mboost-dp1

Blackberry Passport


Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
27. apr. 2015 15:35
Hvad er folks mening om BB Passport?

Der er nogle der vil sige den er fail og vil faile som Playbook gjorde...

Personligt overvejer jeg at købe en da den har qwerty tastatur, relativt nyt hardware og mulighed for at køre Android programmer...

Jeg er fuyldstændig desperat efter at få fat i en tidssvarende qwerty telefon som også kan køre android programmer....

At den så kører android programmerne oven på et andet os end android er så bare en bonus for mig, da jeg aldrig har følt mig tryg ved android som os... hvad med programmerne?

tjah der går jeg ud fra at det kun er mens jeg bruger et android program på den at der sendes information afsted.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. apr. 2015 15:56
Får helt lyst til at købe den ... Designet er måske lidt "meh", men ellers - nice!
Gravatar #3 - <3Thinkpads
27. apr. 2015 17:04
Designet er jeg faktisk ret vild med, lækkert at qwerty kommer tilbage. Jeg er aldrig blevet glad for touch, men der er bare ikke mange andre. Tilgengæld så er det en kæmpe dealbreaker at den kører Blackberry OS - selvom UIet ser overraskende pænt ud.
Gravatar #4 - CBM
27. apr. 2015 18:14
#3
Cyanogenmod teamet ville gerne lave en firmware til den men bootloaderen er låst og der endnu ingen der har fundet en måde at komme uden om det
Gravatar #5 - <3Thinkpads
27. apr. 2015 18:15
CBM (4) skrev:
#3
Cyanogenmod teamet ville gerne lave en firmware til den men bootloaderen er låst og der endnu ingen der har fundet en måde at komme uden om det


Meh, trist. Men okay, man vil åbenbart have kontrol over hele økosystemet (virker det til), trist at man ikke rigtig har det store øko-system længere. Trist, det er ellers en spændende telefon.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
27. apr. 2015 18:20


Synes ikke ligefrem det er ros fra ende til anden - og hvad sker der for bredden?
Gravatar #7 - mvoigt27
28. apr. 2015 04:08
Ronson ⅍ (6) skrev:


Synes ikke ligefrem det er ros fra ende til anden - og hvad sker der for bredden?


Det sagde hun også igår? :-)
Gravatar #8 - BetaLyte
28. apr. 2015 05:13
En kollega har lige anskaffet sig sådan en, og han virker rimelig tilfreds med den. Jeg kan lige udspørge ham nærmere senere i dag.

Den kan sagtens kører Android apps, men de skal naturligvis sideloades. Jeg ved, at det irriterer ham lidt, at der ikke kan installeres Google Play på den, da man så skal have en andet sted at hente apks fra, og især bank og lignende apps har en del sikkerhedsopdateringer, hvor appsne ikke kan køre før de er opdaterede. Han har så en Nexus 5 liggende, der har de samme apps installeret, også henter han manuelt apks ud. Men dette burde man vel kunne automatisere med TB og evt Tasker, tænker jeg.
Gravatar #9 - CBM
28. apr. 2015 06:14
#8
Der findes en uofficiel native bb google play app. Kan lige finde et link hvis det er...

Hvornår anskaffede han sig den?

Jeg glæder mig til at høre mere om hans erfaringer med passport og ikke mindst BB OS.

Syntes dog den stadigvæk er en smule pebret prismæssigt.

---

Hardware mæssigt skulle den være på linie med SGS5 som i øjeblikket kan købes for cirka 1000 kr mindre.

----

Det er meget ærgeligt de har låst bootloaderen. Jeg har en ide om at mange potentielle kunder til denne telefon ville have glæde af selv at kunne vælge firmware (BB os, cyangenmod og evt Win10?).

---

[url= google play klient for BB os[/url]

kan dog godt lide at BB er underdogs, det tiltaler min indre nørd. :-)

---

patche android apps som afhænger af google play services

passport har på en måde en højere geek faktor end regulære android telefoner :-)
Gravatar #10 - BetaLyte
28. apr. 2015 15:01
CBM (9) skrev:
#8
Der findes en uofficiel native bb google play app. Kan lige finde et link hvis det er...


Fedt, det må du meget gerne, det ville han blive super glad for.



CBM (9) skrev:

Hvornår anskaffede han sig den?

Jeg glæder mig til at høre mere om hans erfaringer med passport og ikke mindst BB OS.


Han fik den vist lidt efter nytår, så omkring 4 måneder vel.

Har talt med ham i dag (inden jeg så dit indlæg), og alt i alt siger han, at han er rigtig glad for den. Det med Google Play irriterer ham, men det er vel ikke relevant mere. Det eneste negative han ellers har, er at den ikke er til at benytte med én hånd, da den er for bred. Også at den er en del tungere end man ellers er vant til ved smartphones. Ellers siger han, at holder godt batteri, den fungerer upåklageligt og BB OS siger han er blevet rigtig godt. Det fysiske tastatur er han helt vild med.
CBM (9) skrev:
Syntes dog den stadigvæk er en smule pebret prismæssigt.


Han siger, at Amazone UK ofte har den på tilbud til omkring 3k. Og ellers skulle du have sagt til noget før, mens jeg var i Canada, så kunne jeg have købt den med hjem jo.

CBM (9) skrev:
Det er meget ærgeligt de har låst bootloaderen. Jeg har en ide om at mange potentielle kunder til denne telefon ville have glæde af selv at kunne vælge firmware (BB os, cyangenmod og evt Win10?).

Ja, det er rigtigt. Men som min kollega også sagde, så ville det ikke være nok, at de åbnede for bootloaderen, da de så også ville skulle frigive / vedligeholde drivere til fx touch på tastaturet, LED'en osv. Også går BB jo meget efter enterprise markedet, så der er nok en vis idé i at holde systemet nogenlunde lukket, så man kan stille en vis garanti for ens kunder, mht. datasikkerhed, hvis telefonen skulle blive væk eller stjålet.

CBM (9) skrev:
[url= google play klient for BB os[/url]
...
patche android apps som afhænger af google play services

Der kom den. Fedt, den sender jeg videre til ham.

Sig til, hvis du vil have flere detaljer, så hører jeg ham i morgen.
Gravatar #11 - CBM
4. maj 2015 07:34
BetaLyte (10) skrev:

Han siger, at Amazone UK ofte har den på tilbud til omkring 3k. Og ellers skulle du have sagt til noget før, mens jeg var i Canada, så kunne jeg have købt den med hjem jo.


Ah ja, well... Jeg har været længe om at tage beslutningen :-)
Jeg ender nok med inden for nærmeste fremtid at købe den via Amazon UK :-)

Beklager jeg har været lidt tid om at svare, jeg har været syg i omtrent en uges tid.

Hvad kostede den da i Canada omregnet til cirka pris i danske kroner? :-)

BetaLyte (10) skrev:

Ja, det er rigtigt. Men som min kollega også sagde, så ville det ikke være nok, at de åbnede for bootloaderen, da de så også ville skulle frigive / vedligeholde drivere til fx touch på tastaturet, LED'en osv. Også går BB jo meget efter enterprise markedet, så der er nok en vis idé i at holde systemet nogenlunde lukket, så man kan stille en vis garanti for ens kunder, mht. datasikkerhed, hvis telefonen skulle blive væk eller stjålet.


Sandt nok, BB OS skulle så også have den fordel at den kan udføre ægte multitasking ligesom Symbian 3.x kunne.
Kombineret med den ekstra sikkerhed og BB OS's tilsyneladende
meget fleksible Android emulator så er BB OS slet ikke så tosset :-)

BetaLyte (10) skrev:

Der kom den. Fedt, den sender jeg videre til ham.
Sig til, hvis du vil have flere detaljer, så hører jeg ham i morgen.

Ok :-) Jeg er lidt spændt på om han kan få "snap" google play storen til at virke og om han kan få patching af google play afhængige apps til at virke :-)
Gravatar #12 - BetaLyte
4. maj 2015 16:05
CBM (11) skrev:
Hvad kostede den da i Canada omregnet til cirka pris i danske kroner? :-)


Ingen idé, men garanteret billigere end her ;)
Edit: ca 3.300 kr på amazon.ca

CBM (11) skrev:
k :-) Jeg er lidt spændt på om han kan få "snap" google play storen til at virke og om han kan få patching af google play afhængige apps til at virke :-)


Jeg prøver lige at huske at høre ham om det, ellers må du lige minde mig på det, hvis jeg ikke har skrevet inden fredag.
Gravatar #13 - CBM
5. maj 2015 06:58
#12
Ok :)
Gravatar #14 - BetaLyte
13. maj 2015 20:43
#13
Så glemte vi det sgu begge.

Men han smed snap Google Play på + patch til Google Services og han siger at telefonen blev vildt ustabil af det, og UI'et frøs fuldstændig. Han siger at Passport nogle gange har problemer med nogle android apps, fordi den prøver at skalere dem til sin 1:1 ratio, men her frøs næsten alt stort set konstant, og han skulle genstarte telefonen.

Jeg foreslog, at han prøvede kun med patch (for man kan jo altid få fat på apks), og det ville han gøre, så jeg melder tilbage når han har.
Gravatar #15 - CBM
14. maj 2015 10:06
#14
Ok det lyder ikke lovende at den fryser
glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med at installere kun med patch
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login