mboost-dp1

Defekt HW, men hvilket?


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
1. nov. 2014 11:05
En bekendt har en maskine (Medion Akoya P2310 D (MD 8823)), som virkede den ene dag, men den næste ville den ikke starte op. Jeg har ikke noget HW jeg kan afprøve / fejlfinde med.
Nå man trykker på startknappen, starter den normalt, men da harddisken skulle starte, lukkede maskinen (alle blæserne stoppede). 2 sek efter, uden jeg trykkede på noget, spinnede blæserne på GFX og CPU op i et kort øjeblik og stoppede så igen. Det gjorde de 2 gange før jeg tog strømmen.

Jeg pillede så stikkene ud af harddisken og prøvede at starte den igen. Den lyder normalt et øjeblik, lukker så ned og efter lidt spinner blæserne på på CPU og GFX i et øjeblik og slukker så.

Der kommer ikke billede på skærmen når man starter den.

Som skrevet ovenfor, ligger jeg ikke inde med noget HW jeg kan udskifte og prøve at fejlfinde med.

Jeg tog strømmen og fjernede det lille batteri i 5 min, satte det til igen og startede op. Samme fejl.

Jeg pillede stikkene fra PSU'en ud af bundkortet og fjernede rammene og satte det til igen, stadig samme fejl.

Jeg håber der er nogen der har et kvalificeret bud på om det er PSU eller mobo der fejler noget. Eller måske noget helt tredje.
Gravatar #2 - zymes
1. nov. 2014 11:08
Prøvet at fjerne gfx? Godt nok ingen billede så, men bare for at se om den tænder rigtigt.
Gravatar #3 - gramps
1. nov. 2014 13:16
Prøv også at fjerne RAM-blokken(e).
Gravatar #4 - holmen
1. nov. 2014 17:22
#2 det vil jeg gøre næste gang. #3 Det gjorde jeg også, men prøvede ikke at starte den uden RAM i, hvis det er det du foreslår?

Gravatar #5 - spand-online
1. nov. 2014 17:30
Er Medion ikke defekt ved fødslen? :p

Har du evt. Mulighed for at prøve forskellige ram sokler eller en blok af gangen. Det kan jo være en enkelt blok der er smuttet.
Gravatar #6 - gramps
1. nov. 2014 17:31
#4
Det var nemlig hvad jeg foreslog. Hvor mange blokke er der i?

Computeren kan selvfølgelig ikke starte op uden RAM, mens hvis der er to blokke, så kan du pille den ene ud og starte computeren op, derefter pille den anden ud og sætte den ene i.
Gravatar #7 - holmen
1. nov. 2014 19:42
Der er to blokke. Vil prøve dem en af gangen så. mistænker ham for at have været lidt for hård ved den, så der kan være gået et eller andet på bundkortet.
Gravatar #8 - Qw_freak
3. nov. 2014 11:17
Det lyder for mig bestemt som om at det er PSU'en der er defekt.

Men prøv at pille alt andet end CPU og start-knap af bundkortet og se om ikke det er det samme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login