Annonce

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvad er din ynglingsbrowser

  • 64%Chrome
  • 22%Firefox
  • 7%Internet Explorer
  • 4%Safari
  • 2%Opera
  • 1%en helt tredje...
  • 0%SRWare Iron
  • 0%Avant Browser
  • 0%Comodo Dragon
  • 0%K-Meleon
  • 0%Sleipner
  • 0%Lunascape
  • 0%Maxthon Cloud
  • 0%RockMelt

performance dyk i Dell M4300 m. XP Prof.

#1: newz-Godik

13. jan. 2009 17:48

Jeg har et underligt problem med min Dell PC Precision m4300. Ved almindeligt brug oplever jeg efter 6-7 minutter at min processor går i 100% og efter yderligere ca 30 sekunder er det næsten umuligt at brug den.

Jeg anvender MS XP prof.

Problemet minder om at en buffer fyldes op - og til sidst ender ud i at maskinen intet kan.

Jeg har oplevet store problemer med Skype, hvis jeg ringer til fra maskinen begynder den 5-6 minutter inde i samtalen langsomt at "rådne" og efter ca 1 minut hakker samtalen så meget at jeg må afbryde. Jeg har testet det ved at afvikle spil på maskinen BF 1942 - resultatet er her nøjagtig det samme.

Jeg anvender Spyware doctor med dennes virustjekker. Der er ikke tegn på Virus eller Spyware på maskinen.

Jeg har fjernet Nero B. Roms indexering og Microsofts indexeringstjeneste, men lige lidt hjælper det.

Er der andre der har oplevet lignende problemer?

#2: vandfarve

13. jan. 2009 18:08

Det kan være et softwareproblem. Kan du huske, hvilke sider du har besøgt (alle slags, forstås...) eller hvilke programmer du har installeret, efter du begyndte at opleve dette?

Derudover, det kan også lyde som en overophedet komponent, så har du prøvet at fjerne støv fra CPU'en, GPU'en og chipsettet, samt sikret at de får luft nok?

Bliver der nogensinde folketingsvalg i Danmark? Næppe. derbliveraldrigvalgever.tumblr.com

#3:      

13. jan. 2009 18:20

Du kunne jo evt. starte med at kigge i Processer tabbet i joblisten og se hvilken process der tager 100% CPU..

hmmmm

#4: newz-Godik

13. jan. 2009 21:55

Jeg har været omkring alle de muligheder. Jeg talte for en halv time siden med en af mine kammerater også han har oplevet at hans Dell er blevet ustabil? også ved denne pc startede det for ca 2-3 dage siden?

Ved alm brug (Outlook og MS explorer) stiger temp straks en smule - (ikke kritisk) - men ved Skype eller BF 1942 Stiger min GPU til mellet 75 0g 95 grader og CPU stiger til ca 70 grader. Det er også blever værre med min PC da den ved disse temperaturer flipper totalt ud :-)

Jeg prøvede tidligere i dag at opdaterer min Bios, jeg fik her den tilbagemelding at den ikke kunne anvende den officielle opdatering fra Dell?

Bagsiden på min PC bliver så varm at der kan spejles æg på den. Det i sig selv er da ikke rigtigt? Har i nogen erfaring med om det er en indikator på at grafikkortet evt. er ved at brænde af? kan det være støv i blæseren?

bare mens jeg har skrevet dette indlæg er temperaturen steget 5 grader til 65g på GPU og den fortsætter

#5:      

13. jan. 2009 22:02

Men hvilken process tager 100%?

Prøv at gå en uges tid tilbage med system restore hvis du mener problemet kom for et par dage siden..

hmmmm

#6: tazimn

13. jan. 2009 22:03

Jeg tror vandfarve er inde på noget af det rigtige..
Din computer er angrebet af støv..

Så frem med værktøjet og fyld lungerne godt med luft..

evt trykluft! :)

#7: newz-Godik

14. jan. 2009 12:58

Ja. :( Jeg kontaktede Dell i dag. Det er vist bedst at garantien tage sig af resten. Grafikkortet flipper ud nu og alt render varmt :-S

en processor der viser 85 grader og GPU der viser 96 grader er for vildt.

Jeg erfarede i dag at det er en garanti sag. Jeg er også selv efterhånden overbevist om at det må være "støv på hjernen" :-) 1000 tak for jeres råd!

#8: vandfarve

14. jan. 2009 15:39

I told ya so...

Okay, undskyld, den var for billig!

Bliver der nogensinde folketingsvalg i Danmark? Næppe. derbliveraldrigvalgever.tumblr.com

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger