mboost-dp1

Ekstern skærm tænder ikke op (onboard grafik)?


Gå til bund
Gravatar #1 - Nielson
23. aug. 2014 14:43
Hej Newz'ere.

Min kammerat har lige købt en ny computer (denne for at være helt præcis: http://www.computersalg.dk/produkt/2003079/dcs-tre... og jeg har lovet ham at hjælpe med at sætte den op. Jeg pakkede den ud i dag og satte min skærm til. Satte strøm til og ventede i spænding, men skærmen tænder slet ikke op.

Jeg har koblet 3 forskellige skærme til både via DVI, VGA og HDMI, men skærmene står bare i standby.

Der er intet OS installeret på den og det er det jeg skulle hjælpe ham med.

Det er sikkert fordi GPU'en er defekt eller andet, men ville lige høre om der var nogle af jer som evt. kendte til en løsning inden vi kontaktede Computersalg?
Gravatar #2 - Chewy
23. aug. 2014 16:08
Kan du hører den starte op?
Gravatar #3 - Hængerøven
23. aug. 2014 16:20
Jeg har enkelte gange oplevet at skærme har haft en funktion der slog "ekstern startop" fra, såledet at skærmen ikke tænder når der kommer signal fra computeren.

Ved ikke lige om det kan være medskyldig.

Er der et onboard gfx kort du kan prøve at forbinde igennem istedet for selve grafik kortet?
Gravatar #4 - Clauzii
23. aug. 2014 17:48
/fix

Hængerøven (3) skrev:
Er der et onboard eksternt gfx kort du kan prøve at forbinde igennem istedet for selve onboard-grafik kortet?


Gravatar #5 - Nielson
23. aug. 2014 17:59
Chewy (2) skrev:
Kan du hører den starte op?


Yes, den lyder til at tænde fint op med harddisk osv.

Hængerøven (3) skrev:
Er der et ekstern gfx kort du kan prøve at forbinde igennem istedet for selve onboard-grafik kortet?


Jeg har et gammelt Nvidia 580 til at ligge, men det kræver en helt anden PSU og så skal jeg nærmest til at skifte alt nuværende lednings føring i computeren, og det har jeg ikke rigtig lyst til hvis den skal byttes.
Gravatar #6 - Clauzii
23. aug. 2014 18:35
Hvis i ikke engang får lov at se et BIOS billede, ville jeg nok få den byttet med det samme.
Gravatar #7 - Nielson
23. aug. 2014 18:45
Clauzii (6) skrev:
Hvis i ikke engang får lov at se et BIOS billede, ville jeg nok få den byttet med det samme.


Det var også min tanke - ville lige tage chancen hos jer først hvis der var et trick, men der er nok ikke andet for :)

Tak for jeres tid anyways! :)
Gravatar #8 - Clauzii
23. aug. 2014 20:04
#7
Prøv evt at resette BIOSen.

Men ellers er den nok DOA.
Gravatar #9 - Nielson
23. aug. 2014 21:02
Clauzii (8) skrev:
#7
Prøv evt at resette BIOSen.


Det er også prøvet. Batteriet ud i en 10-15 sekunder og så i igen. Men ja. Må nok hellere se i øjnene at den er DOA :)
Gravatar #10 - XorpiZ
23. aug. 2014 21:29
Nielson (9) skrev:
Clauzii (8) skrev:
#7
Prøv evt at resette BIOSen.


Det er også prøvet. Batteriet ud i en 10-15 sekunder og så i igen. Men ja. Må nok hellere se i øjnene at den er DOA :)


Det er ikke altid at 10-15 sekunder uden batteri resetter. Normalt er der en jumper man skal bruge også.

Men ellers enig med de andre - det lyder til, at den er DOA. Alternativt kan du tjekke i manualen om der er en jumper til at slå onboard GFX til og fra?
Gravatar #11 - Nielson
24. aug. 2014 00:54
XorpiZ (10) skrev:
Alternativt kan du tjekke i manualen om der er en jumper til at slå onboard GFX til og fra?


Det vil jeg lige kigge på. Det lyder bare mærkeligt hvis den skulle være slået fra per default, men det kan jo ske.
Gravatar #12 - XorpiZ
24. aug. 2014 09:16
Nielson (11) skrev:
Det vil jeg lige kigge på. Det lyder bare mærkeligt hvis den skulle være slået fra per default, men det kan jo ske.


Jeg har oplevet det en enkelt gang med en HP Workstation Z-et-eller-andet..

Men om det er relevant med en pc, der er bygget til primært at køre med on-board ved jeg så ikke :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login