mboost-dp1

Ekstern Harddisk (hjælp!)


Gå til bund
Gravatar #1 - Ericmase
29. jan. 2015 01:13
Hej!

Jeg er normalt ikke på denne side, men jeg kunne godt bruge noget til min Eksterne Harddisk som min Macbook Air ikke vil vise frem. Hvad der skete var at den var sat i og jeg var igang med at downloade en video fra YouTube og da jeg så ville afspille den i VLC gik "Finder" i stå. Jeg klikkede på "Start igen" (tror det var det den hed) flere gange, men ingen succes.

Derefter beslutter jeg mig for at hive USB-stikket ud (jeg nåede desværre ikke at tænke over at jeg skulle have "skubbet den ud" først da jeg var en smule utålmodig) for blot at sætte den ind igen lige efter og dér starter mit problem. Soo... Ved nogen hvad man kan/skal gøre? :-)
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jan. 2015 07:55
Hvis du sætter den i, så prøv at åbn diskværktøj. Den er inde i launchpad under "Andre", og ellers kan du åbne den vha. spotlight.

Hvis din disk er inde i diskværktøj, så er det højst sandsynlig noget der er gået galt da du hev stikket ud. Jeg mener bestemt at man kan prøve at reparere den derinde også.
Gravatar #3 - Clauzii
29. jan. 2015 21:23
Husk at genstarte UDEN den eksterne sat til. Det fik i hvert fald min Mini til at "fange" en ekstern igen, jeg af Windows-vane også bare hev ud.

Og så ellers hvad #2 siger :)
Gravatar #4 - Vandmand
30. jan. 2015 12:25
Kunne være meget relevant at vide om din Mac opdager en USB enhed, men ikke kan læse filsystemet, eller om den slet ikke ser at du kobler en USB enhed til.

Åben en terminal (cmd+space, skriv terminal, enter)
Skriv: system_profiler SPUSBDataType

Det skulle give en liste over alle tilkoblede USB enheder. Du kan eventuelt prøve først at skrive det med disken koblet til, og derefter uden, for at se om noget forsvinder.

Hvis den dukker op som en USB enhed, så skriv følgende i terminalen:
diskutil list

Det skulle gerne give en liste over de forskellige harddiske og deres partitioner. Hvis den dukker op her, bør vi kunne skaffe adgang igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login