mboost-dp1

Flere skærme på Windows 7


Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
14. jan. 2015 11:32
Jeg bruger næsten altid min laptop med en to skærme (laptop + ekstern), men ikke altid. Desuden skifter jeg mellem flere forskellige arbejdspladser hvor mit setup er lidt forskelligt.

Ofte når et program åbner en dialogboks, så kommer den frem på den anden skærm end den skærm hvor programmet er.

Det hænder at programmer åbner helt ude i kanten eller endda helt uden for mit skærmareal. Dette sker både når jeg kører med én og to skærme.

Hvordan undgår jeg dette? Finders der noget software til at styre flere skærme på Windows der kan gøre det bedre end Windows kan, for ovenstående er da mildt sagt temmelig irriterende.

Edit: Normalt ville jeg jo have benyttet mig af den gratis Windows 7 support hos Microsoft, men jeg er nu nødt til at søge hjælp andre steder.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. jan. 2015 13:42
#1

Hvilket grafikkort har den? Jeg synes AMD's software er genial
Gravatar #3 - OrangeNewton
14. jan. 2015 13:59
#1
Jeg købte for nyligt displayfusion, jeg har ikke prøvet det på windows 7 så jeg ved ikke om det løser problemerne. Men det kunne måske være et kig værd.
Gravatar #4 - milandt
14. jan. 2015 14:06
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
#1

Hvilket grafikkort har den? Jeg synes AMD's software er genial


Et NVIDIA Quadro 2100M
Gravatar #5 - milandt
14. jan. 2015 14:11
hmm.. prøver jeg lige at kigge på nView Desktop Manager som jeg åbenbart har installeret sammen med mine grafik drivers. kan jo være det fungerer bedre end det indbyggede i Windows 7.

DisplayFusion ser også ud som om et fornuftigt alternativ. Du må lige sige hvis du tager det i brug på Windows :) Jeg vil helst høre nogle erfaringer hvis jeg skal ud og give penge for nyt software.
Gravatar #6 - OrangeNewton
14. jan. 2015 14:53
#5
De har en 30 dages gratis trial til test. Jeg får nok ikke testet det på windows 7 foreløbig da jeg snart skal af med min windows 7 computer.
Gravatar #7 - CBM
15. jan. 2015 08:04
#1
Er det ikke bare at bruge windows tast plus piletaster og så flytte de pågældende programmer ind på skærm arealet?

Har dog meget meget sjældent været ude for det problem du nævner.
Gravatar #8 - milandt
15. jan. 2015 13:26
CBM (7) skrev:
#1
Er det ikke bare at bruge windows tast plus piletaster og så flytte de pågældende programmer ind på skærm arealet?

Har dog meget meget sjældent været ude for det problem du nævner.


Det fungerer som regel, altså at "hente" vinduerne tilbage med Win+piletaster, men der er visse programmer der ikke reagerer på det, samt især nye vinduer der er åbnet af et andet program.

Problemet opstår formegentlig ekstra ofte for mig fordi jeg skifter mellem to arbejdsstationer hvor jeg docker min computer, og de forskellige konfigurationer forvirrer nok windows.

Indtil videre er jeg ved at prøve at finde ud af om nView fra NVIDIA har løst noget af det, men det vil tiden jo vise.
Gravatar #9 - CBM
15. jan. 2015 17:20
#8
Ok
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login