mboost-dp1

Filezilla server langsom


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
2. okt. 2014 15:53
Mojn,

Jeg er ved at køre nogle tests på en FTP.

Den kører Filezilla Server, men den er begyndt at være enormt langsom til at svare på kommandoer. Serveren står direkte tilsluttet til nettet og har ingen firewall aktiv (mens vi tester).

Det tager 20 sekunder at logge på med en ftp-klient, uanset om jeg vælger aktiv eller passiv.

Har prøvet flere steder fra, med samme resultat.

Nogle ideer? Kunne selvfølgelig prøve med en anden server, men den vil jeg helst undgå, da der er oprettet ~300 brugere på denne.. :-)
Gravatar #2 - Slettet Bruger [25427897]
2. okt. 2014 16:24
Prøv lige at holde øje med CPU + Netværk imens du smider en kommando/login efter den.

Mest af alt for at udelukke.
Gravatar #3 - XorpiZ
2. okt. 2014 16:26
Ikke noget at se, desværre.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [25427897]
2. okt. 2014 16:29
Hvad er svartiden hvis du smider ping efter den?

Vi er ved at løbe tør for logiske optioner.
Gravatar #5 - quadcore
2. okt. 2014 17:03
Aner intet om filezila server, men her er et bud:
ftp serveren er måske konfigureret til at logge aktivitet - og derved bl.a. forsøge at reverse-opløse ftp client'en.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, ses mange gange, at man må vente på en time-out, der meget vel kunne være på 20 sekunder.

Så: prøv at finde en sådan indstilling, og slå den fra, eller:
prøv evt. at forbinde til serveren fra en PC der helt sikkert kan reverse-dns-opløses fra serverens OS, og se, om det stadig tager lige så lang tid
Gravatar #6 - Atom
2. okt. 2014 17:40
Hvis serveren tilgåes via internettet og står bag en firewall der benytter NAT så ville jeg teste lokalt fra det interne net og se om hastigheden også er langsom her. Hvis ikke er det sikkert firewallens evne til at inspicere FTP (Skal hånderes specielt pga. NAT) som der er problemer med.
Gravatar #7 - XorpiZ
2. okt. 2014 18:24
quadcore (5) skrev:
Aner intet om filezila server, men her er et bud:
ftp serveren er måske konfigureret til at logge aktivitet - og derved bl.a. forsøge at reverse-opløse ftp client'en.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, ses mange gange, at man må vente på en time-out, der meget vel kunne være på 20 sekunder.

Så: prøv at finde en sådan indstilling, og slå den fra, eller:
prøv evt. at forbinde til serveren fra en PC der helt sikkert kan reverse-dns-opløses fra serverens OS, og se, om det stadig tager lige så lang tid


Synes ikke rigtigt det hjælper.

Genstarter jeg servicen, så kører det strygende et minuts tid eller to - derefter går den død igen, så jeg mistænker lidt, at det er installationen, der er noget galt med.
Gravatar #8 - XorpiZ
2. okt. 2014 18:24
Atom (6) skrev:
Hvis serveren tilgåes via internettet og står bag en firewall der benytter NAT så ville jeg teste lokalt fra det interne net og se om hastigheden også er langsom her. Hvis ikke er det sikkert firewallens evne til at inspicere FTP (Skal hånderes specielt pga. NAT) som der er problemer med.


Der er ingen firewall koblet foran pt.
Gravatar #9 - OxxY
2. okt. 2014 19:42
XorpiZ (8) skrev:
Atom (6) skrev:
Hvis serveren tilgåes via internettet og står bag en firewall der benytter NAT så ville jeg teste lokalt fra det interne net og se om hastigheden også er langsom her. Hvis ikke er det sikkert firewallens evne til at inspicere FTP (Skal hånderes specielt pga. NAT) som der er problemer med.


Der er ingen firewall koblet foran pt.


Jeg har kørt med filezilla server i mange år og har aldrig stødt på et lignende problem. Reinstall?
Gravatar #10 - XorpiZ
2. okt. 2014 20:51
Det må vel være sidste udvej ja. Må se om ikke man kan eksportere brugerne og importere dem igen.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [597705974]
2. okt. 2014 21:04
#10
Brugerne ligger i en XML-config-fil. Single-round MD5-hashed password.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login