hverdagen hvor man ikke skal afbrydes konstant, eller se på 117 bannere (f.eks. EB)
Gravatar #68464 - Ronson ⅍
18. aug. 2016 01:32
Hvis de kan levere et ordentligt produkt, skal folk nok melde sig til
Det første der sker er at alle afmelder sig fordi de kan. Derefter vil DR ingen penge have til at vise hvad de kan. Hvem skal skyde penge i DR?

Hvis de skal leve af reklamekroner skal de tale til laveste fællesnævner for at få så mange seere som muligt - og det er lige præcis det du mener de kan undgå.

Uanset hvordan du vender og drejer det vil DR havne som en omgang TV 2 eller Viasats/Discovery Networks kanaler - altså ubrugeligt lort. Hunde og reality.. Nej tak.

Troldspejlet, mandrilaftalen og hvad der ellers er af niche-genialiteter ville ALDRIG være sket på en betalingskanal i et så lille land som Danmark. Det ville sgu være trist at miste nogle kanaler der har muligheden for at lave tv der ikke skal behage alle eller nogle reklamefolk.
Gravatar #68465 - Useful
18. aug. 2016 01:34
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68463) skrev:

- at du så tror at der er 50 radiokanaler og amerikansk journalistik viser jo bare at du ikke har prøvet at undersøge hvad det er de sender.



What? Jeg ved ikke lige hvor jeg har snakket om radiokanaler?... Der er rigtigt meget amerikansk indhold på DR, og deribland også amerikansk journalistik programmer så som 60 minutes.

Tror du blander Manofsciencemanoffaith og mine argumenter sammen

PHP-Ekspert Thoroughbreed (68463) skrev:
Ulempen ved at gøre DR til en frivillig betalingskanal er netop at mange (arrogante) personer som f.eks. jer der ikke vil betale


jeg ville nok ikke betale hvis jeg fik et valg, navlig fordi det er 12 år siden jeg sidst havde et tv.
De 25 tusind kroner for ingenting, havde jeg gladeligt sparet, eller set brugt på noget mere nødvendigt.

Hvis nu vi skal snakke om en arrogant holdning, så er det da super arrogant at forlange andre betaler for at du kan se to lidt tomhovedet mænd rende rundt og sige dumme ting i en skov med Balstyrko kørende i baggrunden.

Ronson ? (68464) skrev:


Troldspejlet, mandrilaftalen og hvad der ellers er af niche-genialiteter ville ALDRIG være sket på en betalingskanal i et så lille land som Danmark. Det ville sgu være trist at miste nogle kanaler der har muligheden for at lave tv der ikke skal behage alle eller nogle reklamefolk.


Udemærket argument. Det kan dog være svært at sige det stadig er i Danmark radios ånd. Ting som mandril aftalen ville ikke ske i dagens DR.
Gravatar #68466 - CBM
18. aug. 2016 04:50
Afskaf licensen.
LUK DR!
Opret en enkelt public service kanal som KUN indeholder nyheder.
Eventuelt andet NØDVENDIGT public service indhold.
Og nej... x faktor, sport, komik, Amalies verden, familien fra bryggen, cardassians os os os er IKKE nødvendige...
Gravatar #68467 - _tweak
18. aug. 2016 05:25
mrtb (68456) skrev:
#55 er du ved at have nok til at dække alkoholforbruget så?
Og tillykke selvfølgelig :)


Lavede SNES #55 "om til" #68455 underforstået? Var det kun de sidste to digits den matchede på den måde?
Gravatar #68468 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. aug. 2016 05:31
CBM (68466) skrev:
Afskaf licensen.
LUK DR!
Opret en enkelt public service kanal som KUN indeholder nyheder.
Eventuelt andet NØDVENDIGT public service indhold.
Og nej... x faktor, sport, komik, Amalies verden, familien fra bryggen, cardassians os os os er IKKE nødvendige...


Vi km hurtig blive enig om at X-Factor ikke er særlig spændende. Hvad sport angår, meh - synes OL er meget sjovt at se. De andre programmer, ja det har så ikke noget med DR at gøre ;)

--

@Useful
Ja, men klokken var også lidt over min sengetid, beklager at jeg kludrede det lidt sammen :)
Nuvel "kræver" jeg ikke at du betaler for at jeg kan se DR, men jeg vil hellere undvære TV2, 3 Kanal 4, 5 og whatnot end jeg ville undvære DR.

Man kan sammenligne det lidt med reklamer på nettet - folk brokker sig i et væk over dem, sådan har jeg det med reklamer i TV - det er 10-15 minutter hver time hvor man dør lidt inden i fordi at man skal se en "infomercial" om et eller andet latterligt produkt der har fået dansk voice-over.

Uanset hvad, hvis man ser på det som et demokrati, så har DR jo rimelig gode seertal på deres populære programmer - også selvom jeg selv hader X-Factor o.l., så synes jeg da at det er synd hvis det bliver afskaffet fordi at der sidder nogle som ikke vil se det, når de nu har omkring 1 mio seere når de sender det skrammel.


@Ronson
HVORDAN KUNNE JEG GLEMME TROLDSPEJLET?! >_<

- edit -

Alle de nyheder jeg har sendt ind til Newz gennem tiden (jaja, så mange er det heller ikke) er faktisk takket være DR. Bortset fra Newz læser jeg kun nyheder på DR.dk

Og ja, hvis det var frivilligt så ville jeg stadig give de par hundrede om måneden for at kunne høre radio, læse/se online og se det i mit tv. Imho får man en højere kvalitet for pengene hvis man f.eks. sammenligner deres app til iOS med konkurrenter. Jeg har til dags dato ikke haft problemer med AirPlay o.l.
Gravatar #68469 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. aug. 2016 05:38


Nettet skrev:

96 % af den danske befolkning bruger DRs indhold mindst én gang om ugen enten på radio, tv eller dr.dk ? eller lidt af det hele.


Jeg troede faktisk de fik mere end de 67% o_O

http://www.dr.dk/om-dr/licens/licens-er-noget-vi-g...
Gravatar #68470 - _tweak
18. aug. 2016 06:21
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68469) skrev:
Jeg troede faktisk de fik mere end de 67% o_O


De stiller det også pænt op - de får vel reelt 83.75% af licensen, da den for modtageren (kunne argumenteres for at der skal) regnes ekskl. moms - eller sagt på en anden måde; af den disponible kage, der ville være til rådighed for medier, går 83.75% til DR.

Ingen andre får momsen end staten - og momsen vil altid være der (medmindre EU siger nej).
Gravatar #68471 - mrtb
18. aug. 2016 06:57
_tweak (68467) skrev:
mrtb (68456) skrev:
#55 er du ved at have nok til at dække alkoholforbruget så?
Og tillykke selvfølgelig :)


Lavede SNES #55 "om til" #68455 underforstået? Var det kun de sidste to digits den matchede på den måde?


Det kan jeg desværre ikke svare på - Jeg var vist en af de få som ikke brugte SNES :) Det der er bare ren og skær dovenskab fra min side.
Gravatar #68472 - Hånter
18. aug. 2016 07:34
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68469) skrev:


Nettet skrev:

96 % af den danske befolkning bruger DRs indhold mindst én gang om ugen enten på radio, tv eller dr.dk ? eller lidt af det hele.


Jeg troede faktisk de fik mere end de 67% o_O

http://www.dr.dk/om-dr/licens/licens-er-noget-vi-g...


Jeg vil gerne vide hvor de får de 96% fra. Personligt bruger jeg ikke DR - hverken TV, Radio eller online.

Men hey! - jeg betaler heller ikke licens.
Gravatar #68473 - _tweak
18. aug. 2016 07:56
... der virkelig skal huske at URLer bliver nødt til ikke at må inkludere [, når auto-linking foregår
Gravatar #68474 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. aug. 2016 12:10
_tweak (68467) skrev:


Lavede SNES #55 "om til" #68455 underforstået? Var det kun de sidste to digits den matchede på den måde?




Ja, SNES lavede de to sidste cifre om til at matche på den side man var i tråden. Forøvrigt, så var det lækkert med den mouse-over feature der var i SNES *hint hint*
Gravatar #68475 - Ronson ⅍
18. aug. 2016 14:27
Gravatar #68476 - _tweak
18. aug. 2016 16:25
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68474) skrev:
Ja, SNES lavede de to sidste cifre om til at matche på den side man var i tråden. Forøvrigt, så var det lækkert med den mouse-over feature der var i SNES *hint hint*

Den ér på todo'en :) Men som en anden nævnte så vil det også være lækkert hvis man kan slå det fra. Så vi har hooket det op med profil-edit-pushet.
Gravatar #68477 - Fjolle
19. aug. 2016 10:42
Ronson ? (68475) skrev:
...der lige linker til Højttalerkabler og andet audiofilt scientology-sludder

.. Der linker til en relevant tumblr
Gravatar #68478 - Ronson ⅍
21. aug. 2016 18:13
...der er kommet til at købe en sega saturn (med kasse naturligvis)
Gravatar #68479 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. aug. 2016 13:08
... der elsker PHP
Gravatar #68480 - CBM
23. aug. 2016 15:17
...der aldrig havde gættet at TB kan lide PHP :-)
Gravatar #68481 - _tweak
24. aug. 2016 05:59
... der gør opmærksom på at der er meget få billetter tilbage til http://trsac.dk (Danmarks eneste tilbageværende demoparty) - grab em while its hot :)
Gravatar #68482 - Qw_freak
24. aug. 2016 07:31
#68481

Er det et LAN?
Resterne efter "The Scene"?
Gravatar #68483 - _tweak
24. aug. 2016 07:47
Qw_freak (68482) skrev:
#68481
Er det et LAN?
Resterne efter "The Scene"?


Det er et vaskeægte demoscene party :-) Det der var tilbage efter The Party, SceneEvent/SummerEncounter, et al. faldt. Jeg husker at TRSAC kommer fra "The Real Scene After Christmas" - som en kommentar til at TP var blevet for gamer.
Gravatar #68484 - arne_v
24. aug. 2016 19:17
Claus Jørgensen (68455) skrev:
der med den seneste forfremmelse nu har rundet den magiske million (Svenske) kroner om året før alle former for skat.


Tillykke med forfremmelsen.

Senior SDE?
Gravatar #68485 - Claus Jørgensen
24. aug. 2016 20:35
arne_v (68484) skrev:
Claus Jørgensen (68455) skrev:
der med den seneste forfremmelse nu har rundet den magiske million (Svenske) kroner om året før alle former for skat.


Tillykke med forfremmelsen.

Senior SDE?
3 forfremmelse i alt. En forfremmelse mere er krævet til "Senior" titel. Målet er næste år :) (Hvilket ikke er et nemt mål i Microsoft).


Gravatar #68486 - Claus Jørgensen
24. aug. 2016 20:36
... der snakkede med en kollega fra USA. Jeg sagde at der er cirka. -20C (-4F) her om vinteren. Hun sagde at hun aldrig have været et sted så koldt :D
Gravatar #68487 - arne_v
24. aug. 2016 23:48
Claus Jørgensen (68486) skrev:
... der snakkede med en kollega fra USA. Jeg sagde at der er cirka. -20C (-4F) her om vinteren. Hun sagde at hun aldrig have været et sted så koldt :D


Det afhænger jo af hvor hun har været.

Der er masser af steder i USA hvor der bliver meget koldt.

Her i RI havde vi da en nat med -8 F i februar.

Og så er der de stater hvor der bliver koldt om vinteren!

:-)

Maine, Minnesota etc. (Maine har målt -50 F og Minnesota har målt -60 F).
Gravatar #68488 - arne_v
24. aug. 2016 23:51
Claus Jørgensen (68485) skrev:
3 forfremmelse i alt. En forfremmelse mere er krævet til "Senior" titel. Målet er næste år


Ah - du tæller ikke SDE -> SDE II -> SrSDE men SDE/59 -> SDE/60 -> SDE II/61 -> SDE II/62 -> SrSDE/63.
Gravatar #68489 - Claus Jørgensen
25. aug. 2016 13:14
#68488

Korrekt. Så SDE II/62 nu.
Gravatar #68490 - Manofsciencemanoffaith
26. aug. 2016 18:38
arne_v (68488) skrev:
Ah - du tæller ikke SDE -> SDE II -> SrSDE men SDE/59 -> SDE/60 -> SDE II/61 -> SDE II/62 -> SrSDE/63.


Man går åbenbart mere op i sjove titler hos Microsoft, end det at lave nogle ordentlige programmer *host*Windows10*host*
Gravatar #68491 - arne_v
26. aug. 2016 18:52
#68490

Alle større organisationer både private og offentlige har et system for ansattes titler og løn. Ikke noget specielt for Microsoft.

Ovenstående er så den lidt korte version. Men det var jo forståeligt, så ...
Gravatar #68492 - Ronson ⅍
26. aug. 2016 20:13
...der virkelig skal til at stoppe med det ebay-pjat. Det er en dyr måde at holde ferie på.
Gravatar #68493 - Useful
27. aug. 2016 02:11
arne_v (68491) skrev:
#68490

Alle større organisationer både private og offentlige har et system for ansattes titler og løn. Ikke noget specielt for Microsoft.


I det offentlige kalder man det vist bare løntrin.
Gravatar #68494 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. aug. 2016 03:46
#68493

Faktisk ikke. Du kan blive overassistent, kontorassistent af 2. grad osv - det er faktisk lidt grinagtigt.
Gravatar #68495 - Slettet Bruger [1325687806]
27. aug. 2016 09:25
... der så dette: https://www.opera.com/blogs/security/2016/08/opera...
... der tænkte: "Jeg bruger Opera"
... der tjekkede hvilke kodeord der var synkroniseret med Opera.
... der havde ét kodeord synkroniseret, mit Opera kodeord.
... der åbnede hans password manager.
... der lavede et nyt langt og unikt kodeord.
... der ændrede kodeord på hans Opera konto.
... der ikke vil bekymre sig mere om det.
Gravatar #68496 - CBM
27. aug. 2016 10:15
Qw_freak (68482) skrev:
#68481

Er det et LAN?
Resterne efter "The Scene"?

link: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Party_(demo_part...

:-)
Gravatar #68497 - Slettet Bruger [1325687806]
27. aug. 2016 11:30
IT-ekspert Yvossen (68495) skrev:
... der så dette: https://www.opera.com/blogs/security/2016/08/opera...
... der tænkte: "Jeg bruger Opera"
... der tjekkede hvilke kodeord der var synkroniseret med Opera.
... der havde ét kodeord synkroniseret, mit Opera kodeord.
... der åbnede hans password manager.
... der lavede et nyt langt og unikt kodeord.
... der ændrede kodeord på hans Opera konto.
... der ikke vil bekymre sig mere om det.


... der også kan se at han bruger et andet unikt og langt kodeord til synkronisering hos Opera.
... der også kan se at han har fravalgt synkronisering af kodeord i fortiden.
... der nok slet ikke har noget at bekymre sig over.
Gravatar #68498 - _tweak
27. aug. 2016 11:57
CBM (68496) skrev:
link: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Party_(demo_part...


Og btw: https://www.facebook.com/The-Party-Next-Generation...

- Gad vide hvad der er gået galt siden man ikke har sikret sig domænet theparty.dk inden man kører ind med sådan et koncept med en relancering på banen; i stedet kører de på tpng.dk.
Gravatar #68499 - Useful
27. aug. 2016 12:08
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68494) skrev:
#68493

Faktisk ikke. Du kan blive overassistent, kontorassistent af 2. grad osv - det er faktisk lidt grinagtigt.


Jah, men der er vel lidt forskel på at kunne være grad et eller to af en stilling og så det, at have 8+ som beskrevet her :)

Men jeg mindes nu ikke at man har brugt "af 1.grad, af 2.grad. Siden engang i 1970erne, nu hedder det vist, så vidt jeg er med fremme, bare løntrin og anciennitets niveau
Gravatar #68500 - Ronson ⅍
27. aug. 2016 15:05
_tweak (68498) skrev:
Gad vide hvad der er gået galt siden man ikke har sikret sig domænet theparty.dk inden man kører ind med sådan et koncept med en relancering på banen; i stedet kører de på tpng.dk.

Det ville da være blasfemisk at stable noget på benene hvor alle spiller noget andre har lavet og så kalde det for the party
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login